Skocz do zawartości

Słaba siła hamowania w WRX (upgrade hamulców)


Majew

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Od niedawna posiadam Subaru WRX z 2018 roku sprowadzone z USA (2.0 DIT, 270 KM). Od samego początku nie podoba mi się siła hamowania tego auta. Rozpędza się fajnie, ale hamuje słabo. Żeby zblokować koła muszę się baaardzo postarać, czytaj: zaprzeć się całym ciałem o fotel i z całej siły wcisnąć pedał. Tak to pedał jest raczej miękki, a lekkie naciśnięcie daje mizerny efekt. Układ hamulcowy, włącznie z klockami, jest fabryczny (niecałe 50 000 przebiegu). Niedawno wszystko rozebrałem, przeczyściłem, skontrolowałem uszczelki, wymieniłem płyn i odpowietrzyłem cały układ.

 

Nie zrozumcie mnie źle - auto hamuje, klocki są i tarcze też są. Nie jest to jednak to, co znam chociażby ze służbowej Octavii z 2019 roku (tak, wiem, porównanie Subaru do Skody nie powinno mieć miejsca :D), która rozpędza się oczywiście mocno średnio, ale przy hamowaniu, nawet z prędkości autostradowych, staje w miejscu. Tam hamulce są "żyleta".

 

Wspomniałem o słabym hamowaniu mechanikowi (specjalizującemu się w Subaru) przy okazji przeglądu. Radę miał od razu tylko jedną - wymiana układu hamulcowego na pasujący z STI. Niby spoko, tylko poszperałem trochę w necie i wygląda mi to na drogą imprezę (10 000+ PLN), a w dodatku części najpewniej trzeba by sprowadzić z USA. Według mechanika koszt wymiany hamulców to ok. 8 000 PLN, tylko nie wiem jak, skoro nie mogę znaleźć nigdzie samych części w tej cenie (nie mówiąc o robocie).

 

  1. Zakładając że zdecyduję się na wymianę zacisków, tarcz i klocków na te od STI, to czy będą pasować od starszych wersji czy koniecznie muszę znaleźć od STI 2015+? Na jednym amerykańskim forum wyczytałem, że powinny pasować od STI 2004-2007 i 2008+ (z tym że na tył mogą być potrzebne specjalne adaptery... znowu, znalazłem takie tylko w USA). Czy ktoś mógłby to potwierdzić? Posiadane przeze mnie koła 18" ponoć powinny pasować (śruby 5x114,3). Generalnie średnio mi się podoba pomysł sprowadzania części z USA - głównie ze względu na koszty przesyłki, cło, VAT, itp (~400 USD za samą przesyłkę?)
  2. Na ten moment wolałbym jednak NIE WYMIENIAĆ wszystkiego, bo byłaby to spora inwestycja. Czy istnieje jakiś inny sposób na poprawę siły hamowania? Wymiana klocków/tarcz na sportowe? Sądziłem, że oryginalne Subaru powinny być najlepsze, ale może wcale nie? W innym wątku widziałem też coś o wymianie serwa na mocniejsze - może to by coś dało? Co mogę zrobić?

 

Dodam że nie jeżdżę po torze. Lubię jednak dynamiczną jazdę i zdarzy mi się mocniej depnąć jak nikt nie patrzy ;)

 

Będę wdzięczny za rady i sugestie. Pozdro! 

Edytowane przez Majew
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odpusc sobie wymiane zaciskow tyl, jesli to nie na tor.

niestety nawet sti nie ma co porownywac z hamulcami vag'ów. no chyba ze pewnie 6tloczek z najnowszych sti.

golf cywilny ma 340 tarcze, gdy sti 330 bez kilku mm :) i tam potrafi hamowac na jednotloczkowych zaciskach, a w subkach brembo nawet szalu nie robi. taki to urok i charakterystyka działania hamulca Subaru.

 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem to samo po zakupie WRX, chyba najsłabiej hamujące auto jakie miałem, a trochę tego już było. 

Poczytałem po hamerykańskich forach i zdecydowałem się na wymianę klocków - tylko z przodu. Na jakie, to już temat rzeka, do poczytania i na tym forum i w wielu innych miejscach. Chciałem kupić Galfer, ale długo akurat by trzeba czekać na dostawę. Padło na australijskie dba - pomarańczowe (xtreme). Zmiana kolosalna na plus, do dziś jestem zadowolony. Hamują już na zimno, w przeciwieństwie do wielu klocków sportowych. Jak się rozgrzeją trochę to hamują jeszcze lepiej.

Do radosnej jazdy po zakrętach za miastem wystarczają z zapasem, w górach też - nie pałuję nie wiadomo jak, to droga publiczna. Nie ścigam się. Z ciekawości sprawdzałem na autostradzie hamowanie z ok. 180 do 30, 2x z rzędu - odczuwalnie dobrze, drogi hamowania nie mierzyłem. Po torze nie jeżdżę, przy takiej specyfice to pewnie lepiej przeszczep z STI zrobić, albo kupić STI :)

Dodatkowo WRX ma luz roboczy na pedale hamulca, tzn. nie hamuje po dotknięciu pedału, do czego pewnie jesteś przyzwyczajony. Jest to opisane w instrukcji. Zakres tego luzu można regulować, ale zanim się zebrałem to się przyzwyczaiłem :)

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak w ramach ciekawostki, to jest bardzo dziwne, bo te same hamulce są w XT i Legacy H6. We wszystkich autach hamuja na prawdę ok, a w WRXie tragicznie. Ciekawe skąd taka różnica jak to są te same części.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, FilipBB napisał:

bo te same hamulce są w XT i Legacy H6. We wszystkich autach hamuja na prawdę ok, a w WRXie tragicznie

te same hamulce są również w Tribece ;-) Do niej założyłem podobny zestaw i zaczęła hamować.55547042_403712537107168_4071143145612509184_n.thumb.jpg.5d2b996856b1879fd38f8c4725dc0ae9.jpg61328723_380083555941487_6938860850300059648_n.thumb.jpg.e29fbc745733bd6c707f8de1f2277e18.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
W dniu 22.09.2021 o 13:13, Majew napisał:

Będę wdzięczny za rady i sugestie. Pozdro! 

Zmień klocki na bardziej agresywne.

Upgrade do Sti szczegolnie 6 tloczków bez sensu za te kasę bo przy podbnej cenie mozna nabyc dedykowany 4 tlok Endlessa albo AP Racing albo polskie WRK...

Jak nie tor i nie zależy na wyglądzie to naprawdę zacznij kombinowac z klockami bo one mogą niesamowicie zmienić odczucia z pedału...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...