Skocz do zawartości

Skrzynia do GD WRX 6mt lub z SG XT


stean

Rekomendowane odpowiedzi

Nadszedł czas aby zacząć rozkminiać temat przeniesienia napędu.
Mam seryjną skrzynie w WRX 2001 TY 754VN2AA bardzo delikatnie wyje 2 natomiast to na chwile obecną nie jest problemem

Pierwszy problem to turbo dziura czyli długość skrzyni 
Drugi problem to jej wytrzymałość, nie mogę zwiększyć momentu bo się rozleci, a auto ma być w miarę bezawaryjne. 

Rozwiązania widzę trzy:
Pierwsze chyba najsłabsze: kupić przełożenie 4.44, torsena i wiskoze zrobić na 10kg, zmienić przełożenie z tyłu w dyferencjale
Drugie optymalne (?) ale nie wiem czy możliwe, założyć skrzynie forestera SG XT, gdzie skrzynia jest już wytrzymała i do tego ma krótsze przełożenie główne. Pytanie co jeszcze bym musiał zmienić poza przełożeniem w dyferencjale aby pasowało i czy jest to możliwe
Trzecie najdroższe: skrzynia 6mt z dccd i teraz pytanie tylko jaka 
 

Auto do jazdy na co dzień i do zabawy ale ostatnio więcej tej zabawy niż jazdy z dziećmi do przedszkola, a trasy raczej wykluczam chyba, że na tor ;)

Wkładał ktoś skrzynie z XT ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do zabawy tylko DCCD. Pozostaje jeden minus, czyli długie przełożenie, ale przy 300KM powinno to w miarę dobrze jeździć. 
5MT zawsze będzie ogranicznikiem, ale ma dwie zalety względem 6mt, wagę i przełożenie. Wzmocnienie centralnego może powodować hamowanie 4 kołami przy zaciąganiu ręcznego na śliskim, za to auto odpycha się lepiej 4 kółkami. Pozostaje jeszcze jedna opcja czyli 5MT z DCCD, ale w obecnych czasach może być niewiele taniej od 6MT.
Kiedyś wybór był prosty, wystarczyło sprzedać wrx, dołożyć 20k i kupić sti. Przy aktualnych cenach już nie jest tak łatwo... 

Edytowane przez mly96
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wiesz auto nie tylko do zabawy na Kielcach czy Szombrach ale i po bułki do sklepu ;)
No właśnie 5mt jest dwójka długa, w 6mt jest krótsza. Liczyłem predkości na poszczególnych biegach przy 6mt i 4.3 głównym przełożeniu ale to już robi się auto tylko do zabawy
Jest jeszcze opcja bieda swap czyli 6mt na wisko co też dość ciekawa opcja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z DCCD też po bułki pojedziesz i to jeszcze jak :D A ta długa dwójka w 5mt to raczej zależy od konkretnej skrzyni, bo wątpię, że wszystkie mają takie same przełożenia. W razie wyboru 6MT chcesz zmieniać cały napęd czy tylko skrzynię? 
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Podłączę się panowie do tego tematu, 

bo stoję przed takim samym wyborem jak autor posta. 
w ciągu 2 lat umarły już dwie skrzynie wrx 5MT ( 2002) i mam dość bo trzecia już też w znajomy sposób zaczyna hałasować przy odpuszczeniu pedału gazu i hamowaniu silnikiem ( nawet lekko )

ktos tam wystawił skrzynie półosie i dyfer z rocznika 2005 za 3 tys pln ale mam wątpliwość czy to wytrzyma 300KM i 400nM 

moze ktoś ma dobry zestaw za uczciwe pieniądze i propozycje na priv bo już mi ręce opadają i chętnie będę odkręcał coś innego w subaru niż ciagle tylko skrzynia i skrzynia 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.01.2022 o 13:32, Michałwrx2002 napisał:

Podłączę się panowie do tego tematu, 

bo stoję przed takim samym wyborem jak autor posta. 
w ciągu 2 lat umarły już dwie skrzynie wrx 5MT ( 2002) i mam dość bo trzecia już też w znajomy sposób zaczyna hałasować przy odpuszczeniu pedału gazu i hamowaniu silnikiem ( nawet lekko )

ktos tam wystawił skrzynie półosie i dyfer z rocznika 2005 za 3 tys pln ale mam wątpliwość czy to wytrzyma 300KM i 400nM 

moze ktoś ma dobry zestaw za uczciwe pieniądze i propozycje na priv bo już mi ręce opadają i chętnie będę odkręcał coś innego w subaru niż ciagle tylko skrzynia i skrzynia 


 

5MT i takie parametry silnika wymagają delikatnej jazdy. Kiedys była jeszcze moda na PPG ale jakoś zanikła 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.01.2022 o 19:13, chojny napisał:


 

5MT i takie parametry silnika wymagają delikatnej jazdy. Kiedys była jeszcze moda na PPG ale jakoś zanikła 

No właśnie stanęło na kolejnej skrzyni 5MT TY754VN6AA-TR teoretycznie powinna być mocniejsza bo jest z 2005 r, pytanie czy dyfer od 2002 jest odpowiedni dla jej przełożeń ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.01.2022 o 23:11, Michałwrx2002 napisał:

No właśnie stanęło na kolejnej skrzyni 5MT TY754VN6AA-TR teoretycznie powinna być mocniejsza bo jest z 2005 r, pytanie czy dyfer od 2002 jest odpowiedni dla jej przełożeń ?

Ten sam. 3,54

Gdybyś chciał set napędu z Forka SG 2,5xt to mam z rozsądnym przebiegiem. Więcej na PW. 

Na temat tego ile taki set wytrzyma może więcej napisać @skwaro

Długo u niego taki jeździł, a kreski ma sporo większe niz 300/400 ;)

 

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.12.2021 o 13:25, stean napisał:

Wkładał ktoś skrzynie z XT ? 

Ja miałem w kilku GT taki set i daje rade. Jeszcze jest kwestia czy kupisz z 2,5 XT przed liftem czy po. Ja wkładałem oba. Przedlift pasuje P&P pod to co masz. Polift musi iść z kompletnym sprzęgłem wraz z kołem oraz rozrusznik i wysprzęglik jest inny. Aha i polift nie ma już obiegu chłodzenia oleju skrzyni jak jest w rocznikach sprzed 2006.

Jeszcze kwestia półosi przód. Zależnie czy masz kombi czy sedesa to będą pasować lub nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Oktan napisał:

Ten sam. 3,54

Gdybyś chciał set napędu z Forka SG 2,5xt to mam z rozsądnym przebiegiem. Więcej na PW. 

Na temat tego ile taki set wytrzyma może więcej napisać @skwaro

Długo u niego taki jeździł, a kreski ma sporo większe niz 300/400 ;)

 

340/560, wytrzymała trzy lata okazjonalnych atomowych startów :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.01.2022 o 19:13, chojny napisał:


 

5MT i takie parametry silnika wymagają delikatnej jazdy. Kiedys była jeszcze moda na PPG ale jakoś zanikła 

PPG ciagle drozsza niz set z sti...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.01.2022 o 00:17, Oktan napisał:

Ten sam. 3,54

Gdybyś chciał set napędu z Forka SG 2,5xt to mam z rozsądnym przebiegiem. Więcej na PW. 

Na temat tego ile taki set wytrzyma może więcej napisać @skwaro

Długo u niego taki jeździł, a kreski ma sporo większe niz 300/400 ;)

 

wrzuc na pw, po ile te ziemniaki i jaka odmiana?;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, M_isza napisał:

wrzuc na pw, po ile te ziemniaki i jaka odmiana?;)

 

Powyżej 3k za worek sprzed sezonu zbiorów, jeśli chcesz za tyle dobre ziemniaki to wiesz gdzie mnie szukać ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Oktan napisał:

Powyżej 3k za worek sprzed sezonu zbiorów, jeśli chcesz za tyle dobre ziemniaki to wiesz gdzie mnie szukać ;)

 

 

Tylko skrzynek nie pomyl i nie wydaj tej fajnej ze szperką co do Poznania jedzie. :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Michałwrx2002 napisał:

No i teraz żałuje, ale już kupiona skrzynia wrx TY754VN6AA czeka na montaż na dniach. To nie wyjmuje chyba dyfra skoro mówicie ze jest taki sam w

TY754VN2AA 

prosiłbym o potwierdzenie 

Taki sam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, chojny napisał:

 

Tylko skrzynek nie pomyl i nie wydaj tej fajnej ze szperką co do Poznania jedzie. :P

Nie wiem o czym mówisz :P

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak juz przy 5mt, to pytanie do praktyków, czy warto spinac mocniej, a jesli to na ile, centralne visko i tylne lsd, rpzy zalozeniu ze na przod pojdzie helical, do dynamicznej jazdy w normalnej jeździe po asfalcie, a nie trackdaye czy inne upalanie? albo czego moge oczekiwac po dodaniu helicala, na standardowym centralnym i tyle lsd?

przy jakich warunkach sucho/mokro jedno lub drugie rozwiązanie będzie pozytywnie odczuwalne? czy ogien na 1./2. bieg w zakretach zneutralizuje wrodzoną nadsterowność, w którejś z powyższych konfiguracji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, M_isza napisał:

jak juz przy 5mt, to pytanie do praktyków, czy warto spinac mocniej, a jesli to na ile, centralne visko i tylne lsd, rpzy zalozeniu ze na przod pojdzie helical, do dynamicznej jazdy w normalnej jeździe po asfalcie, a nie trackdaye czy inne upalanie? albo czego moge oczekiwac po dodaniu helicala, na standardowym centralnym i tyle lsd?

przy jakich warunkach sucho/mokro jedno lub drugie rozwiązanie będzie pozytywnie odczuwalne? czy ogien na 1./2. bieg w zakretach zneutralizuje wrodzoną nadsterowność, w którejś z powyższych konfiguracji?

haha widzę mamy podobne rozkminy.
Ja na razie mam tylko płytkę z tyłu i auto zmieniło się nawet w cywilnej jeździe jest odczuwalnie precyzyjniejsze niż było 
Z przodu mam wylądować helical i centralny na 10kg.
Natomiast pozostaje kwestia turbo dziury, która jest wielkości kanionu więc po wyjściu z zakrętu zanim się napompuje to trzeba hamować do następnego ;)
Dlatego pomysł na skrzy nie z xt po ma krótsze przełożenia i jest podobno wytrzymalsza, a mi od zakupu lekko wyje 2 (lub to moja paranoja).

 

 

W dniu 23.01.2022 o 00:24, Oktan napisał:

Ja miałem w kilku GT taki set i daje rade. Jeszcze jest kwestia czy kupisz z 2,5 XT przed liftem czy po. Ja wkładałem oba. Przedlift pasuje P&P pod to co masz. Polift musi iść z kompletnym sprzęgłem wraz z kołem oraz rozrusznik i wysprzęglik jest inny. Aha i polift nie ma już obiegu chłodzenia oleju skrzyni jak jest w rocznikach sprzed 2006.

Jeszcze kwestia półosi przód. Zależnie czy masz kombi czy sedesa to będą pasować lub nie.

Sedes 2001 model 2002

 

W dniu 25.01.2022 o 08:26, Oktan napisał:

Powyżej 3k za worek sprzed sezonu zbiorów, jeśli chcesz za tyle dobre ziemniaki to wiesz gdzie mnie szukać ;)

 

Z częściami z tylnego dyfra ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
W dniu 23.01.2022 o 00:24, Oktan napisał(a):

Ja miałem w kilku GT taki set i daje rade. Jeszcze jest kwestia czy kupisz z 2,5 XT przed liftem czy po. Ja wkładałem oba. Przedlift pasuje P&P pod to co masz. Polift musi iść z kompletnym sprzęgłem wraz z kołem oraz rozrusznik i wysprzęglik jest inny. Aha i polift nie ma już obiegu chłodzenia oleju skrzyni jak jest w rocznikach sprzed 2006.

Jeszcze kwestia półosi przód. Zależnie czy masz kombi czy sedesa to będą pasować lub nie.

Ze względu na to, że w mojej skrzyni zgodnie z przewidywaniami mam dwa biegi jałowe, jeden w standardowym miejscu, a drugi w miejscu 2 to operacja zmiany skrzyni nabrała realnego kształtu.

Skrzynia wyląduje polift, a dokładnie TY755VG7AA
Rozumiem, że muszę kupić sprzęgło do forka razem dociskiem i łożyskiem.
Czym różni się rozrusznik bo mój jest po regeneracji ? zęby, kształt ?
Wydaje mi się, że tam jest obieg dodatkowy oleju i teraz pytanie jaką chłodniczkę zastosować ?

Na przód jednak wyląduje płytka :D

Pytanie więc na ile zrobić środkową wiskoze ?
Przeznaczenie okazyjne Tychy i trening na Kielcach, a głównie daily

 

EDIT:

Czy jest sens od razu ściągnąć kilka kg z koła zamachowego i czy faktycznie coś to da... ?
Parametry silnika 300/400

Edytowane przez stean
Nowe info
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

A więc SWAP udany więc dla potomności 
Koło lżejsze - jedynie przy zatrzymywaniu potrafią bardzo spaść obroty przy dziadkowej jeździe.
Szpery płytkowe plus wiskoza 10 kg robią robotę, auto zachowuje się pewnie, chętnie idzie tyłem ale przy tym jest bardzo przewidywalne i łatwe w opanowaniu.
Sprzęgło Stage 1 chodzi ciężej (pedał) ale dalej jest to na poziomie zwykłych aut.

Skrzynia wydaje się krótsza ale dawno nie jeździłem więc bezpośredniego porównania nie mam
Skok lewarka krótki precyzyjny 
Jako, że jak na razie jeździłem tylko po mieście jeden (1 bak) to jeszcze nie wypowiem się o hamowaniu, szpery są 1,5 way 

336583568_1873937159636107_370376634095877267_n.jpg

336622609_889317845681745_8560288309516120649_n.jpg

329322238_199080989471353_6820598252895777939_n.jpg

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...