Jump to content

Spadki obrotów, ciężki rozruch, czy to objaw luzu zaworowego? 2.0 DOHC 160


hubo3123

Recommended Posts

 

Witam wszystkich, od jakiegoś czasu nękają mnie problemy z autem, mianowicie przy porannym odpalaniu po nocy, pali ciężko (Trzeba chwilę pokręcić) jak załapuje to przez ułamek sekundy obroty utrzymują się koło 500 a później odrazu na 1500, załączam filmik, drugim moim problemem jest spadek obrotów po redukcji przy puszczaniu gazu (Automat 4EAT) również dołączam filmik. Autko to Subaru impreza 2.0R 160 z 4EAT nalotu ma 189600km, samochód posiadam rok, założyłem LPG miesiąc temu (już na niej mam z 2,5kkm najechane) do zaworów jeszcze nie zaglądałem ponieważ, w dużej ilości przypadków jakie wyczytałem to przy 200k na benzynie nie było jeszcze potrzeby regulacji, oraz miła pani w ASO przekazała mi informacje, że w tym silniku na benzynie nie ma potrzeby regulacji zaworów, w co również ciężko mi jest uwierzyć ponieważ wydaje mi się, że na benzynie zawory również się reguluję. 

 

Wstawiam pierwszy filmik podczas porannego odpalania po dwóch dniach stania

 

 

 

 

 

Tutaj drugi film z opadaniem obrotów podczas puszczenia gazu.

 

 

 

 

 

 

Czy to jest już w 100% problem z luzami zaworowymi? Z góry dziękuje!

 

 

 

Edited by hubo3123
Link to comment
Share on other sites

Zacznij od tego:

 

Problemy przy odpalaniu to zazwyczaj puszczający wtryskiwacz LPG albo reduktor. Puszcza gaz do dolotu, tłoki to muszą przepompować i dopiero silnik załapie. Zakręć LPG na butli, koniecznie tam. Niech silnik sobie popracuje na LPG aż zgaśnie albo przełączy się sam na PB i spróbuj rano zapalić. Jeśli będzie poprawa udaj się go gazownika niech naprawia. Jeśli nie to trzeba szukać gdzie indziej. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@ewemarkam przepraszam, mimo że rok już przeglądam forum to nawet takiego tematu nie zauważyłem :D, oczywiście już naprawiłem swój błąd

co do LPG to raczej nie ma się co do niego czepiać, kiedyś moje auto stało przez miesiąc i sobie nagrałem Cold Start i na nagraniu samochód odpalił dokladnie tak samo jak na filmiku już w pierwszym poście.

 

Edited by hubo3123
Link to comment
Share on other sites

Nawet LPG nowe może taki cyrk robić. Nie zaszkodzi sprawdzić. Zwłaszcza że nic Cię to nie kosztuje. 

Na PB też masz taki problem z opadającymi obrotami. Tak samo sprawdz zakręcając zawór na butli i pozwól mu się przełączyć na benzynę. Sprawdź, przejedź się czy też ten sam problem z obrotami występuje.

Link to comment
Share on other sites

@ewemarkamZrobiłem tak jak napisałeś, zakręciłem wielozawor w zbiorniku, po kilku sekundach sam przełączył się na PB, zrobiłem ok 10km do pełnego rozgrzania i zacząłem testować, niestety bez zmian, ewentualnie mógłbym nagrać jak pracuje mój silnik i wrzucić, a nóż ktoś będzie wiedział i pomoże w diagnozie :)

Link to comment
Share on other sites

Byłem również pod komputerem, wyskoczyły takie błędy, natomiast Check od roku mi się jeszcze nie zapalił ani razu, a działa bo na zapłonie się zapala.

 

 

 

20220111_155725.thumb.jpg.33506313e40c65b6df78ca0a4923d53f.jpg

Edited by hubo3123
Link to comment
Share on other sites

@ewemarkam Posiadam taki interfejs, korekty są takie... Zimny na ssaniu, podejrzewam że chodzi ci o długoterminowe.

 

Screenshot_20220128-113701_Piston.thumb.jpg.d11466a86133066d2f88fba267d80b88.jpg

Edited by hubo3123
Link to comment
Share on other sites

Dodam jeszcze, że byłem na przeglądzie tysiąc instalacji LPG i pan sprawdzał mapę LPG oraz korekty wtryskiwaczy LPG, powiedział że wszystko jest idealne, i to też nie byle jaki gazownik bo bardzo polecany w moim mieście  

Edited by hubo3123
Link to comment
Share on other sites

Pokaż jak się zagrzeje, zobacz sobie na PB i na LPG, krótka się będzie zmieniała. Dobrze ustawione LPG to korekta długoterminowa +-5% krótka +-10%. Pojeździsz na PB parę km to długa się ustabilizuje na ok 0% i krótka też, przełączysz na LPG i już się pewnie rozjadą. Jak dobrze kojarze to błąd od ubogiej/bogatej mieszanki wywala jak długoterminowa przekroczy 25%. A tutaj niewiele brakuje, bo ona siedzi w sterowniku i koruguje się po dłuższym czasie.

Link to comment
Share on other sites

@ewemarkam A więc... Dzień rozpocząłem od demontażu części dolotu, aby dostać się do przepustnicy, wyjąłem ją, wyczyściłem i założyłem nową uszczelkę (kiedyś kupiłem bo już wcześniej chciałem to zrobić) i złożyłem do kupy.20220129_133041.thumb.jpg.34dc9695a47c7405032df07d568ffdee.jpg

 

po podłączeniu klem, kilka razy uruchomiłem zapłon z gazem w podłodze i odpaliłem, chodziła sobie przez 10minut na wolnych, zgasiłem, odpaliłem i pojechałem sprawdzić korekty.

 

 

To są korekty po 7km na BP, wyglądają bardzo ładnie, strasznie blisko 0 (Screenshot zrobiłem podczas jazdy), po prawej korekty już po 7km na LPG (łącznie zrobiłem 14km)

Screenshot_20220129-142440_Piston.thumb.jpg.c0871dcc9aa563e2e46c95fc9feafeea.jpgScreenshot_20220129-150225_Piston.thumb.jpg.2302995caa0df24967273a45af446edc.jpg

 

Byłem przekonany, że wyczyszczenie przepustnicy może pomóc, jednak nic to nie dało, obroty nadal spadają.

Edited by hubo3123
Link to comment
Share on other sites

Może lapać lewe powietrze, czasem widać to na korektach. Otóż, na wolnych gdy jest zagrzany to krótka korekta leci na plus bo dolewa. 

Więc tak do sprawdzenia raz jeszcze....

Korekty na PB na wolnych gdy silnik zagrzany i tak samo dla LPG. Tylko oczywiście na pracującym silniku. 

Link to comment
Share on other sites

@ewemarkam A więc sprawdziłem korekty, na PB wacha się od 0 do 1,6% czyli moim zdaniem super, na LPG od 0% do 5,5%

Otworzyłem  maskę i zacząłem szukać czujników wałka oraz wału, czujnik wału był trochę przysyfiony natomiast wałka po prawej stronie (Bank 2) był cały w takim starym przyschniętym oleju (Chciałem zrobić fotkę ale ledwo co go idzie gołym okiem zobaczyć co dopiero zdjęcie zrobić) z racji, że dzisiaj pogoda do bani (Mocny wiatr, dosyć intensywne opady i temperatura dosyć niska) odechciało mi się cokolwiek robić dziś przy aucie, a żeby dostać się do czujnika wałka to trzeba pół auta rozebrać, być może to on jest winowajcą, że trzeba długo kręcić, i tak by wychodziło z tych błędów co wysłałem wyżej, że może być przysyfiony dlatego sterownik ma powolną reakcje, na błędach były Kody P000D oraz P000C, jak mam to rozumieć? że czujnik wałka ssącego oraz wydechowego mają powolną reakcje, czy czujnik ssącego dobrze nie zbiera sygnału kiedy wałek jest w górze czy w dole? (Nie umiem tego lepiej wytłumaczyć). Również przykuło moją uwagę dziwnie zamontowany ten Zaworek zwrotny(?) czy regulator ciśnienia(?) nie wiem co to za grzybek. Ogólnie z tym odpalaniem to tak się dzieje tylko rano przy pierwszym rozruchu, jak odpalę i zgaszę to znów odpali na 2 obroty, efekt jakby się paliwo cofało, ale nie umiem tego zdiagnozować, Może ten Grzybek (Jeżeli to zawór zwrotny już nie domaga)?

 20220130_124733.thumb.jpg.69fc82c5f610b8dc042fae207778a372.jpg20220130_124950.thumb.jpg.aba51e0596196891bac09804e15029df.jpg

Edited by hubo3123
Link to comment
Share on other sites

To jest regulator ciśnienia paliwa, te błędy od zmiennej fazy to bardziej bym się skupił na zaworach od nich niż na samych czujnikach. Nie wiem jak to o wygląda niestety, nawet nie wiem gdzie są. Wymontował i wyczyścił zawory. Ale dalej uważam że masz instalacje do regulacji skoro korekty długoterminowe masz na +10% to już tak poza tematem, za ubogo zwłaszcza w silniku bez hydrauliki na zaworach.

Link to comment
Share on other sites

@ewemarkam Zawory raczej mam czyste, jestem fanem płukanek oraz olei syntetycznych, wymieniam co ok 10kkm.

Na przeglądzie 1000km instalacji pan stwierdził, że mapa się ułożyła wzorowo (Ten sterownik LPG rysuje mapę na podstawie mapy Benzyny)

Oczywiście jeszcze raz podjadę do gazownika, żeby ocenił te korekty. Kurde już nie mam pomysłów co jej może dolegać...

Link to comment
Share on other sites

Następny.... Wybacz albo mapki są dla turystów. LPG nie stroi się na mapki. Tylko na korekty, czasy wtrysków ewentualnie AFR.

Jeśli masz podgląd na kąty wałków to trzeba by zobaczyć jak się one zachowują. Czy przy puszczaniu gazu zdążą się przestawić. Tutaj już wiedzy nie mam w jakim zakresie one pracują.
Czujnik działa 0-1 wysyła impulsy, wątpię aby był zamulony. Natomiast zawory mogą dać późniejsze sterowanie. Do dalszej diagnostyki już wypada się udać do warsztatu polecanego, z fachowcami.

Zobacz na to, zawory z mojego samochodu (Volvo), silnik też niby regularnie serwisowany, płukanki itp Poprzedni właściciel tak się zarzekał, ja narazie raz wymieniłem olej. A zobacz jak wyglądały zawory VVT.

 





 

Edited by ewemarkam
Link to comment
Share on other sites

  • hubo3123 changed the title to Spadki obrotów, ciężki rozruch, czy to objaw luzu zaworowego? 2.0 DOHC 160

@ewemarkam Chyba mam jakiś trop, mianowicie na zewnątrz jest 1°C, a pod OBD czujnik temperatury cieczy, pokazuje o 7°C więcej, auto stoi nie używane od 10h, teraz nie wiem czy za tym długim kręceniem stać ten czujnik...

1983788525_Beztytuu.thumb.png.ca754f6f288512ae158554a176fac198.png20220121_153108.thumb.jpg.05ecbecf3ca7ada409f7c81223989f61.jpg

 

Link to comment
Share on other sites

@ewemarkamUwaga! Udało mi się zlokalizować przyczynę słabego odpalania... Cofa mi się paliwo, dziś rano kilka razy przed rozruchem włączyłem zapłon jakbym podgrzewal świece w dieslu kilka razy i odpaliła na półobrotu. Przynajmniej wiem na czym stoję, jestem szczęśliwy, jeszcze kwestia tego spadku obrotów i będę spełniony :D

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

@ewemarkamDobra, chyba problemy rozwiązany, dawno swojego Forka nie widziałem, dziś został mi oddany, w Forku również występują te spadki obrotów, wychodzi na to że TTTM :/ Foruś też w 4EAT. A w imprezie prawdopodobnie pompa paliwa do wymiany z tym filtrem "niewymienialnym" bo puszcza paliwo do zbiornika.

.20211002_140237.thumb.jpg.d513f20973236bb5df97df5e84071734.jpg

Edited by hubo3123
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...