Jump to content

Chłodnica oleju w STi 2,5


mati
 Share

Recommended Posts

To że silnik EJ25 bardziej się grzeje niż EJ20 wiemy. Każdy kto jeździł po torze 2,5L Imprezą i ma wskażnik temp. oleju widział że dochodzi ona do 120°C. Ostatnio miałem porównanie kiedy jechałem do Poznania moją 2.0, a kilka dnia pożniej 2.5. Przy tej samej prędkości 180 - 200 kmh, temp. oleju w 2.5 była o 10-15°C wyższa. Dlatego też właściciel tego STi 2.5 zdecydował się na montaż chłodnicy oleju. Szczerze mówiąc moim zdaniem każdy GT, WRX czy STi wyposażony w silnik 2.5L powinnien być wyposażony w chłodnice oleju.

 

chłodniczka jest na tyle mała że mieści sie za grillem:

 

img0018tf2.jpg

 

podkładka z termostatem między blokiem a filtrem oleju:

 

img0015ep4.jpg

 

Przewody i złączki Goodridge'a:

 

img0022yw7.jpg

 

Chłodnica przykręcona na swoim miejscu:

 

img0028jw3.jpg

 

gotowe:

 

img0032gu8.jpg

 

Teraz temp. oleju nie powinna przekroczyć 95° C.

Link to comment
Share on other sites

Mati, napisz mi jaki jest koszt takiej imprezy ?? Ja jeżdząc po mieście w 2.0 mam ~105 stopni na wskaźniku w upalne dni. Narazie ciesze się z natrysku na IC ;) i w upalne dni naprawdę jest wielka różnica.

Link to comment
Share on other sites

Mam taka założoną u siebie , ale o 95 st. to można i tak pomażyć, przy upalaniu dochodzi do 115 st., przy szybkiej jeźzie na trasie ok 100st. ale i tak jest spora róznica jak nie było wcześniej. Różnica jest ok 15 st.

Link to comment
Share on other sites

Mati, wiem ze to moze laickie pytanie, ale o ile wiecej trzeba oleju dolac, bo jak przypuszczam chlodnica zeby sie wypelnila to nieco oleju wiecej zabierze, a 2 pytanko czy mozna dokupic gdzies sam adapter z przewodami Goodridge'a- bo jestes pewnie na biezaco :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Mati, wiem ze to moze laickie pytanie, ale o ile wiecej trzeba oleju dolac, bo jak przypuszczam chlodnica zeby sie wypelnila to nieco oleju wiecej zabierze, a 2 pytanko czy mozna dokupic gdzies sam adapter z przewodami Goodridge'a- bo jestes pewnie na biezaco :mrgreen:

 

ok 0,5-07 litra

mozna kupić osobno, widziałem o gdzieś na jakiejś niemieckiej stronie

Link to comment
Share on other sites

Czy tam jest jakis termostat, czy tez olej plynie nonstop przez chlodnice?

 

 

Jest termostat ustawiony na 85 stopni

 

Jesteś tego pewien ?

Link to comment
Share on other sites

Kuba, ten kit z linku nasioc, jest bez termostatu, i ma bardzo tandetne przewody. Wiem bo mam taki kit w garażu i nie mam zamiaru go montować. Kity z nie-ASO są zrobione naprawde profi, jest termostat jak pisze Azrael, a przewody i złączki są bardzo wysokiej jakości.

Link to comment
Share on other sites

nie widze w tym ukladzie pompy powodujacej przeplyw oleju przez chlodnice - w jaki sposob jest wymuszana cyrkulacja oleju?

 

grawitacyjnie

 

:mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

GRAF, prosze cię, pomyśl jakie jest ciśnienie w układzie.

Wiem ze jest cisnienie i to dosc wysokie tylko nie wiedzalem ze olej podcisnieniem zanim trafi do filtra przeplywa przez chłodnice - połączenie jest szeregowe (wczesniej wyslalem ze rownolegle :oops: ) :arrow: Jedyna wada tego systemu jest taka ze w przypadku uszkodzenia weżyka, badz chłodniczki oznacza to koniec jazdy. W moim obecnym szrocie jest taka chlodniczka seryjnie :shock: jutro obadam ja dokladniej.

Link to comment
Share on other sites

[Jedyna wada tego systemu jest taka ze w przypadku uszkodzenia weżyka, badz chłodniczki oznacza to koniec jazdy.

 

Tak, i dlatego żeby zminimalizować ryzyko uszkodzenia, przewody są w grubym stalowym oplocie, a chłodnice umieściliśmy jak najwyżej, i za grillem.

Link to comment
Share on other sites

[Jedyna wada tego systemu jest taka ze w przypadku uszkodzenia weżyka, badz chłodniczki oznacza to koniec jazdy.

 

Tak, i dlatego żeby zminimalizować ryzyko uszkodzenia, przewody są w grubym stalowym oplocie, a chłodnice umieściliśmy jak najwyżej, i za grillem.

 

Ja jeszcze zalecam, zamontowanie osłony silnika, tak aby zabezpieczyc przede wszystkim przewody.

Link to comment
Share on other sites

nie widze w tym ukladzie pompy powodujacej przeplyw oleju przez chlodnice - w jaki sposob jest wymuszana cyrkulacja oleju?

 

Adaptor filtra oleju jest tak skonstruowany że najpierw olej musi przejść przez chłodnice o dopiero potem " wraca " do filtra oleju., przynajmniej w mojej wersji bez termostatu.

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...