Jump to content

Cewka zaplonowa Diamond FH0286 22433AA500


CZAJA48
 Share

Recommended Posts

Witam

Chce wymienić cewkę zapłonową, posiadam od nowości Diamond FH0286. W związku że już takiej nowej nie mogę dostać kupiłem podobną z parametrami.

1) Lamark CP104

2) Lucas DMB2108

Po wymianie na nr1 auto nie odpaliło, kupiłem nr2 auto nie odpala. Za każdym razem podłączam stara i działa (z pierwszego) i znowu próbuje z nowymi i nie odpala po nawet 10 próbie.

Wszystkie specyfikacje z numerami się zgadzają. 

Poddaje się, czy ktoś wie o co tu chodzi?

 

 

20220118_155059.jpg

20220131_163840.jpg

20220131_164624.jpg

Edited by CZAJA48
Link to comment
Share on other sites

Do: Pan Dziedzic

 

A skąd pewność ze zamiennik będzie w 100% sprawny albo ze nie padnie za 2 miesiące.

 

Możesz rozwinąć myśl ,,Subaru nie lubi zamienników w cewkach. ,, ?

Link to comment
Share on other sites

To nie jest tylko cewka. Pod spodem masz moduł zapłonowy. O ile sama cewka jest faktycznie raczej "łatwa" do podrobienia o tyle z modułem już jest całkiem inna historia.

Powiem jak poprzednicy. Kup używkę, wrzuć ją w bagażnik "na wszelki wypadek" i korzystając z prawa Murphuego, pewnie nigdy z niej nie skorzystasz ;) 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

 - a ja kupiłem kiedyś pasujący zamiennik janmora i przejeździłem potem kilka lat bez problemów (po sprzedaży auta również nie było problemu AFAIK). model w załączonym wątku.

Link to comment
Share on other sites

Pablonas: to o co chodzi z tym modułem zapłonowym w czym jest problem. Sama cewka nie ma nic w sobie aby auto czytało że to zamiennik lub coś podobnego.

 

Kruque: sprawdzę tą ,,Janmor jm5400,,. Udało ci kupić nowy oryginał z USA ?

 

załącznik: widzę ze OEM jest inny, wiec działał czy po prostu w twoim aucie taki jest.

 

20220201_112158.jpg

Edited by CZAJA48
Link to comment
Share on other sites

nie ściągałem w końcu tego z usa bo janmor działał ponad 5 lat bez problemów (a miałem jako backup starą cewkę, która dość rzadko powodowała wypadanie zapłonu).

oryginalnie miałem w outbacku EU z 2005 (przedlift) diamonda 22433AA580 ale AFAIR był wymienny z 22433AA500. tak mi w każdym razie wyszło w trakcie poszukiwań - bo rozglądałem się też za używką 22433AA500. 

Link to comment
Share on other sites

kruque Możesz dać coś więcej na temat AFAIR lub AFAIK (bo raz napisałeś tak a raz tak) bo nic nie mogę znaleźć na google?

 

pablonas  ten moduł zapłonowy to chyba w IV już go nie było. 0 jakiejkolwiek informacji na google.

Edited by CZAJA48
Link to comment
Share on other sites

ooo a to dobre :-) Piszemy sobie po polsku w sprawach technicznych a tu by nagle wyskoczył z jakimś dziwnym angielskim skrótem.

 

Ten ,,Janmor jm5400,, jest to samo co modele (z załącznika który zamieściłem) innych producentów.

 

 

 

Sprawa rozwiązana.

 

Napisze bo może komuś się to przyda:

 

oryginalny mial

3 4

1 2

 

zamiennik (Lucas DMB2108) ma

4 3

2 1

 

czyli kable z prawej strony wpina się po lewej stronie a lewe kable po prawej stronie cewki. Kto tu coś namieszał ale całe szczęście mechanik już miał kiedyś taki przypadek więc sprawa ogarnięta.

 

Kable przez to są napięte bo są za krótkie i tu znowu powstaje problem ...

Edited by CZAJA48
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...