Jump to content

Hamulce WRX STI kto to może ogarnąć w Lubelskim


Krakers11

Recommended Posts

Witam.

Posiadam WRX-a STI 2014r. 2,5L 300KM z Polskiego salonu i praktycznie od początku mam problem z hamulcami.

Zdarza się to sporadycznie i tylko przy bardzo rozgrzanych hamulcach (czytaj przy ostrej jeździe).

Klocki z przodu jakby nie odbijają, blokują się nie wiem jak to określić generalnie objaw jest taki, że auto zaczyna strasznie wibrować+wycie z przednich kół- zatrzymam się w takiej sytuacji na 5-10sek. jadę dalej i jest ok  ( no chyba ,że zrobię kilka ostrych hamowań to sytuacja powraca- tak jakby hamulce wymagały przestudzenia) . Wymienione przewody hamulcowe (te elastyczne ) wymienione tarcze najpierw OEM+klocki HAWK potem (najpierw Brembo XTRA+ klocek HAWK ) teraz tarcze z pizza brakes nacinane + jakieś dobre klocki (nie pamiętam już jakie)+wymieniony DOT . Jest jakby trochę lepiej ale ostatnio przy jeździe po autostradzie i przy 4 hamowaniach 180-50 sytuacja się powtórzyła.  Kolejnym tematem jest ,że odwieczna walka z "bijącymi tarczami", średnio po przejechaniu 5-10tys km od założenia nowych tarcz i klocków tarcze zaczynają wibrować przy hamowaniu. Czy zna ktoś rozwiązanie- co założyć lub co zrobić lub jakiegoś majstra najlepiej z Lublina co by to ogarnął.

Link to comment
Share on other sites

Siemanko.

Może byc tak że dużo syfu (pyłu) się zbiera w prowadnicach i nie odbijaja klocki po pewnym czasie.

Ogólnie ten problem z "bijacymi" tarczami jest chyba normą w STI po 2010 roku bo krowa utyła a srednica tarcz została ta sama co poprzednio.

Największym problemem  jest przegrzewanie się tarcz co można delikatnie poprawić poprzez "rzeźbę" i dorabiane chłodzenia lub "usunięcie" przednich tarcz kotwicznych. 

Odnowienie zacisków z twojej okolicy to Alpaka Brakes.... 

 

W razie większej ilosci pytań to prv. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

jeżeli ci się nie zacinają zaciski to dobrze sprawdź łożyska kół i sprawdź sobie tylne hamulce jeżeli będziesz miał ty pogięty lub zapieczony to będzie ci przód bił miałem tak w gt tył był zapieczony wymieniłem przód i dalej jakby bił okazało się ze tył jest zapieczony lub tarcza pogięta nie pamiętam wymieniłem tył i hamulce żyleta

Link to comment
Share on other sites

Tył na wszelki wypadek też wymieniłem. Jeżeli chodzi o przód to na zimnych hamulcach koła się kręcą ok. jak się hamulce rozgrzeje to trochę jakby ocierają - niby majster robił mówił ,że tłoczki i "wszystko" jest cacy ale jednak coś nie gra. W wolnej chwili pojade do Alpaka Brakes

Link to comment
Share on other sites

Ja obstawiałbym rdze/brud w jażmach w miejscu, gdzie stykają się z klockami. To częste, że mechanior zmieni klocki, a nie wyjmie i nie wyczyści styku klocka z jażmami. To wyjaśniło by dlaczego na zimnym jest ok, a po rozgrzaniu i rozszerzeniu klocków jest problem. Osobiście czyszczę to starym dłutem (zeskrobuję skrzepy z rdzy i szczotką na wiertarce. Jeżeli po szczotce coś jeszcze widać, nawet delikatne skrzepy, czynność poprawiam aż jażmo będzie czyste. W przypadku klocków używanych od dłuższego czasu też trzeba wyczyścić styk z jażmem 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 9.09.2021 o 21:13, marc120 napisał:

Ja obstawiałbym rdze/brud w jażmach w miejscu, gdzie stykają się z klockami. To częste, że mechanior zmieni klocki, a nie wyjmie i nie wyczyści styku klocka z jażmami. To wyjaśniło by dlaczego na zimnym jest ok, a po rozgrzaniu i rozszerzeniu klocków jest problem. Osobiście czyszczę to starym dłutem (zeskrobuję skrzepy z rdzy i szczotką na wiertarce. Jeżeli po szczotce coś jeszcze widać, nawet delikatne skrzepy, czynność poprawiam aż jażmo będzie czyste. W przypadku klocków używanych od dłuższego czasu też trzeba wyczyścić styk z jażmem 

Tylko że w kolegi przypadku mówimy o trochę innej budowie zacisku i tam klocek bardziej porusza sie na dwóch bolcach niz na stopkach jażma. Ogolnie tak jak prawisz przyczyna nie powracania klocka moze być brud ale w tym przypadku bardziej z pyłu klockowego niż rdzy.

Link to comment
Share on other sites

Na początek wymienić uszczelki na tłoczkach. One odpowiadają za luzowanie klocków. Sparciałe nie cofają tłoczków. Oczywiście jak reszta chodzi bezboleśnie (odpowiednio luźno).

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Dokładnie całość musi chodzić odpowiednio luźno bo jak się rozgrzeje to zaczyna być problem.

Jak mimo wyczyszczenia nie jest wystarczająco luźno, to się trochę rozmiar klocków "poprawia" - zmniejsza (wbrew pozorom niby takie same klocki różnych producentów potrafią się różnić minimalnie).

 

Jak hamujesz ostro to wywal przednie blachy osłonowe - przeciwbryzgowe (nie kotwiczne bo ich nigdy z przodu nie ma ;-) i będzie lepsze chłodzenie, mam tak zrobione i jest lepiej (a klocki wewnętrzne się tak szybko nie zużywają).

 

Co do gięcia jest dużo czynników, ale jeden to częsty błąd kierowcy, po ostrym hamowaniu stają na światłach i trzymają nadal wciśnięty pedał hamulca...

Co się wtedy dzieje cieplnie w tym miejscu tarczy gdzie jest dociskany klocek łatwo zgadnąć...

 

Generalnie hamujesz, przestajesz i dajesz autu choć 1 m się potoczyć, jak się boisz lub jest spadek to ręczny ci pomoże aby stał w miejscu.

Edited by artaa
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...