133699 Opublikowano 8 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2021 Całe życie używam filtrów jakie aktualnie są na sklepie i żyje tez ten bypass przydatny. Od ciśnienia macie relief na pompie oleju. Co do oleju, turbo bokser szybko weryfikuje słaby olej Ale oszczędzajcie dalej. Mało który olej znosi 10k miejskiej jazdy trzymając parametry do samego końca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karenz Opublikowano 9 Października 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Października 2021 Pany po kolei Olej po ropie był w ej25 turbo tam nie trzeba nic sprawdzać bo panewka się obrucila i brokat jest na bagnecie. Ten silnik idzie na zlom W FB 20 wciągnęło mi olej i tam nie było żadnej ropy tylko czyste 0w40 motula , olej stoi w wiadrze do dziś po zlaniu. Ten chciałem oddać na test celem sprawdzenia czy nie ma opiłków albo płynu chłodniczego. Najgorzej że teraz oleju zaczęło mi przybywać. I nic nie rozumiem na początek znika 1 l z bagnetu a po wymianie przybywa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 9 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2021 1 godzinę temu, Karenz napisał: Najgorzej że teraz oleju zaczęło mi przybywać. I nic nie rozumiem na początek znika 1 l z bagnetu a po wymianie przybywa Skoro przybywa to albo miesza się z paliwem albo z płynem chłodniczym albo masz mikro rafinerie w silniku... Innej opcji nie ma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buc niskopienny Opublikowano 9 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2021 1 godzinę temu, Karenz napisał: Pany po kolei Olej po ropie był w ej25 turbo tam nie trzeba nic sprawdzać bo panewka się obrucila i brokat jest na bagnecie. Ten silnik idzie na zlom W FB 20 wciągnęło mi olej i tam nie było żadnej ropy tylko czyste 0w40 motula , olej stoi w wiadrze do dziś po zlaniu. Ten chciałem oddać na test celem sprawdzenia czy nie ma opiłków albo płynu chłodniczego. Najgorzej że teraz oleju zaczęło mi przybywać. I nic nie rozumiem na początek znika 1 l z bagnetu a po wymianie przybywa Może błąd pomiarowy. Zmierz każdego ranka PRZED odpaleniem. Po kilkugodzinnym postoju trudniej o błąd pomiaru. Mierz w tym samym miejscu postojowym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel.wro Opublikowano 9 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2021 Są testery obecności płynu chłodniczego w oleju, to szybki i tani test co sam sobie wykonasz w chwilę. Na rozcieńczanie oleju paliwem tylko analiza oleju, wtedy może z 0w40 robić się 0w20 albo i gorzej. Nie wspominając już o obecności metali zużyciowych w oleju Oby to był błąd pomiarowy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cougar Opublikowano 10 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2021 (edytowane) Jeśli pokonujesz teraz głównie krótkie odcinki i często poruszasz się z "niedogrzanym" silnikiem a poziom oleju się podnosi to na 90% podlewa paliwem.. Gdyby to był płyn chłodniczy miałbyś też prawdopodobnie "masło" pod korkiem.. Zabierz go na dłuższą trasę a paliwo powinno "zniknąć" i sytuacja powinna się unormować.. Ale sam olej faktycznie może stracić przez takie podlewania na lepkości.. Te silniki zdecydowanie nie lubią krótkich przelotów.. Edytowane 10 Października 2021 przez Cougar Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karenz Opublikowano 1 Grudnia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2021 (edytowane) Panowie , to był podorabiany olej. Miałem go w 2 subaru: dwójka poszła panewka a czwórka zjadła mi cały olej z bagnetu. Wymieniłem w SJ na totala 0w40 zero problemów. Teraz takie pytanie ile może kosztować wstawienie słupka do 2.5 SG , jak pisałem była panewka ale i coś więcej bo już nie odpala więc silnik spisany na stratę. Pytam o sam materiał , sam bym wszystko sobie powil robił. Bardzo ogólnie: silnik 5 000 , upg + obróbka głowic 2 tyś , panewki 500 , rorzad pompa wody , smok oleju filtry olej 1000 Edytowane 1 Grudnia 2021 przez Karenz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
133699 Opublikowano 2 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2021 Masz w dziale sprzedam 2.5 T po remoncie i….panewce ale sporo istotnych tematów zostało wymienionych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karenz Opublikowano 2 Grudnia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2021 jak by ten remont sie udał to nie był by teraz po panwece lepiej kupić coś co działa i zrobić podstawy póki na stole. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
133699 Opublikowano 2 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2021 Przecież i tak w kosztorysie wypisujesz remont, więc na jedno wychodzi, a odpada Ci temat głowic, rozrządu, pompy, pierścieni itp. Jak ma być bezpiecznie to nowy shortblock + swoje głowice i osprzęt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karenz Opublikowano 2 Grudnia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2021 Nie ma być bezpiecznie tylko tanio , ten samochód i tak będzie katowany. Do jazdy na co dzień mam SJ w lpg a nieudane remonty to nie mój poziom będę się zastanawiał czy ktoś dobre pierścienie założył bo i tak sie zdarzają ananaski Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
133699 Opublikowano 2 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2021 Tanio, katowane, 2.5T. Takie rzeczy owszem mają miejsce.. tylko nie za długo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karenz Opublikowano 2 Grudnia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2021 Rozwaliło mi się moje e46 i musze coś mieć do zabawy a tutaj mam bude i osprzęt. Teraz taniej kupić subaru niż kombota w 1.6 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dohtuhka Opublikowano 2 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2021 2.5T do upalania to bardzo słaby pomysł. Nawet jakbyś pozostał przy seryjnej mocy, ewentualnie przy jakims kosmetycznym remapie, to ja bym dał nowe tuleje, UPG, może nawet większe szpilki, chlodnica wody, termostat, smok, przegroda. Ja robiłem to samo, ale jak już masz wszystko na wierzchu to aż prosi sie o lepsze korby i tłoki. Taka prawda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karenz Opublikowano 3 Grudnia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2021 forek jest warty ok 15 tyś i miał bym włożyć w niego teraz z 10 tyś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk82 Opublikowano 3 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2021 (edytowane) A w nowym roku po zimie odsprzedasz za 27 k Edytowane 4 Grudnia 2021 przez ipsx82 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
133699 Opublikowano 4 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2021 W dniu 3.12.2021 o 07:32, Karenz napisał: forek jest warty ok 15 tyś i miał bym włożyć w niego teraz z 10 tyś Rób jak uważasz. Nie będziesz pierwszy co składa silnik na sztukę, a kolejny właściciel śmiga bombą na kołach. Potem jest psioczenie i narzekanie, że boksery awaryjnie Ja w swojego złomka kupionego za 7k wstawiam silnik za 10k i nie narzekam. To że auto jest stare nie znaczy, że jego eksploatacja będzie tańsza. Jest właśnie na odwrót. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karenz Opublikowano 5 Grudnia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2021 nie wiek jest problemem tylko subaru , które produkowało niedopracowany silnik i byle jakie nadwodzie. A w Polsce subaru to marka rajdowa więc ceny części x 4 względem każdej innej marki. Mimo całej mojej wiedzy na temat silników nie udało mi się uchronić ej255 przed rozpadnięciem a ponieważ wszystko robiłem sam mogę być pewny że wina leży po stronie silnika. . Za 10 tyś to można kupić m50b25 założyć turbo i mieć 100 koni więcej a nadal tańszy w utrzymaniu silnik niż ej255. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janusz2710 Opublikowano 26 Lutego Udostępnij Opublikowano 26 Lutego W dniu 4.10.2021 o 09:29, Zwibel napisał(a): Kolega zalał ropy, rozrzedził olej, później go zlał i zostawił auto bez oleju na kilka godzin. Rozrzedzony olej bardzo ładnie wypłynął z panewek i wszystkich kanałów smarujących. Po kilku godzinach zalał świeży i odpalił. Niestety zanim olej dopłynął i zrobił odpowiedni klin smarowny na panewkach (już luźnych od zużycia) złapało je od temperatury powstającej przy tarciu. Może by się tak nie stało gdyby zlał i zaraz zalał nowym i odpalił. Nie było by na tyle czasu żeby wszystko zrobiło się prawie suche. Kolega może mieć rację z tym sciekaniem .Co do płukania. Kilka razy zalewałem diesla subaru ropą na pół z tanim superolem na 2 minuty pracy może 1.5 . Po prostu jak trzyma ciśnienie to nic się nie stanie .Ten silnik nadal dobrze chodzi , ma teraz 190 tys na short blocku , całość 325000 . W drugim aucie poszły panewki ( też diesel) 245000 . Panewki jak nie zatrzesz lub zużyjesz pracą , nie zużywają się w 5 minut . Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się