Jump to content

Jaki paliwo do B9 Tribeca ?


fred
 Share

Recommended Posts

Witam wszystkich.

Za pary dni będę odebrać swój Tribeca.

Jaki paliwo używać ?

SP95 lub SP98 ?

Wszyscy mi namawiają na SP98 i mi mówią że z SP95 wiece będzie palił.

Co o tym sądzicie ?

Link to comment
Share on other sites

IMHO jest tak: VPower Racing 99, potem ew. Pb98, potem jak już nie ma nic innego to Pb95. Taka kolejność doskonale sprawdza się w moim Legacy H6.

 

..podpisuję się pod pedro... H6 trzeba dobrze karmić... :mrgreen:

 

roberto

Link to comment
Share on other sites

Ja w H6 (starszej) nie czuję żadnej różnicy między 98 a 95....Gtka profilaktycznie poje 98 i wyżej :mrgreen:

EDIT: Moje auto przeszło 6 miesięcy temu gruntowne badania, kompresja, analiza spalin.przebieg 140 k km i o dziwo kompresja była zgodna z fabryczną. Czytając forum i robiąc długie trasy lałem wszystkie kawiorowe paliwa. Żadnej różnicy...ani w osiągach,ani w spalaniu :!:Na codzień paszteciarsko leję Pb95 :oops:

Link to comment
Share on other sites

W "nowszej" H6 też nie czuję żadnej różnicy (nie śmiem napisać "nie ma" ).

Piszesz głupoty! Niektórym pali o 1l mniej i auta są wyraźnie szybsze :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Dziękuję za odpowiedzi.

Też mi się wydaje że 3l 245KM to normalny osiągi, daleko jeszte od 100KM/l.

Chyba powinno jeździć na SP95.

Co do spalenia inna sprawa.

W sumie nie wiem chyba na początku nie będę ryzykować i doleje SP98

Link to comment
Share on other sites

Pb98(+), pali wtedy mniej okolo 1,5l, na 98 wychodzi mi średnie spalanie 14,2 (górzyste miasto), a na 95 okoo 15,7. Zastanawiam się :idea: , czy to czasem nie wynika z faku, że na 98 powinien i pewnie lepiej przyspiesza, a ja zapewne wtedy slabiej go cisnę :shock: .

pzdr,

Link to comment
Share on other sites

Tak czytam i myślę. Ale wydaje mi się, że liczba oktanowa nie ma bezpośredniego wpływu na przyspieszenie czy moc. Chodzi o wyczuwalną różnicę. Bo przy pomiarach na hamowni mogą wyjść minimalnie lepsze osiągi. Lepszej jakości paliwo (przedewszystkim o wyższej liczbie oktanowej) to wydłużenie żywotności silnika. Między innymi zapobiega to spalaniu stukowemu.

Link to comment
Share on other sites

Czy możecie mi wytłumaczyć, dlaczego po zatankowaniu Pb98 za każdym razem włącza mi się check engine? Może to dlatego, ze moje auto jeździło zawsze na Pb95?? Czy to ma jakiś związek?

Link to comment
Share on other sites

Między innymi zapobiega to spalaniu stukowemu.

Wlasnie dlatego po zalaniu lepszego paliwa mozemy miec wiecej mocy. Nowsze samochody maja czujniki spalania stukowego i po jego wykryciu cofaja zaplon w celu ochrony silnika. Przez to mamy mniej mocy. Przykladowo w WRX, pomiedzy skrajnymi ustawieniaki jakie daje komputer, roznica moze wynosic nawet 20KM.

Kolejna sprawa, to ze korzysci z zalania lepszym paliwem nie odczujemy od razu. Komputerowi troche schodzi zanim sie nauczy nowych warunkow pracy. Przy normalnej jezdzie, trzeba spalic conajmniej jeden bak paliwa, zeby osiagi sie poprawily.

Link to comment
Share on other sites

Wlasnie dlatego po zalaniu lepszego paliwa mozemy miec wiecej mocy. Nowsze samochody maja czujniki spalania stukowego i po jego wykryciu cofaja zaplon w celu ochrony silnika. Przez to mamy mniej mocy. Przykladowo w WRX, pomiedzy skrajnymi ustawieniaki jakie daje komputer, roznica moze wynosic nawet 20KM.

 

To by się nawet zgadzało z moimi informacjami. W przypadku WRX czy STi miałoby to sens, gdyż na silniku o mocy 220KM możemy wycisnąć te 10KM czy w skrajnych przypadkach 20KM. Wartość ta jednak rośnie proporcjonalnie do mocy silnika -> z 60KM puga ciężko będzie wycisnąć 3 KM :) Nie wspominając o typie silnika, jego charakterystyce i wszelakim różnicom technicznym, kończąc na wieku i żużyciu jednostki. Tak przynajmniej przedstawił mi ten problem pewien pan pracujący przy produkcji benzyny. Wszechobecne w naszym społeczeństwie przekonanie, że Pb98 daje "kopa" albo że "z samochodu robi się tygrys" to bzdura. :)

Link to comment
Share on other sites

Do znudzenia można też mówić, ze jeżeli twórcy silnika nie przewidzieli zasilania paliwem 98 oktanów to zalanie nim co najwyżej poprawi nam samopoczucie jak i może obniżyć moc (niższa kaloryczność paliwa). Co innego silniki skonstruowane do paliwa 98 oktanów z możliwością zasilania 95 oktanów.

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...