Jump to content

Olej - Forester


TxM
 Share

Recommended Posts

Nie będę pytał o to jaki olej zalać, bo był ten temat wielokrotnie, na dodatek czytając tego typu tematy można zgłupieć, bo opinii jest zawsze milion. :-) Zbliża mi się nieuchronnie na liczniku 3 tys. i zgodnie z zaleceniami chcę wymienić olej. I tu pytanie, czy muszę to robić w ASO? Czy jak zrobię to np w Shell Autoserv czy czymś podobnym to tracę gwarancję? I jeśli tylko ASO, z doświadczenia posiadaczy Forków, jaki to mniej-więcej koszt w w-wie?

 

Pozdrowienia!

Link to comment
Share on other sites

Nie będę pytał o to jaki olej zalać, bo był ten temat wielokrotnie, na dodatek czytając tego typu tematy można zgłupieć, bo opinii jest zawsze milion. :-) Zbliża mi się nieuchronnie na liczniku 3 tys. i zgodnie z zaleceniami chcę wymienić olej. I tu pytanie, czy muszę to robić w ASO? Czy jak zrobię to np w Shell Autoserv czy czymś podobnym to tracę gwarancję? I jeśli tylko ASO, z doświadczenia posiadaczy Forków, jaki to mniej-więcej koszt w w-wie?

 

Pozdrowienia!

 

301.5 zł brutto z Mobil lub Valvoline :mrgreen: 350 zł brutto z Motul :razz: (koszt całości)

AK

ps. Motul do "Forkow" tylko z licencja wyścigową :idea::mrgreen:

Przy około 3000km możesz ale nie musisz wymieniać :!: a na dolewki masz w bagażniku 1l

Link to comment
Share on other sites

Nie będę pytał o to jaki olej zalać, bo był ten temat wielokrotnie, na dodatek czytając tego typu tematy można zgłupieć, bo opinii jest zawsze milion. :-) Zbliża mi się nieuchronnie na liczniku 3 tys. i zgodnie z zaleceniami chcę wymienić olej. I tu pytanie, czy muszę to robić w ASO? Czy jak zrobię to np w Shell Autoserv czy czymś podobnym to tracę gwarancję? I jeśli tylko ASO, z doświadczenia posiadaczy Forków, jaki to mniej-więcej koszt w w-wie?

 

Pozdrowienia!

 

Nie musisz tego robić w ASO ! zgodnie z normami GVO jeżeli zalejesz olej zgodny z normami zalecanymi przez producenta, nie stracisz gwarancji. Ale moim zdaniem lepiej to zrobic w ASO bo:

1. dostaniesz oryginalny filtr :razz: :mrgreen: ,

2. może się zdarzyć że zaprzyjażnisz się z właścicielem bądz kierownikiem serwisu, a to wazne w przypadku naprawy gwarancyjnej :mrgreen:

3. jak bedziesz grzeczny dostaniesz kawę + cukier :mrgreen:

4. róznica w cenie pomiedzy wymianą w ASO a " Panem Józiem " jest znikoma,

5. dostaniesz fakturę z ASO , albo wpis do ksiązki serwisowej i bedziesz się chwalił przy odsprzedazy że serwisiwany w ASO :wink:

 

To chyba tyle :cool:

Link to comment
Share on other sites

Dzięki. Wyczerpujące odpowiedzi. Też się skłaniam do ASO - właśnie ze względu na zapoznanie się z serwisem. Do tej pory zawsze najpierw robiłem w warsztatach małe rzeczy jako rekonesans - dzięki temu znalazłem solidną i uczciwą opiekę do mojej hondy.

 

Wiem, że nie jest konieczna wymiana, ale ja chcę :-) Mam dość nie przekraczania 4 tys obrotów i po wymianie chcę go pokręcić, tak jak w pewnym poście sugerowano autostradę w DE. :-) A motulem nie będę zalewał, bo nie widzę potrzeby tak specjalistycznego oleju przy moim używaniu. A dolewać nie musiałem do tej pory (2400 km) - cały czas stan jest na full. Może coś się popsuło, że nie bierze??? :D

Link to comment
Share on other sites

Zalej go Valvoline SyncPower 5W40 i będzie git, a do tego jak A.K. mówił masz ten sam na dolwekę w bagażniku.

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...