pitravenwolf Posted February 7, 2022 Share Posted February 7, 2022 Czołem Wiara, po 350kkm padł mi silnik (EJ20F) - mniejsza o przyczynę - ale tak sie zastanawiam czy możliwy jest swap w miarę bezbolesny na 2,5 NA (173 KM np z forestera SG czy Outbacka - chyba ej255). Czy to jest w ogóle możliwe bez strasznych kosztów ? czy skrzynia biegów z 2.0 da rade? czy wiązki elektryki będą pasować? czy przeniesienie napędu będzie to samo?> czy mapa silnika konieczna będzie ...pytań mnóstwo, wiedzy niewiele a szansa jest na poprawę właściwości wiernego Forka... Macie jakąś wiedzę? pomysły? kontakty? myśleć o tym czy sobie odpuścić ... na forum niewiele udało mi się znależć, z góry dziękuję za pomoc! Link to comment Share on other sites More sharing options...
st981777 Posted February 7, 2022 Share Posted February 7, 2022 Pomijając fakt, że w Subaru nie ma właściwie bezbolesnych swap-ów, to taka zamiana będzie nieodczuwalna pod nogą. Lepiej naprawić ten motor co masz, albo poszukaj kompatybilny (EJ20F był w SG po lifcie, P&P pasuje EJ204, ale nie ma utwardzanych gniazd zaworowych). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zajonc Posted February 8, 2022 Share Posted February 8, 2022 8 godzin temu, st981777 napisał: Pomijając fakt, że w Subaru nie ma właściwie bezbolesnych swap-ów, to taka zamiana będzie nieodczuwalna pod nogą. Lepiej naprawić ten motor co masz, albo poszukaj kompatybilny (EJ20F był w SG po lifcie, P&P pasuje EJ204, ale nie ma utwardzanych gniazd zaworowych). Czemu zmiana nieodczuwalna? 2.5 powinien mieć więcej momentu i lepszy jego przebieg. Tylko teoretyzuję, nie jeździłem 2.5. Natomiast mam EJ20F i szatan to nie jest Link to comment Share on other sites More sharing options...
st981777 Posted February 8, 2022 Share Posted February 8, 2022 2.5 NA też szatanem nie jest. Link to comment Share on other sites More sharing options...
conradek Posted February 8, 2022 Share Posted February 8, 2022 Jeździłem na bloku 2.0 138KM z zajechanym sprzęgłem i nawet dobrze jeździło (nie licząc ruszania), ale dopiero po zmianie na blok 2.5, który powinien być i naprawach typu sprzęgło widzę dopiero, że jest przepaść i w końcu rwie do przodu ;D może między dwoma zdrowymi silnikami ta różnica jest mniejsza, nie wiem... Ale 173KM, które podałeś to nie jest usa przypadkiem? A 255 to chyba już z turbiną i zabawy sporo. Nie chce Cię zniechęcać i nie wiem w jakim masz stanie reszte podzespołów, ale zmiana motoru u mnie na taki, który miał być to mały worek siana. Silnik ej253 to ok 4-5k, wymiana ok 2k, sprzęgło 2,5k, jakieś sondy, duperele i dycha już jest... Do tego ciężko trafić silnik nie lejący z upg, więc kolejne koszty, pasuje rozrząd zrobić, naprawy startowe i w worku pojawia się duża dziura ;D Link to comment Share on other sites More sharing options...
pininfarin01 Posted February 8, 2022 Share Posted February 8, 2022 2,5 n/a idzie zdecydowanie lepiej od 2,0. Natomiast co do samego swapa to np w Imprezie 1998r montuje się silnik z Legacy z podobnego rocznika i wszystko pasuje bez rzeźby. W Foresterze z racji nowszej konstrukcji mogą jakieś problemy natury technicznej wyjść. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pitravenwolf Posted February 9, 2022 Author Share Posted February 9, 2022 dziękuje Wam za pomoc, chyba nadszedł czas na zmianę całego Forka jednak...Proszę o zamknięcie wątku Link to comment Share on other sites More sharing options...
st981777 Posted February 10, 2022 Share Posted February 10, 2022 W dniu 8.02.2022 o 19:55, pininfarin01 napisał: Natomiast co do samego swapa to np w Imprezie 1998r montuje się silnik z Legacy z podobnego rocznika i wszystko pasuje bez rzeźby. Co innego jak masz auto z CAN, immo w liczniku, a docelowy motor ma 15 koni więcej od obecnego, to się po prostu nie opłaca. Link to comment Share on other sites More sharing options...
conradek Posted February 10, 2022 Share Posted February 10, 2022 16 godzin temu, pitravenwolf napisał: dziękuje Wam za pomoc, chyba nadszedł czas na zmianę całego Forka jednak...Proszę o zamknięcie wątku Najpierw może dowiedz się co się zepsuło, jakie koszty naprawy. Naprawa tego silnika powinna wyjść taniej niż wszelkie przekładki i kombinacje. Trudny temat do rozważań, zależy czy chcesz autem dalej jeździć, bo po takim remoncie już ciężko odzyskać wpłacone środki Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now