Jump to content

Dokładamy moduł "komfortowych kierunkowskazów" - DIY :)


Kiwi 4ester
 Share

Recommended Posts

UWAGA!!!!!!!! PAMIĘTAJ, ŻE MASZ DO CZYNIENIA Z ELEKTRYKĄ, GDZIE NIEWŁAŚCIWE POŁĄCZENIE LUB PRZECIĘCIE PRZEWODÓW MOŻE NAROBIĆ WIĘKSZEGO PROBLEMU!!! JEŚLI NIE CZUJESZ SIĘ NA SIŁACH TO NIE RÓB TEGO ALBO ODDAJ DO SPECJALISTY!!!

DIY dotyczy Forków przedliftowych 02-05. Kabelkologia może, ale nie musi być taka sama w polifcie, ale tego nie wiem :(

 

Czołem Forumowicze :) 

W skrócie o module. Działa jak kierunkowskazy w nowszych autach, gdy lekko naciśniemy manetkę to wtedy mignie nam 3x :) Do siebie dołożyłem z przyzwyczajenia, że w ciężarówkach takie wynalazki są i zawsze to też jakiś powiew świeżości w (jakby nie było) prawie pełnoletnim aucie:thumbup:

Co nam będzie potrzebne:

  • Moduł - podaję to, które kupiłem, ale myślę, że każdy inny też będzie dobry (jeśli do podłączenia są tylko 4 kabelki) 
    https://allegro.pl/oferta/modul-komfortu-kierunkowskazow-uniwersalny-6813111361
  • Ściągacz izolacji - ja akurat mam taki i robi robotę :)
     249298436_Sciagacz-izolacji-808-080-Proskit_47616_1200.jpg.2ccbf9d01c683587a3448bd38601be15.jpg
  • taśma izolacyjna
  • wkrętak krzyżykowy
  • adapter bezpiecznika - o takie o
    pol_pl_Gniazdo-BYPASS-ATC-rozgaleziacz-Bezpiecznika-samochodowego-12546_3.jpg.b758aad74dde3ca8f21842957e5892aa.jpg
  • jeden dłuższy przewód - najlepiej czerwony, może być metr, przekrój 0,5 do 1mm
  • multimetr
  • trochę wolnego czasu :D
     

Zaczynamy od wykręcenia trzech wkrętów, które znajdują się w zaznaczonych niżej miejscach

 

IMG_20210912_062658.thumb.jpg.0152cfe5166723eb3d87732075050045.jpg

 

Używając troszeczkę siły ściągamy dolną osłonę kolumny kierownicy oraz panel dolny. Po ściągnięciu będzie to wyglądało mniej więcej tak

IMG_20210912_063900.thumb.jpg.6d38fe61b4f2509d0eb37ccbb62e0ed7.jpg

 

Zanim wypniemy kostkę, to w tym miejscu warto by było dla pewności skorzystać z multimetra, aby się na bank upewnić, że w waszym aucie dany kabel odpowiada danej funkcji.

IMG_20210912_0732061.thumb.jpg.1130eeadac407b968a6352dac6a92e21.jpg

 

Z tego gąszczu będą  nas interesować tylko trzy kabelki:

  • Czarno Zielony - lewy kierunkowskaz
  • Jasnozielony Czarny - prawy kierunkowskaz
  • Czarny - masa

 

Po podpięciu z multimetrem będzie to wyglądało mniej więcej tak.

 

Teraz, żeby wypiąć kostkę wystarczy wcisnąć tego dzyndzla i lekkimi ruchami ciągnąć za przewody.

IMG_20210912_073206.thumb.jpg.5b3466d0f070a815d5f424bc25c130b1.jpg

 

Odwijamy taśmę izolacyjną z przewodów

IMG_20210912_191736.thumb.jpg.4b811c324a9b881932e64ce575c7ff95.jpg

 

Teraz trzeba zapoznać się z instrukcją obsługi modułu. W moim mam 4 kabelki do podłączenia:

  • Brązowy - prawy kierunkowskaz - idzie do Jasnozielony Czarny
  • Szary - lewy kierunkowskaz - idzie do Czarno Zielony
  • Czarny - masa - idzie do Czarny
  • Czerwony - +12V po zapłonie (ACC) - to ciągniemy do bezpieczników.

 

Korzystając ze ściągacza trzeba bardzo delikatnie usunąć izolację z przewodów. Następnie łączymy przewody odpowiednio i zabezpieczamy taśmą izolacyjną. NA ZDJĘCIU PONIŻEJ NIE SUGEROWAĆ SIĘ PODŁĄCZENIEM CZERWONEGO PRZEWODU!!!!! ON PÓJDZIE OSOBNO DO BEZPIECZNIKÓW!!!! (Szukałem plusa po ACC przy manetce, ale nie znalazłem :P)

IMG_20210912_202056.thumb.jpg.2b02a7845bac98bb26aae37928ef278d.jpg

 

Jak widzicie dorobiłem sobie kostkę 4pin, ponieważ u siebie moduł mam przyklejony na taśmie dwustronnej do osłony kolumny :)

IMG_20210913_204856.thumb.jpg.fa359cee13e00ad0a2eeba8f951dba8c.jpg

 

Teraz przeciągamy czerwony przewód

IMG_20210913_205008.thumb.jpg.5b7cef49b64928956c7c4ceda38a23cf.jpg

 

IMG_20210913_205029.thumb.jpg.f986e3c647f233754006d4b7904022b8.jpg

 

IMG_20210913_205058.thumb.jpg.594991c2dd688e9c8c1bae5c8dcabd3c.jpg

 

Teraz łączymy czerwony przewód z adapterem bezpiecznika i zabezpieczamy połączenie. 

U siebie wpiąłem się adapterem w bezpiecznik 10A do licznika kilometrów, który załącza się dopiero po przekręceniu kluczyka w pozycję ACC. Po tym jak wszystko mamy podłączone to należy zaprogramować moduł. Do każdego modułu powinna być instrukcja. Na koniec szybki test :D

 

Działa?? Jeśli tak, to skręcamy wszystko z powrotem i cieszymy się dodatkową funkcją w aucie :thumbup:

 

Jeśli mimo tego coś nie działa to...:ph34r:

d100.jpg.dc5aed86bf57d8af801e00c631b2f850.jpg

 

d101.jpg.a9959b9a95e79e9e53501e5485f43015.jpg

 

d102.jpg.67d66c062f84ea4f1e7527b9fa45258f.jpg

 

 

:biglol::biglol::biglol:

 

 

 

 

 

 

  • Like 17
  • Thanks 1
  • Haha 1
  • Upvote 3
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, ewemarkam napisał:

A teraz to na co czeka każdy który wkłada trochę wysiłku w napisanie takiego poradnika.... Gratulacje!!:applause:

Czyli, że się spodobało :D

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

11 minut temu, Kiwi 4ester napisał:

Czyli, że się spodobało 

Duże brawa i uznanie za manual oraz zapał i konsekwencję w ulepszaniu forka.

Pozdrawiam,

 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, Pawel.wro napisał:

Mnie akurat takie kierunkowskazy irytują jak skręcam dajmy na to w prawo i zaraz w lewo. Ale instukcja spoko

No to wtedy trzeba normalnie włączyć kierunek, żeby po odkręceniu kierownicą odbiło manetkę :OO:

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Ale się "uparłeś" - ale gratulacje! mnie wkurza brak modułu automatycznie składanych/rozkładanych lusterek przy wyłączeniu auta.

ja wolę tak jak jest, kierunki używam ale lubię to 1 kliknięcie :) - to mi się kojarzy ze skodą :lol:

 

a jak to działa jak mijasz skodziarstwo itp szarlataństwo przyspieszające minutę do 60-tki na 3 pasmowej drodze i zmieniasz pas lewy prawy? To czy nadal miga prawy nawet jak włączysz lewy?

Link to comment
Share on other sites

18 minut temu, AdaSch napisał:

Ale się "uparłeś"

Ja wiem? Po prostu chciałem i zrobiłem:D

18 minut temu, AdaSch napisał:

 

- ale gratulacje!

Dziękuję :hi:

18 minut temu, AdaSch napisał:

? To czy nadal miga prawy nawet jak włączysz lewy?

W momencie przełączania od razu zmieniają się kierunki, przerywając procedurę 3 klika :) czyli działa bdb :thumbup:

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Dziś trochę pojeździłem po mieście i stwierdzam, że ten moduł to jest świetna sprawa :thumbup: Do zmiany pasa ruchu idealne wręcz. Mało tego, to są nawet łącznie 4 mrugnięcia (co uważam za zaletę), bo pierwsze to wciśnięcie manetki i 3 mrugnięcia z modułu :thumbup:

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

W dniu 16.09.2021 o 04:31, Kiwi 4ester napisał:

UWAGA!!!!!!!! PAMIĘTAJ, ŻE MASZ DO CZYNIENIA Z ELEKTRYKĄ, GDZIE NIEWŁAŚCIWE POŁĄCZENIE LUB PRZECIĘCIE PRZEWODÓW MOŻE NAROBIĆ WIĘKSZEGO PROBLEMU!!! JEŚLI NIE CZUJESZ SIĘ NA SIŁACH TO NIE RÓB TEGO ALBO ODDAJ DO SPECJALISTY!!!

DIY dotyczy Forków przedliftowych 02-05. Kabelkologia może, ale nie musi być taka sama w polifcie, ale tego nie wiem :(

 

Czołem Forumowicze :) 

W skrócie o module. Działa jak kierunkowskazy w nowszych autach, gdy lekko naciśniemy manetkę to wtedy mignie nam 3x :) Do siebie dołożyłem z przyzwyczajenia, że w ciężarówkach takie wynalazki są i zawsze to też jakiś powiew świeżości w (jakby nie było) prawie pełnoletnim aucie:thumbup:

Co nam będzie potrzebne:

  • Moduł - podaję to, które kupiłem, ale myślę, że każdy inny też będzie dobry (jeśli do podłączenia są tylko 4 kabelki) 
    https://allegro.pl/oferta/modul-komfortu-kierunkowskazow-uniwersalny-6813111361
  • Ściągacz izolacji - ja akurat mam taki i robi robotę :)
     249298436_Sciagacz-izolacji-808-080-Proskit_47616_1200.jpg.2ccbf9d01c683587a3448bd38601be15.jpg
  • taśma izolacyjna
  • wkrętak krzyżykowy
  • adapter bezpiecznika - o takie o
    pol_pl_Gniazdo-BYPASS-ATC-rozgaleziacz-Bezpiecznika-samochodowego-12546_3.jpg.b758aad74dde3ca8f21842957e5892aa.jpg
  • jeden dłuższy przewód - najlepiej czerwony, może być metr, przekrój 0,5 do 1mm
  • multimetr
  • trochę wolnego czasu :D
     

Zaczynamy od wykręcenia trzech wkrętów, które znajdują się w zaznaczonych niżej miejscach

 

IMG_20210912_062658.thumb.jpg.0152cfe5166723eb3d87732075050045.jpg

 

Używając troszeczkę siły ściągamy dolną osłonę kolumny kierownicy oraz panel dolny. Po ściągnięciu będzie to wyglądało mniej więcej tak

IMG_20210912_063900.thumb.jpg.6d38fe61b4f2509d0eb37ccbb62e0ed7.jpg

 

Zanim wypniemy kostkę, to w tym miejscu warto by było dla pewności skorzystać z multimetra, aby się na bank upewnić, że w waszym aucie dany kabel odpowiada danej funkcji.

IMG_20210912_0732061.thumb.jpg.1130eeadac407b968a6352dac6a92e21.jpg

 

Z tego gąszczu będą  nas interesować tylko trzy kabelki:

  • Czarno Zielony - lewy kierunkowskaz
  • Jasnozielony Czarny - prawy kierunkowskaz
  • Czarny - masa

 

Po podpięciu z multimetrem będzie to wyglądało mniej więcej tak.

 

 

Teraz, żeby wypiąć kostkę wystarczy wcisnąć tego dzyndzla i lekkimi ruchami ciągnąć za przewody.

IMG_20210912_073206.thumb.jpg.5b3466d0f070a815d5f424bc25c130b1.jpg

 

Odwijamy taśmę izolacyjną z przewodów

IMG_20210912_191736.thumb.jpg.4b811c324a9b881932e64ce575c7ff95.jpg

 

Teraz trzeba zapoznać się z instrukcją obsługi modułu. W moim mam 4 kabelki do podłączenia:

  • Brązowy - prawy kierunkowskaz - idzie do Jasnozielony Czarny
  • Szary - lewy kierunkowskaz - idzie do Czarno Zielony
  • Czarny - masa - idzie do Czarny
  • Czerwony - +12V po zapłonie (ACC) - to ciągniemy do bezpieczników.

 

Korzystając ze ściągacza trzeba bardzo delikatnie usunąć izolację z przewodów. Następnie łączymy przewody odpowiednio i zabezpieczamy taśmą izolacyjną. NA ZDJĘCIU PONIŻEJ NIE SUGEROWAĆ SIĘ PODŁĄCZENIEM CZERWONEGO PRZEWODU!!!!! ON PÓJDZIE OSOBNO DO BEZPIECZNIKÓW!!!! (Szukałem plusa po ACC przy manetce, ale nie znalazłem :P)

IMG_20210912_202056.thumb.jpg.2b02a7845bac98bb26aae37928ef278d.jpg

 

Jak widzicie dorobiłem sobie kostkę 4pin, ponieważ u siebie moduł mam przyklejony na taśmie dwustronnej do osłony kolumny :)

IMG_20210913_204856.thumb.jpg.fa359cee13e00ad0a2eeba8f951dba8c.jpg

 

Teraz przeciągamy czerwony przewód

IMG_20210913_205008.thumb.jpg.5b7cef49b64928956c7c4ceda38a23cf.jpg

 

IMG_20210913_205029.thumb.jpg.f986e3c647f233754006d4b7904022b8.jpg

 

IMG_20210913_205058.thumb.jpg.594991c2dd688e9c8c1bae5c8dcabd3c.jpg

 

Teraz łączymy czerwony przewód z adapterem bezpiecznika i zabezpieczamy połączenie. 

U siebie wpiąłem się adapterem w bezpiecznik 10A do licznika kilometrów, który załącza się dopiero po przekręceniu kluczyka w pozycję ACC. Po tym jak wszystko mamy podłączone to należy zaprogramować moduł. Do każdego modułu powinna być instrukcja. Na koniec szybki test :D

 

 

Działa?? Jeśli tak, to skręcamy wszystko z powrotem i cieszymy się dodatkową funkcją w aucie :thumbup:

 

Jeśli mimo tego coś nie działa to...:ph34r:

d100.jpg.dc5aed86bf57d8af801e00c631b2f850.jpg

 

d101.jpg.a9959b9a95e79e9e53501e5485f43015.jpg

 

d102.jpg.67d66c062f84ea4f1e7527b9fa45258f.jpg

 

super podoba mi się

 

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...