T0omasz Opublikowano 22 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2021 Cześć, Pacjent Legacy IV 2.0 121kW/165KM Automat Auto traci moc. Przy ruszaniu, próbie włączenia się do ruchu, podczas jazdy na niskich obrotach pomimo wciśniętego nawet na max pedału gazzu. Po kilku sekundach lub osiągnieciu czasem 1, czasem 2 tys obrotów wszystko wraca do normy i auto idzie normalnie. Czasami zdarza się, że przy większych prędkościach i wyższych obrotach auto też jest słabe. Po zresetowaniu mapy benzynowej (odpięciu klemy na dłuższy czas) problem znika i pojawia się na nowo, czasem pod dniu, czasem po 3 dniach. Znowu reset mapy i problem znika, pojawia się za jakiś czas. -brak błędów -parametry na komputerze wyglądają dobrze -luzy zaworowe robione niedawno -układ dolotowy szczelny Na jakieś grupie FB jedna osoba mi odpisała, że to sprzęgło hydrokinetyczne. Pomimo dopytywania z mojej strony, nie powiedział nic wiecej tylko, że to w tym jest problem... Ale ni jak zniknięcie usterki po resecie mapy mi do tego nie pasuje. Ktoś miał podobnie lub ma jakiś pomysł? Z góry dziękuje za pomoc, pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 22 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2021 A korekty paliwowe? Zapłon, jak się zachowuje gdy jest ok a jak gdy są problemy? Zimny i ciepły tak samo? Masz LPG? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xt6 Opublikowano 23 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2021 Czujnik spalania stukowego może? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
T0omasz Opublikowano 23 Września 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Września 2021 23 godziny temu, ewemarkam napisał: A korekty paliwowe? Zapłon, jak się zachowuje gdy jest ok a jak gdy są problemy? Zimny i ciepły tak samo? Masz LPG? korekty paliwowe mieszczą się w normie. Zimny i ciepły silnik bez znaczenia. Mam LPG, ale problem występuje też przy jeździe na samej benzynie. Problem znika po skasowaniu mapy benzynowej, wiec nie szukałbym dziury w gazie (gaz ustawiony na podstawie mapy benz). Co do spalania stukowego, to nie jest ten objaw że muli w zakresie 2-3 tys... tylko tak jak opisałem na początku. Chyba, że czujnik też i tu może dawać w kość. Jednak żadnych błędów i żadnego tropu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 23 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2021 (edytowane) 32 minuty temu, T0omasz napisał: korekty paliwowe mieszczą się w normie. Zimny i ciepły silnik bez znaczenia. Mam LPG, ale problem występuje też przy jeździe na samej benzynie. Problem znika po skasowaniu mapy benzynowej, wiec nie szukałbym dziury w gazie (gaz ustawiony na podstawie mapy benz). Co do spalania stukowego, to nie jest ten objaw że muli w zakresie 2-3 tys... tylko tak jak opisałem na początku. Chyba, że czujnik też i tu może dawać w kość. Jednak żadnych błędów i żadnego tropu. Odepnij go. Jak u mnie walił w pręta to były skoki "mocy". Raz jechał jak powinien a raz marnie. Skasujesz najwyżej błąd później a sprawdzisz czy to jego wina. Dlatego pytam o zapłon, mam na myśli jego kąt, jak się zmienia. Czy nie cofie go jak zaczyna mulić. Edytowane 23 Września 2021 przez ewemarkam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ura_bus Opublikowano 23 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2021 W dniu 22.09.2021 o 21:19, T0omasz napisał: parametry na komputerze wyglądają dobrze Które parametry wyglądają dobrze, wszystkie? Gdyby tak było to auto najpewniej też jechało by dobrze. 2 godziny temu, T0omasz napisał: Problem znika po skasowaniu mapy benzynowej, Nie kasujesz żadnej mapy tylko adaptowalne ustawienia i korekty, które robi ECU żeby "ratować" silnik. Powodów, przyczyn dla których tak działa może być mnóstwo. 1-szy z brzegu to np. lewe powietrze. Poszukaj kumatego mechanika (bardzo wątpliwe żebyś znalazł bo takich to nawet z latarnią morską nie tylko z przysłowiową świecą trudno znaleźć) albo szukaj samemu. Na początek proponuję takie proste i szybkie narzędzie: https://www.romraider.com/forum/topic2772.html Zobaczysz nim m.in. to o co pytał kolega: 1 godzinę temu, ewemarkam napisał: Dlatego pytam o zapłon, mam na myśli jego kąt, jak się zmienia. Czy nie cofie go jak zaczyna mulić. Pozdrawiam, 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
T0omasz Opublikowano 24 Września 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Września 2021 Dzięki za porady. Lewego powietrza już szukałem i to nie to, ale sprawdzę raz jeszcze. Spróbuje skontrolować ten kąt zapłonu. Jak zauważę jakieś odchylenia parametrów gdy go muli to postaram się wrzucić więcej informacji ura_bus niestety link nie otwiera się. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ura_bus Opublikowano 24 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2021 2 godziny temu, T0omasz napisał: niestety link nie otwiera się. U mnie się otwiera. . To wpisz w google "learning view" i szukaj UTILITY: Learning View (version 0.6a 03-21-09) - RomRaider https://www.romraider.com › forum Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 24 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2021 12 minut temu, ura_bus napisał: U mnie się otwiera. . To wpisz w google "learning view" i szukaj UTILITY: Learning View (version 0.6a 03-21-09) - RomRaider https://www.romraider.com › forum U mnie także się otwiera. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
daymonn Opublikowano 8 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2022 Czy udało się rozwiązać problem? Mam podobnie, szukam już 3 lata i nic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
T0omasz Opublikowano 6 Kwietnia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2022 Dawno mnie tu nie było, dlatego późno odpisuje Problemu w sumie nie udało się rozwiązać, ale... Radziłem sobie tak, że po prostu jak tracił moc to zdejmowałem mu na minutę klemę. Na początku robiłem to średnio co 3-4 dni. Powtórzyłem to kilkukrotnie i problem znikł, gdzieś na miesiąc. Potem znowu tracił moc. Znowu klema, od tej pory osłab chyba jeszcze raz. I tu tak naprawdę nie wiem czy to pomogło, czy jakoś ja się przyzwyczaiłem, albo zmieniłem jakoś styl jazdy? Obecnie wszystko gra. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się