Skocz do zawartości

Jaki paliwo do B9 Tribeca ?


fred

Rekomendowane odpowiedzi

Ja w H6 (starszej) nie czuję żadnej różnicy między 98 a 95....Gtka profilaktycznie poje 98 i wyżej :mrgreen:

EDIT: Moje auto przeszło 6 miesięcy temu gruntowne badania, kompresja, analiza spalin.przebieg 140 k km i o dziwo kompresja była zgodna z fabryczną. Czytając forum i robiąc długie trasy lałem wszystkie kawiorowe paliwa. Żadnej różnicy...ani w osiągach,ani w spalaniu :!:Na codzień paszteciarsko leję Pb95 :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pb98(+), pali wtedy mniej okolo 1,5l, na 98 wychodzi mi średnie spalanie 14,2 (górzyste miasto), a na 95 okoo 15,7. Zastanawiam się :idea: , czy to czasem nie wynika z faku, że na 98 powinien i pewnie lepiej przyspiesza, a ja zapewne wtedy slabiej go cisnę :shock: .

pzdr,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czytam i myślę. Ale wydaje mi się, że liczba oktanowa nie ma bezpośredniego wpływu na przyspieszenie czy moc. Chodzi o wyczuwalną różnicę. Bo przy pomiarach na hamowni mogą wyjść minimalnie lepsze osiągi. Lepszej jakości paliwo (przedewszystkim o wyższej liczbie oktanowej) to wydłużenie żywotności silnika. Między innymi zapobiega to spalaniu stukowemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Między innymi zapobiega to spalaniu stukowemu.

Wlasnie dlatego po zalaniu lepszego paliwa mozemy miec wiecej mocy. Nowsze samochody maja czujniki spalania stukowego i po jego wykryciu cofaja zaplon w celu ochrony silnika. Przez to mamy mniej mocy. Przykladowo w WRX, pomiedzy skrajnymi ustawieniaki jakie daje komputer, roznica moze wynosic nawet 20KM.

Kolejna sprawa, to ze korzysci z zalania lepszym paliwem nie odczujemy od razu. Komputerowi troche schodzi zanim sie nauczy nowych warunkow pracy. Przy normalnej jezdzie, trzeba spalic conajmniej jeden bak paliwa, zeby osiagi sie poprawily.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie dlatego po zalaniu lepszego paliwa mozemy miec wiecej mocy. Nowsze samochody maja czujniki spalania stukowego i po jego wykryciu cofaja zaplon w celu ochrony silnika. Przez to mamy mniej mocy. Przykladowo w WRX, pomiedzy skrajnymi ustawieniaki jakie daje komputer, roznica moze wynosic nawet 20KM.

 

To by się nawet zgadzało z moimi informacjami. W przypadku WRX czy STi miałoby to sens, gdyż na silniku o mocy 220KM możemy wycisnąć te 10KM czy w skrajnych przypadkach 20KM. Wartość ta jednak rośnie proporcjonalnie do mocy silnika -> z 60KM puga ciężko będzie wycisnąć 3 KM :) Nie wspominając o typie silnika, jego charakterystyce i wszelakim różnicom technicznym, kończąc na wieku i żużyciu jednostki. Tak przynajmniej przedstawił mi ten problem pewien pan pracujący przy produkcji benzyny. Wszechobecne w naszym społeczeństwie przekonanie, że Pb98 daje "kopa" albo że "z samochodu robi się tygrys" to bzdura. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do znudzenia można też mówić, ze jeżeli twórcy silnika nie przewidzieli zasilania paliwem 98 oktanów to zalanie nim co najwyżej poprawi nam samopoczucie jak i może obniżyć moc (niższa kaloryczność paliwa). Co innego silniki skonstruowane do paliwa 98 oktanów z możliwością zasilania 95 oktanów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...