Skocz do zawartości

Brak kompresi na jednym tłoku


Kamila

Rekomendowane odpowiedzi

Ja juz od dawna robie sam przy swoich autach. Po tym jak zostalem orzniety przez renomowany warsztat po odstawieniu swojego pierwszego auta 20lat temu.
Zaczalem sie uczyc mechaniki. To nie jest trudne jesli ktos ma jakies zdolnosci manualne i niestety dostep do garazu chciazby z kanalem.

Wysłane z mojego moto g(10) przy użyciu Tapatalka



  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popieram ;-)
Ja niestety bez własnego, ale mam możliwość korzystania w znajomym warsztacie z podnośnika, więc niektóre rzeczy robię sam
Ostatnio poprawiałem po SUBARU relingi, bo ciekły...
Oo, muszę zrobić to samo bo pray pościł.
Jaka jest procedura? Masz to gdzieś udokumentowane?

Zakładam że relingi odkręca się od środka :)

Wysłane z mojego M2007J3SG przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Kurde tak czytam refleksje niektorych (poniekad trafne) i zastanawiam sie po co mi moj Forek :) SG z konca 2007r bezwypadek 2.5xt dlubiety i zadbany, cale 125kkm (oryginalne) na budziku i cale 1kkm przejechane w przeciagu roku... Rudej na kielichach brak, buja sie fajnie, w lecie zrobione sprzeglo, zawory, wiskoza i inne pierdolki... Jedyne co bym zrobil to pewnie oddal do przegladu turbo bo potrafi bąka puscic przy bucie plus majster mowil, ze gruszka juz nie ma regulacji (cokolwiek by to nie znaczylo) wiec pewnie wastegate to wymiany. Jaki sens szukac innego auta?

 

ALE jesli faktycznie przytrafi sie wieksza awaria pochlaniajaca 50% ceny to naprawa bylaby podyktowana tylko i wylacznie sercem bo rozsadek by powiedzial byebye... szczegolnie majac szybkie auto przy obecnym taryfikatorze :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.01.2022 o 21:39, house_1 napisał:

Uczciwy, solidny remont silnika z obróbką głowic, wymianą wału korbowego na nowy, tłoków, pierścieni, ze szlifem cylindrów, rozrządem itd itp nie sądzę żeby ktoś normalny podjął się dziś za mniej niż 15, a raczej trzeba się spodziewać 2 z przodu.... Takie czasy.

Tego rodzaju remont wykonano mi w grudniu (wrzesień->grudzień). Ceny, o których napisałeś, są niestety realne. :( Jednak czego się nie zrobi, by mieć pewne auto. :)

Edytowane przez halvaekiu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.01.2022 o 21:39, house_1 napisał:

 

Mamy nowy "polski" ład. Radzę uaktualnić oczekiwania.

Uczciwy, solidny remont silnika z obróbką głowic, wymianą wału korbowego na nowy, tłoków, pierścieni, ze szlifem cylindrów, rozrządem itd itp nie sądzę żeby ktoś normalny podjął się dziś za mniej niż 15, a raczej trzeba się spodziewać 2 z przodu.... Takie czasy.

 

Ci, co ogrzewają warsztaty "błękitnym paliwem" szybko zrewidują cenniki ;).... i niestety nie tylko oni....

Kumpel szuka warsztatu, który wymieni upg i przy okazji założy nowy rozrząd, do tej pory dostał wyceny na 8-10k, a nie pisał do żadnych wybitnie znanych w świecie subaru mechaników. 
Ostatnio liczyłem sobie koszt części do GENERALNEGO  remontu (nowa pompa oleju, wał, korby, tłoki, panewki, rozrząd, szpilki, komplet uszczelek, zapomniałem o sprzęgle) i wychodzą okolice 10k, obróbki pewnie z ~4k, robociznę za złożeniem cenili sobie dwa lata temu 4-7k, co pewnie też uległo zmianie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, mly96 napisał:

Kumpel szuka warsztatu, który wymieni upg i przy okazji założy nowy rozrząd, do tej pory dostał wyceny na 8-10k, a nie pisał do żadnych wybitnie znanych w świecie subaru mechaników. 
Ostatnio liczyłem sobie koszt części do GENERALNEGO  remontu (nowa pompa oleju, wał, korby, tłoki, panewki, rozrząd, szpilki, komplet uszczelek, zapomniałem o sprzęgle) i wychodzą okolice 10k, obróbki pewnie z ~4k, robociznę za złożeniem cenili sobie dwa lata temu 4-7k, co pewnie też uległo zmianie. 

Ja nie wiem skąd te ceny bierzecie, Pacjentem SH forester 2,5 wolny sak wersja US

Diagnoza cieknie olej na uszczelce głowicy bliżej szortbloka. Luz na lewarku biegów zaolejone przewody zapłonowe. Demontaż głowic i zawiezienie do zewnętrznej firmy na planowanie i test szczelności zaworów (przeszły pozytywnie testy) Wymiana tulei wodzika od lewarka. Wymiana przewodów zapłonowych wymiana uszczelek pod głowicą (zamontowane te od turbo). Wymiana dwóch czujników bo tez na nich wyciekał olej. Przy okazji wymiana płynu chłodniczego oraz nowy olej i filtry. Czyszczenie tłoków z nagaru. Za całość  powyżej wykonanych prac 4039 zł 

Ta naprawa robiona od 17 stycznia 2022 do 25 stycznia 2022 czyli już w dobie nowego ładu.

Jeszcze tylko dodam że naprawa robiona w warsztacie,  który  tylko same subaru naprawia. Po odejściu z ASO założyli  własny  warsztat.

 

IMG_1214.jpg.aaad1c3783f898710d6691d5654cb308.jpg

 

IMG_1205.jpg.0adcf4b55e27d795a61b8dfe8699f901.jpg

 

IMG_1207.jpg.8b3833182f1d1351d86e0b62bc4a18fa.jpg

Edytowane przez ipsx82
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, ipsx82 napisał:

Ja nie wiem skąd te ceny bierzecie, Pacjentem SH forester 2,5 wolny sak wersja US

Diagnoza cieknie olej na uszczelce głowicy bliżej szortbloka. Luz na lewarku biegów zaolejone przewody zapłonowe. Demontaż głowic i zawiezienie do zewnętrznej firmy na planowanie i test szczelności zaworów (przeszły pozytywnie testy) Wymiana tulei wodzika od lewarka. Wymiana przewodów zapłonowych wymiana uszczelek pod głowicą (zamontowane te od turbo). Wymiana dwóch czujników bo tez na nich wyciekał olej. Przy okazji wymiana płynu chłodniczego oraz nowy olej i filtry. Czyszczenie tłoków z nagaru. Za całość  powyżej wykonanych prac 4039 zł 

Ta naprawa robiona od 17 stycznia 2022 do 25 stycznia 2022 czyli już w dobie nowego ładu.

Jeszcze tylko dodam że naprawa robiona w warsztacie,  który  tylko same subaru naprawia. Po odejściu z ASO założyli  własny  warsztat.

 

IMG_1214.jpg.aaad1c3783f898710d6691d5654cb308.jpg

 

IMG_1205.jpg.0adcf4b55e27d795a61b8dfe8699f901.jpg

 

IMG_1207.jpg.8b3833182f1d1351d86e0b62bc4a18fa.jpg

Nie ma sensu głupio pytać skąd się biorą te ceny, wystarczy napisać do kilku warsztatów. Czy piszesz o warsztacie koło Wielunia? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samo planowanie kosztuje nic, naprawa głowicy od a do z (a w tym wypadku pewnie tak będzie, o ile nie są dodatkowo popękane i nie będzie trzeba szukać drugich), to już spory rachunek z warsztatu szlifierskiego. Przy turbo zazwyczaj wychodzą jeszcze inne kwiatki...Oczywiście nie chcę tu bronić warsztatów, w których przejście przez próg bez otwierania maski to 500, ale niestety nawet jak sam robię swoje silniki koszta często są znaczne. 

P.S. w tym 2.5 SOHC wymieniłbym pierścienie jak już rozebrany motor. 

Edytowane przez Soltys
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.02.2022 o 21:26, Panbenonium napisał:

Polski Ład widze staje sie wymówką na wszystko :biglol: Remont silnika 20 000 zł :biglol: Cenniki jak na rynku nieruchomości.

Wydaje mi się, że coraz więcej tych auto po prostu będzie lądować na złomie. Trzeba mieć naprawdę dużo samozaparcia aby utrzymać już 15 letnie auto w pełnej sprawności. Ja sobie zostawiam forka bo lubię ale np impreza ma prawie 300k przebiegu i sama wymiana zużytych części zawieszenia przód to 1,5k tył to 3k. W pewnym momencie trzeba podjąć decyzję - sprzedać tak jak jest czy ładować kasę...

W forka wrzuciłem cały wagon $$$ a nadal jeszcze sporo mnie czeka. Imprezę chce utrzymywać w pełnej sprawności bo obiecałem córce, że ją dostanie jak skończy 18-stkę ale jak klęknie drugi silnik to mnie szlag trafi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...