Skocz do zawartości

Silnik EJ20E Sporty - instalowany w wersjach RX rocznik 1996


Kura

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!!

 

W związku z tym, że posiadam wspomnianego RX'a z tym silnikiem w szukajce znalazłem tylko, że jest taki silnik - nic więcej...

 

Podzielcie się jakimiś szczegółami, bo Wy już latami jeździcie subaru, ja tydzień ;)

 

Dziękuję... :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

N/A bezkolizyjne to te z hydrauliczna regulacja luzow zaworow, np. 2.0 115 KM 170 Nm E1 w Imprezie MY95. Nastepca, czyli EJ20E ma 115 KM i 172 Nm, E2 i kolizyjny rozrzad.

 

 

Legacy96 Dzięki za info... Dobrze jest czasem zapytać - żyłbym w błogiej nieświadomości...

Pozwolę sobie na następne. Kupując rolki i napinacze muszę uwzględnić jego odmienność??

Czy zestaw jest taki sam?

 

Jeszcze raz dzięki!!!

 

 

 

20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To czy silnik jest kolizyjny czy nie można z grubsza rozpoznać po ustawieniu zaworów.

Te zawory których oś jest równoległa do osi cylindra zazwyczaj unikają kontaktu z tłokami w przypadku zerwania paska.

Te ustawione do osi cylindra pod katem zazwyczaj schodzą się z tłokami.

 

PS. Choć w klekocie jest kolizyjny rozrząd, pasek urwał się przy 180tkm :o (poprzedni właściciel stwierdził, że nie bedzie inwestował 300zł :neutral: ) to nic się nie stało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A da się wyczuć wcześniejsze zużycie rozrządu?

 

Przez obejrzenie silnika "od góry" czyli przez podniesienie maski - nie da się.

 

Odkręcić plastikową osłonę od paska rozrządu i zobaczyć czy napisy na pasku starły sie doszczętnie dają Ci jako taki podgląd sprawy - jednak na niektórych paskach napisay zetrą się szybciej niż na innych.

 

Przez obejrzenie stanu paska - czyli czy nie ma śladów naciągnięć, pęknięć itp. - chyba najlepsza metoda, jednak widząc ten pasek raz na ruski rok nie jesteś w stanie tego stwierdzić trzeba było by mieć z tym do czynienia dość często.

 

Czyli mówiąc krótko nie ma jakiejś specjalnej metody.

 

Wymieniać tak jak jest zalecany przez serwis i napewno będzie wszystko ok :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz papier, że był robiony to nie zmieniaj.

Kupując swoją imprezkę (129 kkm) dostałem faktury za serwis, pasek wymieniany był w ASO przy 100 kkm więc teoretycznie do 200 kkm mam spokój.

Jeśli nie masz dowodu wymiany na piśmie, to warto zrobić przegląd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wracając do tematu to po czym można rozpoznać czy mam silnik kolizyjny czy bezkolizyjny :?: :?: :?:

Subaru Impreza 2.0 GL SEASON model 98r.

 

Przeca już ustaliliśmy, że mamy te same silniki: EJ20E, o których tu powiedziano, że są kolizyjne... ;)

 

Nie zmienia to faktu, że i tak nie jestem do końca do tego przekonany... Za mało info w "literaturze"

 

Skolo szukajmy dalej... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...