Kiwi 4ester Opublikowano 16 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2021 UWAGA!!!!!!!! PAMIĘTAJ, ŻE MASZ DO CZYNIENIA Z ELEKTRYKĄ, GDZIE NIEWŁAŚCIWE POŁĄCZENIE LUB PRZECIĘCIE PRZEWODÓW MOŻE NAROBIĆ WIĘKSZEGO PROBLEMU!!! JEŚLI NIE CZUJESZ SIĘ NA SIŁACH TO NIE RÓB TEGO ALBO ODDAJ DO SPECJALISTY!!! DIY dotyczy Forków przedliftowych 02-05. Kabelkologia może, ale nie musi być taka sama w polifcie, ale tego nie wiem Czołem Forumowicze W skrócie o module. Działa jak kierunkowskazy w nowszych autach, gdy lekko naciśniemy manetkę to wtedy mignie nam 3x Do siebie dołożyłem z przyzwyczajenia, że w ciężarówkach takie wynalazki są i zawsze to też jakiś powiew świeżości w (jakby nie było) prawie pełnoletnim aucie Co nam będzie potrzebne: Moduł - podaję to, które kupiłem, ale myślę, że każdy inny też będzie dobry (jeśli do podłączenia są tylko 4 kabelki) https://allegro.pl/oferta/modul-komfortu-kierunkowskazow-uniwersalny-6813111361 Ściągacz izolacji - ja akurat mam taki i robi robotę taśma izolacyjna wkrętak krzyżykowy adapter bezpiecznika - o takie o jeden dłuższy przewód - najlepiej czerwony, może być metr, przekrój 0,5 do 1mm multimetr trochę wolnego czasu Zaczynamy od wykręcenia trzech wkrętów, które znajdują się w zaznaczonych niżej miejscach Używając troszeczkę siły ściągamy dolną osłonę kolumny kierownicy oraz panel dolny. Po ściągnięciu będzie to wyglądało mniej więcej tak Zanim wypniemy kostkę, to w tym miejscu warto by było dla pewności skorzystać z multimetra, aby się na bank upewnić, że w waszym aucie dany kabel odpowiada danej funkcji. Z tego gąszczu będą nas interesować tylko trzy kabelki: Czarno Zielony - lewy kierunkowskaz Jasnozielony Czarny - prawy kierunkowskaz Czarny - masa Po podpięciu z multimetrem będzie to wyglądało mniej więcej tak. IMG_20210912_181057.mp4 Teraz, żeby wypiąć kostkę wystarczy wcisnąć tego dzyndzla i lekkimi ruchami ciągnąć za przewody. Odwijamy taśmę izolacyjną z przewodów Teraz trzeba zapoznać się z instrukcją obsługi modułu. W moim mam 4 kabelki do podłączenia: Brązowy - prawy kierunkowskaz - idzie do Jasnozielony Czarny Szary - lewy kierunkowskaz - idzie do Czarno Zielony Czarny - masa - idzie do Czarny Czerwony - +12V po zapłonie (ACC) - to ciągniemy do bezpieczników. Korzystając ze ściągacza trzeba bardzo delikatnie usunąć izolację z przewodów. Następnie łączymy przewody odpowiednio i zabezpieczamy taśmą izolacyjną. NA ZDJĘCIU PONIŻEJ NIE SUGEROWAĆ SIĘ PODŁĄCZENIEM CZERWONEGO PRZEWODU!!!!! ON PÓJDZIE OSOBNO DO BEZPIECZNIKÓW!!!! (Szukałem plusa po ACC przy manetce, ale nie znalazłem ) Jak widzicie dorobiłem sobie kostkę 4pin, ponieważ u siebie moduł mam przyklejony na taśmie dwustronnej do osłony kolumny Teraz przeciągamy czerwony przewód Teraz łączymy czerwony przewód z adapterem bezpiecznika i zabezpieczamy połączenie. U siebie wpiąłem się adapterem w bezpiecznik 10A do licznika kilometrów, który załącza się dopiero po przekręceniu kluczyka w pozycję ACC. Po tym jak wszystko mamy podłączone to należy zaprogramować moduł. Do każdego modułu powinna być instrukcja. Na koniec szybki test IMG_20210913_211456.mp4 Działa?? Jeśli tak, to skręcamy wszystko z powrotem i cieszymy się dodatkową funkcją w aucie Jeśli mimo tego coś nie działa to... 17 1 1 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 16 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2021 A teraz to na co czeka każdy który wkłada trochę wysiłku w napisanie takiego poradnika.... Gratulacje!! 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kiwi 4ester Opublikowano 16 Września 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Września 2021 2 godziny temu, ewemarkam napisał: A teraz to na co czeka każdy który wkłada trochę wysiłku w napisanie takiego poradnika.... Gratulacje!! Czyli, że się spodobało 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ura_bus Opublikowano 16 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2021 11 minut temu, Kiwi 4ester napisał: Czyli, że się spodobało Duże brawa i uznanie za manual oraz zapał i konsekwencję w ulepszaniu forka. Pozdrawiam, 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gourmet Opublikowano 16 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2021 Świetnie zrobiony manual, gratulacje! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel.wro Opublikowano 16 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2021 Mnie akurat takie kierunkowskazy irytują jak skręcam dajmy na to w prawo i zaraz w lewo. Ale instukcja spoko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kiwi 4ester Opublikowano 16 Września 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Września 2021 2 godziny temu, Pawel.wro napisał: Mnie akurat takie kierunkowskazy irytują jak skręcam dajmy na to w prawo i zaraz w lewo. Ale instukcja spoko No to wtedy trzeba normalnie włączyć kierunek, żeby po odkręceniu kierownicą odbiło manetkę 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 17 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2021 Ale się "uparłeś" - ale gratulacje! mnie wkurza brak modułu automatycznie składanych/rozkładanych lusterek przy wyłączeniu auta. ja wolę tak jak jest, kierunki używam ale lubię to 1 kliknięcie - to mi się kojarzy ze skodą a jak to działa jak mijasz skodziarstwo itp szarlataństwo przyspieszające minutę do 60-tki na 3 pasmowej drodze i zmieniasz pas lewy prawy? To czy nadal miga prawy nawet jak włączysz lewy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kiwi 4ester Opublikowano 17 Września 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Września 2021 18 minut temu, AdaSch napisał: Ale się "uparłeś" Ja wiem? Po prostu chciałem i zrobiłem 18 minut temu, AdaSch napisał: - ale gratulacje! Dziękuję 18 minut temu, AdaSch napisał: ? To czy nadal miga prawy nawet jak włączysz lewy? W momencie przełączania od razu zmieniają się kierunki, przerywając procedurę 3 klika czyli działa bdb 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kiwi 4ester Opublikowano 17 Września 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Września 2021 Dziś trochę pojeździłem po mieście i stwierdzam, że ten moduł to jest świetna sprawa Do zmiany pasa ruchu idealne wręcz. Mało tego, to są nawet łącznie 4 mrugnięcia (co uważam za zaletę), bo pierwsze to wciśnięcie manetki i 3 mrugnięcia z modułu 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hudy17 Opublikowano 17 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2021 W dniu 16.09.2021 o 04:31, Kiwi 4ester napisał: UWAGA!!!!!!!! PAMIĘTAJ, ŻE MASZ DO CZYNIENIA Z ELEKTRYKĄ, GDZIE NIEWŁAŚCIWE POŁĄCZENIE LUB PRZECIĘCIE PRZEWODÓW MOŻE NAROBIĆ WIĘKSZEGO PROBLEMU!!! JEŚLI NIE CZUJESZ SIĘ NA SIŁACH TO NIE RÓB TEGO ALBO ODDAJ DO SPECJALISTY!!! DIY dotyczy Forków przedliftowych 02-05. Kabelkologia może, ale nie musi być taka sama w polifcie, ale tego nie wiem Czołem Forumowicze W skrócie o module. Działa jak kierunkowskazy w nowszych autach, gdy lekko naciśniemy manetkę to wtedy mignie nam 3x Do siebie dołożyłem z przyzwyczajenia, że w ciężarówkach takie wynalazki są i zawsze to też jakiś powiew świeżości w (jakby nie było) prawie pełnoletnim aucie Co nam będzie potrzebne: Moduł - podaję to, które kupiłem, ale myślę, że każdy inny też będzie dobry (jeśli do podłączenia są tylko 4 kabelki) https://allegro.pl/oferta/modul-komfortu-kierunkowskazow-uniwersalny-6813111361 Ściągacz izolacji - ja akurat mam taki i robi robotę taśma izolacyjna wkrętak krzyżykowy adapter bezpiecznika - o takie o jeden dłuższy przewód - najlepiej czerwony, może być metr, przekrój 0,5 do 1mm multimetr trochę wolnego czasu Zaczynamy od wykręcenia trzech wkrętów, które znajdują się w zaznaczonych niżej miejscach Używając troszeczkę siły ściągamy dolną osłonę kolumny kierownicy oraz panel dolny. Po ściągnięciu będzie to wyglądało mniej więcej tak Zanim wypniemy kostkę, to w tym miejscu warto by było dla pewności skorzystać z multimetra, aby się na bank upewnić, że w waszym aucie dany kabel odpowiada danej funkcji. Z tego gąszczu będą nas interesować tylko trzy kabelki: Czarno Zielony - lewy kierunkowskaz Jasnozielony Czarny - prawy kierunkowskaz Czarny - masa Po podpięciu z multimetrem będzie to wyglądało mniej więcej tak. IMG_20210912_181057.mp4 33 MB · 0 pobrań Teraz, żeby wypiąć kostkę wystarczy wcisnąć tego dzyndzla i lekkimi ruchami ciągnąć za przewody. Odwijamy taśmę izolacyjną z przewodów Teraz trzeba zapoznać się z instrukcją obsługi modułu. W moim mam 4 kabelki do podłączenia: Brązowy - prawy kierunkowskaz - idzie do Jasnozielony Czarny Szary - lewy kierunkowskaz - idzie do Czarno Zielony Czarny - masa - idzie do Czarny Czerwony - +12V po zapłonie (ACC) - to ciągniemy do bezpieczników. Korzystając ze ściągacza trzeba bardzo delikatnie usunąć izolację z przewodów. Następnie łączymy przewody odpowiednio i zabezpieczamy taśmą izolacyjną. NA ZDJĘCIU PONIŻEJ NIE SUGEROWAĆ SIĘ PODŁĄCZENIEM CZERWONEGO PRZEWODU!!!!! ON PÓJDZIE OSOBNO DO BEZPIECZNIKÓW!!!! (Szukałem plusa po ACC przy manetce, ale nie znalazłem ) Jak widzicie dorobiłem sobie kostkę 4pin, ponieważ u siebie moduł mam przyklejony na taśmie dwustronnej do osłony kolumny Teraz przeciągamy czerwony przewód Teraz łączymy czerwony przewód z adapterem bezpiecznika i zabezpieczamy połączenie. U siebie wpiąłem się adapterem w bezpiecznik 10A do licznika kilometrów, który załącza się dopiero po przekręceniu kluczyka w pozycję ACC. Po tym jak wszystko mamy podłączone to należy zaprogramować moduł. Do każdego modułu powinna być instrukcja. Na koniec szybki test IMG_20210913_211456.mp4 40 MB · 0 pobrań Działa?? Jeśli tak, to skręcamy wszystko z powrotem i cieszymy się dodatkową funkcją w aucie Jeśli mimo tego coś nie działa to... super podoba mi się Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się