Skocz do zawartości

Podrabiany olej spowodował panewkę ?


Karenz

Rekomendowane odpowiedzi

Zaraz bo temat się rozjechał. Miałem 2 Forstery. W pierwszym SG ej25 turbo z przelotem 330 tys km i 260 km obrucila się panewka. A ostatnio pisałem że w Foresterze SJ fb20  150km ,47 tys nalotu miałem suchy bagnet . O ile w tym pierwszym nie będzie żadnej sekcji bo skrzynia i buda były już w złym stanie więc szkoda czasu i kasy na rozbieranie to w tym drugim zaraz zlewam olej , będę szukał opiłków żeby sprawdzić straty. Jeżeli w tym nowszym panewki się przytarly to nigdy więcej niczego spod znaku plejady nie będę kupował , jestem elektro mechanikiem przemysłowym więc coś nieco ogarniam samochód kupiłem nowy z salonu dbałem o niego lepiej niż 99% kierowców a on i tak się rozleciał to jakiś żart z jakości. Kupiłem teraz Octavię 1 z 1000zl żeby było czym jeździć z 1,6 8v to ten parch bierze mniej oleju niż moje Subaru .....

 

Edytowane przez Karenz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś tam niby jest ale na kartce nie widać , magnes nic nie złapał. Lekki osad jest ale to może po dolewce oleju , to na zdjęciu to bąbelki powietrza , filtra nie udało się rozebrać te knechty to pożadna blacha. Zobaczę jak będzie wyglądało zużycie dalej.

IMG20211004174809_00.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwolę sobie zacytować: 
"Forester 2.5 turbo auto jeździło na krótkich trasach i nie dogrzewało się było już masło pod korkiem. Wlałem mu 0.7l ropy na płukankę zostawiłem na 5 min. Następnie zostawiłem kapiący olej na 3-4 h."
Nie jestem mechanikiem, po prostu czytam i słucham ludzi, którzy więcej wiedzą. Ty jesteś, jak sam napisałeś, elektromechanikiem, więc coś tam pewnie się znasz ale mi to wyjaśnij prostymi słowami i udowodnij, że się mylę bo moim zdaniem masło pod korkiem oleju nie wróży niczego dobrego jeśli chodzi o silnik i raczej ma niewielki związek z tym, że auto pokonuje krótkie dystanse.
Mam w rodzinie benzyniaka, który służy do tłuczenia się po mieście i jeździe do pracy w koło komina, raz na miesiąc bierze się go w trasę, żeby trochę "wyprostować rurę". Auto ma już 80kkm, było wzięte z salonu w 2016r i nigdy tam masła pod korkiem nie było. Mało tego... w serwisie zalewali ten silnik olejem spod marki Orlen, czego podejrzewam żaden szanujący się kierowca Subaru do swojej maszyny nie wlewa. Kiedy przestaliśmy serwisować auto w ASO i wymianki oleju robię sam w garażu zalewam silnik Mobilem, bo ja osobiście uznaję ten olej i moje Subaru jeździ na nim od początku i nie bierze ani grama ani opiłków czegokolwiek też nie widuję. Nigdy tego silnika niczym nie płukałem, po prostu zmieniłem jeden olej na drugi o tym samym oznaczeniu i masła pod korkiem nadal nie ma, a fura wciąż pokonuje krótkie trasy. 
Wiem, że długa wypowiedź, ale pragnę zwrócić uwagę na dwie rzeczy... pierwsza to masło pod korkiem, którego nie powinno tam być, a druga to kompletnie bezzasadna płukanka silnika ropą gdzie do wymiany oleju nie trzeba stosować takich rzeczy kiedy wymianki oleju wykonuje się skrupulatnie co określoną ilość km - nawet jeśli przechodzimy na inny olej. 
Nie chodzi mi tutaj o to żeby Cię dołować czy coś, po prostu chcę się czegoś z tej dyskusji nauczyć stąd dzielę się swoimi przemyśleniami - ot po to jest forum. A samej katastrofy z silnikiem serdecznie współczuję. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maslo pod korkiem nie musi oznaczac UPG. Maslo tworzy sie wlasnie przy krotkich dystansach. Silnik sie nie dogrzewa a wilgosc z atmosfery skrapla sie wraz z oparami oleju powodujac osadzanie sie masla pod korkiem oleju. Przepedzenie auta i dobre rozgrzanie spowoduje znikniecia masla lub go przybedzie wtedy to UPG. To z doswiadczenia ale chetnie wyslucham innych teorii bo moge byc w bledzie

Wysłane z mojego moto g(10) przy użyciu Tapatalka

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EJ20 ma zalecenie od 5w30 do 20w50. A ceratec podbija dodatki w oleju który jest w nie ubogi (i niema w tym nic złego), nic więcej. 

Z płukanką samą ropą jest taki problem, że ciśnienie na magistrali jest bliska zeru. W subaru to po prostu nie działa. Znacznie bezpieczniej i pewniej zrobić pół na pół z olejem. Tyle, że to trzeba by naprawdę nie dbać o motorownie by tak ją zasyfić, by ta płukanka była potrzebna, Bokser jest na tyle specyficznym silnikiem, że ciężko o osady z uwagi na głowice w których ciągle pływa coś świeżego po pokrywach. Poza tym... wszelkie zaniedbania wiadomo jak się kończą :P to ciężko nawet takiego zobaczyć na żywo. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana oleju co pol roku lub 10kkm z plukaniem liquid molly przed wymiana silnika mi nie zabilo. Ale dbam o silnik i moze nie leje zgodnie z zaleceniem bo na lato 10w60 na zime 10w40 valvoline. Silnik zyje, kamera sprawdzalem jak wyglada ma sie komora spalania. Na tlokach standardowy nalot ale nie kg nagaru wiec plukanka nie rozwala oliwy na tyle by zostawala w komorze spalania. Silnik 208tys przelotu. Po pierwszej plukance wylalem smole z silnika. Teraz olej zlewam troche ciemniejszy niz ten co zalewam. Fakt ze boxer jest specyficzna konstrukca obnizajaca srodek ciezkosci jednak w znacznym stopniu zuzywaja sie pierscienie. "DZIEN DOBRY GRAWITACJA" Te silniki sa specyficzne ale potrafia przezyc przebiegi 400 tys

Wysłane z mojego moto g(10) przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po kolei 

Masełko - krótkie przebiegi nie było go dużo ale jednak ,  Jak bym go przegonił pewnie by znikło ale miałem źle ustawiony MBC (ciśnienie doładowania ) i waliło mi błędami przy pełnym bucie. 

motul

image.thumb.png.4697bed3c759b831d70c7029383d8c6f.png

 

Co do tej panewki to bez przesady , kupiłem fure za 15tyś pojeździła 2 lata prawie bez inwestycji tylko poduszkę i rozrząd zmieniłem  byłem świadomy że to się kiedyś stanie i stało się po wymianie oleju.

 

Jutro jadę na trasę 600 km żeby sprawdzić ten ubytek oleju w forku SJ bo z oleju nic nie wyczytałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Pawel.wro napisał:

Filtr subarowski ma większa powierzchnię otworów powrotu. Może mniej dławić ciśnienie

20200702_145402.jpg

Używam głównie filtrów Mann, odnośnie ciśnienia akurat miałem okazję to sprawdzić. Po starcie nia zgasła mi czerwona lampka ciśnienia, podpiąłem manometr i przy filtrze W6019 ciśnienia były podręcznikowe, test robiłem zgodnie z wytycznymi manuala serwisowego. Inny przypadek,  w drugim (nie subaru) silniku stary czujnik czasem mrugnął na wolnych, przed wymianą na nowy test na filtrze Mann również wyszedł idealnie. Także Mann jest ok, nie ma sensu dopłacać.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ropę to tylko do oleju się dolewa, nigdy samej nie wolno zalewać, bo nie smaruje tak dobrze jak olej.

Ale w samochodzie to raczej bym się obawiał zalewać ropą (uszczelniacze). Co innego w ciągniku rolniczym :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie przesadzał bym z tymi filarami bo opór w układzie powoduje tkanina a nie te otworki ja używam tylko knechta/manna i jest zadowolony. 

Co do mojej sytuacji wlałem idealnie 80% miarki oleju i to pomiar po nabiciu filtra oleju.  Jak bym nie mierzył to teraz mi wychodzi 100% miarki ... od razu po wyłączeniu silnika albo nawet po nocy jak stał zawsze jest 100%. UPG ?  płyn od roku na tym samym poziomie    

przejechałem wczoraj 600 km i sytuacja bez zmian 

Edytowane przez Karenz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Karenz napisał:

w sumie dobre , jest sens to robić po wlaniu tej ropy ? 

dajcie jakiś namiar 

to ?

https://sklep.archoil.pl/?product=analiza-oleju-smarowego

Nie ma sensu. Próbkę do badania pobiera się PRZED płukanką.

 

Sposób na ewentualne badanie pod kątem opiłków to gorący olej, czarna płaska miska i latarka. Lejesz do miski, czekasz powiedzmy 1h, zlewasz ostrożnie olej zostawiając kilka mm na dnie i pod dobrym światłem wszystko widać.

 

I nie wlewaj więcej ropy zamiast płukanki, przyzwoita to Oilem. Lepiej dać tani olej i zmieniać max co 10kkm niż jakiś niby markowy i zmienić co 15.

  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.10.2021 o 18:17, Karenz napisał:

filtra nie udało się rozebrać te knechty to pożadna blacha. Zobaczę jak będzie wyglądało zużycie dalej.

Dobrze zrozumiałem że zamiast filtra OEM montujesz zamiennik (Knecht):huh: Dla czego?

Nie jestem pewien czy to może mieć wpływ ale o ile wiem to nie zawsze jest dobry pomysł..

Filtry poszczególnych producentów potrafią mieć zupełnie różne ciśnienia przy których otwiera się "baypass".. A przy Forkach akurat ma to duże znaczenie.

Ja w każdym razie akurat na tym i na oleju nie oszczędzam, nie warto.., OEM to koszt 40-50 zł.

A pewność prawidłowego działania jest dla mnie bezcenna.. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, buc niskopienny napisał:

I nie wlewaj więcej ropy zamiast płukanki, przyzwoita to Oilem.

Ja bym jeszcze polecił AR 2820, obecna wersje też jest już na Estrach.., a ciut tańsza.

 

7 godzin temu, buc niskopienny napisał:

Lepiej dać tani olej i zmieniać max co 10kkm niż jakiś niby markowy i zmienić co 15.

Jeszcze lepiej lać ten lepszy i zmieniać co max. 8kkm, po tym przebiegu niestety każdy olej pomału zaczyna tracić już swoje właściwości..

Zwłaszcza jeżeli auto w większości jest używane w mieście i na krótkich dystansach to powinno się go wymieniać nawet co 7,5kkm - takie warunki użytkowania uznawane są już jako "ciężkie" dla silnika..

A o tym niestety mało kto pamięta..:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Cougar napisał:

Dobrze zrozumiałem że zamiast filtra OEM montujesz zamiennik (Knecht):huh: Dla czego?

Nie jestem pewien czy to może mieć wpływ ale o ile wiem to nie zawsze jest dobry pomysł..

Filtry poszczególnych producentów potrafią mieć zupełnie różne ciśnienia przy których otwiera się "baypass".. A przy Forkach akurat ma to duże znaczenie.

Ja w każdym razie akurat na tym i na oleju nie oszczędzam, nie warto.., OEM to koszt 40-50 zł.

A pewność prawidłowego działania jest dla mnie bezcenna.. :)

Tak, te filtry Subaru są na pewno idealnie perfekcyjne. Zupełnie jak oryginalne smoki oleju w EJ.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...