Łukasz Zioła Posted February 3, 2022 Share Posted February 3, 2022 Cześć, z racji, że OBK H6 to mój pierwszy w życiu automat nurtuje mnie jedna sprawa - zjeżdżałem ostatnio drogą o sporym nachyleniu i zakrętach ( Ochotnica Górna) czy po za przełączeniem na tryb sport i wbiciem na sztywno np 1 - jest jakiś inny sposób aby zjechać bez hamulca ? pozdr Łukasz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kytutr Posted February 3, 2022 Share Posted February 3, 2022 3 godziny temu, Łukasz Zioła napisał: z racji, że OBK H6 to mój pierwszy w życiu automat nurtuje mnie jedna sprawa - zjeżdżałem ostatnio drogą o sporym nachyleniu i zakrętach ( Ochotnica Górna) czy po za przełączeniem na tryb sport i wbiciem na sztywno np 1 - jest jakiś inny sposób aby zjechać bez hamulca ? Akurat Outback 3.0 H6 z automatem idealnie nadaje się do hamowania silnikiem. Po prostu zmieniasz biegi wajchą i auto robi swoje. Trzeba tylko pamiętać, że skrzynia zmienia bieg z opóźnieniem, więc warto redukować wcześniej. Możesz sobie poćwiczyć zjazdy ze Stasiówki do Dębicy albo jeszcze lepiej spod osady słowiańskiej w Stobiernej 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
xt6 Posted February 3, 2022 Share Posted February 3, 2022 Nie wiem jak w CVT ale w 5EAT w OBK 3.6 nie ma problemu z długim chamowaniem silnikiem na zjazdach nawet z przyczepą 1.3T ale i tak zawsze pomagam lekko chamulcem co jakiś czas aby się skrzynka nie męczyła za bardzo i miała chwilę odpoczynku i wytchnienia Link to comment Share on other sites More sharing options...
Orear Posted February 5, 2022 Share Posted February 5, 2022 Koledzy wyżej nadal nie odpowiedzieli na pytanie. @Łukasz Zioła ja znam dwa sposoby: 1. Ten Twój. Czyli tak samo jak w skrzyni manualnej. 2. Zostawienie na D jeżeli warunki pozwalają i to wystarczy. Moje Legacy w 4EAT w ten sposób samo hamuje silnikiem przy 80 na zegarku. (wiem, że kiedyś pisałem w innym wątku co innego, ale sprawdziłem to). Moim zdaniem innego sposobu nie ma. Nie wiem jak to się ma do aut z reduktorem, bo takiego auta nie miałem nigdy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Łukasz Zioła Posted February 5, 2022 Author Share Posted February 5, 2022 59 minut temu, Orear napisał: Koledzy wyżej nadal nie odpowiedzieli na pytanie. @Łukasz Zioła ja znam dwa sposoby: 1. Ten Twój. Czyli tak samo jak w skrzyni manualnej. 2. Zostawienie na D jeżeli warunki pozwalają i to wystarczy. Moje Legacy w 4EAT w ten sposób samo hamuje silnikiem przy 80 na zegarku. (wiem, że kiedyś pisałem w innym wątku co innego, ale sprawdziłem to). Moim zdaniem innego sposobu nie ma. Nie wiem jak to się ma do aut z reduktorem, bo takiego auta nie miałem nigdy. Na naprawdę porządnej górce zwłaszcza z zakrętami, to nie wyobrażam sobie zostawić na D :-) - więc faktycznie intuicyjnie wymuszenie redukcji i to jest wtedy to hamowanie silnikiem 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now