rademenez Opublikowano 11 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2021 (edytowane) Hej. Po wymianie skrzyni automatycznej w moim SG XT 2004, odczułem jak przy skręconych kołach spina mi tylną oś - na piasku słychać szuranie opon, a na skręconych kołach nie rusza po puszczeniu hamulca - na prostych rusza (bez gazu). Skrzynia wymieniona na identyczną, dyfer nie ruszany, wymienione wszystie płyny, również w dyfrach. Jakieś sugestie? Edytowane 11 Listopada 2021 przez rademenez Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 11 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2021 W płycie sterującej jest elektrozawór odpowiedzialny za odpięcie tylnego napędu przy manewrowaniu na małej prędkości. Opisane objawy wskazują na uszkodzenie tego zaworu. Problem w tym, że właśnie w okolicy 2004 czy 2005 roku Subaru zmieniło konstrukcję tego zaworu. W starszych rocznikach był normalnie wymienny, w nowszych jest już niewymienny i trzeba wymieniać całą płytę. Jeśli masz starą skrzynię o tych samych numerach to podmień samą płytę i powinno być ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rademenez Opublikowano 11 Listopada 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2021 (edytowane) Chodzi o płytę nad miską olejową? Poza tym objawy są takie jakby nie działał mechanizm różnicowy. Ten zawór dawałby taki objaw? Edytowane 11 Listopada 2021 przez rademenez Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 11 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2021 Dokładnie tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rademenez Opublikowano 11 Listopada 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2021 Wiesz może który to zawór? Mam stara skrzynię z tym samym nr więc to nie problem. Na internetach widziałem, że w ostatniej części skrzyni, przed wałem jest solenoid odpowiedzialny za podobne objawy, co o tym myślisz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 11 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2021 Szybkie szukanie w YT i masz tu -> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rademenez Opublikowano 11 Listopada 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2021 W starej skrzyni mój mechanik mówił że jeden z solenoidów był wyższy od innych. Nie wiedział o co chodzi. Wnioskuję z tego, że w tamtej skrzyni wyglądało to jak na filmiku, czyli był wymieniany już. Czy po nr skrzyni będziesz wiedział czy ten solenoid jest wymienialny? Tz1b5lnyaa jakby coś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 11 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2021 Jeśli numery skrzyń są te same to i płyty będą te same. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rademenez Opublikowano 11 Listopada 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2021 No tak. Zresztą jeżeli jeden z solenoidów był wyższy tzn że jest wymienialny. Dzięki za info. Dam znać jutro jak pojadę i zobaczę co w starej skrzyni siedzi. Jeszcze jedno pytanko. Jak rozumiem to powoduje problem tylko na prędkości manewrowej? Bo nie odczuwam nic przy wyższych prędkościach. Można się poruszać z taką przypadłością? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 11 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2021 Przy prędkościach bliskich zeru i dużym promieniu skrętu. Podobny objaw jak w uszkodzonej wiskozie w manualu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rademenez Opublikowano 12 Listopada 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2021 (edytowane) Zgłębiam dalej temat. Czy podane przeze mnie objawy nie pasują do solenoidu z tego tematu? Bo w filmie z tego tematu wymieniają solenoid z tyłu skrzyni a nie na płytce sterującej?? Chyba że moja skrzynia ma ten solenoid nie z tyłu skrzyni a na płycie. Jest to możliwe? Dodam, że wpięcie bezpiecznika FWD nie zmienia nic w moim przypadku. Dalej cały napęd spięty i powstają naprężenia podczas skrętu, a lampka FWD się zapala. Edytowane 12 Listopada 2021 przez rademenez Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 12 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2021 Z automatem w SH nie miałem do czynienia więc nie będę się wypowiadał. Jedynie wiem, że tam jest 5eat a to jednak mocno inna skrzynia jest. Włożenie bezpiecznika FWD powinno właśnie odpiąć napęd poprzez ten solenoid który podejrzewamy, że jest uszkodzony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rademenez Opublikowano 12 Listopada 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2021 (edytowane) Ok. Faktycznie różnią się. Wg schematu zawór nr6 z filmu,który przesłałeś ma nazwę - Low&reverse duty solenoid. A Transfer duty solenoid jest po zewnętrznej stronie w tym rzędzie. Który z nich powinienem wymienić? są jeszcze: High clutch duty solenoid Low clutch duty sol. Lock-up duty sol. 2-4 brake duty sol. Wydaje mi się że po nazwie to powinienem wymienić nr 5 czyli Transfer duty. ma on oznaczenie 1f26. One są zamienne? Czy mogę włożyć zawór z innej pozycji? Edytowane 12 Listopada 2021 przez rademenez 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rademenez Opublikowano 14 Listopada 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2021 Hej. Już po zabiegu. Zdjałem miskę, wyjąłem solenoidy, wymieniłem nr 5 oraz dla pewności nr 6, bo w sumie nie zaszkodzi jak był dobry w starej skrzyni. Zalałem olejem i przetestowałem. Objawy spięcia napędu minęły. Jak na razie wszystko jest ok. Dzięki Pablonas za pomoc. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 14 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2021 O proszę, To dobry news. Fajnie, że miałeś ten starszy typ skrzyni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się