CZAJA48 Posted January 31, 2022 Share Posted January 31, 2022 (edited) Witam Chce wymienić cewkę zapłonową, posiadam od nowości Diamond FH0286. W związku że już takiej nowej nie mogę dostać kupiłem podobną z parametrami. 1) Lamark CP104 2) Lucas DMB2108 Po wymianie na nr1 auto nie odpaliło, kupiłem nr2 auto nie odpala. Za każdym razem podłączam stara i działa (z pierwszego) i znowu próbuje z nowymi i nie odpala po nawet 10 próbie. Wszystkie specyfikacje z numerami się zgadzają. Poddaje się, czy ktoś wie o co tu chodzi? Edited January 31, 2022 by CZAJA48 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pan Dziedzic Posted January 31, 2022 Share Posted January 31, 2022 Poszukaj używanego oryginału. Link to comment Share on other sites More sharing options...
artaa Posted January 31, 2022 Share Posted January 31, 2022 Przecież to proste ustrojstwo jest, co tam mogli skiepścić? Albo co SUBARU skiepściło w ECU że nie działa z LUCASEM... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pan Dziedzic Posted January 31, 2022 Share Posted January 31, 2022 Subaru nie lubi zamienników w cewkach. Link to comment Share on other sites More sharing options...
artaa Posted January 31, 2022 Share Posted January 31, 2022 Czyli ustawili ECU pod jedną indukcyjność, czy coś jeszcze "poprawili" aby nie działało? Bo w cewkach ochrony komponentu nie ma. Link to comment Share on other sites More sharing options...
CZAJA48 Posted January 31, 2022 Author Share Posted January 31, 2022 Do: Pan Dziedzic A skąd pewność ze zamiennik będzie w 100% sprawny albo ze nie padnie za 2 miesiące. Możesz rozwinąć myśl ,,Subaru nie lubi zamienników w cewkach. ,, ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pan Dziedzic Posted January 31, 2022 Share Posted January 31, 2022 Gdyż, przerabiałem cewki w Subaru i tylko na ori było ok. A czy używka padnie na drugi dzień czy za 10 lat, loteria. Moja używka w legacy III wytrzymała do końca istnienia samochodu. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Panbenonium Posted January 31, 2022 Share Posted January 31, 2022 W BMW jest ta sama zasada z czujnikami. Też muszą być oryginalne, bo inaczej cyrk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pablonas Posted January 31, 2022 Share Posted January 31, 2022 To nie jest tylko cewka. Pod spodem masz moduł zapłonowy. O ile sama cewka jest faktycznie raczej "łatwa" do podrobienia o tyle z modułem już jest całkiem inna historia. Powiem jak poprzednicy. Kup używkę, wrzuć ją w bagażnik "na wszelki wypadek" i korzystając z prawa Murphuego, pewnie nigdy z niej nie skorzystasz 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
kruque Posted February 1, 2022 Share Posted February 1, 2022 - a ja kupiłem kiedyś pasujący zamiennik janmora i przejeździłem potem kilka lat bez problemów (po sprzedaży auta również nie było problemu AFAIK). model w załączonym wątku. Link to comment Share on other sites More sharing options...
CZAJA48 Posted February 1, 2022 Author Share Posted February 1, 2022 (edited) Pablonas: to o co chodzi z tym modułem zapłonowym w czym jest problem. Sama cewka nie ma nic w sobie aby auto czytało że to zamiennik lub coś podobnego. Kruque: sprawdzę tą ,,Janmor jm5400,,. Udało ci kupić nowy oryginał z USA ? załącznik: widzę ze OEM jest inny, wiec działał czy po prostu w twoim aucie taki jest. Edited February 1, 2022 by CZAJA48 Link to comment Share on other sites More sharing options...
kruque Posted February 1, 2022 Share Posted February 1, 2022 nie ściągałem w końcu tego z usa bo janmor działał ponad 5 lat bez problemów (a miałem jako backup starą cewkę, która dość rzadko powodowała wypadanie zapłonu). oryginalnie miałem w outbacku EU z 2005 (przedlift) diamonda 22433AA580 ale AFAIR był wymienny z 22433AA500. tak mi w każdym razie wyszło w trakcie poszukiwań - bo rozglądałem się też za używką 22433AA500. Link to comment Share on other sites More sharing options...
CZAJA48 Posted February 1, 2022 Author Share Posted February 1, 2022 (edited) kruque Możesz dać coś więcej na temat AFAIR lub AFAIK (bo raz napisałeś tak a raz tak) bo nic nie mogę znaleźć na google? pablonas ten moduł zapłonowy to chyba w IV już go nie było. 0 jakiejkolwiek informacji na google. Edited February 1, 2022 by CZAJA48 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Orear Posted February 1, 2022 Share Posted February 1, 2022 30 minut temu, CZAJA48 napisał: kruque Możesz dać coś więcej na temat AFAIR lub AFAIK (bo raz napisałeś tak a raz tak) bo nic nie mogę znaleźć na google? pablonas ten moduł zapłonowy to chyba w IV już go nie było. 0 jakiejkolwiek informacji na google. AFAIK - as far as I know. Link to comment Share on other sites More sharing options...
CZAJA48 Posted February 1, 2022 Author Share Posted February 1, 2022 (edited) ooo a to dobre :-) Piszemy sobie po polsku w sprawach technicznych a tu by nagle wyskoczył z jakimś dziwnym angielskim skrótem. Ten ,,Janmor jm5400,, jest to samo co modele (z załącznika który zamieściłem) innych producentów. Sprawa rozwiązana. Napisze bo może komuś się to przyda: oryginalny mial 3 4 1 2 zamiennik (Lucas DMB2108) ma 4 3 2 1 czyli kable z prawej strony wpina się po lewej stronie a lewe kable po prawej stronie cewki. Kto tu coś namieszał ale całe szczęście mechanik już miał kiedyś taki przypadek więc sprawa ogarnięta. Kable przez to są napięte bo są za krótkie i tu znowu powstaje problem ... Edited February 15, 2022 by CZAJA48 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now