safari Opublikowano 25 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2021 (edytowane) jakiś czas temu, zwłaszcza zaraz po uruchomieniu silnika wspomaganie wyło lub szarpało... podciągnąłem pasek.. jest lepiej ale nadal pracuje na mój gust za głośno, a w skrajnych położeniach wydaje dziwny dźwięk. ostatni spocił się (wyciekło jakieś kilka mililitrów) zbiornik od płynu wspomagania, jakby go ciut wywaliło.. co to może być i jak to poprawnie zdiagnozować i ewentualnie usunąć usterkę? jaki powinien być poprawny płyn do wspomagania?? Edytowane 25 Października 2021 przez safari Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artaa Opublikowano 25 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2021 (edytowane) Wymienić płyn ATF w układzie, (można "dynamicznie" przepłukać) np: https://filtrytotu.pl/pl/oleje-przekladniowe/39544-mannol-dexron-iii-automatic-plus-4l.html pokręcić kołami (najlepiej na podnośniku = bez obciążenia pompy), a następnie zrobić kilka kółek. Jeśli ucichnie to płyn, jak nie to pompa lub coś gorszego... A ile ten płyn ma od wymiany?? Edytowane 25 Października 2021 przez artaa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
safari Opublikowano 25 Października 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Października 2021 płyn wymieniałem tak powoli i na raty ale w sumie jest wlane 0,8 nowego. tylko nie wiem czy włąściwy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artaa Opublikowano 25 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2021 To nie rakieta kosmiczna, każdy DIII będzie OK. Co to znaczy powoli i na raty? Trzeba wymienić prawidłowo... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
safari Opublikowano 25 Października 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Października 2021 wyjmowałem ze zbiorniczka po 0,2 strzykawką .. i dolewałem świeżego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artaa Opublikowano 25 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2021 (edytowane) To zrób to od nowa, weź kogoś do pomocy do kręcenia kierownicą, podnieś przód, zdejmij przewód powrotny, wlewaj nowy, wylewaj stary aż będzie taki sam kolor i przejrzystość. W 10 minut ogarniecie ;-) Jak nie pomoże to uszczelki, pompa, albo przekładnia. Jaki ma przebieg? Generalnie mi do przepłukania zeszło ponad 3 litry ATF DIII. Edytowane 25 Października 2021 przez artaa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
safari Opublikowano 25 Października 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Października 2021 210 tys... coś takiego znalazłem... tak?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artaa Opublikowano 25 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2021 TAK, ale szybciej jest zdjąć przewód powrotny i samo się przepompuje w 2 minuty. Ale tak też powinno się zrobić OK. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
safari Opublikowano 25 Października 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Października 2021 który jest powrotny?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk82 Opublikowano 26 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2021 (edytowane) Ten poziomo wchodzący do zbiorniczka to powinien być powrót a od dołu powinien być zasilanie pompy wspomagania. Tylko nie odpalajcie silnika jak będzie zdjęty przewód powrotu bo nie nadążycie zalewać świeżym olejem i zatrzecie pompę wspomagania. Edytowane 26 Października 2021 przez ipsx82 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
safari Opublikowano 26 Października 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Października 2021 to jak to wymieniać... po troche? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artaa Opublikowano 26 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2021 Powrotny to ten z przekładni - cieńszy. Na rozruszniku... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
safari Opublikowano 28 Października 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Października 2021 wymieniam to co odpalenie auta... powoli aczkolwiek systematycznie.... chodzi jakby lepiej powoli, ciszej... jeszcze z 5-6 wymian i zobaczymy. kolor płynu się poprawia.... może będzie ok;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
safari Opublikowano 8 Listopada 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2021 problem rozwiązany... nie wiem na ile pomogła wymiana płynu, pewnie też odrobinkę ale głównie wymiana oringu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się