Jump to content

Skrzynia do GD WRX 6mt lub z SG XT


stean
 Share

Recommended Posts

Nadszedł czas aby zacząć rozkminiać temat przeniesienia napędu.
Mam seryjną skrzynie w WRX 2001 TY 754VN2AA bardzo delikatnie wyje 2 natomiast to na chwile obecną nie jest problemem

Pierwszy problem to turbo dziura czyli długość skrzyni 
Drugi problem to jej wytrzymałość, nie mogę zwiększyć momentu bo się rozleci, a auto ma być w miarę bezawaryjne. 

Rozwiązania widzę trzy:
Pierwsze chyba najsłabsze: kupić przełożenie 4.44, torsena i wiskoze zrobić na 10kg, zmienić przełożenie z tyłu w dyferencjale
Drugie optymalne (?) ale nie wiem czy możliwe, założyć skrzynie forestera SG XT, gdzie skrzynia jest już wytrzymała i do tego ma krótsze przełożenie główne. Pytanie co jeszcze bym musiał zmienić poza przełożeniem w dyferencjale aby pasowało i czy jest to możliwe
Trzecie najdroższe: skrzynia 6mt z dccd i teraz pytanie tylko jaka 
 

Auto do jazdy na co dzień i do zabawy ale ostatnio więcej tej zabawy niż jazdy z dziećmi do przedszkola, a trasy raczej wykluczam chyba, że na tor ;)

Wkładał ktoś skrzynie z XT ? 

Link to comment
Share on other sites

Do zabawy tylko DCCD. Pozostaje jeden minus, czyli długie przełożenie, ale przy 300KM powinno to w miarę dobrze jeździć. 
5MT zawsze będzie ogranicznikiem, ale ma dwie zalety względem 6mt, wagę i przełożenie. Wzmocnienie centralnego może powodować hamowanie 4 kołami przy zaciąganiu ręcznego na śliskim, za to auto odpycha się lepiej 4 kółkami. Pozostaje jeszcze jedna opcja czyli 5MT z DCCD, ale w obecnych czasach może być niewiele taniej od 6MT.
Kiedyś wybór był prosty, wystarczyło sprzedać wrx, dołożyć 20k i kupić sti. Przy aktualnych cenach już nie jest tak łatwo... 

Edited by mly96
Link to comment
Share on other sites

Jak wiesz auto nie tylko do zabawy na Kielcach czy Szombrach ale i po bułki do sklepu ;)
No właśnie 5mt jest dwójka długa, w 6mt jest krótsza. Liczyłem predkości na poszczególnych biegach przy 6mt i 4.3 głównym przełożeniu ale to już robi się auto tylko do zabawy
Jest jeszcze opcja bieda swap czyli 6mt na wisko co też dość ciekawa opcja

Link to comment
Share on other sites

Z DCCD też po bułki pojedziesz i to jeszcze jak :D A ta długa dwójka w 5mt to raczej zależy od konkretnej skrzyni, bo wątpię, że wszystkie mają takie same przełożenia. W razie wyboru 6MT chcesz zmieniać cały napęd czy tylko skrzynię? 
 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Podłączę się panowie do tego tematu, 

bo stoję przed takim samym wyborem jak autor posta. 
w ciągu 2 lat umarły już dwie skrzynie wrx 5MT ( 2002) i mam dość bo trzecia już też w znajomy sposób zaczyna hałasować przy odpuszczeniu pedału gazu i hamowaniu silnikiem ( nawet lekko )

ktos tam wystawił skrzynie półosie i dyfer z rocznika 2005 za 3 tys pln ale mam wątpliwość czy to wytrzyma 300KM i 400nM 

moze ktoś ma dobry zestaw za uczciwe pieniądze i propozycje na priv bo już mi ręce opadają i chętnie będę odkręcał coś innego w subaru niż ciagle tylko skrzynia i skrzynia 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 11.01.2022 o 13:32, Michałwrx2002 napisał:

Podłączę się panowie do tego tematu, 

bo stoję przed takim samym wyborem jak autor posta. 
w ciągu 2 lat umarły już dwie skrzynie wrx 5MT ( 2002) i mam dość bo trzecia już też w znajomy sposób zaczyna hałasować przy odpuszczeniu pedału gazu i hamowaniu silnikiem ( nawet lekko )

ktos tam wystawił skrzynie półosie i dyfer z rocznika 2005 za 3 tys pln ale mam wątpliwość czy to wytrzyma 300KM i 400nM 

moze ktoś ma dobry zestaw za uczciwe pieniądze i propozycje na priv bo już mi ręce opadają i chętnie będę odkręcał coś innego w subaru niż ciagle tylko skrzynia i skrzynia 


 

5MT i takie parametry silnika wymagają delikatnej jazdy. Kiedys była jeszcze moda na PPG ale jakoś zanikła 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 12.01.2022 o 19:13, chojny napisał:


 

5MT i takie parametry silnika wymagają delikatnej jazdy. Kiedys była jeszcze moda na PPG ale jakoś zanikła 

No właśnie stanęło na kolejnej skrzyni 5MT TY754VN6AA-TR teoretycznie powinna być mocniejsza bo jest z 2005 r, pytanie czy dyfer od 2002 jest odpowiedni dla jej przełożeń ?

Link to comment
Share on other sites

W dniu 14.01.2022 o 23:11, Michałwrx2002 napisał:

No właśnie stanęło na kolejnej skrzyni 5MT TY754VN6AA-TR teoretycznie powinna być mocniejsza bo jest z 2005 r, pytanie czy dyfer od 2002 jest odpowiedni dla jej przełożeń ?

Ten sam. 3,54

Gdybyś chciał set napędu z Forka SG 2,5xt to mam z rozsądnym przebiegiem. Więcej na PW. 

Na temat tego ile taki set wytrzyma może więcej napisać @skwaro

Długo u niego taki jeździł, a kreski ma sporo większe niz 300/400 ;)

 

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

W dniu 28.12.2021 o 13:25, stean napisał:

Wkładał ktoś skrzynie z XT ? 

Ja miałem w kilku GT taki set i daje rade. Jeszcze jest kwestia czy kupisz z 2,5 XT przed liftem czy po. Ja wkładałem oba. Przedlift pasuje P&P pod to co masz. Polift musi iść z kompletnym sprzęgłem wraz z kołem oraz rozrusznik i wysprzęglik jest inny. Aha i polift nie ma już obiegu chłodzenia oleju skrzyni jak jest w rocznikach sprzed 2006.

Jeszcze kwestia półosi przód. Zależnie czy masz kombi czy sedesa to będą pasować lub nie.

Link to comment
Share on other sites

15 minut temu, Oktan napisał:

Ten sam. 3,54

Gdybyś chciał set napędu z Forka SG 2,5xt to mam z rozsądnym przebiegiem. Więcej na PW. 

Na temat tego ile taki set wytrzyma może więcej napisać @skwaro

Długo u niego taki jeździł, a kreski ma sporo większe niz 300/400 ;)

 

340/560, wytrzymała trzy lata okazjonalnych atomowych startów :)

 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 23.01.2022 o 00:17, Oktan napisał:

Ten sam. 3,54

Gdybyś chciał set napędu z Forka SG 2,5xt to mam z rozsądnym przebiegiem. Więcej na PW. 

Na temat tego ile taki set wytrzyma może więcej napisać @skwaro

Długo u niego taki jeździł, a kreski ma sporo większe niz 300/400 ;)

 

wrzuc na pw, po ile te ziemniaki i jaka odmiana?;)

 

Link to comment
Share on other sites

8 godzin temu, M_isza napisał:

wrzuc na pw, po ile te ziemniaki i jaka odmiana?;)

 

Powyżej 3k za worek sprzed sezonu zbiorów, jeśli chcesz za tyle dobre ziemniaki to wiesz gdzie mnie szukać ;)

 

Link to comment
Share on other sites

22 minuty temu, Oktan napisał:

Powyżej 3k za worek sprzed sezonu zbiorów, jeśli chcesz za tyle dobre ziemniaki to wiesz gdzie mnie szukać ;)

 

 

Tylko skrzynek nie pomyl i nie wydaj tej fajnej ze szperką co do Poznania jedzie. :P

Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, Michałwrx2002 napisał:

No i teraz żałuje, ale już kupiona skrzynia wrx TY754VN6AA czeka na montaż na dniach. To nie wyjmuje chyba dyfra skoro mówicie ze jest taki sam w

TY754VN2AA 

prosiłbym o potwierdzenie 

Taki sam :)

Link to comment
Share on other sites

14 godzin temu, chojny napisał:

 

Tylko skrzynek nie pomyl i nie wydaj tej fajnej ze szperką co do Poznania jedzie. :P

Nie wiem o czym mówisz :P

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

jak juz przy 5mt, to pytanie do praktyków, czy warto spinac mocniej, a jesli to na ile, centralne visko i tylne lsd, rpzy zalozeniu ze na przod pojdzie helical, do dynamicznej jazdy w normalnej jeździe po asfalcie, a nie trackdaye czy inne upalanie? albo czego moge oczekiwac po dodaniu helicala, na standardowym centralnym i tyle lsd?

przy jakich warunkach sucho/mokro jedno lub drugie rozwiązanie będzie pozytywnie odczuwalne? czy ogien na 1./2. bieg w zakretach zneutralizuje wrodzoną nadsterowność, w którejś z powyższych konfiguracji?

Link to comment
Share on other sites

18 godzin temu, M_isza napisał:

jak juz przy 5mt, to pytanie do praktyków, czy warto spinac mocniej, a jesli to na ile, centralne visko i tylne lsd, rpzy zalozeniu ze na przod pojdzie helical, do dynamicznej jazdy w normalnej jeździe po asfalcie, a nie trackdaye czy inne upalanie? albo czego moge oczekiwac po dodaniu helicala, na standardowym centralnym i tyle lsd?

przy jakich warunkach sucho/mokro jedno lub drugie rozwiązanie będzie pozytywnie odczuwalne? czy ogien na 1./2. bieg w zakretach zneutralizuje wrodzoną nadsterowność, w którejś z powyższych konfiguracji?

haha widzę mamy podobne rozkminy.
Ja na razie mam tylko płytkę z tyłu i auto zmieniło się nawet w cywilnej jeździe jest odczuwalnie precyzyjniejsze niż było 
Z przodu mam wylądować helical i centralny na 10kg.
Natomiast pozostaje kwestia turbo dziury, która jest wielkości kanionu więc po wyjściu z zakrętu zanim się napompuje to trzeba hamować do następnego ;)
Dlatego pomysł na skrzy nie z xt po ma krótsze przełożenia i jest podobno wytrzymalsza, a mi od zakupu lekko wyje 2 (lub to moja paranoja).

 

 

W dniu 23.01.2022 o 00:24, Oktan napisał:

Ja miałem w kilku GT taki set i daje rade. Jeszcze jest kwestia czy kupisz z 2,5 XT przed liftem czy po. Ja wkładałem oba. Przedlift pasuje P&P pod to co masz. Polift musi iść z kompletnym sprzęgłem wraz z kołem oraz rozrusznik i wysprzęglik jest inny. Aha i polift nie ma już obiegu chłodzenia oleju skrzyni jak jest w rocznikach sprzed 2006.

Jeszcze kwestia półosi przód. Zależnie czy masz kombi czy sedesa to będą pasować lub nie.

Sedes 2001 model 2002

 

W dniu 25.01.2022 o 08:26, Oktan napisał:

Powyżej 3k za worek sprzed sezonu zbiorów, jeśli chcesz za tyle dobre ziemniaki to wiesz gdzie mnie szukać ;)

 

Z częściami z tylnego dyfra ? 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...