Jump to content

Oleje Lotos vs. Zagraniczne


Ninja

Recommended Posts

Chcialbym zapoczątkowac taką luźną dyskusje nt olejów Lotosu. (Dlatego temat w offtopic)

Prowadze taki delikatny spór na forum Fiata,gdzie twierdzą ze nie ma sensu przepłacać za oleje Valvoline'a,Shella czy Mobila i mozna spokojnie zalać sobie Lotosa.

Troche mnie to smieszy bo gdy sprzedawalem auto to jedno z wielu pytan było: "a na jakim oleju pan jezdzi" i podejrzewam ze gdybym powiedzial ze Lotos a nie np. Mobil to juz bym miał pozamiatane i auta bym nie sprzedał.

Ja osobiscie nie wlałbym Lotosa do silnika,chyba ze miałbym zajeżdzony i bylby na dobiciu.

Mysle ze olej w silniku ma wielkie znaczenie stad jestem zwolennikiem jednak zapłacić wiecej pieniedzy i wlać nawet cos co kosztuje 120zł za 4 litry niz 55zł. Chcialbym wiedziec co Wy na to? Czy jest wsród nas osobnik ktory jednak leje Lotos i jest zadowolony? Nie mowie ze w tym wypadku nalezy takiego osobnika wyśmiać bo kazdy leje na co go stać jak i rowniez moze uwazac ze jego silnik dobrze pracuje akurat na Lotosie.

 

A juz najbardziej rozśmieszył mnie tekst dotyczący Oleju Shell Helix Ultra:

"Chcesz go kupić nie ma problemu ale za 1/2 lub 2/3 ceny masz zwykłego Shella albo Platinum, które różnią się tylko producentem i opakowaniem. Właściwości takie same."

Shell nie jest żadną rewekacją, a za 1 ligę uznaję tylko Castrola, powtarzam Castrola, a na drugim Mobila.

Link to comment
Share on other sites

"Chcesz go kupić nie ma problemu ale za 1/2 lub 2/3 ceny masz zwykłego Shella albo Platinum, które różnią się tylko producentem i opakowaniem. Właściwości takie same."

 

Po co kupować Subaru jak za 1/X ceny masz Fiata, który różni się tylko producentem i opakowaniem. Właściwości te same, też przejedziesz z punktu A do punktu B.

 

:mrgreen:

 

A tak na serio, to w takiej Sienie czy innym Seicento faktycznie nie warto dopłacać za jakiś super hiper olej, bo te auta przecież zapewne nie są upalane czy też użytkowane ekstremalnie w inny sposób. Chociaż ja do swojego dupowoza leję Mobila półsyntetyka i uważam to za dobry kompromis...

 

 

Shell nie jest żadną rewekacją, a za 1 ligę uznaję tylko Castrola, powtarzam Castrola, a na drugim Mobila.

 

Spytaj tego pana czy słyszał kiedyś o czymś takim jak Motul :twisted:

Link to comment
Share on other sites

O ile syntetyczne oleje Lotosu czy Orlenu jeszcze się nadają do użycia, to reszty bym się bał wlać do silnika. Do zabicia silnika polecam Selektol. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

To dlaczego podczas przegladow gwarancyjnych w ASO , Fiat nie wlewa Lotos-a tylko Selenie ??? :???:

 

Dwa pick-upy Skody przebieg 680 kkm i 620 kkm bez ingerecji w silnik ( tylko rozrzad przy 300 kkm) ... Mobil 1 ... i wszystko jasne . :cool:

 

Jak posmarujesz ... tak pojedziesz . :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Ja bym wolal zalac Lotos niz Castrola. Kiedys bylem zmuszony zalac ten syf Castrola Edge ble ble ble pelen syntetyk i spuscilem po kilkuset kilometrach bo mi zawory zaczely walic jak w dizlu. Mialem pod reka Orlena tez pelen syntetyk i zalalem i odrazu cisza, po tysiacu kilometrow tez to zlalem w kanal i zalalem spowrotem Motula. Nastepnym razem juz wole przeciagnac silnik kilkaset kilometrow dluzej do nastepnej zmiany niz zalewac syf Castrola.

Link to comment
Share on other sites

To ja mam pytanie odnośnie olejów firmy Quaker. Podobno jest to jeden z lepszych olejów na rynku. W polsce znowu dopiero jest wprowadzany.

 

Ja nie narzekam.

 

To dlaczego podczas przegladow gwarancyjnych w ASO , Fiat nie wlewa Lotos-a tylko Selenie ??? :???:

 

Bo Selenia należy do Fiata.

Link to comment
Share on other sites

To ja mam pytanie odnośnie olejów firmy Quaker. Podobno jest to jeden z lepszych olejów na rynku. W polsce znowu dopiero jest wprowadzany.

 

Quaker nalezy i tak do koncernu Shell.

Link to comment
Share on other sites

Ja bym wolal zalac Lotos niz Castrola. Kiedys bylem zmuszony zalac ten syf Castrola Edge ble ble ble pelen syntetyk i spuscilem po kilkuset kilometrach bo mi zawory zaczely walic jak w dizlu. Mialem pod reka Orlena tez pelen syntetyk i zalalem i odrazu cisza, po tysiacu kilometrow tez to zlalem w kanal i zalalem spowrotem Motula. Nastepnym razem juz wole przeciagnac silnik kilkaset kilometrow dluzej do nastepnej zmiany niz zalewac syf Castrola.

 

Mało kto o tym wie ale Castrol , nie jest producentem olejów ! firma Castrol to przede wszystkim przykład doskonałego marketingu , a chyba najpilniej strzezoną tajemnica jest kto ten olej produkuje. :roll:

Link to comment
Share on other sites

każdy tak niby krytykuje Lotosa, a macie jakieś obiektywne porównanie poszczególnych parametrów, lub wyniki jakichś badań? Klasy jakości i lepkości ma takie same jak inne oleje, więc nie wiem w czym rzecz. W tym, że jest polski i nie ma takie prestiżu jak inne? Jeśli chodzi o porównanie subaru do fiata, to ja pokusiłbym się o porównanie subaru do mercedesa - czy subaru pomimo, że tańsze jest gorsze?

Link to comment
Share on other sites

Klasy jakości i lepkości ma takie same jak inne oleje, więc nie wiem w czym rzecz.
Moze rzecz w tym ze inne oleje mają jakies inne lepsze dodatki,ktore znacząco wplywają na jakosc produktu...
Link to comment
Share on other sites

Do podstawowych zadań oleju silnikowego należą :

 

smarowanie w szerokim zakresie temperatur,

uszczelnianie (głównie układu tuleja cylindrowa - pierścienie tłokowe - tłok),

tłumienie drgań,

utrzymanie czystości wewnątrz silnika,

ochrona przed korozją oraz brak destrukcyjnego oddziaływania na materiały uszczelnień (elastomerów),

chłodzenie.

 

Patrz tab 1

http://www.auto-online.pl/serwis/wykaz/oleje/oleje1.htm

Link to comment
Share on other sites

Z tego co się orientuje jest kilku (3 ? ) wytwórców baz syntetycznych oleji silnikowych

Firemki olejowe (Castrol , Mobil....) pakują w swoje opakowania puszczaja reklamę w TV .......itp. Nie miał bym nic przeciwko Lotosowi czy Orlenowi , ale jak pomyślę o jakości paliw (benzyna ,ON ) produkowanych i sprzedawanych przez te firmy to wszystko jasne. Jeśli chodzi o Mobila to jest on produkowany w Polsce ? Ciekawe gdzie

Link to comment
Share on other sites

E12, dziwne rzeczy prawisz z tym lotosem i orlenem, przecież ich paliwa są dostępne nie tylko na ich stacjach, ale także na dużych uznawanych przez wszystkich za firmowe :) Problemem nie jest jakość produkowanego paliwa, tylko to co się z nim dzieje podczas transportu i w hurtowniach.

Link to comment
Share on other sites

Do Legaca od wymiany do wymiany leję olej. który efektywniej pracuje w wyższych temperaturach :twisted: , a w Carinie w ogóle nie wymieniam oleju, po prostu cały czas dolewam mineralnego Lotosa... jeździ jak wściekła :wink: :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

E12, dziwne rzeczy prawisz z tym lotosem i orlenem, przecież ich paliwa są dostępne nie tylko na ich stacjach, ale także na dużych uznawanych przez wszystkich za firmowe :) Problemem nie jest jakość produkowanego paliwa, tylko to co się z nim dzieje podczas transportu i w hurtowniach.

Tak dokładnie masz racje tylko ze np: Shell pilnuje jakości paliwa SPRZEDAWANEGO u siebie do mometu wlania do zbiornika samochodu. Jeśli chodzi o paliwo na stacji Orlen trafiło mi się paliwo nie dokładnie takie za jakie zapłaciłem :roll: (nie była to jakaś wielka stacja) Więć Orlen nie jest w stanie zagwarantować jakości swoich towarów.

Link to comment
Share on other sites

To ja mam pytanie odnośnie olejów firmy Quaker. Podobno jest to jeden z lepszych olejów na rynku. W polsce znowu dopiero jest wprowadzany.

W Polsce :razz: tym olejem miałem zalane porsche 924 silnik i skrzynię biegów a było to w 1997 roku. :mrgreen: Do tej pory można było kupić w sklepie w Piasecznie przy Orlenie.

A na Orlenie nie tankuję od 1999 roku :twisted:

Orlen to zło! :evil:

Link to comment
Share on other sites

Ninja, z tego, co wiem, marcin@ z racji wsparcia sponsorskiego jeździł w zawodach na ćwiartkę na Lotosie i to mocno wysilonym wozem. I co? I działało 8).

 

 

 

 

Tj. nie zawsze, ale generalnie tak :mrgreen:.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...