Skocz do zawartości

wyciek oleju z okolic filtra oleju EJ253i


twvw@op.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Użyj najpierw zmywacza i wymyj okolice filtra oleju być może ktoś przy zmianie tego nie zrobił:excl: a olej teraz jest na kolektorze wydechowym oraz obudowie filtra.

Sprawdź najpierw dekle od pokrywy zaworowej.

sprawdź czy na osadzeniu rurki od bagnetu oleju jest sucho.

sprawdzić najpierw uszczelniacze od strony rozrządu zdjąć sobie mniejszą połówkę.(jeśli wyciek jest większy to pasek będzie mokry a na obudowie wewnątrz znajdziesz pył zmieszany z olejem)

Upewnij się na 100 że to nie wyciek z układu wspomagania np na pompie bądź z skrzyni uszczelniacz.

 

Wyciek nie musi powodować negatywnych konsekwencji dla silnika(jeśli z magistrali olejowej następuje wyciek pomiędzy blokiem/uszczelką/głowicami tylko na zewnątrz)

 

Jednak są 3 przesłanki dlaczego warto tematem się zainteresować:

 

Ryzyko pożaru/zapalenia się samochodu choć np płyn wspomagania według mojej wiedzy łatwiej ulega zapłonowi.

Ekologia/badania techniczne

Ryzyko zatarcia silnika przez np zignorowanie innego wycieku.

 

Silnik najlepiej dobrze umyć chemią odtłuścić i sprawdzić skąd następuje wyciek. wyciek z uszczelki w pierwszej fazie może być widoczny np od góry pod kolektorem ssącym.

 

Należy sprawdzić również:

czy olej nie miesza się z płynem chłodniczym

czy do komory spalania nie trafia płyn chłodniczy

czy ciśnienie spowodowane pracą silnika nie jest pchane w układ chłodzenia

 

 

 

 

Edytowane przez SubaruLPG
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
7 godzin temu, Majkel44 napisał:

a co sądzicie o dolewaniu płukanki przy wymianie oleju?

 

 W zeszłym tygodniu robiłem 2.5T które miało wymieniany olej co ok. 8tyś i przed każdą wymianą wlewana była płukanka. Fura jeździła na markowych olejach, a silnik przy przebiegu niewiele ponad 80tyś wyglądał jak stary diesel po pól miliona. 

Całe wnętrze silnika było pokryte czarnym osadem. Uważam, że olej tego nie zrobił. Na tyle silników, które rozebrałem po zwykłych olejach 5W30 NIGDY nie widziałem tak brudnego silnika w środku nawet po przebiegach rzędu 300tyś km. w których nie były używane płukanki. Wg mnie ch**a jest to warte. Wystarczy olej z wysokim TBN. 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...