fred Opublikowano 11 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2007 Witam wszystkich. Za pary dni będę odebrać swój Tribeca. Jaki paliwo używać ? SP95 lub SP98 ? Wszyscy mi namawiają na SP98 i mi mówią że z SP95 wiece będzie palił. Co o tym sądzicie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pedro Opublikowano 11 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2007 IMHO jest tak: VPower Racing 99, potem ew. Pb98, potem jak już nie ma nic innego to Pb95. Taka kolejność doskonale sprawdza się w moim Legacy H6. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fred Opublikowano 11 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2007 Dziękuję Pedro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 11 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2007 fred, w instrukcji też będzie napisane jakie paliwo Najdroższe nie zawsze musi oznaczać, że jest najlepsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fred Opublikowano 11 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2007 Tez to prawda aflinta. Dziękuję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
roberto Opublikowano 11 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2007 IMHO jest tak: VPower Racing 99, potem ew. Pb98, potem jak już nie ma nic innego to Pb95. Taka kolejność doskonale sprawdza się w moim Legacy H6. ..podpisuję się pod pedro... H6 trzeba dobrze karmić... roberto Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ALEX Opublikowano 11 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2007 Ja w H6 (starszej) nie czuję żadnej różnicy między 98 a 95....Gtka profilaktycznie poje 98 i wyżej EDIT: Moje auto przeszło 6 miesięcy temu gruntowne badania, kompresja, analiza spalin.przebieg 140 k km i o dziwo kompresja była zgodna z fabryczną. Czytając forum i robiąc długie trasy lałem wszystkie kawiorowe paliwa. Żadnej różnicy...ani w osiągach,ani w spalaniu :!:Na codzień paszteciarsko leję Pb95 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gal Opublikowano 11 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2007 W "nowszej" H6 też nie czuję żadnej różnicy (nie śmiem napisać "nie ma" :wink: ). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ALEX Opublikowano 11 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2007 W "nowszej" H6 też nie czuję żadnej różnicy (nie śmiem napisać "nie ma" ). Piszesz głupoty! Niektórym pali o 1l mniej i auta są wyraźnie szybsze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fred Opublikowano 12 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2007 Dziękuję za odpowiedzi. Też mi się wydaje że 3l 245KM to normalny osiągi, daleko jeszte od 100KM/l. Chyba powinno jeździć na SP95. Co do spalenia inna sprawa. W sumie nie wiem chyba na początku nie będę ryzykować i doleje SP98 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 12 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2007 Szczesciarze... chcialbym miec tutaj w Irlandii takie problemy. A tutaj tylko Pb95... :/ i wykarm czlowieku tym STI Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pipokl Opublikowano 12 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2007 Pb98(+), pali wtedy mniej okolo 1,5l, na 98 wychodzi mi średnie spalanie 14,2 (górzyste miasto), a na 95 okoo 15,7. Zastanawiam się , czy to czasem nie wynika z faku, że na 98 powinien i pewnie lepiej przyspiesza, a ja zapewne wtedy slabiej go cisnę :shock: . pzdr, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fred Opublikowano 12 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2007 Dzięki pipokl, Właśnie już się spotkałem z taką opinią. Odebrałem go dzisiaj, pierwsza tankowania SP98 zwykły (nie miałem wyboru). Ciekawy ile będę jeździł na jeden bak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pedro Opublikowano 13 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2007 Krótką chwilę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
roberto Opublikowano 13 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2007 Krótką chwilę ...no moźe dwie... roberto Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fred Opublikowano 13 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2007 Tak złe nie jest w sumie. Na drogach jazda "spokojna" 80/120, kilka wyprzedzenia, około 200km 11,15l/100km Miłe zaskoczony jestem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pedro Opublikowano 13 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2007 No. W trasie duża pojemność jest fajna. Niestety, są nieszczęśnicy tacy jak ja, którzy używają samochód w 99% w mieście i mają średnie spalanie na poziomie 17.8l Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz_555 Opublikowano 13 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2007 Tak czytam i myślę. Ale wydaje mi się, że liczba oktanowa nie ma bezpośredniego wpływu na przyspieszenie czy moc. Chodzi o wyczuwalną różnicę. Bo przy pomiarach na hamowni mogą wyjść minimalnie lepsze osiągi. Lepszej jakości paliwo (przedewszystkim o wyższej liczbie oktanowej) to wydłużenie żywotności silnika. Między innymi zapobiega to spalaniu stukowemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Doxa Opublikowano 14 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2007 Czy możecie mi wytłumaczyć, dlaczego po zatankowaniu Pb98 za każdym razem włącza mi się check engine? Może to dlatego, ze moje auto jeździło zawsze na Pb95?? Czy to ma jakiś związek? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 14 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2007 Między innymi zapobiega to spalaniu stukowemu. Wlasnie dlatego po zalaniu lepszego paliwa mozemy miec wiecej mocy. Nowsze samochody maja czujniki spalania stukowego i po jego wykryciu cofaja zaplon w celu ochrony silnika. Przez to mamy mniej mocy. Przykladowo w WRX, pomiedzy skrajnymi ustawieniaki jakie daje komputer, roznica moze wynosic nawet 20KM. Kolejna sprawa, to ze korzysci z zalania lepszym paliwem nie odczujemy od razu. Komputerowi troche schodzi zanim sie nauczy nowych warunkow pracy. Przy normalnej jezdzie, trzeba spalic conajmniej jeden bak paliwa, zeby osiagi sie poprawily. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz_555 Opublikowano 14 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2007 Wlasnie dlatego po zalaniu lepszego paliwa mozemy miec wiecej mocy. Nowsze samochody maja czujniki spalania stukowego i po jego wykryciu cofaja zaplon w celu ochrony silnika. Przez to mamy mniej mocy. Przykladowo w WRX, pomiedzy skrajnymi ustawieniaki jakie daje komputer, roznica moze wynosic nawet 20KM. To by się nawet zgadzało z moimi informacjami. W przypadku WRX czy STi miałoby to sens, gdyż na silniku o mocy 220KM możemy wycisnąć te 10KM czy w skrajnych przypadkach 20KM. Wartość ta jednak rośnie proporcjonalnie do mocy silnika -> z 60KM puga ciężko będzie wycisnąć 3 KM Nie wspominając o typie silnika, jego charakterystyce i wszelakim różnicom technicznym, kończąc na wieku i żużyciu jednostki. Tak przynajmniej przedstawił mi ten problem pewien pan pracujący przy produkcji benzyny. Wszechobecne w naszym społeczeństwie przekonanie, że Pb98 daje "kopa" albo że "z samochodu robi się tygrys" to bzdura. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 14 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2007 Do znudzenia można też mówić, ze jeżeli twórcy silnika nie przewidzieli zasilania paliwem 98 oktanów to zalanie nim co najwyżej poprawi nam samopoczucie jak i może obniżyć moc (niższa kaloryczność paliwa). Co innego silniki skonstruowane do paliwa 98 oktanów z możliwością zasilania 95 oktanów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi