Skocz do zawartości

Legacy IV 2.0 Wydech środkowy


dbdgonzo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Wydech ( tłumik ) środkowy seryjnie znajduje się tak blisko wału napędowego ?

Zmieniałem wał napędowy, bo poprzedni właściciel w niewyjaśnionych okolicznościach go skrzywił.

Przyjrzałem się temu i skrzywienie powstało po spotkaniu z puszką tłumika środkowego.

Między puszką, a wałem jest ok 5 mm luzu, tak powinno być ?

 

Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wał to kawał rury względnie cienko ściennej, wbrew pozorom nie jest ciężki. Sam się kiedyś zdziwiłem, byłem przekonany że spadnie na głowę jak to wyjmuję, że w samemu nie da się go wyjąć i założyć. A jednak bez większych problemów.
Ma prawo się skrzywić. Tlumik jak go dobrze uderzył, mógł go wygiąć.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też się zdziwiłem, że wał jest tak lekki.

Wał kupiłem używkę i widać na nim ślad od ocierania o puszkę wydechu, więc to może fabrycznie jest taki mały odstęp.

Dodam, że wydech od tłumika środkowego w stronę wydechów koncowych był już łatany, spawany i kto wie co jeszcze. Być może po którejś tam naprawie coś ściągnęło przy spawaniu.

Ogólnie planuję na wiosnę zrobić ten wydech jak trzeba. Widziałem na necie gotowe zestawy tj: tłumik środkowy, rury, 2 wydechy końcowe. Cena atrakcyjna, ale mam wątpliwości co do jakości i spasowania

Taki zestaw znalazłem

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Jesli sie nie myle, to zalinkowany zamiennik to Polmostrów 46.27. Uwaga ode mnie - oryginalny tlumik srodkowy ma rure wejsciowa i wyjsciowa umieszczone niecentrycznie w osi pionowej. Zamiennik z Polmostrow ma wejscie i wyjscie umieszczone centrycznie w obu osiach. Po montazu okazuje sie, ze tlumik Polmostrow jest kilka cm dalej od nadwozia, ale kilka cm blizej gruntu. Jak komus brakuje przeswitu, to moze sie niemilo zaskoczyc.

 

T.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 miesiące temu...

Hmm. Ja bym polemizował. Jak miałem imprezę gc i wstawiłem końcowy przelot to darła ryja że aż rowerzyści uciekali. W legacy iv wstawiłem identyczny tłumik końcowy a do tego kolektor roznoodleglosciowy i jest bez porównania ciszej niż w imprezie. Oba motory ej20 ohc. Więc wydaje mi się że środków w legacy iv to komorowy tłumik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...