Jump to content

Forester IV rocznik 2016-2018 duży przebieg


krakowskiedomy
 Share

Recommended Posts

Pomocy :) 

Witam. zastanawiam się nad kupnem Forestera  IV po liftingu 2.0i  Lineartronic , silnik 2.0i benzyna  150KM, automat, 4x4, przebieg 170.000 km , rocznik 2017.  Auto po leasingu z Holandii więc wydaje się serwisowane dobrze ( jest niby książka ale tylko daty i km - bez żadnych zapisów co robione/wymieniane ?! )

Wiem, że silniki mało zrywne ale to powiedzmy przeżyję. Ważniejsze co przy niemałym przebiegu może za kilka miesięcy wyskoczyć do naprawy ??? Czy taki przebieg równa się szybkie problemy z CVT (ponoć już przy 100tys bywają) i jak sprawdzić jej zużycie / ew. wady w użytkowaniu ?? Ewentualnie inne za i przeciw?

Z góry dzięki. :thx:

Link to comment
Share on other sites

Auto jak auto. 

Przebieg nie jest mały, za to cena adekwatna. 

Zastanów się ile kilometrów chcesz tym autem jeszcze zrobić? Jak długo chcesz auto trzymać? W jakim wieku i z jakim przebiegiem planujesz auto sprzedać? 

Odpowiedzi pomogą Ci podjąć decyzję. 

Z technicznego punktu widzenia, auto żwawe nie będzie (delikatnie mówiąc), z tym silnikiem lepszy manual, bo nie zamula jak CVT. Mieliśmy z żoną tę wersję, po trzech latach zmieniliśmy na XT, ze względu na brak dynamiki który zwłaszcza żonie doskwierał.

Co do awaryjności to auto raczej trwałe. Zależy jak był traktowany w czasie eksploatacji. 

170 tys km to nie jest mały przebieg, jednak każdy kupuje według swoich możliwości i potrzeb, dlatego decyzję musisz sam podjąć. Na szczęście to nie jest boxer diesel, bo odpowiedź byłaby jedna i oczywista. 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Jak każdym automatem trzeba się przejechać i dobrze rozgrzać. To najważniejsze, i nie trasa 5 km tylko z 15km. Problemy z CVT wynikają z braku wymiany oleju na czas, z resztą tak jak w każdej innej skrzyni automatycznej. 

 

Co do silnika. Sprawdź co ile ten olej był wymieniany. Jeśli co 20-25 tys to tak średnio bym powiedział, ale pewnie tak będą wpisy w książce. Z drugiej strony silniki z automatem mniej się zużywają. Właściciel robił 40 tys rocznie, nie było to po mieście, tylko w trasie zapewne. Więc Tzw lekkie warunki użytkowania.

 

Jak za dobre pieniądze to jeśli dołączysz ewentualny remont skrzyni to wyjdzie ile $$$. Nie pisz ile tylko policz sobie wartość tego egzemplarza plus ewentualny remont skrzyni, czyli sumaryczny koszt będzie mniejszy niż zakup tego rocznika z mniejszym przebiegiem? Usiądź na chłodno i przelicz sobie to. 

 

Mam Volvo z awaryjnym aisinem (AW50), jeździ elegancko mimo 350 tys przejechanych km. 

 

Edited by ewemarkam
  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

jeżeli auto z Holandii i serwis trzymał się zaleceń Subaru że oleju w cvt się nie wymienia to nie wykluczone że coś tam z cvt w niedługim czasie może się zadziac ale nie musi. Auto jak auto, przebieg spory jak na tak krótki czas użytkowania . Jeżeli jest w dobrych $$ to warto rozważyć, jeżeli w cenie rynkowej szukałbym czegoś z mniejszym przebiegiem nawet starszego o te 2 lata.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 6.01.2022 o 05:07, mechanik napisał:

Na szczęście to nie jest boxer diesel, bo odpowiedź byłaby jedna i oczywista. 

Witam,

mogę jednak zapytać o odpowiedź ? Zastanawiałem się nad Forester IV, rocznik 2015 z takim silnikiem i automatyczną skrzynią biegów. Przebieg ok 81 tyś bądź 108 tyś . Czytałem, że do 2010 roku te silniki były bardzo niepolecane , ale że potem ponoć się coś poprawiło. Czy powyższe wnioskuję, że  chyba lepiej nadal unikać tych silników, tylko pytanie o powód ?

 

Pozdrawiam,

Wojtek

Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, Wojtek.. napisał:

Czy powyższe wnioskuję, że  chyba lepiej nadal unikać tych silników, tylko pytanie o powód ?

Powód główny: silnik, czy jak to nazywa kolega @artaa"produkt silnikopodobny", FB20B,  jest źle dobrany do wielkości auta. Jego szczytowy moment obrotowy leży w górnym zakresie obrotów silnika i po tem raptownie spada. Oprogramowanie skrzyni jest tak zoptymalizowane, że aby coś z niego wykrzesać przeciąga go na wysokich obrotach. Efekt tego jest dosyć opłakany, delikatnie mówiąc,  a spalanie na poziomie jednostki FA20F, czyli tej doładowanej. Na domiar złego auto z tym silnikiem jest takie misiowate, dużo mniej precyzyjne w prowadzeniu od wersji XT.

Co prawda  z tą wersją Forestera miałem do czynienia przez niecałe 70 km, ale to wystarczyło mi uzmysłowić sobie jak beznamiętne jest to auto.

Nie wchodź w to.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

8 godzin temu, Miałki napisał:

"produkt silnikopodobny"

koledze chodziło o diesla Subaru.

FB20B to całkiem porządny  silnik natomiast jak kolega wyżej napisał dla niektórych może być zbyt słaby. Demon prędkości to to nie jest ale auto wyposażone w ten motor nie odbiega od konkurencji z awd z wolnossącymi silnikami benzynowymi o pojemności 2 litrów jak rav4 czy crv. Dodatkowo osiągi kastruje skrzynia cvt. Manualna skrzynia biegów lepiej sobie z nim radzi niestety jest toporna jak w żuku ( biegi wchodzą z oporem, potrafi zgrzytnąć  do precyzyjnego działania manualnych skrzyń mazdy czy hondy to tej subarowej brakuje lat świetlnych ) Natomiast sam silnik jest bezawaryjny i najmniej problemowy z całej gamy Foresterów SJ, co więcej pojedzie na każdym paliwie Pb nawet nieznanego pochodzenia 

Jeżeli chcesz stać się posiadaczem trwałego , bezproblemowego i nie za szybkiego auta to wolnossący forek może być strzałem w 10

Za XT przemawiają osiągi - ale Użytkownicy.m.in tego forum  raportują że silnik potrafi paść ( było parę przypadków na tym forum) , trzeba dbać jak o dziecko , skrzynia cvt ma problemy z podjazdem pod większy krawężnik ( jest wątek na forum ).

Za podobne $$ można mieć równie szybkiego   VAG'a , którego każdy naprawi, części jest od groma i nie trzeba się z tym autem "pieścic" 

Edited by Karas
  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Karas napisał:

koledze chodziło o diesla Subaru

Tak, mi chodzi o Diesla 2.0 z automatyczną skrzynią biegów zamontowanego w modelu z 2015 roku. Ktoś może doradzić, bo jestem mało obeznany w temacie. Jest sens się interesować, czy ten silnik nie został poprawiony i dalej się rozlatuje ?

Link to comment
Share on other sites

18 minut temu, Wojtek.. napisał:

Tak, mi chodzi o Diesla 2.0 z automatyczną skrzynią biegów zamontowanego w modelu z 2015 roku. Ktoś może doradzić, bo jestem mało obeznany w temacie. Jest sens się interesować, czy ten silnik nie został poprawiony i dalej się rozlatuje ?

Nie podałeś ceny auta. Jeżeli około 10k PLN to warto.

 

Naprawę silnika diesla mnożysz minimum razy dwa w porównaniu do benzyny. Przy obecnych cenach w warsztatach omijałbym diesla szerokim łukiem, chyba że cena zakupu oscylowałaby w granicach ceny roweru.

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, buc niskopienny napisał:

Nie podałeś ceny auta. Jeżeli około 10k PLN to warto.

 

Naprawę silnika diesla mnożysz minimum razy dwa w porównaniu do benzyny. Przy obecnych cenach w warsztatach omijałbym diesla szerokim łukiem, chyba że cena zakupu oscylowałaby w granicach ceny roweru.

 

Cena trochę wyższa od roweru z Decathlonu ;-)

Rozumiem, że naprawa silników Diesla Subaru, to nadal pewnik i nic się w tym temacie po 2012 roku nie zmieniło? Jeśli tak, to faktycznie odpuszczę. 

Trochę mnie dziwiło, że ogłoszenia na diesle są ok 20 tyś PLN niższe od benzyny, ale jeśli nadal aktualne jest pytanie nie "czy" tylko "kiedy", to faktycznie lepiej nie pchać się w diesla od Subaru.

Link to comment
Share on other sites

Nie sądzę że obecnie da się naprawić diesla za 20k zgodnie ze sztuką. Czy kupić? Czemu nie jeśli cena jest niska, bo może nie padnie. Warto jednak mieć z tyłu głowy taką możliwość.

 

Silniki FB20 są bezawaryjne i dobrze znoszą LPG - jak ma być tanio na dłuższą metę szukałbym takiego.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...