Jump to content

czuć palone sprzęgło po regeneracji wiskozy


JC15

Recommended Posts

witam ! zdecydowałem się na regenerację sprzegla w centralnym mechanizmie różnicowym bo było już w złym stanie , terkotało i strzelało na skręconych kołach. Teraz dość często czuję zapach przypalonego sprzęgła , nie wiem czy po każdej jezdzie ale dość często , i nie wiem czy to coś po regeneracji poszło nie tak czy sprzęgło główne nie daje już rady bo wiskoza za mocno skleja ? ktoś pomoże ?

Link to comment
Share on other sites

21 godzin temu, JC15 napisał:

 bo wiskoza za mocno skleja


Sprawna powinna sklejać słabiej.

Sprawna wiskoza rozkleja gdy jest to konieczne.
Uszkodzona wiskoza nie rozkleja gdy jest to konieczne.
Dla sprzęgła bardziej szkodliwa jest niesprawna wiskoza niż sprawna wiskoza.

Choć tak już wybiegając na bardzo teoretyczne wody, to obie sprawy mogą mieć coś wspólnego. Gdy kupiłem moją 10 lat temu to miała uszkodzoną wiskoze oraz kończące sie sprzęgło. Wydaje mi sie że jedno na drugie moze mieć jakiś wpływ.

być może masz pecha ,że spinające wisko w jakimś stopniu przyczyniło sie do zużycia sprzęgła, a poprostu zaraz po regenracji zaczyna padać na amen.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

na razie śmierdzi jeszcze nie padło , jest tydzień po regeneracji. Jak wymienię sprzęgło a problem wróci to dopiero się wk... więc może najpierw trzeba znaleźć przyczynę 

Link to comment
Share on other sites

11 godzin temu, JC15 napisał:

na razie śmierdzi jeszcze nie padło , jest tydzień po regeneracji. Jak wymienię sprzęgło a problem wróci to dopiero się wk... więc może najpierw trzeba znaleźć przyczynę 


może leje się olej na wydech? albo podczas naprawy, ktoś uwalił wydech w okolicy skrzyni olejem i dlatego śmierdzi. Mogła strzelić osłona przegubu wewnętrznego i chlapie smarem na rurę wydechową. Warto sprawdzić inne możliwości. Być może zapach nie jest bezpośrednio związany z naprawą wiskozy. 

Edited by ir3n3usz
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Zgłębiłem dziś wiedzę odnośnie skrzyni biegów i powiem, że ir3n3usz będzie miał rację. Natomiast sprawna lub niesprawna wiskoza nie ma znaczenia dla sprzęgła. Pomijam troszkę większe opory dla silnika  przy skręcie a bardziej jazdy dosłownie w koło.

Link to comment
Share on other sites

To opisz dokładniej kiedy zapach przypalonego sprzęgła czujesz? Zrób parę testów np. zimne auto robisz rundę dookoła domu spokojnie na 2 - 3 biegu i sprawdzasz albo zimne auto i ruszasz na "pół-sprzęgle" pod krawężnik przez 20 sekund i sprawdzasz. Daj więcej danych ;)

Link to comment
Share on other sites

Wsiadam i jadę przeważnie  do pracy czyli jakieś 20 km drogą krajową z zakrętami ( bo u nas dużo zakrętów ) na parkingu wysiadam i czuję przypalone okładziny , chociaż z nawiewów w trakcie jazdy też delikatnie zajedzie czasem . Hamulec ręczny odpada -sprawdzony , myślałem że od klimy te sprzęgiełko ale też nie , ewidentnie spod samochodu przypalone czuć. Samochód jedzie normalnie nawet na śliskim nie ma objawów blokowania czy zarzucania , mechanizm działa prawidłowo więc sprzęgło główne zostaje ale dlaczego ??? 

Link to comment
Share on other sites

Wsiadam i jadę przeważnie  do pracy czyli jakieś 20 km drogą krajową z zakrętami ( bo u nas dużo zakrętów ) na parkingu wysiadam i czuję przypalone okładziny , chociaż z nawiewów w trakcie jazdy też delikatnie zajedzie czasem . Hamulec ręczny odpada -sprawdzony , myślałem że od klimy te sprzęgiełko ale też nie , ewidentnie spod samochodu przypalone czuć. Samochód jedzie normalnie nawet na śliskim nie ma objawów blokowania czy zarzucania , mechanizm działa prawidłowo więc sprzęgło główne zostaje ale dlaczego ??? 
Tez tak mialem. Wzielo sie z niczego... Do czasu kiedy wjechalem na kanal i zobaczylem ze oslona termiczna zapackana smarem z peknietej oslony przegubu wewnetrznego. Smrodek palonych hamulcow lub sprzegla

Wysłane z mojego moto g(10) przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Do mechanika zadzwonię jutro bo nie chciałem na święta zawracać ... i tuż po . Na kanał nie mam czasu ( pracuję do wieczora ) i do końca roku nie pojadę a mam parę wyjazdów dlatego pytam , nie chcę stanąć w polu w środku zimy daleko od domu

Link to comment
Share on other sites

Wracam w nocy , nie jestem w stanie nic nigdzie sprawdzić dlatego pytam tu ale dzwoniłem do servisanta i ustaliliśmy że to może być hamulec ręczny . Jak zaczęły się mrozy zaczął się problem z odorem , w dzień odpuszczało w nocy łapał mróz a ja ręczny zawsze zaciągam ! Wprawdzie żadne z kół się  nie grzeje ale tam ręczny ma specyficzną budowę i to tam może tkwić problem . Jak wszyscy widzimy mróz odpuścił więc będę pilnie obserwował co się dzieje o czym niezwłocznie powiadomię 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...