Jump to content

Nowy XV... a może jakiś inny subarak?


Panzerpferd
 Share

Recommended Posts

Czołem brygado,
jako pies na subary (oraz mąż @niezrównowaŻona - blachary na subary)

podczas ostatniej pogaduchy z przyjacielem, gdy zapytał się mnie o jakieś nowe fajne auto

z czystym sercem zacząłem zachwalać markę spod znaku Plejad.

 

Ale dość ględzenia, czas na konkrety.


Przyjaciel poszukuje nowego auta, które:

  1. Będzie w miarę niewielkie, tak więc wszystkie wypasione SUV-y odpadają
  2. Będzie nim wstanie przejechać przez niewielki teren, błocko itp.
  3. Będzie bezpieczne. Człowiek ma już 70 wiosen na karku, wciąż bystre oko i refleks, ale metryka jest nieubłagana
  4. Auto nie będzie miało sporych przebiegów, będzie do jazdy w koło komina, tak więc pakowanie się w drogie hybrydy, które zamortyzują się po 15 latach lub milionie kilometrów odpadają.

 

Dla mnie idealnym rozwiązaniem powyższego równania jest XV. Auto nieutyte, z dużą sprawnością terenową (widziałem je w akcji) i bezpieczne jak każde Subaru.

 

I teraz mam kilka pytań:

 

  • Jeśli nie XV to co?
  • Jeśli XV to w jakiej wersji napędowej (nie zależy na oszałamiającej mocy, ale niech to nie będzie muł)
  • W okolicach Łomianek (niedaleko) jest Dawoj Subaru, ma XV-y w dwóch wersjach silnikowych, tam go wysyłać?


Dzięki za pomoc i pomysły wszelakie :-)

Link to comment
Share on other sites

14 minut temu, Panzerpferd napisał:

Czołem brygado,
jako pies na subary (oraz mąż @niezrównowaŻona - blachary na subary)

podczas ostatniej pogaduchy z przyjacielem, gdy zapytał się mnie o jakieś nowe fajne auto

z czystym sercem zacząłem zachwalać markę spod znaku Plejad.

 

Ale dość ględzenia, czas na konkrety.


Przyjaciel poszukuje nowego auta, które:

  1. Będzie w miarę niewielkie, tak więc wszystkie wypasione SUV-y odpadają
  2. Będzie nim wstanie przejechać przez niewielki teren, błocko itp.
  3. Będzie bezpieczne. Człowiek ma już 70 wiosen na karku, wciąż bystre oko i refleks, ale metryka jest nieubłagana
  4. Auto nie będzie miało sporych przebiegów, będzie do jazdy w koło komina, tak więc pakowanie się w drogie hybrydy, które zamortyzują się po 15 latach lub milionie kilometrów odpadają.

 

Dla mnie idealnym rozwiązaniem powyższego równania jest XV. Auto nieutyte, z dużą sprawnością terenową (widziałem je w akcji) i bezpieczne jak każde Subaru.

 

I teraz mam kilka pytań:

 

  • Jeśli nie XV to co?
  • Jeśli XV to w jakiej wersji napędowej (nie zależy na oszałamiającej mocy, ale niech to nie będzie muł)
  • W okolicach Łomianek (niedaleko) jest Dawoj Subaru, ma XV-y w dwóch wersjach silnikowych, tam go wysyłać?


Dzięki za pomoc i pomysły wszelakie :-)

 

Nowy XV 1.6 z salonu będzie idealny.

  • Like 1
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, Panzerpferd napisał:

Czołem brygado,
jako pies na subary (oraz mąż @niezrównowaŻona - blachary na subary)

podczas ostatniej pogaduchy z przyjacielem, gdy zapytał się mnie o jakieś nowe fajne auto

z czystym sercem zacząłem zachwalać markę spod znaku Plejad.

 

Ale dość ględzenia, czas na konkrety.


Przyjaciel poszukuje nowego auta, które:

  1. Będzie w miarę niewielkie, tak więc wszystkie wypasione SUV-y odpadają
  2. Będzie nim wstanie przejechać przez niewielki teren, błocko itp.
  3. Będzie bezpieczne. Człowiek ma już 70 wiosen na karku, wciąż bystre oko i refleks, ale metryka jest nieubłagana
  4. Auto nie będzie miało sporych przebiegów, będzie do jazdy w koło komina, tak więc pakowanie się w drogie hybrydy, które zamortyzują się po 15 latach lub milionie kilometrów odpadają.

 

Dla mnie idealnym rozwiązaniem powyższego równania jest XV. Auto nieutyte, z dużą sprawnością terenową (widziałem je w akcji) i bezpieczne jak każde Subaru.

 

I teraz mam kilka pytań:

 

  • Jeśli nie XV to co?
  • Jeśli XV to w jakiej wersji napędowej (nie zależy na oszałamiającej mocy, ale niech to nie będzie muł)
  • W okolicach Łomianek (niedaleko) jest Dawoj Subaru, ma XV-y w dwóch wersjach silnikowych, tam go wysyłać?


Dzięki za pomoc i pomysły wszelakie :-)

Vitara. XV to nie jest małe auto. Poważnie. Porównaj wymiary z kombiakami dostępnymi na rynku. XV to jest całkiem spore auto z mikro bagażnikiem. Na chwile obecną wogóle nie brałbym tego auta pod uwagę. Brak sensownego motoru, drogi serwis + turystyka serwisowa bo nie każdy ogarnia. 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

28 minut temu, Karas napisał:

Vitara. XV to nie jest małe auto. Poważnie. Porównaj wymiary z kombiakami dostępnymi na rynku. XV to jest całkiem spore auto z mikro bagażnikiem. Na chwile obecną wogóle nie brałbym tego auta pod uwagę. Brak sensownego motoru, drogi serwis + turystyka serwisowa bo nie każdy ogarnia. 

Vitara to ciekawy wybór. Wygodnie się wsiada. Cena nowego od ok 80kpln. 4WD z fajbym 1,4 i najwyższą wersją wyposażenia to lekko ponad 100 kpln. Przyjazne ceny w serwisie.  Poza tym Suzukivto naprawdę fajne auta. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Hej, dzięki bardzo za wypowiedzi, faktycznie zapamiętałem XV-a jako mniejsze auto :)

Wczoraj gadałem z innym kolegą... a co powiecie o Dacia Duster?

Link to comment
Share on other sites

7 godzin temu, Panzerpferd napisał:

Wczoraj gadałem z innym kolegą... a co powiecie o Dacia Duster?

:thumbup:

https://www.youtube.com/watch?v=Mc7oL43tWU4

Dla starszego gościa który nie wymaga "prestiżu":biglol: to niezła propozycja. Nie psuje się, nie droga w eksploatacji , pełno gratów do offroadu, wszędzie wjedzie. Brałbym

Edited by Karas
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Karas napisał:

:thumbup:

https://www.youtube.com/watch?v=Mc7oL43tWU4

Dla starszego gościa który nie wymaga "prestiżu":biglol: to niezła propozycja. Nie psuje się, nie droga w eksploatacji , pełno gratów do offroadu, wszędzie wjedzie. Brałbym

Ja jestem taki starszy gościu i nie brał bym. A XV brał bym.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

9 godzin temu, Panzerpferd napisał:

Hej, dzięki bardzo za wypowiedzi, faktycznie zapamiętałem XV-a jako mniejsze auto :)

Wczoraj gadałem z innym kolegą... a co powiecie o Dacia Duster?

Nie ma innego wyjścia, jak przejechać się jednym i drugim. Jest... inaczej. Ale przy spokojnej jeździe i priorytecie "nie szkoda w teren" duster może być lepszym wyborem. 

Jakieś 3 latka temu byłem bardzo blisko kupna dustera. Przesądził brak automatycznej skrzyni i mój zapas kół, felg do subaru.

 

 

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 9.08.2021 o 20:46, Karas napisał:

 

5-6 lat temu chcialem kupić Dustera do firmy. Tani suv itp. Dalem się namówić na jazdę testowa praktycznie nowym autem. Kupilem kijanke. Ot caly komentarz. Może teraz są lepiej wykończone. 

Jeździłem także jakiś czas temu Vitara, to naprawdę fajne auto. Niech przyszły użytkownik sam oceni. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)
15 godzin temu, aflinta napisał:

No patrz, a 11% 2-3 letnich aut nie przechodzi obowiązkowego przeglądu w Niemczech:

Nie spodziewałem się, że jest aż tak źle, dzięki za tę informację.

Przyjaciel na bieżąco, anonimowo przegląda forum i bardzo Wam dziękuje za głosy w dyskusji :hi: 

 

A co powiecie na Suzuki Jimny? Małe to to, sprawne i wygodne

Edited by Panzerpferd
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Panzerpferd napisał:

Nie spodziewałem się, że jest aż tak źle, dzięki za tę informację.

Przyjaciel na bieżąco, anonimowo przegląda forum i bardzo Wam dziękuje za głosy w dyskusji 

 

A co powiecie na Suzuki Jimny? Małe to to, sprawne i wygodne

Najważniejsze, że na ramie. Przymierzałem się do poprzedniej wersji ale jest dla mnie za mały w środku. Może obecny jest wiekszy?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Panzerpferd napisał:

A co powiecie na Suzuki Jimny? Małe to to, sprawne i wygodne

Tylko weź kup nowe, na kartki są :) A tak poza tym to podobno specyficzny samochód, raczej trzeba się nim najpierw przejechać. Ale chyba ktoś mi mówił że takie Jimny ma, może ogarniesz jazdę próbną ;)

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

  • Dyrekcja SIP
W dniu 9.08.2021 o 16:44, Panzerpferd napisał:

Będzie bezpieczne. Człowiek ma już 70 wiosen na karku, wciąż bystre oko i refleks, ale metryka jest nieubłagana

Myślę, że ten punkt jest kluczowy uwzględniając wiek potencjalnego użytkownika.

Uwzględniając jeszcze :

W dniu 9.08.2021 o 16:44, Panzerpferd napisał:

Auto nie będzie miało sporych przebiegów, będzie do jazdy w koło komina,

uważam, że

W dniu 9.08.2021 o 16:44, Panzerpferd napisał:

W okolicach Łomianek (niedaleko) jest Dawoj Subaru, ma XV-y w dwóch wersjach silnikowych, tam go wysyłać?

jest bardzo właściwą propozycją (XV 1.6 po zmianie oprogramowania i dodaniu możliwości manualnej zmiany przełożeń bardzo zyskał). 

pozwalam sobie przypomnieć, że - pomimo szerokiej oferty rynkowej - trudno jest znaleźć samochód, który będzie jednocześnie bezpieczny (w przypadku XV zarówno bezpieczeństwo pasywne jak i aktywne nie wymaga komentarza), zdolny do pokonania lekkiego terenu a jednocześnie łatwy w eksploatacji (także pod kątem wsiadania - wysiadania z samochodu) i wystarczająco wygodny.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)
21 minut temu, Dyrekcja napisał:

Uwzględniając jeszcze :

Dla mnie ważne jest, że Subaru to marka z posiadania której można być dumnym i jednocześnie oryginalna.
Jadąc ulicą nie potykam się o nie, a spotkanie wozu forumowego to prawdziwa radocha.
W dodatku wśród posiadaczy auta spod znaku plejad spotkałem całą masę wyjątkowych ludzi
subarynka stała się więc dla mnie czymś więcej niż tylko samochodem :)

Edited by Panzerpferd
  • Like 2
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 9.08.2021 o 16:44, Panzerpferd napisał:

Czołem brygado,
jako pies na subary (oraz mąż @niezrównowaŻona - blachary na subary)

podczas ostatniej pogaduchy z przyjacielem, gdy zapytał się mnie o jakieś nowe fajne auto

z czystym sercem zacząłem zachwalać markę spod znaku Plejad.

 

Ale dość ględzenia, czas na konkrety.


Przyjaciel poszukuje nowego auta, które:

  1. Będzie w miarę niewielkie, tak więc wszystkie wypasione SUV-y odpadają
  2. Będzie nim wstanie przejechać przez niewielki teren, błocko itp.
  3. Będzie bezpieczne. Człowiek ma już 70 wiosen na karku, wciąż bystre oko i refleks, ale metryka jest nieubłagana
  4. Auto nie będzie miało sporych przebiegów, będzie do jazdy w koło komina, tak więc pakowanie się w drogie hybrydy, które zamortyzują się po 15 latach lub milionie kilometrów odpadają.

 

Dla mnie idealnym rozwiązaniem powyższego równania jest XV. Auto nieutyte, z dużą sprawnością terenową (widziałem je w akcji) i bezpieczne jak każde Subaru.

 

I teraz mam kilka pytań:

 

  • Jeśli nie XV to co?
  • Jeśli XV to w jakiej wersji napędowej (nie zależy na oszałamiającej mocy, ale niech to nie będzie muł)
  • W okolicach Łomianek (niedaleko) jest Dawoj Subaru, ma XV-y w dwóch wersjach silnikowych, tam go wysyłać?


Dzięki za pomoc i pomysły wszelakie :-)

Polecam jazdę próbną XV 1.6, myślę, że kolega będzie bardzo zadowolony z wrażeń z jazdy, jakości wykonania i poziomu bezpieczeństwa. Mogę zaproponować test drive z dojazdem do zainteresowanego, poproszę tylko o kontakt na priv :)

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Dyrekcja napisał:

 (XV 1.6 po zmianie oprogramowania i dodaniu możliwości manualnej zmiany przełożeń bardzo zyskał). 

 

 

Od którego rocznika modelowego jest ta zmiana?

 

Albo inaczej, czy jest różnica w oprogramowaniu MY 2020 (bez łopatek), a MY 2021 (już z łopatkami)?.

 

Będę wdzięczny za info, czekam na takiego MY2021...

 

Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, Panzerpferd napisał:

Nie spodziewałem się, że jest aż tak źle, dzięki za tę informację.

Przyjaciel na bieżąco, anonimowo przegląda forum i bardzo Wam dziękuje za głosy w dyskusji :hi: 

 

A co powiecie na Suzuki Jimny? Małe to to, sprawne i wygodne

Żartować raczysz??? Z wygodą to mi się on nie kojarzy.

Miałem 8 lat, szczęśliwie już go nie mam. Za każdym się obejrzę, ale to tylko sentyment. Plecy i uszy bolą na samą myśl...

Auto do 120 przelotowej. Czyli na dwupasmówkach  90 z tirami. 120km/h i już jest walka z bocznymi podmuchami, koleinami. 120km realna odległość na jaką się można zapuścić bez tankowania (bo trzeba jeszcze wrócić)

Ryzyko, a raczej pewnik death wobble. U mnie po 60tkm. Auto na dwóch sztywnych mostach nigdy nie będzie uniwersjalne. Tym bardziej bez centralnej różnicówki i amortyzatora skrętu. Nie pojedziesz ani szybko, ani z zapiętym 4x4 na czarnym.

W nowym jimny niby wszystko trochę lepiej. Więcej mocy, miejsca i paliwo jakby wolniej ucieka. Ale to wciąż maszynka do ciężkiej pracy. I dostępna jako ciężaro0wy tylko.

 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

  • Dyrekcja SIP
44 minuty temu, Rok z Bagien napisał:

Albo inaczej, czy jest różnica w oprogramowaniu MY 2020 (bez łopatek), a MY 2021 (już z łopatkami)?.

To jest właśnie ta zmiana.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Na jednym z moich ulubionych testów Subaru dostępnych na YT Impreza 1.6 jest przedstawiana jako idealne auto dla emeryta :biglol: (piekne zdjęcia z Majorki, polecam obejrzec test na kanale Auto Swiat) Jeżeli jedym z kryteriów wyboru auta jest możliwość jazdy w lekki teren to automatycznie na myśl przychodzi XVka. 

 

Jeżeli mogę to przytoczę może pewne powiedzenie które mi osobiście bardzo się podoba: "szkoda życia na jazdę nudnymi autami".

 

Jeżeli znajomy lubi jezdzic (a nie tylko jezdzi bo musi) i nie musi maksymalnie ciąć budżetu, myślę że Subaru to naprawdę ciekawa propozycja. Lekka ekstrawagancja (jak mowie znajomym że mam teraz Subaru to każdy reaguje pozytywnie na tą markę a jak dodam że XV to każdy wyciąga telefon i googluje co to jest :D) ale jakoś fajnie miec coś innego niż wszyscy.

 

Edited by jakubeczko
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • Dyrekcja SIP
38 minut temu, jakubeczko napisał:

Jeżeli jedym z kryteriów wyboru auta jest możliwość jazdy w lekki teren to automatycznie na myśl przychodzi XVka. 

Również w (lekkim) terenie prezentuje się - moim zdaniem - całkiem zgrabnie :coffee:

XV Albania.JPG

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...