anderson888 Opublikowano 7 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2021 Witam, Noszę się zamiarem kupna forestera z silnikiem benzynowym 2.0 lub 2.5 i mam pytanie który jest lepszy na co zwracać uwagę w tych modelach, czy 2.0 158 KM nie jest zbyt mułowaty poproszę o wszystkie za i przeciw. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SubbieBoy Opublikowano 8 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2021 (edytowane) Na pewno główną uwagę zwrócić należy na to, jak auto było dbane przez poprzedniego właściciela, prześledził bym historię serwisową, czy regularnie wymieniał olej, bo uważam że do tych silników można lac byle co, oby co 10k km. Sprawdzić korozję, bo zdarzają się bardzo zgnite egzemplarze, to też wynika z dbania. Subaru z historią wypadkową lubią mieć problem z uszczelkami drzwi - mój SG my06 był import z USA, więc historie miał, zrobiony był dobrze, ale. hałas z uszczelek był nie do wyeliminowania. Na to jaki silnik, to zależy, ja miałem 2.5 N/A i uważam, że to był muł i kupiłbym 2.5xt. ale 2.0 158 KM to demon prędkości dla mojego znajomego - na pewno wystarczy do normalnej jazdy 2.0 ponoć chętniej akceptują gaz, chociaż ja w 2.5 miałem gaz 3 lata i 120k km bez problemu - regulacja zaworów co 30-40k Km 2.5 z USA ma inny rozrząd, na pewno inną pompę i chyba jedna rolkę prowadząca. Ogólnie auto szczerze polecam, tylko musisz kupić dobry egzemplarz;) Edytowane 8 Października 2021 przez SubbieBoy 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artaa Opublikowano 8 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2021 Kupić nowszy model. SG i wcześniejsze będzie zgnity. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek_shin Opublikowano 8 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2021 Kupić nowszy model. SG i wcześniejsze będzie zgnity.Czemu tak uważasz? Sam ujeżdżam Forka z 2004. O dziwo amory nie siedzą w bagażniku, mam błotniki i progi mimo "zimowego" utrzymania naszych dróg. Wysłane z mojego ONEPLUS A6000 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artaa Opublikowano 8 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2021 (edytowane) Bo widziałem ich sporo od spodu, jeżdżę MR2007 i jak każdy jest zgnity. To że amory nie wpadły nie oznacza że rudej nie ma... Kiedy rozbierałeś bagażnik i ich osłony do żywego? Obecność rdzy sprawdza się po demontażu wszelkich mat i osłon, inaczej to jest tylko mniemanie że jej nie ma. ;-) Edytowane 8 Października 2021 przez artaa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek_shin Opublikowano 8 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2021 Skoro tak... Nie znam się w takim razie. Wysłane z mojego ONEPLUS A6000 przy użyciu Tapatalka 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pininfarin01 Opublikowano 8 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2021 Jak silnik 2,0 to tylko 125koni, jedzie prawie tak samo jak 158koni i do tego jest to prosta konstrukcja. Jak szukasz lepszego odpychania to 2,5 już przyjemnie jedzie. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SubbieBoy Opublikowano 8 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2021 Sh też może być zgnity. Mój SG był jedynie z powierzchowna korozją, zakonserwowane i zabezpieczyłem, pojeździ jeszcze długo u innych. Kupiłem SF, tu nie było różowo, ale bez tragedii, dwie łatki w kielichy, i zgnite nadkole, bo było w przeszłości nieudolnie naprawiane, tylny zawias w piach i proszek, podłoga wyczyszczona, zabezpieczona i zakonserwowana. Strasznie droga jest robocizna, ja robiłem sam, dla siebie bo mam gdzie, umiem i lubię. Istotne jest to że za SF S-turbo dałem 2.5k zł. Nie ma reguły, mam Legacy MY97 i praktycznie korozji na nim brak, pomimo że od 6-7 lat stoi to pod jednymi krzakami, to pod drugimi, a oglądałem SH boxer diesel (ło matko bosko częstochowsko!) I był... W bardzo złym stanie jeśli chodzi o korozję 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pininfarin01 Opublikowano 8 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2021 3 minuty temu, radek_shin napisał: Skoro tak... Nie znam się w takim razie. Wysłane z mojego ONEPLUS A6000 przy użyciu Tapatalka Jak się dba tak się ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artaa Opublikowano 8 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2021 Co ma dać ten pokaz zasmarowania wszystkiego od spodu ;-) Daj zdjęcia kielichów... I innych newralgicznych miejsc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artaa Opublikowano 8 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2021 6 minut temu, pininfarin01 napisał: Jak silnik 2,0 to tylko 125koni, jedzie prawie tak samo jak 158koni i do tego jest to prosta konstrukcja. Jak szukasz lepszego odpychania to 2,5 już przyjemnie jedzie. Popieram 100% Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 8 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2021 Na pewno główną uwagę zwrócić należy na to, jak auto było dbane przez poprzedniego właściciela, prześledził bym historię serwisową, czy regularnie wymieniał olej, bo uważam że do tych silników można lac byle co, oby co 10k km. Sprawdzić korozję, bo zdarzają się bardzo zgnite egzemplarze, to też wynika z dbania. Subaru z historią wypadkową lubią mieć problem z uszczelkami drzwi - mój SG my06 był import z USA, więc historie miał, zrobiony był dobrze, ale. hałas z uszczelek był nie do wyeliminowania. Na to jaki silnik, to zależy, ja miałem 2.5 N/A i uważam, że to był muł i kupiłbym 2.5xt. ale 2.0 158 KM to demon prędkości dla mojego znajomego - na pewno wystarczy do normalnej jazdy 2.0 ponoć chętniej akceptują gaz, chociaż ja w 2.5 miałem gaz 3 lata i 120k km bez problemu - regulacja zaworów co 30-40k Km 2.5 z USA ma inny rozrząd, na pewno inną pompę i chyba jedna rolkę prowadząca. Ogólnie auto szczerze polecam, tylko musisz kupić dobry egzemplarz;) Dlaczego inny rozrząd? Rolek jest tyle samo, dwie gładkie jedna zębata i pompa wody, jeśli to SOHC oczywiście. A raczej tak. 2.5 mają problem z cieknąca uszczelka głowicy, olej wycieka. Ktoś kiedyś napisał że Subaru dzielą się na te bezawaryjne i na te z turbina. Ja problemów z silnikiem pozbyłem się dopiero jak wymieniłem nagrzewnice i go wymieniłem po drugim UPG a miałem 2.0 122km. Więc naprawdę nie ma reguły. Warto wziąść test na UPG i to zrobić przy zakupie.DOHC ma inny rozrząd. W serii EJ silników były chyba 3 różne pompy wody, różniące się w zasadzie wyjściem z termostatem. W 2.0 150/158/165km z LPG jest problem tylko, bo jest kłopotliwa regulacja luzów. W SOHC luzy reguluje się w maks 2 godziny, nawet kanału nie potrzeba. Tylko nowe uszczelki dekli. A w DOHC trzeba silnik targać. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek_shin Opublikowano 8 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2021 Co ma dać ten pokaz zasmarowania wszystkiego od spodu ;-) Daj zdjęcia kielichów... I innych newralgicznych miejsc.A przepraszam. To akurat sam robiłem. Ale oczywiście dam zdjęcia kielichow. Najpóźniej w poniedziałek, jak odbiorę go od mechaniora Były zdrowe w trakcie montażu rozpórki. Myślę, że niewiele się od tego czasu zmieniło. No i fakt taktem, że zakupiłem również komplet wahaczy, trawersów, etc. - oddane do piaskowania i proszkowego malowania. Bo stare miały się źle. Wysłane z mojego ONEPLUS A6000 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 8 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2021 A przepraszam. To akurat sam robiłem. Ale oczywiście dam zdjęcia kielichow. Najpóźniej w poniedziałek, jak odbiorę go od mechaniora Były zdrowe w trakcie montażu rozpórki. Myślę, że niewiele się od tego czasu zmieniło. No i fakt taktem, że zakupiłem również komplet wahaczy, trawersów, etc. - oddane do piaskowania i proszkowego malowania. Bo stare miały się źle. Wysłane z mojego ONEPLUS A6000 przy użyciu TapatalkaGóra kielichów to tzw czubek góry lodowej . Musisz rozebrać plastiki aby to zweryfikować. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artaa Opublikowano 8 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2021 (edytowane) Gratuluję autka, i modów ;-) Niestety większość nie ma tyle szczęścia (a góra amorów rzeczywiście daje długo ułudę że jest OK.) W obu SG którymi jeżdżę/jeździłem góra była dobra a dół kicha. Edytowane 8 Października 2021 przez artaa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk82 Opublikowano 8 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2021 A jak sprawdzić czy pomiędzy zewnętrzną blachą (w bagażniku) a zewnętrzną (w nadkolu) ta 3 wewnętrzna nie koroduje ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 8 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2021 A jak sprawdzić czy pomiędzy zewnętrzną blachą (w bagażniku) a zewnętrzną (w nadkolu) ta 3 wewnętrzna nie koroduje ?Jeśli koroduje to będą purchle rude na tych zewnętrznych. Raz do roku wypada tam zaglądnąć. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
anderson888 Opublikowano 9 Października 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Października 2021 12 godzin temu, SubbieBoy napisał: Na pewno główną uwagę zwrócić należy na to, jak auto było dbane przez poprzedniego właściciela, prześledził bym historię serwisową, czy regularnie wymieniał olej, bo uważam że do tych silników można lac byle co, oby co 10k km. Sprawdzić korozję, bo zdarzają się bardzo zgnite egzemplarze, to też wynika z dbania. Subaru z historią wypadkową lubią mieć problem z uszczelkami drzwi - mój SG my06 był import z USA, więc historie miał, zrobiony był dobrze, ale. hałas z uszczelek był nie do wyeliminowania. Na to jaki silnik, to zależy, ja miałem 2.5 N/A i uważam, że to był muł i kupiłbym 2.5xt. ale 2.0 158 KM to demon prędkości dla mojego znajomego - na pewno wystarczy do normalnej jazdy 2.0 ponoć chętniej akceptują gaz, chociaż ja w 2.5 miałem gaz 3 lata i 120k km bez problemu - regulacja zaworów co 30-40k Km 2.5 z USA ma inny rozrząd, na pewno inną pompę i chyba jedna rolkę prowadząca. Ogólnie auto szczerze polecam, tylko musisz kupić dobry egzemplarz;) Mam pewną furkę na oku mogę podesłać link to byś jeszcze trochę powiedział bo w Subaru to jestem zielony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lewy87r Opublikowano 9 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2021 10 godzin temu, ipsx82 napisał: A jak sprawdzić czy pomiędzy zewnętrzną blachą (w bagażniku) a zewnętrzną (w nadkolu) ta 3 wewnętrzna nie koroduje ? Jesli auto nie jest z wloch albo nie masz faktury w reku na wykonanie zabezpienia kielichow/podwozia w pierwszych 5latach auta. To nalezy zalozyc ze pomiedzy kielichami jest rozwinieta korozja. Pytanie jak bardzo, bo male ogniska ogniska korozji wychodzace na bagaznik to auto jeszcze ze 3lata pojezdzi zanim wpadnie conieco do srodka. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SubbieBoy Opublikowano 9 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2021 (edytowane) 14 godzin temu, ewemarkam napisał: Dlaczego inny rozrząd? Rolek jest tyle samo, dwie gładkie jedna zębata i pompa wody, jeśli to SOHC oczywiście. To jest SOHC. Z tego co pamiętam (a mogę nie pamiętać dobrze bo parę lat minęło) to moja pompa miała 2 króćce (2.5 N/A automat USA) a EU ma 3 króćce. W każdym razie musiałem ją wymieniać, bo okazało się że nie pasuje przy montażu i w sklepie z Łodzi powiedziano mi, że do USA jest inna pompa, i taka mi wysłali. Jest jeszcze różnica mocy, bo 2.5 eu ma 173 KM a USA 178 ale nie wiem z czego to wynika 14 godzin temu, ewemarkam napisał: Góra kielichów to tzw czubek góry lodowej . Musisz rozebrać plastiki aby to zweryfikować. Potwierdzam, u mnie góra kielichów tez była igła, a po rozebraniu całego bagażnika wyszły kwiaty dopiero, trzeba zdjąć plastik wokół szyb, kanapę, pasy, plastik na progu, podłogę bagażnika i dopiero cały boczek. Na moją logikę, to przyczyną korozji poza kiepską blachą jest konstrukcja, kielich jest zrobiony z 3 blach + wzmocnienie z grubej blachy wzdluz amortyzatora. W tym wzmocnieniu są otwory, i widać pod nim blachę wewnętrzna. W te otwory, i na samo łączenie wzmocnienia i wewnętrznego poszycia wdaje się syf i rozpoczyna gnicie, nie widać tego na pierwszy rzut oka Zdjęcie z internetu, ale o to mi chodzi, widać tutaj pięknie, gdzie rozpoczyna się gnicie. U mnie nie było tak źle, wycialem to w cholerę, zabezpieczyłem i zaspawalem blacha 1.2mm 13 godzin temu, ipsx82 napisał: A jak sprawdzić czy pomiędzy zewnętrzną blachą (w bagażniku) a zewnętrzną (w nadkolu) ta 3 wewnętrzna nie koroduje ? Śrubokrętem nakłuwać te otwory i łączenie poszycia z wzmocnieniem od strony koła, u mnie w kilku miejscach przeszedł na wylot Na różowo zaznaczyłem te punkty, szkoda że nie zrobiłem zdjęć jak to było u mnie. 6 godzin temu, anderson888 napisał: am pewną furkę na oku mogę podesłać link to byś jeszcze trochę powiedz iał bo w Subaru to jestem zielony Pokaż, popatrzymy ale czy pomożemy to nie wiem bo na zdjęciach tego nie widać. Chyba że ktoś ma blisko i się pofatyguje podjechać;) Edytowane 9 Października 2021 przez SubbieBoy 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
anderson888 Opublikowano 9 Października 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Października 2021 https://www.otomoto.pl/oferta/subaru-forester-2-0benz-158km-klimatronik-panorama-dach-4x4-pdc-serwis-ID6E86yj.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 9 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2021 39 minut temu, anderson888 napisał: https://www.otomoto.pl/oferta/subaru-forester-2-0benz-158km-klimatronik-panorama-dach-4x4-pdc-serwis-ID6E86yj.html Od tego jest inny dział. Nie róbmy bałaganu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SubbieBoy Opublikowano 9 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2021 Wygląda bardzo ładnie, nic więcej Ci nie powiem. Jeśli przebieg Ori to bardzo niski. Pojedź, obejrzyj, nie napalaj się i koniecznie pojedź z kimś kumatym, kto na chłodno Ci doradzi czy warto. Sprawdź jak chodzi silnik, reduktor, napędy trzeba pokręcić się trochę po suchym twardym czy nic nie trzeszczy, nie ma prawa ani trzeszczeć, ani być żadnych oporow. fajnie wjechać na piasek i ocenić jak rusza, albo pod piaskową górkę pokopać chwilę. Korozją - na podnośniku oceniasz od razu wycieki Uszczelki drzwi- zamknięte szyby, zatrzaskujesz drzwi nie ma prawa być gwizdów przy prędkości ~140km/h. Czasem jest tak, że jak masz zamknięte drzwi otworzysz zamkniesz szybę to świszcze, trzeba otworzyć zamknąć drzwi żeby uszczelka się lepiej ułożyła. Ogólnie warto je smarować sprayem silikonowym, ale to inna kwestia. Korozją tylnych nadkoli - to sprawdź najdokładniej jak potrafisz, w poście wyżej zaznaczyłem newralgiczne punkty wg mnie. Korozją powierzchowna na zawieszeniu będzie na pewno, obejrzyj tylne sanki dokładnie, czy nie wyglądają jak te na podłodze też gdzie nie gdzie ma prawo być nalot,fajnie to zrobić od razu po zakupie. Warto przyjrzeć się tylnym częściom progów, niestety są przykryte plastikiem, i dostęp jest jedynie od strony nadkola. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek_shin Opublikowano 12 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2021 Jak zobaczyłem ile jest rozbierania, to się przeraziłem. Nie ta pogoda na Podhalu, by się w to teraz bawić.A czy po zdjęciach poniżej można stwierdzić, czy w tych newralgicznych miejscach robi się sito?Lakiernik, który 1,5 roku temu się za niego brał stwierdził, że Forek zdrowy. Na błotnikach z tyłu póki co czysto, progi się trzymają...Przy montażu gwintu też nic niepokojącego nie wyszło.Faktycznie muszę cały tył rozgrzebać, czy na razie się nie bać? Wysłane z mojego ONEPLUS A6000 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 12 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2021 A tam rozbierania, 30 minut pracy może mniej i jest. Na drugim zdjęciu chyba widać rudą, nie odsłonięte jest dość dużo ale ciut więcej i byłoby widać pewnie lepiej. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się