Aqstyk Posted January 7, 2022 Share Posted January 7, 2022 (edited) Dzień dobry, Mam pytanie a propos jazdy nowym e-boxerem po terenie w trybie deep snow/mud lub lżejszym snow/dirt. Jeździłem troche moim Subaru Foresterem po różnym terenie. W jakim ustawieniu najlepiej jeździć po cięższym terenie? Czy w trybie D czy jednak przejść na tryb M i pilnować obrotów i generalnie na jedynce? W poprzednich modelach była manualna skrzynia i reduktor. Tutaj nie ma takiej opcji. Czy są oficjalne wytyczne z centrali Subaru jak najlepiej zarządzać skrzynią CVT w terenie żeby wytrzymała jak najdłużej? Proszę o porady fachowców ponieważ pytałem już dwa autoryzowane serwisy i nikt nie umiał mi na to pytanie odpowiedzieć. Dziękuję i pozdrawiam. Edited January 7, 2022 by Aqstyk Link to comment Share on other sites More sharing options...
M_isza Posted January 8, 2022 Share Posted January 8, 2022 a czy to jest auto terenowe? co znaczy ciezszy teren dla Ciebie? jak nie bedziesz topil napedu w wodzie, to nie widze powodu dla ktorego mialaby jej szkodzic jazda po drogach innych niz asfalt, choc jak napisalem, teren to pojecie wzgledne, o ile dostosujesz interwal wymiany oleju, do sposobu uzytkowania. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aqstyk Posted January 9, 2022 Author Share Posted January 9, 2022 Kwestia jak jeździć czy w trybie D czy M. Nie chodzi mi o rodzaj terenu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Czarne_Koronkowe Posted January 10, 2022 Share Posted January 10, 2022 14 godzin temu, Aqstyk napisał: Kwestia jak jeździć czy w trybie D czy M. Nie chodzi mi o rodzaj terenu. Jaki miałby być minus jazdy w trybie D? Wtedy skrzynia sama dobiera dla siebie optymalne obroty. Właśnie wróciliśmy z wypadu górskiego i Foresterem i OBK. Obie skrzynie bardzo dobrze radziły sobie na stromych podjazdach w trybie D. Natomiast sprostowałby pierwsza wypowiedz, bo po ciężkim terenie to najlepiej Foresterem nie jeździć 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-555 Posted January 10, 2022 Share Posted January 10, 2022 W trybie D +S w „terenie” masz też dodatkowe wspomaganie napędu silnikiem elektrycznym. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DZIAŁ TECHNICZNY Posted January 10, 2022 Share Posted January 10, 2022 Nie są nam znane żadne wytyczne w zakresie dostępnych opcji sterowania przekładnią CVT i ich wpływu na jej trwałość w warunkach jazdy off-road. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now