Skocz do zawartości

kolektor wydechowy 2.0 n/a EJ204 - nie BULGOT


Piter91

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć
Po długim namyśle i długim okresie przeszukiwania Internetu stwierdziłem, że napiszę w końcu posta na forum odnośnie kolektora wydechowego do silnika 2.0 n/a EJ204. 
Kupiłem mianowicie ostatnio Impreze z 2007 roku i od razu zechciałem doprowadzić go do należytego stanu by posłużył kilka lat.
Sprawa pierwsza wydech. Bulgocze, ok ale wiem, że nie jest to dobre dla silnika (na dodatek z taką konstrukcją jaka siedzi przy silniku - zdjęcie)

FOTO 1
Nie podoba mi się w jaki sposób odprowadzany jest przepływ spalin. Na dodatek nie ma katalizatora a wydech jest przelotowy.
Teraz do rzeczy. Poszukuję rozwiązania, które będzie najlepsze dla silnika oraz być może spowoduje przyrost mocy względem serii. 
Zawsze można byłoby zamontować na powrót oryginalny kolektor z katem a na końcu zostawić tłumik przelotowy.
Moim pomysłem jest osiągnięcie czegoś więcej i tu pewnie przydałaby się wiedza kogoś kto buduje auta pod KJS lub profesjonalnie skupia się na tuningu. Dla wielu osób być może jest to bez sensu ale może nie bez powodu nazwa działu to "Dział techniczny ...czyli dla kochających inaczej" :D
Proszę o jakąś podpowiedź. 
Zastanawiam się jeszcze w razie braku pomysłu nad takim kolektorem + za nim katalizator ceramiczny o normach 3/4 i na koniec tłumik przelotowy.
FOTO 2
Katalizator musi być. Co do kolektora kusi mnie zwłaszcza równo odległościowy.
W drugim wolnossaku 125km mam taki i za jego sprawą pośrednio dostałem wzrost mocy o 10km - sprawdzane na hamowni przed i po z tym że tam nie ma kata ale na końcu jest tłumik komorowy z cienką końcówką
FOTO 3
Sam nie wiem, mam dylemat :D

271394109_238445878442549_2881924919511042259_n.jpg

Przechwytywanie.PNG

WP_20190223_15_11_44_Rich_LI.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo jest mniej wydajny ;p to miałem na myśli. No i zależy jak jest zrobiony bo w niektórych przypadkach jak jedna rura jest za krótka to jedna głowica sie za mocno grzeje. 

Edytowane przez Piter91
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

najlepsze rozwiązanie jakie mogłem wybrać w moim przypadku. Wydech ogarnięty w całości. 
Kolektor bez kata -> drugi kat a za nim druga sonda -> na końcu tłumik przelotowy z nierdzewki z ciekawym wnętrzem bo rura nie idzie na wprost a takim zakrętem w kształt litery "C" co powoduje dodatkowe doprężenie wydechu. Nie jest głośno a z silencerem niemal seria. Fajnym smaczkiem jest ''mały bulgot'' nie tradycyjny jak dla WRX ale też nie zanikł całkiem. Całość na 2 calach 

received_488529532790898.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...