Skocz do zawartości

[FXT] Wyje pompa od wspomagania - plyn wymieniony, uszczelka tez, opaski zaciskowe na wezach tez - ciagle wyje


Wally666

Rekomendowane odpowiedzi

Chlopaki, potrzebuje pomocy, porady. Pieni mi sie plyn w zbiorniczku od wspomagania, pompa rzęzi podczas skrecania oraz podczas jazdy na wprost. Za Waszą namową wymienilem oring (4 dobierane i 1 OEM), wymienilem plyn metodą odciagania i uzupelniania (zostalo mi ok 200ml w butli do ostatniego odciagniecia) i nadal wyje. Myslalem, ze problem spowodowany jest zle zamontowaną blaszką pod kroccem ktory wchodzi do pompy ze zbiorniczka - serwis w ktorym robilem zawory wcisnal blaszke z jakims kabelkiem miedzy pompe a krociec. Poprawilem, przejechalem 30km ale pompa nadal halasuje. Dodam, ze przed serwisem wszystko dzialalo poprawnie. Myslalem, ze mam nieszczelnosc na kroccach wiec kupilem 4 opaski zaciskowe skrecane i dodatkowo na 2 wezykach (pompa-> zbiorniczek i zbiotniczek->silnik) i zalozylem je po obu stronach. Po odpaleniu pompa nadal halasuje a w zbiorniczku mam piane/wir. 

 

Czy mozna w domowych warunkach bez specjalistycznego sprzetu i rozbierania polowy osprzetu znalezc nieszczelnosc? Czy u Was przy sprawnej/cichej pompie plyn w zbiorniczku tez wiruje? Co proponujecie?

 

Przed chwila sprawdzilem poziom, byl cold min, dodalem do cold max, odpalilem i w zbiorniczku wir i lekka piana a pompa wyje w nieboglosy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postawilem na 2 lewarkach, po uzupelnieniu plynu i dokreceniu wszystkich przewodow i krocca z uszczelka odpalilem i krecilem prawo-lewo z 15 razy, nadal wylo. Po 5km zobaczylem ze musze uzupelnic troche plynu co tez zrobilem. Przejechalem od tamtego momentu dobre 30km i pompa wyje mocno i czuc na kierownicy ze wspomaganie dziala skokowo. Ki diabel? Jest jeszcze jakas inna procedura odpowietrzania ukladu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Źle odpowietrzanie robimy na wyłączonym silniku!

Zatrzesz lub już zatarłeś pompę.

 

Po kręceniu na sucho wyjmujemy bezpiecznik od pompy paliwa i kilka razy na rozruszniku kręcimy sinikiem.

Dopiero po tych zabiegach wkładasz bezpiecznik i odpalasz silnik i można kręcić kierownicą.

Jak już nie wyje to można opuścić auto na ziemię.

Jak dalej wyje czynności powtórzyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby odpowietrzyć pompę:

Silnik wyłączony.

należy unieść przód auta zalać zbiorniczek wyrównawczy pompy. Kręcimy kierownicą lewo prawo do oporu, i tu najlepiej druga osoba kontroluje poziom płynu w zbiorniczku, ewentualnie uzupełniając poziom.

Kręcimy tak od 10 do 20 razy w jedną i drugą stronę, to zależy czy płyn będzie się utrzymywał na stałym poziomie, jeżeli tak przechodzimy do następnego etapu.

Wyjmujemy bezpiecznik pompy paliwa, jest w skrzynce w komorze silnikowej.

Zakręcamy korek zbiorniczka, żeby ewentualnie nam płynu nie wybiło z zbiorniczka.

Kręcimy rozrusznikiem kilka razy i ewentualnie dolewamy płyn w przerwach.

Po tych zabiegach pompa powinna się odpowietrzyć.

Wkładamy bezpiecznik.

Uruchamiamy silnik.

Na początku pompa może trochę jeszcze delikatnie powyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje za wszelkie rady i za instrukcje odpowietrzania. Mam nadzieje, ze nie zaszkodzilem jej za bardzo odpowietrzaniem na uruchomionym silniku.

 

Okazalo sie, ze kolejna juz uszczelka byla przyszczypana (zgnieciona z jednej strony i musiala zdrowo zasysac powietrze. Juz nawet dorobilem uszczelke z detki i chcialem ja wlozyc jako dodatkowe zabezpieczenie ale obylo sie bez. Po wymianie na kolejny oring, pompa od razu zaczela ciszej chodzic i po przejechaniu 500m slalomem od prawej do lewej wszystko pieknie ucichlo i nie widze juz bulgotania w zbiorniczku.

 

P.s. czy u Was tez widac ruch (falowanie) plynu w zbiorniczku jak auto jest uruchomione? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Odświeżę temat, bo u mnie też jęczy pompa po złożeniu.

Z jakiego powodu trzeba podnieść przód auta? Mój mechanik twierdzi, że wystarczy odkręcić i unieść zbiorniczek z płynem. Czy jeszcze nikt na to nie wpadł, czy mój mechanik jest w błędzie, a podniesienie auta jest wymuszone przez konstrukcję pompy lub innego elementu układu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...