Skocz do zawartości

natrysk wody na IC


Jabar

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie czy natrysk wody na IC w STI MY06 jest odpalane tylko z reki czy tez w pewnych sytuacjach (temp, cisnienie doladowania) jest uruchamiany automatycznie?

 

Po Cynie nie zauwazylem ubytku wody w zbiorniczku - wiec albo nie ma tam zadnej automatyki (poza palcem ktorym mozna to wlaczyc), albo jest a u mnie nie dziala.

 

Druga rzecz - czy jesli nie ma tam "automata" to mozna by go w jakis sposob "implementowac" tak aby nie musiec myslec o potrzebie uaktywaniania recznie w momencie walki z wozem :mrgreen:

 

a moze sprawnosc tego rodzaju "chlodzenia" nic nie daje poza psychologicznym lechtaniem ego wlasciciela pojazdu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 120
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

No pewnie, że daje. Wody ubywa, auto staje się lżejsze i lepiej się prowadzi. Nie mówcie, że nie. :mrgreen:

 

Przemeq, tak szczerze, odczułeś jakieś różnice z włączonym natryskiem?

Czy na specjalne okazje gdzie musisz się wykazać lejesz wodę święconą czy Powerade Aqua + zamiast zwykłej? :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemeq, tak szczerze, odczułeś jakieś różnice z włączonym natryskiem?

 

A czy napisałem, że odczułem? Napisałem wyłącznie, że psiukałem :mrgreen:.

 

mati ostatnio pisał, że chłodzenie IC zostało empirycznie sprawdzone, jako skuteczne. Mówiliśmy co prawda o chłodzeniu lodem przed startem na próbę, ale chodziło o to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Natrysk na IC jest w stanie w znaczącym stopniu obniżyć temp intercoolera. Ale musi to być system który leje wode przy określonym ciśnieniu ładowania. U mnie 12 litrów wody starcza na jakieś 300km, a woda leje się przy ładowaniu powyżej 0,7 bara. Myśle że dodanie przełacznika ciśnieniowego do systemu w STi nie byłoby problemem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja napiszę swoje wrażenia z żywania natrysku na IC w GT. Ustabilizowało się ciśnienie doładowania, teraz nawet w upalny dzień mam ładowanie 1.1-1,2 bara, poprzednio było bardzo gorąco spadało od 0.9 bara. Nie używając natrysku nie można było położyć ręki na IC bo parzyło, teraz można położyć bez problemu i czuje się że jest ciepły. IC mam tylko manualny, zbiornik ~4,5l zamontowany w zderzaku. W upalny dzień przy ostrym upalaniu przy mieście zbiornik starcza na ~300km lub dwa/trzy dni......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałem wyłącznie, że psiukałem :mrgreen: .
rozumiem ze na luzie ogarniasz latanie bokiem na torze, redukcje i wciskanie guzika :mrgreen:

 

He he - żeby se dworować z Moda, trzeba uważać, czy się człowiek nie wystawia na strzał :twisted:. Bo kolega na Ringu najwyraźniej nie był - jak był, to by wiedział, że tam polecenie bokiem oznacza w większości przypadków polecenie do piekła :twisted:. Poza tym jest tam tyle prostych, że jest czas na psiuknięcie. Nie mówiąc już o tym, że psiukałem głównie między kółkami, na parkingu.

 

:razz:

 

Moze jakbys nie wciskal tyle razy na cynie to bylby lepszy czas :mrgreen:

 

Czas był zupełnie niezły, biorąc pod uwagę doświadczenie w jeździe na czas i w ogóle w jeździe nie-miejskiej 8).

 

Doświadczenie, które zdobywa się jeżdżąc. Niektórym się chyba wydaje, że można je zdobyć lansując się czystym wozem, stojącym na parkingu obok toru :razz:.

 

:mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustabilizowało się ciśnienie doładowania, teraz nawet w upalny dzień mam ładowanie 1.1-1,2 bara, poprzednio było bardzo gorąco spadało od 0.9 bara

Nie jestem fachowcem w kwestii strojenia,ale uważam,że natrysk wody nie ma takiego wpływu na ciśnienie doładowania :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teoretycznie:

parametry pracy odbiegaja od optymalnych (np wysza temp na dolocie),

to ecu (ze wgledow bezp silnika) zmniejsza jego obciazanie (np zmniejszajac doladowanie).

w bardzo upalne dni tej sytuacji mozna uniknac (obnizyc temp o jakies 25-30 stopni) stosujac natrysk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj w rozmowie z Mati doszedłem do wniosku,że zamiast intercoolera muszę kupić inne turbo. Wczoraj miałem przpadkowy spot pod moim domem i miałem okazję kierować:

- STI MY07 Carfita

- STI MY07 jakub001 (gratulacje!!!fajna nowa sztuka)

- WRX MY 02 EU z Maptec'kiem

Wnioski:

Moje GT 2.5 ma o niebo lepszy dół....ale o piekło gorszą górę. Tzn.powyższe auta ciągną strasznie na wyszych obrotach, moje stoi w miejscu :cry: Seryjne turobo od GT nie pompuje tyle ile potrzebuje 2.5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezdzi sie tam gdzie auto chce jechac. jak masz zabojczo mocny dol

(a gore i tak na pewno lepsza niz wystrojone na takiej samej turbinie 2.0)

to przeciez nie bedziesz krecil auta jak ctr'a :wink: wstydzilbys sie marudzic :!: :razz:

W sobotę zapraszam na testy.... :wink: Po przekroczeniu 5000 rpm/m masz wrażenie,jakbyś miał zatkany wydech...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, malutką turbiną. Część gorąca tej turbny jest bardoz mała i hamuje spaliny podwyższając EGT i dając taki spadek momentu na górze.

Kubuś...znaczy się Twoim i (Matiego zdaniem) muszę kupić wieksze turbo. Autem jęździłem dosłownie 5 dni...a włożyłem 28 000 pln.... :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...