Jump to content

Silnik EJ20E Sporty - instalowany w wersjach RX rocznik 1996


Kura
 Share

Recommended Posts

Cześć!!

 

W związku z tym, że posiadam wspomnianego RX'a z tym silnikiem w szukajce znalazłem tylko, że jest taki silnik - nic więcej...

 

Podzielcie się jakimiś szczegółami, bo Wy już latami jeździcie subaru, ja tydzień ;)

 

Dziękuję... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jest to silnik SOHC 115 KM kolizyjny, spelniajacy normy EURO2 z mechaniczna regulacja luzow na zaworach.

to który N/A był bezkolizyjny? DOHC?

Link to comment
Share on other sites

N/A bezkolizyjne to te z hydrauliczna regulacja luzow zaworow, np. 2.0 115 KM 170 Nm E1 w Imprezie MY95. Nastepca, czyli EJ20E ma 115 KM i 172 Nm, E2 i kolizyjny rozrzad.

Link to comment
Share on other sites

N/A bezkolizyjne to te z hydrauliczna regulacja luzow zaworow, np. 2.0 115 KM 170 Nm E1 w Imprezie MY95. Nastepca, czyli EJ20E ma 115 KM i 172 Nm, E2 i kolizyjny rozrzad.

 

 

Legacy96 Dzięki za info... Dobrze jest czasem zapytać - żyłbym w błogiej nieświadomości...

Pozwolę sobie na następne. Kupując rolki i napinacze muszę uwzględnić jego odmienność??

Czy zestaw jest taki sam?

 

Jeszcze raz dzięki!!!

 

 

 

20.GIF

Link to comment
Share on other sites

Rolki, pasek, napinacze, musza byc do konkretnego silnika i rocznika. Ja osobiscie kupuje tylko orginalne czesci Subaru, sa dwa razy drozsze, ale rozrzad wymienia sie raz na 100 tkm :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

... ale rozrzad wymienia sie raz na 100 tkm ...

 

AŻ raz na 100tkm. W GLIzdzie wymiania się co 60tkm a pasek kosztuje parę dych. Tutaj FHI się nie popisało.

Link to comment
Share on other sites

To czy silnik jest kolizyjny czy nie można z grubsza rozpoznać po ustawieniu zaworów.

Te zawory których oś jest równoległa do osi cylindra zazwyczaj unikają kontaktu z tłokami w przypadku zerwania paska.

Te ustawione do osi cylindra pod katem zazwyczaj schodzą się z tłokami.

 

PS. Choć w klekocie jest kolizyjny rozrząd, pasek urwał się przy 180tkm :o (poprzedni właściciel stwierdził, że nie bedzie inwestował 300zł :neutral: ) to nic się nie stało.

Link to comment
Share on other sites

A da się wyczuć wcześniejsze zużycie rozrządu?

 

Przez obejrzenie silnika "od góry" czyli przez podniesienie maski - nie da się.

 

Odkręcić plastikową osłonę od paska rozrządu i zobaczyć czy napisy na pasku starły sie doszczętnie dają Ci jako taki podgląd sprawy - jednak na niektórych paskach napisay zetrą się szybciej niż na innych.

 

Przez obejrzenie stanu paska - czyli czy nie ma śladów naciągnięć, pęknięć itp. - chyba najlepsza metoda, jednak widząc ten pasek raz na ruski rok nie jesteś w stanie tego stwierdzić trzeba było by mieć z tym do czynienia dość często.

 

Czyli mówiąc krótko nie ma jakiejś specjalnej metody.

 

Wymieniać tak jak jest zalecany przez serwis i napewno będzie wszystko ok :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jak masz papier, że był robiony to nie zmieniaj.

Kupując swoją imprezkę (129 kkm) dostałem faktury za serwis, pasek wymieniany był w ASO przy 100 kkm więc teoretycznie do 200 kkm mam spokój.

Jeśli nie masz dowodu wymiany na piśmie, to warto zrobić przegląd.

Link to comment
Share on other sites

gimof to co robić w wypadku gdy przy kupnie powiedziano mi, że rozrząd był robiony? pojeździłem rok i znów zmieniać?

 

Mogłeś zapytać skąd ta wiedza, jeżeli to specjaliści to bym się nie przejmował.

Link to comment
Share on other sites

A wracając do tematu to po czym można rozpoznać czy mam silnik kolizyjny czy bezkolizyjny :?: :?: :?:

Subaru Impreza 2.0 GL SEASON model 98r.

 

Przeca już ustaliliśmy, że mamy te same silniki: EJ20E, o których tu powiedziano, że są kolizyjne... ;)

 

Nie zmienia to faktu, że i tak nie jestem do końca do tego przekonany... Za mało info w "literaturze"

 

Skolo szukajmy dalej... :)

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...