Skocz do zawartości

Tryb EV w Subaru XV Crosstrek Hybryda


wwicek24

Rekomendowane odpowiedzi

6 godzin temu, wwicek24 napisał:

Jak włączyć tryb EV w hybrydzie Subaru XV Crosstrek?

Jak masz wszystko sprawne, to włącza się sam podczas jazdy, np. jak będziesz gdzieś zjeżdżał z górki, albo jechał przez chwilę ze stałą prędkością - to często będziesz widział jak wyłącza się silnik spalinowy. 

Delikatne (naprawdę delikatne) ruszanie, też powinno umożliwić przejechanie kilkudziesięciu lub więcej metrów na samym prądzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.10.2021 o 14:46, wwicek24 napisał:

Może głupie pytanie ale zapytam. Jak włączyć tryb EV w hybrydzie Subaru XV Crosstrek?

bardzo dużo warunków musi być spelnionych. Między innymi, wyłączony nawiew przedniej szyby, wyłączona klimatyzacja, wyłączone ogrzewanie tylnej szyby, odpowiednia temperatura akumulatorów w bagażniku i chyba najważniejsze sprawność akumulatora w komorze spalania strona pasażera. jest to mały akumulator AGM odpowiedzialny za system wyprowadzenia samochodu z trybu elektrycznego czyli uruchomienie silnika spalinowego - z tego co pamiętam ten samochód odpala silnik spalinowy za pomocą alternatora  (tylko podczas wyprowadzania z trybu elektrycznego). Te rzeczy tyczą się Twojego samochodu czyli XV 2013-2017 w wersji hybrid. Nie wiem czy coś zostalo zmienione w eBoxer 2017-.

Jak wprowadzisz samochód w tryb elektryczny to powinna się wyświetlić ikonka EV. pisze powinna bo można ją w liczniku wyłączyć aby się nie włączała - ale samochód będzie wchodził w tryb elektryczny.

prędkość maksymalna z tego co pamiętam była koło 40km/h w pełnym trybie elektrycznym. 

20200403_175912.jpg

 

Edytowane przez bombelllooo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam. Nie działa u mnie w Subaru CV Crosstrek USA 2015 r. w pełni system start-stop i EV mimo wymiany akumulatora. Przy dojeździe do skrzyżowania auto powinno gasnąć i automatycznie się zapalać wciśnięciu hamulca a tak się nie dzieje. Jednocześnie nie przełącza się na tryb EV mimo spełnienia wszystkich warunków. Czy może to być jakiś czujnik czy coś innego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W subaru z USA rocznik 2015 nie ma systemu start-stop, Hybryda którą posiadasz ma, ale to nie jest typowy system start stop.
Otworzyłeś bez sensu nowy temat, a o to samo pytałeś jakiś czas temu i odpowiedziałem Ci z załączeniem dokumentacji technicznej napędu który posiadasz w swoim samochodzie. 

Masz wypisane kilkanaście warunków jakie muszą zostać spełnione:

 

Note: The following conditions are required for activation of Automatic Start Stop and
EV Mode.
1. Brake Booster pressure is present.
2. Engine Restart Battery is above 70% fully charged.
3. Engine Restart Battery is above 12.6 volts.
4. Engine Restart Battery temperature and high voltage battery are between 14 and 172
degrees Fahrenheit.
5. Engine Restart Battery is judged to be functioning correctly.
6. Engine Coolant temperature is above 125 degrees Fahrenheit.
7. Gear range is initially in Drive (D Range). Vehicle will not cancel Automatic Start Stop if
active and shifted into park or any other gear range.
8. High Voltage Battery is greater than 40% fully charged.
9. ISG temperature is less than 212 degrees Fahrenheit.
10. Vehicle speed is less than 8 miles per hour.
11. The vehicle is not on a steep hill.
12. Accelerator pedal opening is less than 0.5% for Automatic Start Stop and not greater than
20% for EV Mode.
13. Brake pedal is pressed.
14. The front defroster is off.
15. In vehicle temperature is within 5 degrees Fahrenheit of the set temperature.

 

Edytowane przez bombelllooo
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.11.2021 o 08:27, bombelllooo napisał:

W subaru z USA rocznik 2015 nie ma systemu start-stop, Hybryda którą posiadasz ma, ale to nie jest typowy system start stop.
Otworzyłeś bez sensu nowy temat, a o to samo pytałeś jakiś czas temu i odpowiedziałem Ci z załączeniem dokumentacji technicznej napędu który posiadasz w swoim samochodzie. 

Masz wypisane kilkanaście warunków jakie muszą zostać spełnione:

 

Note: The following conditions are required for activation of Automatic Start Stop and
EV Mode.
1. Brake Booster pressure is present.
2. Engine Restart Battery is above 70% fully charged.
3. Engine Restart Battery is above 12.6 volts.
4. Engine Restart Battery temperature and high voltage battery are between 14 and 172
degrees Fahrenheit.
5. Engine Restart Battery is judged to be functioning correctly.
6. Engine Coolant temperature is above 125 degrees Fahrenheit.
7. Gear range is initially in Drive (D Range). Vehicle will not cancel Automatic Start Stop if
active and shifted into park or any other gear range.
8. High Voltage Battery is greater than 40% fully charged.
9. ISG temperature is less than 212 degrees Fahrenheit.
10. Vehicle speed is less than 8 miles per hour.
11. The vehicle is not on a steep hill.
12. Accelerator pedal opening is less than 0.5% for Automatic Start Stop and not greater than
20% for EV Mode.
13. Brake pedal is pressed.
14. The front defroster is off.
15. In vehicle temperature is within 5 degrees Fahrenheit of the set temperature.

 

Polecam @bombelllooo. Poznał hybrydę od śrubki. XV benzyna to nie hybryda, a takich mało u nas. Postawił trafną diagnozę z aku. Wymieniłem i śmiga aż miło 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...