Skocz do zawartości

Przyspiesza po zmniejszeniu gazu


piatorr

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Uprzejmie proszę o pomoc w zdiagnozowaniu następujácego problemu w Legacy 1999 2.0 automat z lpg.

Samochód podczas ruszania przyspiesza bardzo dobrze ale po zmianie na każdy kolejny bieg słabnie,po uzyskkaniu około 110km/h przyspiesza bardzo wolno.

Po wciśnieciu mocniej pedału gazu niewiele się dzieje,po kilkudziesięciu sekundach powoli odpuszczam pedał i auto zaczyna przyspieszać lepiej.

Z góry dziękuję za podpowiedzi.

Aha,na benzynie jest to samo.Spalanie na mieście 18L/100km ,gazu.

Pozdrawiam

 

Wysłane z mojego M2102J20SG przy użyciu Tapatalka

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, piatorr napisał:

Panowie,
Cokolwiek..

Wysłane z mojego M2102J20SG przy użyciu Tapatalka
 

 

Ciężko coś po takich objawach. Ja tak miałem chyba tylko w jakimś starym oplu z gaźnikiem więc to raczej nie to :) Coś nie tak z mieszanką, może przepływka, może świece, może sondy, może cofa zapłon, może stukowiec a może coś ze skrzynią. ECU nie rzuca żadnym błędem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, piatorr napisał:

Jakie czujniki sá zwiázane z przepływem powietrza?

Nie wiem co tam siedzi u ciebie. Ogólnie to MAF sensor, czyli tzw. przepływka, MAP sensor (czujnik ciśnienia absolutnego w dolocie), czujnik temperatury powietrza dolotowego (u mnie np. jest zblokowany z przepływką). 

 

W dniu 24.10.2021 o 21:15, piatorr napisał:

Aha,na benzynie jest to samo.

Odłącz całkowicie LPG dopóty, dopóki nie rozwiążesz tych problemów na PB. Nie dojdziesz do ładu z LPG gdy na PB nie będzie pracował prawidłowo. Zacznij od sprawdzenia szczelności dolotu. Często wtryski LPG są tak badziewnie zamontowane (wkręcone w kolektor), że po kilku latach lewe powietrze idzie do kolektora razem z gazem.  O ile to NA (nie turbo) to wpływ może mieć też nieszczelność wydechu ale to w ostatniej kolejności. Jeżeli możesz tam coś skanować to sprawdź korekty kąta wyprzedzenia zapłonu, czy go nie cofa, korekty paliwowe (długo i krótko terminowe). Jak nie masz czym i/lub nie bardzo wiesz z czym to się je to pozostaje tylko jakiś warsztat, w którym wiedzą o co chodzi - też loteria bo nikt Ci nie powie, że nie ma pojęcia o podstawach fizyki na poziomie kursu szkoły (kiedyś) podstawowej a może uważać się za tzw. fachowca. 

2 godziny temu, piatorr napisał:

przepustnica wyczyszczona.

U mnie np. bezpośrednio na przepustnicy jest zamontowany MAP sensor. Większość czyści "przepustnicę" czyli "grubą" rurę z uchylną przegrodą a kompletnie nie zwraca uwagi na drożność wąskiego kanalika łączącego dolot z MAP`em. Można się zdziwić jak wielki wpływ na dawkowanie paliwa mają prawidłowe wskazania MAP sensora.

Generalnie niedomagania, które wymieniłeś to tak jak wyżej pisali koledzy, temat rzeka i 100k możliwych przyczyn.

 

Pozdrawiam,

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...