Jump to content

XV 1.6 MY 2021 Exclusive - pierwsze uwagi


Rok z Bagien
 Share

Recommended Posts

Ja już chyba za stary jestem, żeby spierać się o to, które auto szybciej wystartuje spod świateł. Ale rozumiem, że w pewnym wieku, to może być kluczowe (jedyne?) kryterium brane pod uwagę przy zakupie samochodu i jego ocenie. ;)

Wolałbym, żeby Subaru XV lepiej radziło sobie z przyspieszeniem od prędkości 70-90 km/h bo to dla mnie jest ważniejsze ze względu na bezpieczeństwo moje i mojej rodziny, kiedy na trasie muszę wyprzedzać tiry czy inne wolniejsze pojazdy.

Ale cóż, mogę sobie tylko woleć. Wiedziały gały co brały...

Edited by RedSasza
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

12 godzin temu, Rok z Bagien napisał:

 

Godzi się zacytować samego siebie.

Każde słowo w powyższym wpisie bardzo starannie przemyślałem.

Podkreślę to co chyba umyka....

 

Nie umyka. Ty masz swoje dogmaty a ja swoje doświadczenia i niech tak zostanie.

 

Fakt, że tak jak Ty każdym Subaru z CVT odjeżdżałem zazwyczaj pierwszy ze skrzyżowania. Teraz jeżdżę "mułowatym" automatem z mocniejszym silnikiem i też zazwyczaj odjeżdżam pierwszy. Jeżdżę też elektrykiem i też odjeżdżam pierwszy. Uwierz mi - pod względem spontaniczności ruszania w porównaniu z nim, to wymienione samochody są "słabe". 

Nie zaryzykuję jednak stwierdzenia, że:

 

1 godzinę temu, Karas napisał:

żaden z mocniejszych samochodów (szczególnie tych najnowszych)

 

nie będzie szybszy na starcie. Wystarczy odpowiednio mocny samochód i kumaty kierowca a nie operator telefonu komórkowego, któremu zielone światło przerywa lekturę artykułu na Pudelku.

 

Szerokości i dalszej radości z ujeżdżania XV!

 

 

I jeszcze taki obrazek zapożyczony z wątku "Co zamiast OBK". Zdjęcie z dzisiejszego Auto Świata. Skoda 190 KM, 320 Nm.

Trochę zaprzecza temu co napisałeś.

 

Cytat

Będę się upierał przy swojej tezie. "Nowoczesny automat" i "fizyki się nie oszuka" to swoistego rodzaju oksymoron. Właśnie przez ciągły wzrost mocy (i momentu od samego dołu) samochodów, producenci wprowadzają ochronę skrzyń automatycznych przed rozp...niem jej w drobny mak, lagiem na starcie. Popatrz na testy przyspieszeń najnowszych VAG z DSG. Zwłoka startowa w okolicach 1s.! Dla osiołka 1.6 CVT to kosmos.

 

 

Zrzut ekranu 2021-09-20 094201.jpg

Edited by spawalniczy
Link to comment
Share on other sites

XV objedzie spod świateł każdy mocniejszy samochód tylko jeśli właściciel tego drugiego nie będzie miał ochoty musnąć mocniej gazu:)

 

P.S.

XV 1.6 ma chyba gorszą elastyczność od 2.0 a 2.0 jest delikatnie mówiąc słaby w zakresie 100-140. Nie bez przyczyny w części testów XV czasopisma używają sformułowania "dla emeryta". Auto ma wiele zalet ale z tym dobrym startem spod świateł to chyba tylko na śniegu:)

Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, spawalniczy napisał:

 

I jeszcze taki obrazek zapożyczony z wątku "Co zamiast OBK". Zdjęcie z dzisiejszego Auto Świata. Skoda 190 KM, 320 Nm.

Trochę zaprzecza temu co napisałeś.

 

 

 

Zrzut ekranu 2021-09-20 094201.jpg

 

Jechałeś OBK 2021? Ja tak! Poniżej masz mój test. Przeczytaj co napisałem o tej skrzyni CVT. I powiedz, czy pasuje do tego co pogrubiłem w poprzedniej odpowiedzi.

 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 20.09.2021 o 13:12, Rok z Bagien napisał:

Jechałeś OBK 2021?

 

Nie jechałem. Mój MY15 nie mulił przy starcie. 

 

Czyli DSG zamula 1 s w stosunku do XV a OBK jeszcze kolejną w stosunku do DSG?

 

 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 20.09.2021 o 12:18, buc niskopienny napisał:

Auto ma wiele zalet ale z tym dobrym startem spod świateł to chyba tylko na śniegu:)

Mnie się podoba. Bez śniegu też. Z ciekawości, czy ktoś potrafi ruszyć XV A/T z piskiem opon :unsure: ? Jeśli tak to jak to zrobić? :wrrum:

Link to comment
Share on other sites

6 godzin temu, spawalniczy napisał:

 

Czyli DSG zamula 1 s w stosunku do XV a OBK jeszcze kolejną w stosunku do DSG?

 

 

 

Nie potrafię powiedzieć, ale aż tak to raczej nie.

Lag dochodzący do 1s powoduje, że w porównaniu z takim XV 1.6 to sporo.

I to jest całe sedno.

 

Swoją drogą nie wiem skąd to opóźnienie na CVT w OBK 2021. Ochrona skrzyni w związku ze wzrostem momentu obrotowego?

Dziwne, bo jeździłem też Forkiem XT, który miał całą górę momentu i laga nie było....:question:

Link to comment
Share on other sites

57 minut temu, Rok z Bagien napisał:

Swoją drogą nie wiem skąd to opóźnienie na CVT w OBK 2021. Ochrona skrzyni w związku ze wzrostem momentu obrotowego?

 

Bardziej obstawiam kastrację związaną ze spełnieniem norm emisji spalin.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Nie wiem o co tu chodzi ale TRoc 1.5 150KM (jest co prawda lżejszy od XV o jakieś 50kg) to inna liga w zakresie dynamiki w porównaniu do jakiegokolwiek XV 1.6 czy 2.0. XV będzie szybszy wyłącznie na śniegu i tylko jeśli kierownik jest w miarę ogarnięty.

 

Nie zamieniłbym mojego na Troca ale nie sugerujmy że XV jest szybki. Dobra, jak spada z mostu jest szybki.

Edited by buc niskopienny
Link to comment
Share on other sites

12 minut temu, buc niskopienny napisał:

Nie wiem o co tu chodzi ale TRoc 1.5 150KM (jest co prawda lżejszy od XV o jakieś 50kg) to inna liga w zakresie dynamiki w porównaniu do jakiegokolwiek XV 1.6 czy 2.0. XV będzie szybszy wyłącznie na śniegu i tylko jeśli kierownik jest w miarę ogarnięty.

Mam wrażenie jakby Subaru nie chciało produkować aut dynamicznych.

Link to comment
Share on other sites

13 minut temu, buc niskopienny napisał:

Pewnie z profilowania kupujących wyszło że to głównie emeryci i szkoda im kasy na budowanie szerszej gamy silnikowej.

akurat gama silnikowa jest. 1,6dit ( w XV byłby jak znalazł ) , skoro w wersji sport w XV  w USA   zmieścili 2,5i to pewnie 2,4dit też by wszedł i pewnie będzie.

Raczej niechęć do rynku EU . IMO XV nie brakuje mocy a momentu który mają silniki turbo

Edited by Karas
Link to comment
Share on other sites

6 minut temu, Karas napisał:

akurat gama silnikowa jest. 1,6dit ( w XV byłby jak znalazł ) , skoro w wersji sport w XV  w USA   zmieścili 2,5i to pewnie 2,4dit też by wszedł i pewnie będzie.

Raczej niechęć do rynku EU . IMO XV nie brakuje mocy a momentu który mają silniki turbo

 

Otóż to.!!!

A najśmieszniejsze jest to, że pewnie w przeważającej części wszyscy głosowaliśmy za wejściem do UE...

Więc teraz te żale są...hm....no....:ph34r:

Link to comment
Share on other sites

22 minuty temu, mechanik napisał:

Mam wrażenie jakby Subaru nie chciało produkować aut dynamicznych.

Produkuje, ale nie dla EU. Zwyczajnie nie mają małego, doładowanego oszczędnego silnika. 1,6DiT był dosyć łasy na paliwo i emisją przekraczał 2,0i. EU jest za małym rynkiem by eksperymentować z nowymi konstrukcjami, a Subaru jest zbyt małą firmą by sobie pozwolić na blokowanie zasobów R&D pod rynek bez perspektyw na utrzymanie jednostek spalinowych. Dlatego uważam, że jak coś do nas wejdzie, to tylko dlatego, że ma niższą emisję niż konstrukcja, którą zastępuje i było już opracowane na inne rynki. Taki mamy niby eko klimat u nas. Całość będzie zmierzać do elektryfikacji, czy się nam to podoba czy nie. Solterra będzie pierwszym podejściem, czas pokaże jak będą wyglądały kolejne kroki i czy Subaru samodzielnie też zbuduje jakiegoś elektryka.

  • Upvote 4
Link to comment
Share on other sites

Subaru do taka lepsza Dacia. Chodzi wyłącznie o kasę bo Alfa, VAG, BMW, Merc ,etc. mają w ofercie mocne crossovery i suvy które sprzedaje w EU i widać je na ulicy. Subaru to się po prostu za mało opłaca i może ktoś tam zmieni zdanie jak wszystkie dziadki ostatecznie się zdenerwują i oleją markę którą kiedyś kojarzyli ze sportem.

Link to comment
Share on other sites

13 minut temu, buc niskopienny napisał:

Chodzi wyłącznie o kasę bo Alfa, VAG, BMW, Merc ,etc. mają w ofercie mocne crossovery i suvy

Za tymi markami stoją koncerny wielokrotnie większe od Subaru i posiadające daleko większe możliwości, a też nie wszystko idzie im tak gładko jak by się mogło wydawać. Przy ich skali produkcji i sposobie rozliczania emisji można sobie pozwolić na oferowanie ciągle mocnych aut.... choć coraz mniej czysto spalinowych i z roku na rok będą coraz bardziej elektryczne. 

Link to comment
Share on other sites

10 minut temu, aflinta napisał:

Za tymi markami stoją koncerny wielokrotnie większe od Subaru i posiadające daleko większe możliwości, a też nie wszystko idzie im tak gładko jak by się mogło wydawać. Przy ich skali produkcji i sposobie rozliczania emisji można sobie pozwolić na oferowanie ciągle mocnych aut.... choć coraz mniej czysto spalinowych i z roku na rok będą coraz bardziej elektryczne. 

To wiem ale duże koncerny mają świadomość że ludzie kupują kierując się także emocjami. Gdyby tak nie było ci duzi wykosiliby mocne silniki z oferty. Nie robią tego bo reklama dźwignią handlu. Subaru ma STI ale nie opłaca się mu pchać większych silników do dziadkowozów typu XV.

Link to comment
Share on other sites

46 minut temu, aflinta napisał:

Za tymi markami stoją koncerny wielokrotnie większe od Subaru i posiadające daleko większe możliwości, a też nie wszystko idzie im tak gładko jak by się mogło wydawać. Przy ich skali produkcji i sposobie rozliczania emisji można sobie pozwolić na oferowanie ciągle mocnych aut.... choć coraz mniej czysto spalinowych i z roku na rok będą coraz bardziej elektryczne. 

Dlatego jestem zdania, że nie ma co narzekać na obecność Toyoty w życiu Subaru. Jest to jakaś szansa.

 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 20.09.2021 o 12:18, buc niskopienny napisał:

XV objedzie spod świateł każdy mocniejszy samochód tylko jeśli właściciel tego drugiego nie będzie miał ochoty musnąć mocniej gazu:)

 

P.S.

XV 1.6 ma chyba gorszą elastyczność od 2.0 a 2.0 jest delikatnie mówiąc słaby w zakresie 100-140. Nie bez przyczyny w części testów XV czasopisma używają sformułowania "dla emeryta". Auto ma wiele zalet ale z tym dobrym startem spod świateł to chyba tylko na śniegu:)

Na co dzień jeżdżę nieco mocniejszym autem niż XV 1.6, niemniej w moim odczuciu XV z tym silnikiem, do 80 km/h naprawdę daje radę. Na trasie też wielkiego dramatu nie ma, przy czym uczciwie napiszę, że mam na myśli okazjonalną trasę. 

Link to comment
Share on other sites

16 godzin temu, Rok z Bagien napisał:
16 godzin temu, spawalniczy napisał:

 

Bardziej obstawiam kastrację związaną ze spełnieniem norm emisji spalin.

 

Pewnie masz rację.

Trudne nas czekają czasy.<_<

Ale jakie powietrze będziemy mieć! I w Chinach i w USA będą nam zazdrościć. Może nawet zaczną masowo przedzierać się do EU, przez Białoruś na przykład? :biglol:

Link to comment
Share on other sites

W dniu 18.09.2021 o 21:02, Rok z Bagien napisał:

Ja zaryzykuję tezę, że do 40-50 km/h ze startu zatrzymanego żaden z mocniejszych samochodów (szczególnie tych najnowszych) mających laga startowego na skrzyni automatycznej (np. najnowsze DSG) nie będzie w stanie sprostać osiołkowi pt. 1.6 w XV.

Jeśli skrzynia pracuje podobnie jak w XV 2014 2,0 - to rozumiem i zgadzam się. Miałem okazję trochę pojeździć XV przed sprzedażą i twierdzę że w mieście tak do 60 km/h jest bardziej wyrywny i dynamiczny niż normalnie traktowany IS 200t. W XV niewielki nacisk na pedał przyspieszenia powodował natychmiastowy start i żwawe przyspieszanie, które niestety kończyło się powyżej 70 km/h. Teraz po własnych doświadczeniach rozumiem pojęcie "subiektywnie dynamiczny" ;)

Link to comment
Share on other sites

W dniu 23.09.2021 o 11:56, Szürkebarát napisał:

Ale jakie powietrze będziemy mieć! I w Chinach i w USA będą nam zazdrościć. Może nawet zaczną masowo przedzierać się do EU, przez Białoruś na przykład? :biglol:

Emisja CO2 na świecie:

 

oiuhgvbj.jpg

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...