Skocz do zawartości

SWAP WOLNOSSAK NA TURBO


Lapcok2k16

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów! Przychodzę z pytaniami dotyczącymi swapa do Legacy III wagon silnika z imprezy I turbo 211km. 
mam kompletny silnik z gc8 i forestera s-turbo

-brakuje wiązki

 

1.Co oprócz silnika i wiązki realnie trzeba zmienić żeby samochód zaczął jeździć na nowym silniku? 
2.Koszt zrobienia wiązki?

3.Czy skrzynia 5biegowa z reduktorem pasuje p&p czy trzeba coś przerabiać?

4.Mocowanie silnika jest takie same?

5.Poduszki silnika pasują? 

6.może ewentualnie da się uturbić wolnossaka? 

Jeśli ktoś wcześniej podejmował się tego wyzwania bardzo prosiłbym o informacje ;) 

 

(Wiem ,że część z was powie ,że nie ma to sensu bo za drogo jednakże wszystkie części mam nowe za 50% więc koszta w teorii nie powinny być tak straszne, ,a silnik już mam :)

 

Rzecz jest w tym ,że bardzo lubię ten samochód i wiąże z nim bardzo duży sentyment i szkoda mi go sprzedać, a patrząc na aktualne ceny to ciężko o fajne mocniejsze subaru w normalnych pieniądzach i w dobrym stanie mechanicznym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, aflinta napisał:

 Powodzenia :)

Brak uprawnień do zawartości

@Lapcok2k16tutaj mało osób robi takie rzeczy i raczej będziesz zniechęcany do operacji. Bez obrazy dla nikogo, wiem po prostu po sobie i swoich snuciach, że niewielu jest zwolenników, ergo niewiele informacji 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Danko napisał:

@Lapcok2k16tutaj mało osób robi takie rzeczy i raczej będziesz zniechęcany do operacji. Bez obrazy dla nikogo, wiem po prostu po sobie i swoich snuciach, że niewielu jest zwolenników, ergo niewiele informacji 

Zdaje sobie z tego sprawę jednakże cudza opinia nie zmienia nic w moich chęciach wykonania przekładki :) szukam jedynie speca który mi powie co jeszcze potrzebuje żebym się nie zaskoczył i nie zgubił subaru na rok w warsztacie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Lapcok2k16 napisał:

szukam jedynie speca który mi powie co jeszcze potrzebuje żebym się nie zaskoczył i nie zgubił subaru na rok w warsztacie 

Jeżeli chcesz by wykonał to niezależny warsztat (czyli będziesz płacił również za robociznę), to zdecydowanie sugeruję przemyśleć projekt dwa razy, byś nie skończył z rozebranym autem i pustym portfelem. Przy obecnych kosztach za roboczogodzinę i ogólnie nie dającemu się określić czasowemu zakresowi prac, może się okazać, że projekt wyjdzie znacznie drożej niż zakup auta nowszego i z mocniejszym silnikiem (np. jakiś import z Kanady/USA). 

Do wymiany u mnie było wszystko: wiązka elektryczna, komputer, stacyjka (bo ma związek z immobiliserem), zegary, skrzynia (choć podobno przy rozumnym traktowaniu gazu skrzynia z reduktorem też da radę - trzeba mieć jednak na względzie, że to jest krótka skrzynia i na autostradzie mimo mocnego silnika, będziesz miał wysokie obroty). Kołyska pod silnikiem (musi mieć wypust na wydech do turbo - jest inna niż w wolnossącym). Ze względu na wymianę wiązki auto straciło ABS, poduszki - nikt nie wziął na siebie odpowiedzialności za drutowanie tak istotnych elementów do niekompatybilnej wiązki. Będzie dużo rzeźby by do nowej wiązki elektrycznej zaadoptować obecną elektrykę auta (nawiewy, klimatyzacja, oświetlenie). U mnie ze względu na zmianę skrzyni były wymieniane dyer z tyłu i ogólnie piasty, półosie itp. Oczywiście wydech też będzie inny. No i hamulce nieco większe... Dekadę temu przy podobnie starym aucie jak Twoje był to pomysł zaliczany do szalonych. Dzisiaj będzie to jeszcze droższe i jeszcze bardziej szalone. Ja bym poszukał Legacy IV GT z Kanady - taniej i lepiej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do warsztatu nie ma problemu z zapłatą za robociznę bo połowę rzeczy będę robił sam jedynie mój przyjaciel który ma warsztat zrobi mi generalke silnika (bo jest to mój silnik z turbodziadka więc znam jego całą historię) tak samo moje legacy jest w rodzinie już 10lat, a bądźmy szczerzy sprzedając legacy i kupując coś nowego w budżecie mojego legacka i swapa kupię trupa który po miesiącu wydmucha uszczelkę i będę miał to samo do roboty, a stracę więcej pieniędzy . Gdybym robił to kilka lat temu to po prostu przełożył bym kokpit do twin turbo które wtedy można było kupić za 10tys dziś trzeba dać 30tys. Co do kupna legacy IV, nie jest to już ten sam rodzaj samochodu.

III prowadzi się o niebo lepiej zwłaszcza, że moja ma całe nowe twardsze zawieszenie i jest trochę szersza :) 

7 minut temu, aflinta napisał:

Jeżeli chcesz by wykonał to niezależny warsztat (czyli będziesz płacił również za robociznę), to zdecydowanie sugeruję przemyśleć projekt dwa razy, byś nie skończył z rozebranym autem i pustym portfelem. Przy obecnych kosztach za roboczogodzinę i ogólnie nie dającemu się określić czasowemu zakresowi prac, może się okazać, że projekt wyjdzie znacznie drożej niż zakup auta nowszego i z mocniejszym silnikiem (np. jakiś import z Kanady/USA). 

Do wymiany u mnie było wszystko: wiązka elektryczna, komputer, stacyjka (bo ma związek z immobiliserem), zegary, skrzynia (choć podobno przy rozumnym traktowaniu gazu skrzynia z reduktorem też da radę - trzeba mieć jednak na względzie, że to jest krótka skrzynia i na autostradzie mimo mocnego silnika, będziesz miał wysokie obroty). Kołyska pod silnikiem (musi mieć wypust na wydech do turbo - jest inna niż w wolnossącym). Ze względu na wymianę wiązki auto straciło ABS, poduszki - nikt nie wziął na siebie odpowiedzialności za drutowanie tak istotnych elementów do niekompatybilnej wiązki. Będzie dużo rzeźby by do nowej wiązki elektrycznej zaadoptować obecną elektrykę auta (nawiewy, klimatyzacja, oświetlenie). U mnie ze względu na zmianę skrzyni były wymieniane dyer z tyłu i ogólnie piasty, półosie itp. Oczywiście wydech też będzie inny. No i hamulce nieco większe... Dekadę temu przy podobnie starym aucie jak Twoje był to pomysł zaliczany do szalonych. Dzisiaj będzie to jeszcze droższe i jeszcze bardziej szalone. Ja bym poszukał Legacy IV GT z Kanady - taniej 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, aflinta napisał:

Jeżeli chcesz by wykonał to niezależny warsztat (czyli będziesz płacił również za robociznę), to zdecydowanie sugeruję przemyśleć projekt dwa razy, byś nie skończył z rozebranym autem i pustym portfelem. Przy obecnych kosztach za roboczogodzinę i ogólnie nie dającemu się określić czasowemu zakresowi prac, może się okazać, że projekt wyjdzie znacznie drożej niż zakup auta nowszego i z mocniejszym silnikiem (np. jakiś import z Kanady/USA). 

Do wymiany u mnie było wszystko: wiązka elektryczna, komputer, stacyjka (bo ma związek z immobiliserem), zegary, skrzynia (choć podobno przy rozumnym traktowaniu gazu skrzynia z reduktorem też da radę - trzeba mieć jednak na względzie, że to jest krótka skrzynia i na autostradzie mimo mocnego silnika, będziesz miał wysokie obroty). Kołyska pod silnikiem (musi mieć wypust na wydech do turbo - jest inna niż w wolnossącym). Ze względu na wymianę wiązki auto straciło ABS, poduszki - nikt nie wziął na siebie odpowiedzialności za drutowanie tak istotnych elementów do niekompatybilnej wiązki. Będzie dużo rzeźby by do nowej wiązki elektrycznej zaadoptować obecną elektrykę auta (nawiewy, klimatyzacja, oświetlenie). U mnie ze względu na zmianę skrzyni były wymieniane dyer z tyłu i ogólnie piasty, półosie itp. Oczywiście wydech też będzie inny. No i hamulce nieco większe... Dekadę temu przy podobnie starym aucie jak Twoje był to pomysł zaliczany do szalonych. Dzisiaj będzie to jeszcze droższe i jeszcze bardziej szalone. Ja bym poszukał Legacy IV GT z Kanady - taniej i lepiej. 

Jeszcze co do kołyski to z którego modelu muszę wziąć kołyskę?

ABS i tak w żaden sposób w moim nie działa ale nie sprawia mi to problemu bo im mniej elektroniki w samochodzie tym lepiej :) A co do poduszek powietrznych i tak wątpię, że by zadziałały przy zderzeniu. Także takimi aspektami się nie martwię. Wyższe obroty też krzywdy mi nie robią bo po autostradach dużo nie jeżdżę, a mieszkam w Bieszczadach i w legacy brakuje mocy na górskich serpentynach :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Lapcok2k16 napisał:

A co do poduszek powietrznych i tak wątpię, że by zadziałały przy zderzeniu. 

Wybacz ale muszę zapytać... I jeździsz tym autem na przeglądy i po drogach i wozisz rodzinę i masz PEŁNĄ świadomość, że nawet jeśli nie będzie to Twoja wina tylko innego np. pijanego kierowcy to Twoja głowa i pasażerki obok zostaje wbita w kokpit i wtedy swap silnika nie będzie dla Ciebie żadnym zmartwieniem? W zasadzie już nic nie będzie. 

Taka moja subiektywna wizja na temat jazdy bez systemów bezpieczeństwa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Orear napisał:

Wybacz ale muszę zapytać... I jeździsz tym autem na przeglądy i po drogach i wozisz rodzinę i masz PEŁNĄ świadomość, że nawet jeśli nie będzie to Twoja wina tylko innego np. pijanego kierowcy to Twoja głowa i pasażerki obok zostaje wbita w kokpit i wtedy swap silnika nie będzie dla Ciebie żadnym zmartwieniem? W zasadzie już nic nie będzie. 

Taka moja subiektywna wizja na temat jazdy bez systemów bezpieczeństwa. 

Nie wożę nim rodziny, abs nie jest potrzebnym systemem w mojej opinii :)

Samochód i tak po swapie planuje w pełni powoli usprawnić między innymi poduszki co do których nie mam po prostu pewności bo jednak jest to 22letni samochód  ale na początku nic mi to nie zmieni bo jeżdżę głównie sam 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, Lapcok2k16 napisał:

Jeszcze co do kołyski to z którego modelu muszę wziąć kołyskę?

Niestety nie mam pojęcia czy była z Imprezy, czy ze starego Legacy GT. 

 

32 minuty temu, Lapcok2k16 napisał:

a mieszkam w Bieszczadach i w legacy brakuje mocy na górskich serpentynach :) 

Nie mocy, a momentu obrotowego - wtedy faktycznie krótsza skrzynia może być dobrym rozwiązaniem. 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...