Jump to content

Zwarcie akumulatora i brak możliwości odpalenia auta


marektoszel
 Share

Recommended Posts

Subaru Legacy IV 3.0 2004

Witam serdecznie 

Podczas wymiany akumulatora (sami nie wiemy jak do tego doszło :krecka_dostal:) podłączyliśmy go odwrotnie , a raczej tylko styknęliśmy klemy, poszły iskry i momentalnie doszliśmy do wniosku, że trochę nas to będzie kosztować. 

Z początku nie dawał żadnych znaków, prądu w kabinie brak , ale wymieniłem bezpieczniki w komorze silnika wraz z przekaźnikami i ożył.

Na pierwszy rzut oka brak jakichkolwiek uszkodzeń, ale nie można go odpalić.

Podczas próby uruchomienia włączają się światła awaryjne i wyskakuje błąd ER HC.

Nie słychać typowego pyknięcia po przekręceniu, martwa cisza, nic się nie załącza.

Warto dodać, że kontrolka immobilisera po włożeniu i przekręceniu świeci się na czerwono. 

Zamek centralny działa prawidłowo i nie wiem, gdzie doszukiwać się przyczyny.

Kable sprawdzone i wyglądają w porządku. 

 

 

Link to comment
Share on other sites

8 minut temu, pablonas napisał:

Najprawdopodobniej masz jeszcze spalony któryś bezpiecznik. Jeśli te w komorze silnika sprawdzone to sprawdź jeszcze te w kabinie przy lewym kolanie kierowcy.

Sprawdziłem połowę i wysiadły mi palce. 

Jutro się zabiorę za resztę i napiszę czy coś ruszyło.

Link to comment
Share on other sites

18 minut temu, ipsx82 napisał:

Aby odwrotnie podłączyć akumulator to chyba złe kupiony bo kable z klemami zbyt krótkie by sięgnęły do biegunów odwrotnie.

Bosch S4

Śmieszna sprawa bo nowiutki akumulator, ani jednego rozruchu nie przeżył i taka sytuacja go spotkała.

Pewnie, że są za krótkie, ale tylko wtedy jak akumulator jest poprawnie włożony, jeśli jest włożony nie tą stroną to przy niewielkim wysiłku można sięgnąć bieguny.

Trzeba mieć problem z procesami myślowymi żeby zrobić coś takiego, ale no cóż , już po ptokach.

Link to comment
Share on other sites

9 godzin temu, marektoszel napisał:

Sprawdziłem połowę i wysiadły mi palce. 

Jutro się zabiorę za resztę i napiszę czy coś ruszyło.

W skrzynce bezpieczników pod maską masz taki biały element, który wygląda jak penseta plastikowa. Służy do wyciągania i wkładania bezpieczników. ;)

  • Upvote 6
Link to comment
Share on other sites

IMO powinno migać jeśli się świeci to nie odpalisz samochodu. będzie kręcił sam rozrusznik.

 

Sprawdź sobie miernikiem czy masz napięcie na bezpiecznikach.

jeśli bezpieczniki są OM to mają piny z dziurką przykładasz miernika "-" do karoserii a plus do danego bezpiecznika.(podobnie sprawdzasz przewodzenie bezpiecznika dotykając od góry go) tanie bezpieczniki w marketach są oblane w całości tworzywem sztucznym i aby sprawdzić napięcie/przejście trzeba wyjąć bezpiecznik

tym sposobem dojdziesz gdzie prąd idzie a gdzie go nie ma.

 

Link to comment
Share on other sites

20 godzin temu, recki napisał:

Er hc to błąd komunikacji z ecu- tutaj patrz, być może ecu upalone

 

Też bym tu zaczął sprawdzanie...

 

Wszystko co jest po drodze, bezpieczniki, kable, sam immo jest bodaj w ECU

Edited by artaa
Link to comment
Share on other sites

17 godzin temu, SubaruLPG napisał:

IMO powinno migać jeśli się świeci to nie odpalisz samochodu. będzie kręcił sam rozrusznik.

 

Sprawdź sobie miernikiem czy masz napięcie na bezpiecznikach.

jeśli bezpieczniki są OM to mają piny z dziurką przykładasz miernika "-" do karoserii a plus do danego bezpiecznika.(podobnie sprawdzasz przewodzenie bezpiecznika dotykając od góry go) tanie bezpieczniki w marketach są oblane w całości tworzywem sztucznym i aby sprawdzić napięcie/przejście trzeba wyjąć bezpiecznik

tym sposobem dojdziesz gdzie prąd idzie a gdzie go nie ma.

 

Wszystkie bezpieczniki w kabinie wymieniłem na wszelki wypadek żeby można było je odhaczyć, niestety reszta pozostaje bez zmian. 

Za jakiś czas zabiorę się do elektryka, aby sprawdził jeszcze raz kable i jak nie one będą problemem to weźmiemy ECU na celownik.

Będę na bieżąco informował jak to wygląda. 

Pozdrawiam was wszystkich i dziękuję za zaangażowanie 

Link to comment
Share on other sites

21 godzin temu, SubaruLPG napisał:

Jeśli wymienisz każdy bezpiecznik a np uwalił się przekaźnik ma zwarcie do masy to wkładając nowy bezpiecznik problem nie zniknie.

 

Wszystkie bezpieczniki które wymieniłeś były całe?

 

Przekaźniki też zostały wymienione.

Tak, były całe. Każdy jeden.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...