Panbenonium Opublikowano 9 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2022 (edytowane) Niedługo cebula, buraki, ziemniaki i rzepak będą w ramach protestu przestawały rosnąć z powodu nowego ładu. Nawet ryby przestały brać, a krety ryć trawniki. Edytowane 9 Stycznia 2022 przez Panbenonium 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dracula Opublikowano 9 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2022 Ja juz od dawna robie sam przy swoich autach. Po tym jak zostalem orzniety przez renomowany warsztat po odstawieniu swojego pierwszego auta 20lat temu. Zaczalem sie uczyc mechaniki. To nie jest trudne jesli ktos ma jakies zdolnosci manualne i niestety dostep do garazu chciazby z kanalem.Wysłane z mojego moto g(10) przy użyciu Tapatalka 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artaa Opublikowano 9 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2022 Popieram ;-) Ja niestety bez własnego, ale mam możliwość korzystania w znajomym warsztacie z podnośnika, więc niektóre rzeczy robię sam Ostatnio poprawiałem po SUBARU relingi, bo ciekły... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coocer Opublikowano 9 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2022 Popieram ;-) Ja niestety bez własnego, ale mam możliwość korzystania w znajomym warsztacie z podnośnika, więc niektóre rzeczy robię sam Ostatnio poprawiałem po SUBARU relingi, bo ciekły...Oo, muszę zrobić to samo bo pray pościł. Jaka jest procedura? Masz to gdzieś udokumentowane? Zakładam że relingi odkręca się od środka Wysłane z mojego M2007J3SG przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artaa Opublikowano 10 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2022 (edytowane) Założyłem wątek, w którym sam sobie odpowiedziałem ;-) Edytowane 10 Stycznia 2022 przez artaa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coocer Opublikowano 11 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2022 Bosko dzięki. To czeka mnie weekendWysłane z mojego M2007J3SG przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wally666 Opublikowano 27 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2022 Kurde tak czytam refleksje niektorych (poniekad trafne) i zastanawiam sie po co mi moj Forek SG z konca 2007r bezwypadek 2.5xt dlubiety i zadbany, cale 125kkm (oryginalne) na budziku i cale 1kkm przejechane w przeciagu roku... Rudej na kielichach brak, buja sie fajnie, w lecie zrobione sprzeglo, zawory, wiskoza i inne pierdolki... Jedyne co bym zrobil to pewnie oddal do przegladu turbo bo potrafi bąka puscic przy bucie plus majster mowil, ze gruszka juz nie ma regulacji (cokolwiek by to nie znaczylo) wiec pewnie wastegate to wymiany. Jaki sens szukac innego auta? ALE jesli faktycznie przytrafi sie wieksza awaria pochlaniajaca 50% ceny to naprawa bylaby podyktowana tylko i wylacznie sercem bo rozsadek by powiedzial byebye... szczegolnie majac szybkie auto przy obecnym taryfikatorze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
halvaekiu Opublikowano 31 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2022 (edytowane) W dniu 4.01.2022 o 21:39, house_1 napisał: Uczciwy, solidny remont silnika z obróbką głowic, wymianą wału korbowego na nowy, tłoków, pierścieni, ze szlifem cylindrów, rozrządem itd itp nie sądzę żeby ktoś normalny podjął się dziś za mniej niż 15, a raczej trzeba się spodziewać 2 z przodu.... Takie czasy. Tego rodzaju remont wykonano mi w grudniu (wrzesień->grudzień). Ceny, o których napisałeś, są niestety realne. Jednak czego się nie zrobi, by mieć pewne auto. Edytowane 31 Stycznia 2022 przez halvaekiu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugo Opublikowano 31 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2022 @Kamila jak sytuacja? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamila Opublikowano 31 Stycznia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2022 25 minut temu, hugo napisał: @Kamila jak sytuacja? Hej wypalony zawór tak twierdzi mechanik :| Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugo Opublikowano 31 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2022 20 minut temu, Kamila napisał: Hej wypalony zawór tak twierdzi mechanik :| I co dalej planujesz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamila Opublikowano 31 Stycznia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2022 Teraz, hugo napisał: I co dalej planujesz? Próbuje go sprzedać, jak sie nie uda to moze bede naprawiac .. Po takim dlugim czasie ciezko sie z nim rozstać ale zobaczymy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mly96 Opublikowano 31 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2022 W dniu 4.01.2022 o 21:39, house_1 napisał: Mamy nowy "polski" ład. Radzę uaktualnić oczekiwania. Uczciwy, solidny remont silnika z obróbką głowic, wymianą wału korbowego na nowy, tłoków, pierścieni, ze szlifem cylindrów, rozrządem itd itp nie sądzę żeby ktoś normalny podjął się dziś za mniej niż 15, a raczej trzeba się spodziewać 2 z przodu.... Takie czasy. Ci, co ogrzewają warsztaty "błękitnym paliwem" szybko zrewidują cenniki .... i niestety nie tylko oni.... Kumpel szuka warsztatu, który wymieni upg i przy okazji założy nowy rozrząd, do tej pory dostał wyceny na 8-10k, a nie pisał do żadnych wybitnie znanych w świecie subaru mechaników. Ostatnio liczyłem sobie koszt części do GENERALNEGO remontu (nowa pompa oleju, wał, korby, tłoki, panewki, rozrząd, szpilki, komplet uszczelek, zapomniałem o sprzęgle) i wychodzą okolice 10k, obróbki pewnie z ~4k, robociznę za złożeniem cenili sobie dwa lata temu 4-7k, co pewnie też uległo zmianie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk82 Opublikowano 1 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2022 (edytowane) 9 godzin temu, mly96 napisał: Kumpel szuka warsztatu, który wymieni upg i przy okazji założy nowy rozrząd, do tej pory dostał wyceny na 8-10k, a nie pisał do żadnych wybitnie znanych w świecie subaru mechaników. Ostatnio liczyłem sobie koszt części do GENERALNEGO remontu (nowa pompa oleju, wał, korby, tłoki, panewki, rozrząd, szpilki, komplet uszczelek, zapomniałem o sprzęgle) i wychodzą okolice 10k, obróbki pewnie z ~4k, robociznę za złożeniem cenili sobie dwa lata temu 4-7k, co pewnie też uległo zmianie. Ja nie wiem skąd te ceny bierzecie, Pacjentem SH forester 2,5 wolny sak wersja US Diagnoza cieknie olej na uszczelce głowicy bliżej szortbloka. Luz na lewarku biegów zaolejone przewody zapłonowe. Demontaż głowic i zawiezienie do zewnętrznej firmy na planowanie i test szczelności zaworów (przeszły pozytywnie testy) Wymiana tulei wodzika od lewarka. Wymiana przewodów zapłonowych wymiana uszczelek pod głowicą (zamontowane te od turbo). Wymiana dwóch czujników bo tez na nich wyciekał olej. Przy okazji wymiana płynu chłodniczego oraz nowy olej i filtry. Czyszczenie tłoków z nagaru. Za całość powyżej wykonanych prac 4039 zł Ta naprawa robiona od 17 stycznia 2022 do 25 stycznia 2022 czyli już w dobie nowego ładu. Jeszcze tylko dodam że naprawa robiona w warsztacie, który tylko same subaru naprawia. Po odejściu z ASO założyli własny warsztat. Edytowane 1 Lutego 2022 przez ipsx82 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artaa Opublikowano 1 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2022 Dawaj namiary, trzeba takich ludzi polecać. Bo większość wycenia x2 lub x3 ... 3 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mly96 Opublikowano 1 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2022 4 godziny temu, ipsx82 napisał: Ja nie wiem skąd te ceny bierzecie, Pacjentem SH forester 2,5 wolny sak wersja US Diagnoza cieknie olej na uszczelce głowicy bliżej szortbloka. Luz na lewarku biegów zaolejone przewody zapłonowe. Demontaż głowic i zawiezienie do zewnętrznej firmy na planowanie i test szczelności zaworów (przeszły pozytywnie testy) Wymiana tulei wodzika od lewarka. Wymiana przewodów zapłonowych wymiana uszczelek pod głowicą (zamontowane te od turbo). Wymiana dwóch czujników bo tez na nich wyciekał olej. Przy okazji wymiana płynu chłodniczego oraz nowy olej i filtry. Czyszczenie tłoków z nagaru. Za całość powyżej wykonanych prac 4039 zł Ta naprawa robiona od 17 stycznia 2022 do 25 stycznia 2022 czyli już w dobie nowego ładu. Jeszcze tylko dodam że naprawa robiona w warsztacie, który tylko same subaru naprawia. Po odejściu z ASO założyli własny warsztat. Nie ma sensu głupio pytać skąd się biorą te ceny, wystarczy napisać do kilku warsztatów. Czy piszesz o warsztacie koło Wielunia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk82 Opublikowano 1 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2022 Nie, z okolic Teofilów w Łodzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Soltys Opublikowano 4 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2022 (edytowane) Samo planowanie kosztuje nic, naprawa głowicy od a do z (a w tym wypadku pewnie tak będzie, o ile nie są dodatkowo popękane i nie będzie trzeba szukać drugich), to już spory rachunek z warsztatu szlifierskiego. Przy turbo zazwyczaj wychodzą jeszcze inne kwiatki...Oczywiście nie chcę tu bronić warsztatów, w których przejście przez próg bez otwierania maski to 500, ale niestety nawet jak sam robię swoje silniki koszta często są znaczne. P.S. w tym 2.5 SOHC wymieniłbym pierścienie jak już rozebrany motor. Edytowane 4 Lutego 2022 przez Soltys Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemyslawn Opublikowano 4 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2022 Sama wymiana pierścieni bez honowania cylindrów, nie jest najlepszym pomysłem. Ja bym pierścieni nie wymieniał. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Panbenonium Opublikowano 4 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2022 Polski Ład widze staje sie wymówką na wszystko Remont silnika 20 000 zł Cenniki jak na rynku nieruchomości. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 5 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2022 Teraz polski Ład w wcześniej covid. A za niedługo jak się oswoimy z polskim wałem to wymówka będzie inflacja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dracula Opublikowano 5 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2022 Teraz polski Ład w wcześniej covid. A za niedługo jak się oswoimy z polskim wałem to wymówka będzie inflacja. Nie zapomnij o Tusku Wysłane z mojego moto g(10) przy użyciu Tapatalka 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 7 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2022 W dniu 4.02.2022 o 21:26, Panbenonium napisał: Polski Ład widze staje sie wymówką na wszystko Remont silnika 20 000 zł Cenniki jak na rynku nieruchomości. Wydaje mi się, że coraz więcej tych auto po prostu będzie lądować na złomie. Trzeba mieć naprawdę dużo samozaparcia aby utrzymać już 15 letnie auto w pełnej sprawności. Ja sobie zostawiam forka bo lubię ale np impreza ma prawie 300k przebiegu i sama wymiana zużytych części zawieszenia przód to 1,5k tył to 3k. W pewnym momencie trzeba podjąć decyzję - sprzedać tak jak jest czy ładować kasę... W forka wrzuciłem cały wagon $$$ a nadal jeszcze sporo mnie czeka. Imprezę chce utrzymywać w pełnej sprawności bo obiecałem córce, że ją dostanie jak skończy 18-stkę ale jak klęknie drugi silnik to mnie szlag trafi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się