Skocz do zawartości

Nie zawsze włącza się P i N


Lipton

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio zauważyłem, że czasami po przesunięciu dźwigni na N i P (tylko przy tych pozycjach to występuje) nie zapala się lampka na tablicy, choć luz się włącza (analogicznie przy P blokuje się skrzynia). Dopiero jakby takie mocniejsze pchnięcie drążka w stronę przodu auta powoduje zaświecenie lampki. Jak przy takim nieświęcącym się podświetleniu N i P wyłączę silnik i próbuję odpalić to nie ma żadnej reakcji - tak jakbym próbował odpalić samochód na D itd. Czyli niby mechanicznie luz się włącza, ale tak jakby skrzynia daje sygnał jakby była na biegu. Problem pojawił się z dnia na dzień, nic nie było wymieniane, grzebane itp. Teraz kiedy o tym wiem i energiczniej przełączam na P i N to działa wszystko bez zarzutu, ale przy delikatnym przełączeniu od czasu do czasu lampka się nie zaświeci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ewemarkamCzy to zadanie dla mechanika, czy ogarnięty człowiek nie mający dwóch lewych rąk, ale akurat w samochodzie nigdy nie grzebiący, może spróbować się do tego zabrać samemu? Jak teraz sobie myślę to u mnie ten wybierak chodzi jakby ciężej niż choćby kilka lat temu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ewemarkamCzy to zadanie dla mechanika, czy ogarnięty człowiek nie mający dwóch lewych rąk, ale akurat w samochodzie nigdy nie grzebiący, może spróbować się do tego zabrać samemu? Jak teraz sobie myślę to u mnie ten wybierak chodzi jakby ciężej niż choćby kilka lat temu.
Jest z boku skrzyni po prawej stronie. Ale bez kanału albo najazdów będzie ciężko go wyjąć. Generalnie nie przymierzałem się do tego aby go wyjąć nigdy. Ale raczej filozofii nie będzie, podstawowe klucze.
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ewemarkamMam kanał, mały, ale do tego jakby co wystarczy. Zerknę w manual i zdecyduję czy sam spróbuję:) Jeśli mnie to przerośnie to mechanik mi to wyjmie, a ja się pobawię z czyszczeniem. Dziękuję! Jak nie pomoże to na pewno się odezwę o pomoc w dalszych poszukiwaniach rozwiązania:)

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam, ale tylko tyle, nie wiem na ile zgodne jest to z Foresterem też. Ale wynika z tego tyle że jesli nie zapalają Ci się na liczniku lampki tzn że przełacznik jest uszkodzony, on podaje masę na TCM (sterownik skrzyni), jak na lampki na liczniku. Więc pomiary można sobie darować :) Jeśli nie zmienia Ci się na liczniku (P,R,N,D itd) to jest on albo do czyszczenia albo do wymiany. Albo do regulacji linka, ale wtedy np prawidłowo by działał w połozeniach pośrednich, np miedzy P i R. Może być ciężko go tak ustawić bo on wskakuje na określone pozycje

 

TCU.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...