sartek Posted August 24, 2021 Share Posted August 24, 2021 Cześć! Spotkała mnie dzisiaj taka sytuacja. Pojechałem rano na zakupy, jako że jestem na wakacjach, to miałem kilka kilometrów do trochę większej wioski niż ta, w której się zatrzymałem. Wracam. W pewnej chwili samochód wyrzuca CheckEngine + Cruise (czyli standard) i wchodzi w jakiś dziwny tryb awaryjny. Jedzie 30 km/h na godzinę i tam ma blokadę. Silnik i skrzynia działają normalnie (przy 20 km/h wciskam mocno gaz, skrzynia normalnie redukuje do jedynki, auto rozpędza się do 30 km/h i dalej koniec). Poza tym nic dziwnego się nie dzieje. Dobra, zatrzymam się, żeby wyłączyć silnik. Stanąłem, wrzucam "P" i wtedy obroty zaczynają samoistnie rosnąć. Przy 4500 obr/min wyłączyłem silnik, bo nie wiedziałem, co się stanie dalej. Próbuję odpalić, nic. Druga próba, auto nie odpala. Trzecia próba, samochód odpalił. Kontrolki na desce dalej się świecą, ale samochód jedzie normalnie. Moc, prędkości, praca skrzyni, odgłosy, wszystko w całkowitej normie. Dojechałem pod "dom", wyłączyłem silnik, przystępuję do sczytania kodów metodą "włącznik świateł + patyczek przebiegu". Brak kodów błędu. Zgasiłem silnik, odpalam ponownie, kontrolek już nie ma, deska rozdzielcza czysta, samochód jeździ jak gdyby nigdy nic. Ktoś ma pomysł, co tam się wydarzyło? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted August 24, 2021 Share Posted August 24, 2021 Odczytaj błędy jakimś miedzymordziem. Tam powinny być w pamięci. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sartek Posted August 24, 2021 Author Share Posted August 24, 2021 Muszę się zatem dozbroić w sprzęt do OBD, ale to dopiero po wakacjach. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted August 24, 2021 Share Posted August 24, 2021 Muszę się zatem dozbroić w sprzęt do OBD, ale to dopiero po wakacjach.Tylko kup kkl, nie wiem czy ELM odczytasz zalegające błędy. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
sartek Posted August 24, 2021 Author Share Posted August 24, 2021 Zrobiłem dzisiaj 300 kilometrów i nic, glitch się nie powtórzył. Ja kupię sprzęt do sczytywania błędów z pamięci, dam znać, co wyszło. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sartek Posted September 1, 2021 Author Share Posted September 1, 2021 Aktualizacja: w pamięci brak jakichkolwiek zapisanych błędów, problem jak na razie się nie powtórzył. Chyba należy uznać, że Subaru wstało lewą nogą i tyle 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
sartek Posted January 10, 2022 Author Share Posted January 10, 2022 (edited) Aktualizacja kolejna: dzisiaj problem się powtórzył, odczytałem błąd P2138. Na forum wyczytałem, że potencjalne przyczyny to "kostki między przepustnicą a pompą powietrza", "połączenia masowe" albo "czyszczenie przepustnicy/wymiana czujnika". Zacznę od kostek. Edit: Zszedłem do samochodu, żeby rozejrzeć się pod maską. Check już się nie świeci, kodu błędu nie ma nawet w pamięci, auto zachowuje się normalnie (choć nie odpinałem akumulatora i nie kasowałem błędów). Dokładnie tak samo jak pół roku temu. Dobrze, że tym razem zdążyłem odczytać kod błędu, przynajmniej coś wiadomo. Edited January 10, 2022 by sartek 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
sartek Posted January 10, 2022 Author Share Posted January 10, 2022 OK, po przekopaniu się przez forum przerzuciłem się na YT. Znalazłem dwa filmiki z USA, na obu Outback 2006 z "moim silnikiem", jeden nawet w takim samym kolorze. Problem identyczny, nawet "sam się naprawiał" i wracał po mniej więcej pół roku, a jak się już "naprawił", to nie dawało się go odtworzyć. Kod ten sam: P2138. W obu przypadkach padły czujniki położenia pedału gazu, w związku z czym wymieniono cały pedał gazu (wymiana jest dość prosta, jedynie dostęp uciążliwy). Pewnie i mnie to czeka. Zostawiam dla potomnych, może komuś się przyda. 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
sartek Posted March 23, 2022 Author Share Posted March 23, 2022 (edited) Hej! Potrzebuję pomocy. Muszę wymienić problematyczny pedał gazu, bo czujnik od czasu do czasu się wiesza. Metodą "na oko" ustaliłem, że prawdopodobnie mam pedał gazy o numerze 36010AG110, ale w żaden sposób nie umiem potwierdzić tego w OpposedForces. Czy ktoś z Was potrafi mnie nakierować i doradzić, w jaki sposób mogę to zweryfikować? W ostateczności wymontuję pedał gazu i sprawdzę empirycznie, ale chciałbym wcześniej zamówić część, żeby zrobić wymianę za jednym zamachem i nie unieruchamiać samochodu na kilka dni. No dobra, jednak sobie poradziłem, musiałem coś źle klikać. Chodzi jednak o część numer 36010AG021. Edited March 23, 2022 by sartek Link to comment Share on other sites More sharing options...
sartek Posted April 6, 2022 Author Share Posted April 6, 2022 Pedał gazu wymieniony. Auto jeździ, no ale wcześniej też jeździło. Jeśli przez jakieś trzy miesiące nie rzuci błędem, ostrożnie odtrąbię sukces 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
artaa Posted April 6, 2022 Share Posted April 6, 2022 W dniu 23.03.2022 o 10:02, sartek napisał: Metodą "na oko" ustaliłem, że prawdopodobnie mam pedał gazy o numerze 36010AG110, Potwierdził się ten numer? Link to comment Share on other sites More sharing options...
sartek Posted April 6, 2022 Author Share Posted April 6, 2022 22 minuty temu, artaa napisał: Potwierdził się ten numer? Nie, potwierdził się numer z OpposedForces: 36010AG021. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
sartek Posted April 6, 2022 Author Share Posted April 6, 2022 Poniżej zdjęcia pedału po rozebraniu. Niewiele da się tam zrobić. Można wyczyścić i podoginać styki, gdyby coś nie kontaktowało. W moim egzemplarzu wszystko wygląda elegancko, a mimo to od czasu do czasu wyrzucał błąd. Pozostaje trzymać kciuki, żeby ten "nowy" pedał okazał się wolny od usterki. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
sartek Posted May 9, 2022 Author Share Posted May 9, 2022 Od wymiany pedału minął ponad miesiąc, błąd się nie powtórzył, chyba powoli można zacząć zakładać, że problem został rozwiązany. Gdyby ktoś miał kiedyś podobne objawy, proponuję zaczynać właśnie od wymiany tego elementu. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
sartek Posted June 25, 2022 Author Share Posted June 25, 2022 Niedługo stuknie kwartał od wymiany pedału, problem się nie powtórzył, więc niniejszym uznaję, że to było to - czujnik położenia pedału gazu. Gdyby usterka wróciła, dam znać, ale na ten moment załóżmy, że rozwiązanie zostało znalezione 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now