Skocz do zawartości

Dokładamy moduł "komfortowych kierunkowskazów" - DIY :)


Kiwi 4ester

Rekomendowane odpowiedzi

UWAGA!!!!!!!! PAMIĘTAJ, ŻE MASZ DO CZYNIENIA Z ELEKTRYKĄ, GDZIE NIEWŁAŚCIWE POŁĄCZENIE LUB PRZECIĘCIE PRZEWODÓW MOŻE NAROBIĆ WIĘKSZEGO PROBLEMU!!! JEŚLI NIE CZUJESZ SIĘ NA SIŁACH TO NIE RÓB TEGO ALBO ODDAJ DO SPECJALISTY!!!

DIY dotyczy Forków przedliftowych 02-05. Kabelkologia może, ale nie musi być taka sama w polifcie, ale tego nie wiem :(

 

Czołem Forumowicze :) 

W skrócie o module. Działa jak kierunkowskazy w nowszych autach, gdy lekko naciśniemy manetkę to wtedy mignie nam 3x :) Do siebie dołożyłem z przyzwyczajenia, że w ciężarówkach takie wynalazki są i zawsze to też jakiś powiew świeżości w (jakby nie było) prawie pełnoletnim aucie:thumbup:

Co nam będzie potrzebne:

  • Moduł - podaję to, które kupiłem, ale myślę, że każdy inny też będzie dobry (jeśli do podłączenia są tylko 4 kabelki) 
    https://allegro.pl/oferta/modul-komfortu-kierunkowskazow-uniwersalny-6813111361
  • Ściągacz izolacji - ja akurat mam taki i robi robotę :)
     249298436_Sciagacz-izolacji-808-080-Proskit_47616_1200.jpg.2ccbf9d01c683587a3448bd38601be15.jpg
  • taśma izolacyjna
  • wkrętak krzyżykowy
  • adapter bezpiecznika - o takie o
    pol_pl_Gniazdo-BYPASS-ATC-rozgaleziacz-Bezpiecznika-samochodowego-12546_3.jpg.b758aad74dde3ca8f21842957e5892aa.jpg
  • jeden dłuższy przewód - najlepiej czerwony, może być metr, przekrój 0,5 do 1mm
  • multimetr
  • trochę wolnego czasu :D
     

Zaczynamy od wykręcenia trzech wkrętów, które znajdują się w zaznaczonych niżej miejscach

 

IMG_20210912_062658.thumb.jpg.0152cfe5166723eb3d87732075050045.jpg

 

Używając troszeczkę siły ściągamy dolną osłonę kolumny kierownicy oraz panel dolny. Po ściągnięciu będzie to wyglądało mniej więcej tak

IMG_20210912_063900.thumb.jpg.6d38fe61b4f2509d0eb37ccbb62e0ed7.jpg

 

Zanim wypniemy kostkę, to w tym miejscu warto by było dla pewności skorzystać z multimetra, aby się na bank upewnić, że w waszym aucie dany kabel odpowiada danej funkcji.

IMG_20210912_0732061.thumb.jpg.1130eeadac407b968a6352dac6a92e21.jpg

 

Z tego gąszczu będą  nas interesować tylko trzy kabelki:

  • Czarno Zielony - lewy kierunkowskaz
  • Jasnozielony Czarny - prawy kierunkowskaz
  • Czarny - masa

 

Po podpięciu z multimetrem będzie to wyglądało mniej więcej tak.

 

Teraz, żeby wypiąć kostkę wystarczy wcisnąć tego dzyndzla i lekkimi ruchami ciągnąć za przewody.

IMG_20210912_073206.thumb.jpg.5b3466d0f070a815d5f424bc25c130b1.jpg

 

Odwijamy taśmę izolacyjną z przewodów

IMG_20210912_191736.thumb.jpg.4b811c324a9b881932e64ce575c7ff95.jpg

 

Teraz trzeba zapoznać się z instrukcją obsługi modułu. W moim mam 4 kabelki do podłączenia:

  • Brązowy - prawy kierunkowskaz - idzie do Jasnozielony Czarny
  • Szary - lewy kierunkowskaz - idzie do Czarno Zielony
  • Czarny - masa - idzie do Czarny
  • Czerwony - +12V po zapłonie (ACC) - to ciągniemy do bezpieczników.

 

Korzystając ze ściągacza trzeba bardzo delikatnie usunąć izolację z przewodów. Następnie łączymy przewody odpowiednio i zabezpieczamy taśmą izolacyjną. NA ZDJĘCIU PONIŻEJ NIE SUGEROWAĆ SIĘ PODŁĄCZENIEM CZERWONEGO PRZEWODU!!!!! ON PÓJDZIE OSOBNO DO BEZPIECZNIKÓW!!!! (Szukałem plusa po ACC przy manetce, ale nie znalazłem :P)

IMG_20210912_202056.thumb.jpg.2b02a7845bac98bb26aae37928ef278d.jpg

 

Jak widzicie dorobiłem sobie kostkę 4pin, ponieważ u siebie moduł mam przyklejony na taśmie dwustronnej do osłony kolumny :)

IMG_20210913_204856.thumb.jpg.fa359cee13e00ad0a2eeba8f951dba8c.jpg

 

Teraz przeciągamy czerwony przewód

IMG_20210913_205008.thumb.jpg.5b7cef49b64928956c7c4ceda38a23cf.jpg

 

IMG_20210913_205029.thumb.jpg.f986e3c647f233754006d4b7904022b8.jpg

 

IMG_20210913_205058.thumb.jpg.594991c2dd688e9c8c1bae5c8dcabd3c.jpg

 

Teraz łączymy czerwony przewód z adapterem bezpiecznika i zabezpieczamy połączenie. 

U siebie wpiąłem się adapterem w bezpiecznik 10A do licznika kilometrów, który załącza się dopiero po przekręceniu kluczyka w pozycję ACC. Po tym jak wszystko mamy podłączone to należy zaprogramować moduł. Do każdego modułu powinna być instrukcja. Na koniec szybki test :D

 

Działa?? Jeśli tak, to skręcamy wszystko z powrotem i cieszymy się dodatkową funkcją w aucie :thumbup:

 

Jeśli mimo tego coś nie działa to...:ph34r:

d100.jpg.dc5aed86bf57d8af801e00c631b2f850.jpg

 

d101.jpg.a9959b9a95e79e9e53501e5485f43015.jpg

 

d102.jpg.67d66c062f84ea4f1e7527b9fa45258f.jpg

 

 

:biglol::biglol::biglol:

 

 

 

 

 

 

  • Super! 17
  • Dzięki! 1
  • Haha 1
  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Pawel.wro napisał:

Mnie akurat takie kierunkowskazy irytują jak skręcam dajmy na to w prawo i zaraz w lewo. Ale instukcja spoko

No to wtedy trzeba normalnie włączyć kierunek, żeby po odkręceniu kierownicą odbiło manetkę :OO:

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale się "uparłeś" - ale gratulacje! mnie wkurza brak modułu automatycznie składanych/rozkładanych lusterek przy wyłączeniu auta.

ja wolę tak jak jest, kierunki używam ale lubię to 1 kliknięcie :) - to mi się kojarzy ze skodą :lol:

 

a jak to działa jak mijasz skodziarstwo itp szarlataństwo przyspieszające minutę do 60-tki na 3 pasmowej drodze i zmieniasz pas lewy prawy? To czy nadal miga prawy nawet jak włączysz lewy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, AdaSch napisał:

Ale się "uparłeś"

Ja wiem? Po prostu chciałem i zrobiłem:D

18 minut temu, AdaSch napisał:

 

- ale gratulacje!

Dziękuję :hi:

18 minut temu, AdaSch napisał:

? To czy nadal miga prawy nawet jak włączysz lewy?

W momencie przełączania od razu zmieniają się kierunki, przerywając procedurę 3 klika :) czyli działa bdb :thumbup:

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś trochę pojeździłem po mieście i stwierdzam, że ten moduł to jest świetna sprawa :thumbup: Do zmiany pasa ruchu idealne wręcz. Mało tego, to są nawet łącznie 4 mrugnięcia (co uważam za zaletę), bo pierwsze to wciśnięcie manetki i 3 mrugnięcia z modułu :thumbup:

  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.09.2021 o 04:31, Kiwi 4ester napisał:

UWAGA!!!!!!!! PAMIĘTAJ, ŻE MASZ DO CZYNIENIA Z ELEKTRYKĄ, GDZIE NIEWŁAŚCIWE POŁĄCZENIE LUB PRZECIĘCIE PRZEWODÓW MOŻE NAROBIĆ WIĘKSZEGO PROBLEMU!!! JEŚLI NIE CZUJESZ SIĘ NA SIŁACH TO NIE RÓB TEGO ALBO ODDAJ DO SPECJALISTY!!!

DIY dotyczy Forków przedliftowych 02-05. Kabelkologia może, ale nie musi być taka sama w polifcie, ale tego nie wiem :(

 

Czołem Forumowicze :) 

W skrócie o module. Działa jak kierunkowskazy w nowszych autach, gdy lekko naciśniemy manetkę to wtedy mignie nam 3x :) Do siebie dołożyłem z przyzwyczajenia, że w ciężarówkach takie wynalazki są i zawsze to też jakiś powiew świeżości w (jakby nie było) prawie pełnoletnim aucie:thumbup:

Co nam będzie potrzebne:

  • Moduł - podaję to, które kupiłem, ale myślę, że każdy inny też będzie dobry (jeśli do podłączenia są tylko 4 kabelki) 
    https://allegro.pl/oferta/modul-komfortu-kierunkowskazow-uniwersalny-6813111361
  • Ściągacz izolacji - ja akurat mam taki i robi robotę :)
     249298436_Sciagacz-izolacji-808-080-Proskit_47616_1200.jpg.2ccbf9d01c683587a3448bd38601be15.jpg
  • taśma izolacyjna
  • wkrętak krzyżykowy
  • adapter bezpiecznika - o takie o
    pol_pl_Gniazdo-BYPASS-ATC-rozgaleziacz-Bezpiecznika-samochodowego-12546_3.jpg.b758aad74dde3ca8f21842957e5892aa.jpg
  • jeden dłuższy przewód - najlepiej czerwony, może być metr, przekrój 0,5 do 1mm
  • multimetr
  • trochę wolnego czasu :D
     

Zaczynamy od wykręcenia trzech wkrętów, które znajdują się w zaznaczonych niżej miejscach

 

IMG_20210912_062658.thumb.jpg.0152cfe5166723eb3d87732075050045.jpg

 

Używając troszeczkę siły ściągamy dolną osłonę kolumny kierownicy oraz panel dolny. Po ściągnięciu będzie to wyglądało mniej więcej tak

IMG_20210912_063900.thumb.jpg.6d38fe61b4f2509d0eb37ccbb62e0ed7.jpg

 

Zanim wypniemy kostkę, to w tym miejscu warto by było dla pewności skorzystać z multimetra, aby się na bank upewnić, że w waszym aucie dany kabel odpowiada danej funkcji.

IMG_20210912_0732061.thumb.jpg.1130eeadac407b968a6352dac6a92e21.jpg

 

Z tego gąszczu będą  nas interesować tylko trzy kabelki:

  • Czarno Zielony - lewy kierunkowskaz
  • Jasnozielony Czarny - prawy kierunkowskaz
  • Czarny - masa

 

Po podpięciu z multimetrem będzie to wyglądało mniej więcej tak.

 

 

Teraz, żeby wypiąć kostkę wystarczy wcisnąć tego dzyndzla i lekkimi ruchami ciągnąć za przewody.

IMG_20210912_073206.thumb.jpg.5b3466d0f070a815d5f424bc25c130b1.jpg

 

Odwijamy taśmę izolacyjną z przewodów

IMG_20210912_191736.thumb.jpg.4b811c324a9b881932e64ce575c7ff95.jpg

 

Teraz trzeba zapoznać się z instrukcją obsługi modułu. W moim mam 4 kabelki do podłączenia:

  • Brązowy - prawy kierunkowskaz - idzie do Jasnozielony Czarny
  • Szary - lewy kierunkowskaz - idzie do Czarno Zielony
  • Czarny - masa - idzie do Czarny
  • Czerwony - +12V po zapłonie (ACC) - to ciągniemy do bezpieczników.

 

Korzystając ze ściągacza trzeba bardzo delikatnie usunąć izolację z przewodów. Następnie łączymy przewody odpowiednio i zabezpieczamy taśmą izolacyjną. NA ZDJĘCIU PONIŻEJ NIE SUGEROWAĆ SIĘ PODŁĄCZENIEM CZERWONEGO PRZEWODU!!!!! ON PÓJDZIE OSOBNO DO BEZPIECZNIKÓW!!!! (Szukałem plusa po ACC przy manetce, ale nie znalazłem :P)

IMG_20210912_202056.thumb.jpg.2b02a7845bac98bb26aae37928ef278d.jpg

 

Jak widzicie dorobiłem sobie kostkę 4pin, ponieważ u siebie moduł mam przyklejony na taśmie dwustronnej do osłony kolumny :)

IMG_20210913_204856.thumb.jpg.fa359cee13e00ad0a2eeba8f951dba8c.jpg

 

Teraz przeciągamy czerwony przewód

IMG_20210913_205008.thumb.jpg.5b7cef49b64928956c7c4ceda38a23cf.jpg

 

IMG_20210913_205029.thumb.jpg.f986e3c647f233754006d4b7904022b8.jpg

 

IMG_20210913_205058.thumb.jpg.594991c2dd688e9c8c1bae5c8dcabd3c.jpg

 

Teraz łączymy czerwony przewód z adapterem bezpiecznika i zabezpieczamy połączenie. 

U siebie wpiąłem się adapterem w bezpiecznik 10A do licznika kilometrów, który załącza się dopiero po przekręceniu kluczyka w pozycję ACC. Po tym jak wszystko mamy podłączone to należy zaprogramować moduł. Do każdego modułu powinna być instrukcja. Na koniec szybki test :D

 

 

Działa?? Jeśli tak, to skręcamy wszystko z powrotem i cieszymy się dodatkową funkcją w aucie :thumbup:

 

Jeśli mimo tego coś nie działa to...:ph34r:

d100.jpg.dc5aed86bf57d8af801e00c631b2f850.jpg

 

d101.jpg.a9959b9a95e79e9e53501e5485f43015.jpg

 

d102.jpg.67d66c062f84ea4f1e7527b9fa45258f.jpg

 

super podoba mi się

 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...