Skocz do zawartości

Silniki Tribeca regulacja zaworów itp.


Helaq

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Tak jak napisałem w przywitaniu chcę zakupić subaru tribeca. Ponieważ że trochę jeżdżę w aucie po zakupie będzie zamontowana instalacja LPG. Przewertowałem forum ale trudno jest mi znaleźć podstawowe info o dość ważnych aspektach w tym aucie, a mianowicie:

1. luz zaworowy w subaru należy regulować ręcznie - jak to się odbywa? trzeba wyciągać silnik? jeżeli tak to jakie to koszty? jak często to robić (z tego co czytałem 30k km przy LPG)?

2. który silnik lepiej zniesie LPG?

3. bardzo proszę o jakieś dodatkowe ( ale konkretne) porady odnośnie instalacji LPG w tym aucie.

 

ps. tak wiem że jest wyszukiwarka, szukałem, dużo się dowiedziałem, ale zakres info na forum jest już tak ogromny że ciężko znaleźć konkrety będąc tu nowym.

Edytowane przez Helaq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dotykałem tematu w pewnym stopniu to co nieco odpowiem.

1. Do regulacji zaworów dochodzi wtedy gdy luzy które założył producent są poza tolerancjami.

W Tribece są silniki H6 (3.0 lub 3.6) i żeby w tym silniku wykonać regulację luzów zaworowych, trzeba dokonać dość dużego demontażu osprzętu.

Regulację luzu umożliwiają szklanki regulacyjne, które mają różną grubość pomiędzy płaszczyzną styku wałka rozrządu a płaszczyzną trzonka zaworu, a ta różna grubość szklanek pomaga w dobraniu odpowiedniego luzu zaworowego. W silnikach 3.0 i 3.6 szklanki "wydechowe" różnią się od szklanek "ssących", te ostatnie są o wiele wiele mniejsze.

Ażeby dostać się do tych szklanek trzeba zdemontować wałki rozrządu. Ale wałków rozrządu nie zdemontujemy ot tak sobie. Aby uwolnić wałki trzeba rozmontować cały układ rozrządu, a to są dwa łańcuchy, cztery koła rozrządu, kilka napinaczy i prowadników w sumie około 20 elementów plus mnóstwo śrub i śrubeczek. A jeszcze żeby dostać się do tych elementów rozrządu należy zdemontować, pokrywę która je chroni, a ta pokrywa jest przykręcona na 40 śrub.

 

To jest w telegraficznym skrócie tylko opisane, bo niuansów jest co niemiara.

 

2. Lepiej LPG znosi silnik 3.6.

 

3. Tu doradzam instalatorów tam gdzie takie silniki już gazowano nie raz i nie dwa razy i wiedzą co i jak. A nie że zrobią sobie poligon doświadczalny i się może nauczą czegoś przy okazji.

 

Tak puentując te wywody, oj kasy pójdzie dużo. :)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...