Jump to content

Jakie sprzęgło wybrać - GT 99 2.0 Turbo


miklaj

Recommended Posts

Przeszukałem dość dużo tematów na forum, jednak wszystkie są już dość stare. Co na dzień dzisiejszy jest najsensowniej wsadzić, do Imprezy 99r. 2.0 Turbo, moc raczej seryjna i większych planów niż remap nie będzie.

Extreme Clutch KSU23006-1A chyba raczej nie warto pchać, więc wybór jedynie między EXEDY FJK2022, a Clutchpro KSU23006? Czy coś jeszcze innego?

Link to comment
Share on other sites

Dopóki nie przekraczasz 270+ to niema sensu kombinować. Seria Exedy wychodzi chyba poniżej 900zł, a przenosi te ~250km na luzach. Jeździłem na takim na 1.20bar, nie wiem ile to miało KM. Jak stary docisk jest w fajnym stanie to kupujesz łożysko oporowe, tarczę oddajesz do obicia (150-200zł) i jazda, spokojnie 300hp obrobi. 

Link to comment
Share on other sites

Najlepiej włożyć exedy mi udało się kupić zestaw za 800zł. Raczej nie znajdziesz nic lepszego.

Albo tak jak kolega wspomniał jak masz docisk w dobrym stanie to obij kewlarem i też będzie git.

Link to comment
Share on other sites

11 godzin temu, dirkdiggler napisał:

A czemu nie oem?

:o nie brałem oem pod uwagę, bo nie umiałem nigdzie znaleźć

 

skłaniałem się właśnie ku exedy i po wcześniejszych postach, tak chyba zrobię...

17 godzin temu, 133699 napisał:

Dopóki nie przekraczasz 270+ to niema sensu kombinować. Seria Exedy wychodzi chyba poniżej 900zł, a przenosi te ~250km na luzach. Jeździłem na takim na 1.20bar, nie wiem ile to miało KM. Jak stary docisk jest w fajnym stanie to kupujesz łożysko oporowe, tarczę oddajesz do obicia (150-200zł) i jazda, spokojnie 300hp obrobi. 

 

dokładnie, jak się ma odpowiednie zniżki w hurtowniach, to idzie poniżej 900zł znaleźć exedy :)

Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, rolando napisał:

Ja bym wybrał EXEDY FJK2022 :) Co do zniżek, sprawdź sobie jeszcze stronę iParts.pl, tam też możesz znaleźć taniej. W tamtym miesiącu kupowałem tam części ze względu na cenę. Na Allegro były kilkanaście złotych droższe (prowizja i te sprawy). Tu masz jeszcze darmową wysyłkę jak kupisz części za określoną kwotę, więc na pewno warto sprawdzić. Pozdrawiam

 

Akurat na tamtej stronie cena jest mega mega duża, natomiast chodziło mi głównie o poradę, które sprzęgło wybrać, bez względu na cenę :) 

 

Wybór padł ostatecznie na Exedy :D

Link to comment
Share on other sites

Ostateczność została jednak podważona przez @tomek_z... słusznie pisząc o sprężynach i późniejszych ewentualnych drganiach itp. 

 

Natomiast cena w ASO to: 

Tarcza - 932 zł

Docisk - 1083 zł

Łożysko - 848 zł

 

a w carsport - OEM komplet 1900 PLN 

 

Przy tej cenie, nie lepiej już wsadzić te z serii Extreme Clutch? Cena praktycznie ta sama (1970zł) , co w carsporcie OEM...

 

Czy błędne myślenie i postawić definitywnie na OEM?

Link to comment
Share on other sites

Hej, no ciekawa ta cena za sprzęgło do GT. W czasach, jak ja jeździłem GC8 to oryginał był jakieś 30% droższy od zamiennika Exedy. Może to jakiś deficytowy towar się zrobił. Zwróć uwagę, że kompletne oryginalne sprzęgło do STI można dostać za 1600 PLN.

 

Pomyśl jeszcze, popytaj, poczytaj, bo to i tak może być ostatnie sprzęgło za życia Twojego auta ;)

Exedy Extreme Stage 1 mam u siebie w STI, ale w mieście bywa ciężko, jak trzeba pół godziny jechać w korku pod górkę.

Link to comment
Share on other sites

39 minut temu, miklaj napisał:

Ostateczność została jednak podważona przez @tomek_z... słusznie pisząc o sprężynach i późniejszych ewentualnych drganiach itp. 

 

Natomiast cena w ASO to: 

Tarcza - 932 zł

Docisk - 1083 zł

Łożysko - 848 zł

 

a w carsport - OEM komplet 1900 PLN 

 

Przy tej cenie, nie lepiej już wsadzić te z serii Extreme Clutch? Cena praktycznie ta sama (1970zł) , co w carsporcie OEM...

 

Czy błędne myślenie i postawić definitywnie na OEM?

 

Przy tej cenie to już bym rozważył OEM sprzęgło od STI new age, tylko tam chyba (!) trzeba całość wymienić z kołem zamachowym. Ale koszt bez żadnych rabatów w sklepach jest podobny.

 

Tylko niech ktoś mądrzejszy Ci potwierdzi, że pasuje.

 

Łożysko za 848 zł? :facepalm:

Edited by frisco
Link to comment
Share on other sites

Niepotrzebna ta rozkminka

 

Oem przenosi spokojnie moce ktorych nie zobaczysz na aucie, a kultura pracy, kompatybilność, i pewność że raz wymienione starczy na zawsze i będzie działać poprawnie warte jest w przypadku sprzęgła każdej złotówki.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
4 godziny temu, kornik napisał:

A przy mocach 310-320+ w co warto zainwestować? Bo oem chyba tego już nie uciągnie?

Seryjny NOWYzestaw + obicie kevlarem za dwie stówki wystarcza

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...