mati Opublikowano 5 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2007 To że silnik EJ25 bardziej się grzeje niż EJ20 wiemy. Każdy kto jeździł po torze 2,5L Imprezą i ma wskażnik temp. oleju widział że dochodzi ona do 120°C. Ostatnio miałem porównanie kiedy jechałem do Poznania moją 2.0, a kilka dnia pożniej 2.5. Przy tej samej prędkości 180 - 200 kmh, temp. oleju w 2.5 była o 10-15°C wyższa. Dlatego też właściciel tego STi 2.5 zdecydował się na montaż chłodnicy oleju. Szczerze mówiąc moim zdaniem każdy GT, WRX czy STi wyposażony w silnik 2.5L powinnien być wyposażony w chłodnice oleju. chłodniczka jest na tyle mała że mieści sie za grillem: podkładka z termostatem między blokiem a filtrem oleju: Przewody i złączki Goodridge'a: Chłodnica przykręcona na swoim miejscu: gotowe: Teraz temp. oleju nie powinna przekroczyć 95° C. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek_WAWA Opublikowano 5 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2007 Mati, napisz mi jaki jest koszt takiej imprezy ?? Ja jeżdząc po mieście w 2.0 mam ~105 stopni na wskaźniku w upalne dni. Narazie ciesze się z natrysku na IC i w upalne dni naprawdę jest wielka różnica. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 5 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2007 No właśnie - ciekawa sprawa. Też mnie to zainteresowało 8). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati Opublikowano 5 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2007 Koszt to ok. 2200zł, z www.nie-ASO.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 5 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2007 Koszt to ok. 2200zł, z www.nie-ASO.pl Za same graty, tak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati Opublikowano 5 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2007 Tak, ale montaż jest plug and play, więc nie kosztuje dużo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 5 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2007 Mam taka założoną u siebie , ale o 95 st. to można i tak pomażyć, przy upalaniu dochodzi do 115 st., przy szybkiej jeźzie na trasie ok 100st. ale i tak jest spora róznica jak nie było wcześniej. Różnica jest ok 15 st. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siekla Opublikowano 5 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2007 Mati, wiem ze to moze laickie pytanie, ale o ile wiecej trzeba oleju dolac, bo jak przypuszczam chlodnica zeby sie wypelnila to nieco oleju wiecej zabierze, a 2 pytanko czy mozna dokupic gdzies sam adapter z przewodami Goodridge'a- bo jestes pewnie na biezaco Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 5 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2007 Mati, wiem ze to moze laickie pytanie, ale o ile wiecej trzeba oleju dolac, bo jak przypuszczam chlodnica zeby sie wypelnila to nieco oleju wiecej zabierze, a 2 pytanko czy mozna dokupic gdzies sam adapter z przewodami Goodridge'a- bo jestes pewnie na biezaco ok 0,5-07 litra mozna kupić osobno, widziałem o gdzieś na jakiejś niemieckiej stronie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 5 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2007 Instalacja która pokazał Mati mieści trochę więcej oleju - pojemnośc kompletnego układu blisko 6 litrów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 5 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2007 Czy tam jest jakis termostat, czy tez olej plynie nonstop przez chlodnice? Cos podobnego, mozna juz dostac za $350-$450. http://forums.nasioc.com/forums/showpos ... ostcount=1 http://forums.nasioc.com/forums/showpos ... ostcount=1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 5 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2007 Czy tam jest jakis termostat, czy tez olej plynie nonstop przez chlodnice? Jest termostat ustawiony na 85 stopni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 5 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2007 Czy tam jest jakis termostat, czy tez olej plynie nonstop przez chlodnice? Jest termostat ustawiony na 85 stopni Jesteś tego pewien ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 5 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2007 carfit, te nowe. Ty masz stare skądinąd z inną podkładką pod filtr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati Opublikowano 5 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2007 Kuba, ten kit z linku nasioc, jest bez termostatu, i ma bardzo tandetne przewody. Wiem bo mam taki kit w garażu i nie mam zamiaru go montować. Kity z nie-ASO są zrobione naprawde profi, jest termostat jak pisze Azrael, a przewody i złączki są bardzo wysokiej jakości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRAF Opublikowano 5 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2007 nie widze w tym ukladzie pompy powodujacej przeplyw oleju przez chlodnice - w jaki sposob jest wymuszana cyrkulacja oleju? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati Opublikowano 5 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2007 GRAF, prosze cię, pomyśl jakie jest ciśnienie w układzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 5 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2007 nie widze w tym ukladzie pompy powodujacej przeplyw oleju przez chlodnice - w jaki sposob jest wymuszana cyrkulacja oleju? grawitacyjnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRAF Opublikowano 5 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2007 GRAF, prosze cię, pomyśl jakie jest ciśnienie w układzie. Wiem ze jest cisnienie i to dosc wysokie tylko nie wiedzalem ze olej podcisnieniem zanim trafi do filtra przeplywa przez chłodnice - połączenie jest szeregowe (wczesniej wyslalem ze rownolegle ) :arrow: Jedyna wada tego systemu jest taka ze w przypadku uszkodzenia weżyka, badz chłodniczki oznacza to koniec jazdy. W moim obecnym szrocie jest taka chlodniczka seryjnie :shock: jutro obadam ja dokladniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati Opublikowano 5 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2007 [Jedyna wada tego systemu jest taka ze w przypadku uszkodzenia weżyka, badz chłodniczki oznacza to koniec jazdy. Tak, i dlatego żeby zminimalizować ryzyko uszkodzenia, przewody są w grubym stalowym oplocie, a chłodnice umieściliśmy jak najwyżej, i za grillem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 6 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2007 [Jedyna wada tego systemu jest taka ze w przypadku uszkodzenia weżyka, badz chłodniczki oznacza to koniec jazdy. Tak, i dlatego żeby zminimalizować ryzyko uszkodzenia, przewody są w grubym stalowym oplocie, a chłodnice umieściliśmy jak najwyżej, i za grillem. Ja jeszcze zalecam, zamontowanie osłony silnika, tak aby zabezpieczyc przede wszystkim przewody. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 6 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2007 nie widze w tym ukladzie pompy powodujacej przeplyw oleju przez chlodnice - w jaki sposob jest wymuszana cyrkulacja oleju? Adaptor filtra oleju jest tak skonstruowany że najpierw olej musi przejść przez chłodnice o dopiero potem " wraca " do filtra oleju., przynajmniej w mojej wersji bez termostatu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi