Skocz do zawartości

Wymiana samych klocków przez ASO / Wymiana oleju CVT


Guliwer

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry,

 

Czy wymiana samych samych klocków bez tarcz hamulcowych jest prawidłową procedurą?

 

Czy wymiana oleju CVT wchodzi w jakikolwiek schemat przeglądów, czy jedynie jest zalecana?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry,

 

Jest możliwa wymiana samych klocków hamulcowych, jeśli zużycie tarczy hamulcowej mieści się w warunkach dopuszczalności eksploatacji, czyli zachowanie odpowiedniego wymiaru, brak odkształceń , spękań, wżerów itd. W tym celu są okresowe przeglądy techniczne pojazdu, aby zweryfikować miedzy innymi układ hamulcowy.

W odniesieniu do oleju roboczego w skrzyni CVT, czynności przeglądowe wskazują sprawdzanie jakości i utrzymania poziomu. Olej CVT jak każdy płyn roboczy w skrzyniach automatycznych ulega zużyciu i utracie właściwości, dlatego sprawdza się jakość płynu i jeśli zostanie zauważone, że jest przepracowany to zaleca się wymianę. Żywotność oleju CVT jest dość duża i zalecenie wymiany zachodzi co 65-80 tys. km lub co 3-4 lata. Wiele naszych ASO ma możliwość wymiany dynamicznej, co pozwala na prawidłową wymianę płynu w automatycznych skrzyniach biegów.  Wymiana oleju w skrzyni automatycznej zapewnia długą i bezawaryjną pracę.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, DZIAŁ TECHNICZNY napisał:

W odniesieniu do oleju roboczego w skrzyni CVT, czynności przeglądowe wskazują sprawdzanie jakości i utrzymania poziomu. Olej CVT jak każdy płyn roboczy w skrzyniach automatycznych ulega zużyciu i utracie właściwości, dlatego sprawdza się jakość płynu i jeśli zostanie zauważone, że jest przepracowany to zaleca się wymianę. Żywotność oleju CVT jest dość duża i zalecenie wymiany zachodzi co 65-80 tys. km lub co 3-4 lata. Wiele naszych ASO ma możliwość wymiany dynamicznej, co pozwala na prawidłową wymianę płynu w automatycznych skrzyniach biegów.  Wymiana oleju w skrzyni automatycznej zapewnia długą i bezawaryjną pracę.  

Bardzo dziękuję, dlatego nie rozumiem dlaczego nie wymieniono oleju przy przebiegu 61 tys. km i 4,5 latach eksploatacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.01.2022 o 17:09, Guliwer napisał:

nie wymieniono oleju przy przebiegu 61 tys. km

Bo to jest tylko zalecenie wymiany a nie obowiązkowy punkt przeglądu i decyzja o wymianie należy do właściciela pojazdu.W oficjalnej procedurze jest sprawdzenie stanu oleju*

(*wymiana jeżeli auto jest eksploatowane w trudnych warunkach,np.holowanie przyczepy między 45-60kkm przebiegu.

 

W skrzyniach manualnych i klasycznych automatach jest wymiana po określonym przebiegu.  

 

Dlatego najprawdopodobniej nie zostało to zrobione w przypadku Twojego auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.01.2022 o 11:49, DZIAŁ TECHNICZNY napisał:

sprawdza się jakość płynu

 

można się dowiedzieć, czy ASO dysponują profesjonalnymi urządzeniami do testowania zużycia tego konkretnego oleju czy jest to ocena subiektywna / organoleptyczna pracownika ASO?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Tiger napisał:

 

można się dowiedzieć, czy ASO dysponują profesjonalnymi urządzeniami do testowania zużycia tego konkretnego oleju

:biglol::biglol: to nie laboratorium i wiedza oparta tylko na podstawie przeprowadzonego wywiadu o sposobie użytkowania auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.01.2022 o 18:04, Tiger napisał:

można się dowiedzieć, czy ASO dysponują profesjonalnymi urządzeniami do testowania zużycia tego konkretnego oleju czy jest to ocena subiektywna / organoleptyczna pracownika ASO?

na pewno na zapleczu mają sztab inżynierów z rafinerii lotos (chłopaki na pewno szukają dodatkowej fuchy w obecnej sytuacji firmy)  :mrgreen::mrgreen:

 

A tak na poważnie nie wiem czy kiedyś np zmieniałeś olej w tylnim dyferencjale czy silnikowy nawet po przebiegu 10k km. Żeby wiedzieć czy wymienić czy nie wystarczy spojrzeć na olej jego konsystencje, barwę, zapach. Pisze całkowicie poważnie. Jeżeli z tylnego dyferencjału wyleje Ci się szary glut to chyba nie wlejesz go z powrotem ? ( jeżeli wyleje się czysty i klarowny to jak najbardziej ) Jeżeli silnikowy w aucie zasilanym Pb jest czarny jak smoła ( bo w dieslu jest czarny  po przejechaniu 100km )  i śmierdzi benzyną to chyba też warto wymienic. W przypadku CVT może być podobnie ale niech dział techniczny się wypowie

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ocena jakościowa oleju CVT polega na sprawdzeniu stopnia przepracowania czy przegrzania, na podstawie odbarwienia, zanieczyszczeń, wtrąceń, zmiany zapachu, bąbli powietrza, jeśli olej wykazuje cechy dyskwalifikujące do dalszej eksploatacji wtedy zalecana jest wymiana. Dlatego, że stopień zużycia oleju w skrzyni jest uzależniony od sposobu eksploatacji nie można jednoznacznie wyznaczyć terminu czy przebiegu, wiec jest konieczna inspekcja. Utrzymywanie odpowiedniej jakości oleju w skrzyni biegów zapewnia długotrwałą i niezawodną eksploatację. Olej automatycznych skrzyń biegów ma dwa zadania: smarowanie pracujących elementów oraz bycie cieczą roboczą zapewniającą utrzymywanie odpowiedniego ciśnienia w układzie aby poszczególne elementy wykonawcze działały w sposób prawidłowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, DZIAŁ TECHNICZNY napisał:

Ocena jakościowa oleju CVT polega na sprawdzeniu stopnia przepracowania czy przegrzania, na podstawie odbarwienia, zanieczyszczeń, wtrąceń, zmiany zapachu, bąbli powietrza, jeśli olej wykazuje cechy dyskwalifikujące do dalszej eksploatacji wtedy zalecana jest wymiana. Dlatego, że stopień zużycia oleju w skrzyni jest uzależniony od sposobu eksploatacji nie można jednoznacznie wyznaczyć terminu czy przebiegu, wiec jest konieczna inspekcja. Utrzymywanie odpowiedniej jakości oleju w skrzyni biegów zapewnia długotrwałą i niezawodną eksploatację. Olej automatycznych skrzyń biegów ma dwa zadania: smarowanie pracujących elementów oraz bycie cieczą roboczą zapewniającą utrzymywanie odpowiedniego ciśnienia w układzie aby poszczególne elementy wykonawcze działały w sposób prawidłowy.

Które serwisy w pd-wsch Polsce posiadają urządzenia do dynamicznej wymiany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, DZIAŁ TECHNICZNY napisał:

Ocena jakościowa oleju CVT polega na sprawdzeniu stopnia przepracowania czy przegrzania, na podstawie odbarwienia, zanieczyszczeń, wtrąceń, zmiany zapachu, bąbli powietrza, jeśli olej wykazuje cechy dyskwalifikujące do dalszej eksploatacji wtedy zalecana jest wymiana.

 

jakoś nie potrafię sobie tego wyobrazić, tj. olej czy jakaś jego część jest zlewany ze skrzyni CVT np. do butelki potem się ogląda pod lampę czy jakoś tak, wącha i zależnie od stanu albo się wlewa z powrotem do skrzyni albo proponuje jego wymianę użytkownikowi?

 

p.s.

1. jeśli to dla kogoś jest śmieszne to trudno, chciałbym się dowiedzieć bo mam XT z ponad 60 tys km przebiegu, więc to dla mnie ważne

2. dołączam się do pytanie o to które ASO to robią dynamicznie w PL?

Edytowane przez Tiger
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Kupiłem auto z przebiegiem 108kkm i wpisem o przeglądzie serwisowym Polmotor Szczecin, ul. Struga 73. Nie wiem, czy ten serwis jest wiarygodny i wykonał cały zakres prac zgodnie z instrukcją obsługi. Nie mam też żadnej informacji o jakości czy też wymianie oleju w skrzyni CTV. Chciałbym sprawdzić i ewentualnie wymienić tam olej. Gdzie, w Szczecinie mogę fachowo wykonać taką usługę i jaka jest orientacyjna cena wymiany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...