Jabar Opublikowano 6 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2007 Mam pytanie czy natrysk wody na IC w STI MY06 jest odpalane tylko z reki czy tez w pewnych sytuacjach (temp, cisnienie doladowania) jest uruchamiany automatycznie? Po Cynie nie zauwazylem ubytku wody w zbiorniczku - wiec albo nie ma tam zadnej automatyki (poza palcem ktorym mozna to wlaczyc), albo jest a u mnie nie dziala. Druga rzecz - czy jesli nie ma tam "automata" to mozna by go w jakis sposob "implementowac" tak aby nie musiec myslec o potrzebie uaktywaniania recznie w momencie walki z wozem a moze sprawnosc tego rodzaju "chlodzenia" nic nie daje poza psychologicznym lechtaniem ego wlasciciela pojazdu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 6 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2007 a moze sprawnosc tego rodzaju "chlodzenia" nic nie daje poza psychologicznym lechtaniem ego wlasciciela pojazdu? Spece mówią, że daje. Ja se na Ringu psiukałem. Na Słomce - nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Witek Opublikowano 6 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2007 No pewnie, że daje. Wody ubywa, auto staje się lżejsze i lepiej się prowadzi. Nie mówcie, że nie. Przemeq, tak szczerze, odczułeś jakieś różnice z włączonym natryskiem? Czy na specjalne okazje gdzie musisz się wykazać lejesz wodę święconą czy Powerade Aqua + zamiast zwykłej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jabar Opublikowano 6 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2007 Spece mówią, że daje.ale ja pytam bardziej o praktyczna przydatnosc a nie "kawiorowosc" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 6 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2007 Przemeq, tak szczerze, odczułeś jakieś różnice z włączonym natryskiem? A czy napisałem, że odczułem? Napisałem wyłącznie, że psiukałem . mati ostatnio pisał, że chłodzenie IC zostało empirycznie sprawdzone, jako skuteczne. Mówiliśmy co prawda o chłodzeniu lodem przed startem na próbę, ale chodziło o to samo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati Opublikowano 6 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2007 Natrysk na IC jest w stanie w znaczącym stopniu obniżyć temp intercoolera. Ale musi to być system który leje wode przy określonym ciśnieniu ładowania. U mnie 12 litrów wody starcza na jakieś 300km, a woda leje się przy ładowaniu powyżej 0,7 bara. Myśle że dodanie przełacznika ciśnieniowego do systemu w STi nie byłoby problemem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jabar Opublikowano 6 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2007 Napisałem wyłącznie, że psiukałem . rozumiem ze na luzie ogarniasz latanie bokiem na torze, redukcje i wciskanie guzika ps Moze jakbys nie wciskal tyle razy na cynie to bylby lepszy czas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon Opublikowano 6 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2007 Myśle że dodanie przełacznika ciśnieniowego [...] nie byłoby problemem No chyba ze wezmie sie za to Adamus. :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek_WAWA Opublikowano 6 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2007 To ja napiszę swoje wrażenia z żywania natrysku na IC w GT. Ustabilizowało się ciśnienie doładowania, teraz nawet w upalny dzień mam ładowanie 1.1-1,2 bara, poprzednio było bardzo gorąco spadało od 0.9 bara. Nie używając natrysku nie można było położyć ręki na IC bo parzyło, teraz można położyć bez problemu i czuje się że jest ciepły. IC mam tylko manualny, zbiornik ~4,5l zamontowany w zderzaku. W upalny dzień przy ostrym upalaniu przy mieście zbiornik starcza na ~300km lub dwa/trzy dni...... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 6 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2007 Napisałem wyłącznie, że psiukałem . rozumiem ze na luzie ogarniasz latanie bokiem na torze, redukcje i wciskanie guzika He he - żeby se dworować z Moda, trzeba uważać, czy się człowiek nie wystawia na strzał . Bo kolega na Ringu najwyraźniej nie był - jak był, to by wiedział, że tam polecenie bokiem oznacza w większości przypadków polecenie do piekła . Poza tym jest tam tyle prostych, że jest czas na psiuknięcie. Nie mówiąc już o tym, że psiukałem głównie między kółkami, na parkingu. :razz: Moze jakbys nie wciskal tyle razy na cynie to bylby lepszy czas Czas był zupełnie niezły, biorąc pod uwagę doświadczenie w jeździe na czas i w ogóle w jeździe nie-miejskiej 8). Doświadczenie, które zdobywa się jeżdżąc. Niektórym się chyba wydaje, że można je zdobyć lansując się czystym wozem, stojącym na parkingu obok toru :razz:. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ALEX Opublikowano 6 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2007 Ustabilizowało się ciśnienie doładowania, teraz nawet w upalny dzień mam ładowanie 1.1-1,2 bara, poprzednio było bardzo gorąco spadało od 0.9 bara Nie jestem fachowcem w kwestii strojenia,ale uważam,że natrysk wody nie ma takiego wpływu na ciśnienie doładowania :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 6 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2007 ALEX, moze miec Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ALEX Opublikowano 6 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2007 ALEX, moze miec Dlatego napisałem,że nie jestem fachowcem. Z mojego doświadczenia i opinii innych nie wierzę,że różnica jest aż tak znaczna :!: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Abt Opublikowano 6 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2007 teoretycznie: parametry pracy odbiegaja od optymalnych (np wysza temp na dolocie), to ecu (ze wgledow bezp silnika) zmniejsza jego obciazanie (np zmniejszajac doladowanie). w bardzo upalne dni tej sytuacji mozna uniknac (obnizyc temp o jakies 25-30 stopni) stosujac natrysk. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ALEX Opublikowano 6 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2007 dzisiaj w rozmowie z Mati doszedłem do wniosku,że zamiast intercoolera muszę kupić inne turbo. Wczoraj miałem przpadkowy spot pod moim domem i miałem okazję kierować: - STI MY07 Carfita - STI MY07 jakub001 (gratulacje!!!fajna nowa sztuka) - WRX MY 02 EU z Maptec'kiem Wnioski: Moje GT 2.5 ma o niebo lepszy dół....ale o piekło gorszą górę. Tzn.powyższe auta ciągną strasznie na wyszych obrotach, moje stoi w miejscu Seryjne turobo od GT nie pompuje tyle ile potrzebuje 2.5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Abt Opublikowano 6 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2007 jezdzi sie tam gdzie auto chce jechac. jak masz zabojczo mocny dol (a gore i tak na pewno lepsza niz wystrojone na takiej samej turbinie 2.0) to przeciez nie bedziesz krecil auta jak ctr'a :wink: wstydzilbys sie marudzic :!: :razz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ALEX Opublikowano 6 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2007 jezdzi sie tam gdzie auto chce jechac. jak masz zabojczo mocny dol(a gore i tak na pewno lepsza niz wystrojone na takiej samej turbinie 2.0) to przeciez nie bedziesz krecil auta jak ctr'a :wink: wstydzilbys sie marudzic :!: :razz: W sobotę zapraszam na testy.... :wink: Po przekroczeniu 5000 rpm/m masz wrażenie,jakbyś miał zatkany wydech... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 6 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2007 Bo masz... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ALEX Opublikowano 6 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2007 Bo masz... Chyba owadami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 6 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2007 Nie, malutką turbiną. Część gorąca tej turbny jest bardoz mała i hamuje spaliny podwyższając EGT i dając taki spadek momentu na górze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Abt Opublikowano 6 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2007 alex - wklej wykresy maptekowe, porownamy z seria to ci sie humor poprawi :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ALEX Opublikowano 6 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2007 Nie, malutką turbiną. Część gorąca tej turbny jest bardoz mała i hamuje spaliny podwyższając EGT i dając taki spadek momentu na górze. Kubuś...znaczy się Twoim i (Matiego zdaniem) muszę kupić wieksze turbo. Autem jęździłem dosłownie 5 dni...a włożyłem 28 000 pln.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 6 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2007 ALEX, kupuj VF-34 i IC od STI Tylko wiesz co będize ze skrzynią? ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ALEX Opublikowano 6 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2007 alex - wklej wykresy maptekowe, porownamy z seria to ci sie humor poprawi Dane głupoty wykazywały..np.moc 100KM.Dlatego musimy się spotkać :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Abt Opublikowano 6 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2007 nie ma sprawy, ale mowie tu i teraz... nie wsiadam do ciebie na lewy bo mam stracha troche :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi