Jump to content

Legacy IV 2.0 165KM Szarpanie


daymonn

Recommended Posts

Witam forumowiczów

 

Piszę z problemem z którym męczę się już trzeci rok i zero rozwiązań..

Pacjent to Legacy IV 2007r benzyna 165KM

Problemem jest szarpanie, brak mocy mniej wiecej do 2,5tys obrotów, później auto jedzie normalnie.

Przy podjeździe pod górkę pedał gazu w podłodze i brakuje mu mocy..musze redukować do jedynki

I teraz najlepsze...na komputerze zero błędów, check nigdy się nie zapalił ale po wymuszeniu resetu komputera auto odżywa i problem znika na kilkanaście kilometrów

 

Do tej pory:

- wymienione sondy

- wymieniony przepływomierz

- czyszczenie przepustnicy

- wymieniony czujnik spalania stukowego

 

Dowiedziałem się że to przypadek który wystepuje czasem w subaru.

Mam kontakt do gościa ze Śląska który, jak twierdzi, zna rozwiązanie ale jego wiedza nie jest na sprzedaż i podzieli się nią jedynie za 4,5l Jacka Danielsa, którego mam mu wysłać kurierem.

Żeby pojechać mam ponad 700km do niego więc srednio.

Podobno z jego wiedzą każdy laik naprawi problem w 15min. Kilka razy próbowałem się z nim dogadać ale jest nieugięty. Twierdzi że trzeba coś usunąć z auta.

 

Czy może ktoś z was spotkał się z podobnym problemem?

 

Za wszelkie podpowiedzi z góry dziękuję

 

 

Edited by daymonn
Link to comment
Share on other sites

  • daymonn changed the title to Legacy IV 2.0 165KM Szarpanie

Tematów o tym jest mnóstwo. Generalnie chodzi o to że stukowiec cofie zapłon w pewnym zakresie obrotów. Jest na to rada, modyfikacja ECU czyli zmiana mapy. Albo ponoć działa Tzw Gary's FIX. Był cały temat na forum o tym, teraz go nie mogę odszukać. Gary's FIX to wytłumienie, obniżenie napięcia które wraca z czujnika stukowego do ECU. Wykorzystując dzielnik napięcia.
Ale spróbuj najpierw czujnik spalania stukowego przenieść na skrzynie biegów, jest tam miejsce i pasuje tam fabryczna śruba. Stukowiec jest pod przepustnicą bardziej po stronie kierowcy.

Poczytaj:
https://forum.subaru.pl/topic/13812-garys-fix-by-bergen/page/4/

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

W innych markach ktore tez miewaja taki problem. U mnie kiedys w mazdzie mx3 v6 podlozenie cienkiej gumowej podkladki pod czujnik pomoglo

Wysłane z mojego moto g(10) przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, daymonn napisał:

brak mocy mniej wiecej do 2,5tys obrotów, później auto jedzie normalnie.

O ile to twój silnik to cały wątek masz tu:

Chyba "najzdrowsze" rozwiązanie oferuje niejaki @Sasha_A80 bo z tym oszukiwaniem (tłumieniem) stukowca to raczej ryzykowne.

Pozdrawiam,

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
W dniu 8.01.2022 o 20:26, daymonn napisał:

 

Mam kontakt do gościa ze Śląska który, jak twierdzi, zna rozwiązanie ale jego wiedza nie jest na sprzedaż i podzieli się nią jedynie za 4,5l Jacka Danielsa, którego mam mu wysłać kurierem.

 

 

 

 

Ja się podzieliłem swoja wiedzą za darmo, co nie nie jasne?

Link to comment
Share on other sites

To może niech wspomniany wyżej @carfit się wypowie i rozwieje wątpliwości czy też trzeba mu za to wieźć 4.5L łychy czy jednak nie. ;)

Wybacz za wywołanie do tablicy ale autor wątku moim zdaniem wciąż nie dostał jednoznacznej odpowiedzi. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...