Skocz do zawartości

Podrabiany olej spowodował panewkę ?


Karenz

Rekomendowane odpowiedzi

Całe życie używam filtrów jakie aktualnie są na sklepie i żyje :P tez ten bypass przydatny. Od ciśnienia macie relief na pompie oleju. 

Co do oleju, turbo bokser szybko weryfikuje słaby olej :)  Ale oszczędzajcie dalej. Mało który olej znosi 10k miejskiej jazdy trzymając parametry do samego końca. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pany po kolei 

Olej po ropie był w ej25 turbo tam nie trzeba nic sprawdzać bo panewka się obrucila i brokat jest na bagnecie. Ten silnik idzie na zlom

 

W FB 20 wciągnęło mi olej i tam nie było żadnej ropy tylko czyste 0w40 motula , olej stoi w wiadrze do dziś po zlaniu.  Ten chciałem oddać na test celem sprawdzenia czy nie ma opiłków albo płynu chłodniczego. Najgorzej że teraz oleju zaczęło mi przybywać. I nic nie rozumiem na początek znika 1 l z bagnetu a po wymianie przybywa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Karenz napisał:

Najgorzej że teraz oleju zaczęło mi przybywać. I nic nie rozumiem na początek znika 1 l z bagnetu a po wymianie przybywa

 Skoro przybywa to albo miesza się z paliwem albo z płynem chłodniczym albo masz mikro rafinerie w silniku... Innej opcji nie ma 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Karenz napisał:

Pany po kolei 

Olej po ropie był w ej25 turbo tam nie trzeba nic sprawdzać bo panewka się obrucila i brokat jest na bagnecie. Ten silnik idzie na zlom

 

W FB 20 wciągnęło mi olej i tam nie było żadnej ropy tylko czyste 0w40 motula , olej stoi w wiadrze do dziś po zlaniu.  Ten chciałem oddać na test celem sprawdzenia czy nie ma opiłków albo płynu chłodniczego. Najgorzej że teraz oleju zaczęło mi przybywać. I nic nie rozumiem na początek znika 1 l z bagnetu a po wymianie przybywa

Może błąd pomiarowy.

 

Zmierz każdego ranka PRZED odpaleniem. Po kilkugodzinnym postoju trudniej o błąd pomiaru. Mierz w tym samym miejscu postojowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są testery obecności płynu chłodniczego w oleju, to szybki i tani test co sam sobie wykonasz w chwilę. Na rozcieńczanie oleju paliwem tylko analiza oleju, wtedy może z 0w40 robić się 0w20 albo i gorzej. Nie wspominając już o obecności metali zużyciowych w oleju

Oby to był błąd pomiarowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli pokonujesz teraz głównie krótkie odcinki i często poruszasz się z "niedogrzanym" silnikiem a poziom oleju się podnosi to na 90% podlewa paliwem.. Gdyby to był płyn chłodniczy miałbyś też prawdopodobnie "masło" pod korkiem..

Zabierz go na dłuższą trasę a paliwo powinno "zniknąć" i sytuacja powinna się unormować..

Ale sam olej faktycznie może stracić przez takie podlewania na lepkości..:mellow:

Te silniki zdecydowanie nie lubią krótkich przelotów..

Edytowane przez Cougar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Panowie , to był podorabiany olej. Miałem go w 2 subaru:  dwójka poszła panewka a czwórka zjadła mi cały olej z bagnetu. 

Wymieniłem w SJ na totala 0w40 zero problemów.

Teraz takie pytanie ile może kosztować wstawienie słupka do 2.5 SG , jak pisałem była panewka ale i coś więcej bo już nie odpala więc silnik spisany na stratę.  Pytam o sam materiał , sam bym wszystko sobie powil robił.

Bardzo ogólnie: silnik 5 000 , upg + obróbka głowic 2 tyś , panewki 500 , rorzad pompa wody , smok oleju  filtry olej 1000 

Edytowane przez Karenz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma być bezpiecznie tylko tanio  , ten samochód i tak będzie katowany. Do jazdy na co dzień mam SJ w lpg 

a nieudane remonty to nie mój poziom będę się zastanawiał czy ktoś dobre pierścienie założył bo i tak sie zdarzają ananaski 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.5T do upalania to bardzo słaby pomysł. Nawet jakbyś pozostał przy seryjnej mocy, ewentualnie przy jakims kosmetycznym remapie, to ja bym dał nowe tuleje, UPG, może nawet większe szpilki, chlodnica wody, termostat, smok, przegroda. Ja robiłem to samo, ale jak już masz wszystko na wierzchu to aż prosi sie o lepsze korby i tłoki. Taka prawda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.12.2021 o 07:32, Karenz napisał:

 

forek jest warty ok 15 tyś i miał bym włożyć w niego teraz z 10 tyś ;) 

Rób jak uważasz. Nie będziesz pierwszy co składa silnik na sztukę, a kolejny właściciel śmiga bombą na kołach. Potem jest psioczenie i narzekanie, że boksery awaryjnie :) 

Ja w swojego złomka kupionego za 7k wstawiam silnik za 10k i nie narzekam. To że auto jest stare nie znaczy, że jego eksploatacja będzie tańsza. Jest właśnie na odwrót. 

 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiek jest problemem tylko subaru , które produkowało niedopracowany silnik i byle jakie nadwodzie.

A w Polsce subaru to marka rajdowa więc ceny części x 4 względem każdej innej marki.

Mimo całej mojej wiedzy  na temat silników nie udało mi się uchronić ej255 przed rozpadnięciem a ponieważ wszystko robiłem sam mogę być pewny że wina leży po stronie silnika. .  Za 10 tyś to można kupić m50b25 założyć turbo  i mieć 100  koni więcej a nadal tańszy w utrzymaniu silnik niż ej255.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
W dniu 4.10.2021 o 09:29, Zwibel napisał(a):

Kolega zalał ropy, rozrzedził olej, później go zlał i zostawił auto bez oleju na kilka godzin. Rozrzedzony olej bardzo ładnie wypłynął z panewek i wszystkich kanałów smarujących. Po kilku godzinach zalał świeży i odpalił. Niestety zanim olej dopłynął i zrobił odpowiedni klin smarowny na panewkach (już luźnych od zużycia) złapało je od temperatury powstającej przy tarciu. Może by się tak nie stało gdyby zlał i zaraz zalał nowym i odpalił. Nie było by na tyle czasu żeby wszystko zrobiło się prawie suche.

Kolega może mieć rację z tym sciekaniem .Co do płukania. Kilka razy zalewałem diesla subaru ropą na pół z tanim superolem na 2 minuty pracy może 1.5 . Po prostu jak trzyma ciśnienie  to nic się nie stanie .Ten  silnik nadal dobrze chodzi , ma teraz 190 tys na short blocku , całość 325000 . W drugim aucie poszły panewki ( też diesel)  245000  . Panewki jak nie zatrzesz  lub zużyjesz pracą , nie zużywają się w 5 minut . Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...