Jump to content

Przyspiesza po zmniejszeniu gazu


piatorr

Recommended Posts

Witam,

Uprzejmie proszę o pomoc w zdiagnozowaniu następujácego problemu w Legacy 1999 2.0 automat z lpg.

Samochód podczas ruszania przyspiesza bardzo dobrze ale po zmianie na każdy kolejny bieg słabnie,po uzyskkaniu około 110km/h przyspiesza bardzo wolno.

Po wciśnieciu mocniej pedału gazu niewiele się dzieje,po kilkudziesięciu sekundach powoli odpuszczam pedał i auto zaczyna przyspieszać lepiej.

Z góry dziękuję za podpowiedzi.

Aha,na benzynie jest to samo.Spalanie na mieście 18L/100km ,gazu.

Pozdrawiam

 

Wysłane z mojego M2102J20SG przy użyciu Tapatalka

 

 

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, piatorr napisał:

Panowie,
Cokolwiek..

Wysłane z mojego M2102J20SG przy użyciu Tapatalka
 

 

Ciężko coś po takich objawach. Ja tak miałem chyba tylko w jakimś starym oplu z gaźnikiem więc to raczej nie to :) Coś nie tak z mieszanką, może przepływka, może świece, może sondy, może cofa zapłon, może stukowiec a może coś ze skrzynią. ECU nie rzuca żadnym błędem?

Link to comment
Share on other sites

18 minut temu, piatorr napisał:

Świece nowe,zawory wyregulowane,tps ok....

Filtr powietrza? Przepustnica? Ogólnie sterowanie przepływem powietrza w dolocie.

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, piatorr napisał:

Jakie czujniki sá zwiázane z przepływem powietrza?

Nie wiem co tam siedzi u ciebie. Ogólnie to MAF sensor, czyli tzw. przepływka, MAP sensor (czujnik ciśnienia absolutnego w dolocie), czujnik temperatury powietrza dolotowego (u mnie np. jest zblokowany z przepływką). 

 

W dniu 24.10.2021 o 21:15, piatorr napisał:

Aha,na benzynie jest to samo.

Odłącz całkowicie LPG dopóty, dopóki nie rozwiążesz tych problemów na PB. Nie dojdziesz do ładu z LPG gdy na PB nie będzie pracował prawidłowo. Zacznij od sprawdzenia szczelności dolotu. Często wtryski LPG są tak badziewnie zamontowane (wkręcone w kolektor), że po kilku latach lewe powietrze idzie do kolektora razem z gazem.  O ile to NA (nie turbo) to wpływ może mieć też nieszczelność wydechu ale to w ostatniej kolejności. Jeżeli możesz tam coś skanować to sprawdź korekty kąta wyprzedzenia zapłonu, czy go nie cofa, korekty paliwowe (długo i krótko terminowe). Jak nie masz czym i/lub nie bardzo wiesz z czym to się je to pozostaje tylko jakiś warsztat, w którym wiedzą o co chodzi - też loteria bo nikt Ci nie powie, że nie ma pojęcia o podstawach fizyki na poziomie kursu szkoły (kiedyś) podstawowej a może uważać się za tzw. fachowca. 

2 godziny temu, piatorr napisał:

przepustnica wyczyszczona.

U mnie np. bezpośrednio na przepustnicy jest zamontowany MAP sensor. Większość czyści "przepustnicę" czyli "grubą" rurę z uchylną przegrodą a kompletnie nie zwraca uwagi na drożność wąskiego kanalika łączącego dolot z MAP`em. Można się zdziwić jak wielki wpływ na dawkowanie paliwa mają prawidłowe wskazania MAP sensora.

Generalnie niedomagania, które wymieniłeś to tak jak wyżej pisali koledzy, temat rzeka i 100k możliwych przyczyn.

 

Pozdrawiam,

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...