Jump to content

skrzynia ECVT w Justy 1994 - wymiana oleju itp


twardy
 Share

Recommended Posts

Witam! Mam pytanie ile moze kosztować wymiana oleju w automatycznej skrzyni biegów (bezstopniowej) ECVT w Subaru Justy 1.2?

 

Druga sprawa: ostatnio czasem ciężko wchodzi zmiana biegu z D na R i odwrotnie ... czy moze to mieć związek z olejem właśnie ? (sorry za głupie pytanie ale jestem motoryzacyjnym laikiem trochę)

Link to comment
Share on other sites

Odnoszę zapewne słuszne wrażenie, że nikt nie jest wstanie udzielić Ci konkretnej odpowiedzi, ponieważ ECVT to bardzo rzadko spotykana skrzynia i mało kto wie o niej cokolwiek więcej ponad to, że taka istnieje i montują ją w Lexusach...

 

Nie wiem jak to jest z Twoją skrzynią, np. w skrzyni E4AT (Impreza i Legacy) można olej zmienić na dwa sposoby: spuścić stary przez otwór zlewowy u dołu i nalać nowy olej przez otwór bagnetu do odpowiedniego poziomu, albo też odkręcić cały "spód", zdemontować filtr, przepłukać skrzynię olejem pod ciśnieniem, założyć nowy filtr, skręcić i wlać przez otwór bagnetu. Za zmianę "drugim sposobem", gdzie wymieniono 7 litrów oleju + filtr, zapłaciłem u Sosnowskiego w Nowym Porcie ( http://www.skrzyniebiegow.pl/ ) 222 zł (olej) + 73 zł (wymiana) + 78 zł (filtr) i tam proponuję Ci się udać, gdyż ja byłem bardzo miło zaskoczony poziomem ich usług i rzeczowym podejściem do sprawy (szczególnie po tym, jak u Zdanowicza potraktowali mnie jak gnojka). Niech chociaż obejrzą i powiedzą, co o tym (wymianie oleju i trudnościach w przełączaniu) sądzą.

Link to comment
Share on other sites

Witam! Mam pytanie ile moze kosztować wymiana oleju w automatycznej skrzyni biegów (bezstopniowej) ECVT w Subaru Justy 1.2?

 

Druga sprawa: ostatnio czasem ciężko wchodzi zmiana biegu z D na R i odwrotnie ... czy moze to mieć związek z olejem właśnie ? (sorry za głupie pytanie ale jestem motoryzacyjnym laikiem trochę)

Jak na motoryzacyjnego laika kupiłeś dziwne auto :shock:

Nie dość, że jest ich mało to jeszcze z taką skrzynią.

Link to comment
Share on other sites

Witam! Mam pytanie ile moze kosztować wymiana oleju w automatycznej skrzyni biegów (bezstopniowej) ECVT w Subaru Justy 1.2?

 

Druga sprawa: ostatnio czasem ciężko wchodzi zmiana biegu z D na R i odwrotnie ... czy moze to mieć związek z olejem właśnie ? (sorry za głupie pytanie ale jestem motoryzacyjnym laikiem trochę)

Jak na motoryzacyjnego laika kupiłeś dziwne auto :shock:

Nie dość, że jest ich mało to jeszcze z taką skrzynią.

 

No wiem ... ale rewelacyjnie się tym jezdzi :-)

 

Wymiana wygląda chyba dokładnie tak jak opisał kolega powyżej , ale nie wiem za bardzo jaki olej tam się nadaje ... instrukcja po niemiecku tylko ....

Link to comment
Share on other sites

Wymiana oleju w automatycznej skrzyni biegów

 

W wielu serwisach samochodowych w Polsce mechanicy wprowadzają użytkowników samochodów w błąd twierdząc, że nie wymienia się oleju w automatycznej skrzyni biegów. Powoduje to, że właściciele samochodów korzystający z usług takich serwisów często wielokrotnie przekraczają przebieg, przy którym powinna być przeprowadzona wymiana oleju. Często wymagany przebieg do wymiany oleju w skrzyni zbiega się z końcem gwarancji na samochód. Dlatego też w Polsce wiele serwisów autoryzowanych opierając się na książce przeglądu, w której może nie być takiej pozycji twierdzi, że nie wymienia się oleju w automatycznej skrzyni biegów. W tym miejscu pokutuje słaba znajomość zasady pracy automatycznej skrzyni biegów i brak praktycznego zastosowania wiedzy na temat materiałoznawstwa.

 

Każdy producent skrzyń automatycznych dla każdego typu i modelu skrzyni określa przebieg kilometrów, przy jakim powinna być przeprowadzona wymiana filtra oleju i oleju. Przebiegi te uzależnione są od modelu skrzyni i wahają się w zakresie od 30.000 km do 100.000 km. Przebiegi do wymiany oleju są zawsze uśrednione i dotyczą normalnych warunków pracy. Przy intensywnej eksploatacji w mieście i stosowaniu agresywnej techniki jazdy wymianę filtra i oleju, w danym modelu skrzyni należy przeprowadzić jeszcze częściej niż zaleca to producent.

 

Olej w skrzyni biegów pracuje w warunkach ciężkich, jako olej hydrauliczny i smarujący elementy. Olej pracuje w bardzo dużym zakresie temperatur sięgającym 100 stopni Celsjusza w warunkach jazdy normalnej do 140 stopni Celsjusza przy eksploatacji w trudnych warynkach terenowych. Ponieważ w układach skrzyni znajduje się wiele elementów ciernych, które podczas pracy zużywają się, następuje zanieczyszczenie oleju opiłkami z tych elementów. Filtr i zastosowane w wielu modelach skrzyń magnesy wspomagające proces filtrowania po pewnym czasie pracy tracą swoje właściwości.( Zobacz też budowa i zasada działania układu filtrowania oleju). W wyniku pogorszenia parametrów filtrowania coraz bardziej zabrudzony olej przedostaje się do układu sterowania, siłowników sprzęgieł i hamulców powodując ich nadmierne zużywanie się. To w konsekwencji powoduje zwiększenie awaryjności skrzyni.

 

Bez względu na rodzaj zastosowanego oleju (mineralny czy syntetyczny) ulega on zużyciu. Zmienna temperatura pracy, postępujący proces starzenia (olej mineralny), zanieczyszczenie ciałami obcymi powodują zmianę składu chemicznego i parametrów oleju. Aby ustrzec się przed uszkodzeniami skrzyni spowodowanymi eksploatacją na zużytym oleju pamiętaj, że każda automatyczna skrzynia biegów wymaga okresowej wymiany filtra i oleju. Różnice polegają jedynie na przebiegu przy jakim w/w czynności warsztatowe należy wykonać.

 

Zaczerpnięte z http://www.czesci-samochodowe.net/stron ... iegow.html

 

PS. Justyna z taką skrzynią tj. automatyczną musi mulić :roll:

Link to comment
Share on other sites

 

PS. Justyna z taką skrzynią tj. automatyczną musi mulić :roll:

 

lekki offtopic: eee niespecjalnie. dokładnych osiągów nie znam ale przy ruszaniu ze świateł wygląda to tak, że ja wciskam lekko gaz, a reszta samochodów jest już w moim tylnym lusterku , bo dopiero jedynke wrzuca :-) przyspieszenie jest dobre do ok 70 kmh i powyżej 100 kmh - na dobrej drodze tak ze 100 do 120 przyspiesza momentalnie.

 

aha, żeby było jasne : innego Subaru nigdy nie prowadziłem, więc porównanie mam z takimi autami jak Polonez, czy stary Fiat Punto :-)

Link to comment
Share on other sites

Muł to muł ta :P

 

Pytałem mechanika co do takich ciężkich zmian przełożeń, stwierdził że ma kiepskie doświadczenie w tym, ale sądzi że to na oleju się nie skończy.

 

Jedź do tego zakładu gdzie Cię skierowano powyżej i już.

Link to comment
Share on other sites

Jeśli ta skrzynia faktycznie działa dobrze to podejrzewam, że można lepiej przyspieszać niż na manualu... W justynkach przy ostrym przyspieszaniu trzeba uważać, żeby nie wyjść po za 6 tys. Praktycznie gdzie już moc spada :wink: Konrados miał taką skrzynie w justy, chyba zanim ją kupił wymienili mu na zwykła to mówił, że dość krótką żywotność mają (dlatego jest ich tak mało) :roll:

Link to comment
Share on other sites

Ok a czy ktoś może mi powiedziec cos na temat serwisu Subaru w Gdyni na Wielkopolskiej ? Dobrzykowski czy jakoś tak ... warto tam uderzać ?

 

Z tego co SebastianZ1 i Ninja opowiadali, to tragedia i należy ich omijać szerokim łukiem.

Z kolei Bartek@subaru o nich dobrze mówił, ale jego ojciec ma tam jakieś bliżej niesprecyzowane chody...

 

Ze skrzynią jedź do Sosnowskiego, tylko instrukcję weź, czy co tam masz, zawsze im pomoże.

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...