marektoszel Opublikowano 2 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2022 Subaru Legacy IV 3.0 2004 Witam serdecznie Podczas wymiany akumulatora (sami nie wiemy jak do tego doszło ) podłączyliśmy go odwrotnie , a raczej tylko styknęliśmy klemy, poszły iskry i momentalnie doszliśmy do wniosku, że trochę nas to będzie kosztować. Z początku nie dawał żadnych znaków, prądu w kabinie brak , ale wymieniłem bezpieczniki w komorze silnika wraz z przekaźnikami i ożył. Na pierwszy rzut oka brak jakichkolwiek uszkodzeń, ale nie można go odpalić. Podczas próby uruchomienia włączają się światła awaryjne i wyskakuje błąd ER HC. Nie słychać typowego pyknięcia po przekręceniu, martwa cisza, nic się nie załącza. Warto dodać, że kontrolka immobilisera po włożeniu i przekręceniu świeci się na czerwono. Zamek centralny działa prawidłowo i nie wiem, gdzie doszukiwać się przyczyny. Kable sprawdzone i wyglądają w porządku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 2 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2022 Najprawdopodobniej masz jeszcze spalony któryś bezpiecznik. Jeśli te w komorze silnika sprawdzone to sprawdź jeszcze te w kabinie przy lewym kolanie kierowcy. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk82 Opublikowano 2 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2022 Aby odwrotnie podłączyć akumulator to chyba złe kupiony bo kable z klemami zbyt krótkie by sięgnęły do biegunów odwrotnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marektoszel Opublikowano 2 Stycznia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2022 8 minut temu, pablonas napisał: Najprawdopodobniej masz jeszcze spalony któryś bezpiecznik. Jeśli te w komorze silnika sprawdzone to sprawdź jeszcze te w kabinie przy lewym kolanie kierowcy. Sprawdziłem połowę i wysiadły mi palce. Jutro się zabiorę za resztę i napiszę czy coś ruszyło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marektoszel Opublikowano 2 Stycznia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2022 18 minut temu, ipsx82 napisał: Aby odwrotnie podłączyć akumulator to chyba złe kupiony bo kable z klemami zbyt krótkie by sięgnęły do biegunów odwrotnie. Bosch S4 Śmieszna sprawa bo nowiutki akumulator, ani jednego rozruchu nie przeżył i taka sytuacja go spotkała. Pewnie, że są za krótkie, ale tylko wtedy jak akumulator jest poprawnie włożony, jeśli jest włożony nie tą stroną to przy niewielkim wysiłku można sięgnąć bieguny. Trzeba mieć problem z procesami myślowymi żeby zrobić coś takiego, ale no cóż , już po ptokach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
recki Opublikowano 3 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2022 Er hc to błąd komunikacji z ecu- tutaj patrz, być może ecu upaloneWysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Orear Opublikowano 3 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2022 9 godzin temu, marektoszel napisał: Sprawdziłem połowę i wysiadły mi palce. Jutro się zabiorę za resztę i napiszę czy coś ruszyło. W skrzynce bezpieczników pod maską masz taki biały element, który wygląda jak penseta plastikowa. Służy do wyciągania i wkładania bezpieczników. 6 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SubaruLPG Opublikowano 3 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2022 IMO powinno migać jeśli się świeci to nie odpalisz samochodu. będzie kręcił sam rozrusznik. Sprawdź sobie miernikiem czy masz napięcie na bezpiecznikach. jeśli bezpieczniki są OM to mają piny z dziurką przykładasz miernika "-" do karoserii a plus do danego bezpiecznika.(podobnie sprawdzasz przewodzenie bezpiecznika dotykając od góry go) tanie bezpieczniki w marketach są oblane w całości tworzywem sztucznym i aby sprawdzić napięcie/przejście trzeba wyjąć bezpiecznik tym sposobem dojdziesz gdzie prąd idzie a gdzie go nie ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artaa Opublikowano 3 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2022 (edytowane) 20 godzin temu, recki napisał: Er hc to błąd komunikacji z ecu- tutaj patrz, być może ecu upalone Też bym tu zaczął sprawdzanie... Wszystko co jest po drodze, bezpieczniki, kable, sam immo jest bodaj w ECU Edytowane 3 Stycznia 2022 przez artaa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marektoszel Opublikowano 4 Stycznia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2022 17 godzin temu, SubaruLPG napisał: IMO powinno migać jeśli się świeci to nie odpalisz samochodu. będzie kręcił sam rozrusznik. Sprawdź sobie miernikiem czy masz napięcie na bezpiecznikach. jeśli bezpieczniki są OM to mają piny z dziurką przykładasz miernika "-" do karoserii a plus do danego bezpiecznika.(podobnie sprawdzasz przewodzenie bezpiecznika dotykając od góry go) tanie bezpieczniki w marketach są oblane w całości tworzywem sztucznym i aby sprawdzić napięcie/przejście trzeba wyjąć bezpiecznik tym sposobem dojdziesz gdzie prąd idzie a gdzie go nie ma. Wszystkie bezpieczniki w kabinie wymieniłem na wszelki wypadek żeby można było je odhaczyć, niestety reszta pozostaje bez zmian. Za jakiś czas zabiorę się do elektryka, aby sprawdził jeszcze raz kable i jak nie one będą problemem to weźmiemy ECU na celownik. Będę na bieżąco informował jak to wygląda. Pozdrawiam was wszystkich i dziękuję za zaangażowanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artaa Opublikowano 4 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2022 Przez dotknięcie, a tak to opisujesz, kable raczej nie padły (za krótko)... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SubaruLPG Opublikowano 4 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2022 Jeśli wymienisz każdy bezpiecznik a np uwalił się przekaźnik ma zwarcie do masy to wkładając nowy bezpiecznik problem nie zniknie. Wszystkie bezpieczniki które wymieniłeś były całe? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marektoszel Opublikowano 5 Stycznia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2022 21 godzin temu, SubaruLPG napisał: Jeśli wymienisz każdy bezpiecznik a np uwalił się przekaźnik ma zwarcie do masy to wkładając nowy bezpiecznik problem nie zniknie. Wszystkie bezpieczniki które wymieniłeś były całe? Przekaźniki też zostały wymienione. Tak, były całe. Każdy jeden. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się