Skocz do zawartości

Groźba przechłodzenia silnika po montażu LPG i Mishimoto


Henryk82

Rekomendowane odpowiedzi

Dziś po konsultacjach z specem JAKO od LPG uświadomił mnie że po moich planach wymiany chłodnicy na tą wydajniejszą mishimoto i zainstalowania instalacji z parownikiem może dojść do zbyt dużego przechłodzenia silnika i zalecana wymiana termostatu, który ma inne temperatury pracy niż fabryczny. Pytańko do tych co mają LPG w turbo , zmienialiście termostat ? Na jaki ? Podnoszący temperaturę otwarcia czy obniżający temperaturę otwarcia od fabrycznego ?

Edytowane przez ipsx82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawostka, btw LPG nadal jest takie popularne? 

co do mishimoto - wg mnie nie pasuje do MY06 XT AT bo w chłodnicy masz również chłodzenie oleju skrzyni biegów. to samo mają XT do MY06 i dlatego nie mogłem jej użyć.

jesteś pewny, że będzie pasować?

 

Pzdr

edit - poniżej widoczne rurki

image.png.fdcffe061ffa71d00a84b4322fb8b743.png

Edytowane przez AdaSch
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Edit 2

tu jest film z wymianą

 

i nie ma na dole tych węży od chłodzenia oleju.

 

w tych GORSZYCH wersjach US nie ma tej pompy w XT EDM; nr części 15008AA090

jeżeli masz wersje US to pasuje

 

ja na nią się nie zdecydowałem właśnie z tego powodu

 

image.thumb.png.f9e85020d4ad19f5dc92b1a8260097da.png

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byle jakiego gazownika bym tak dokładnie nie słuchał, natomiast naszemu @jako  fachowości nie można zarzucić i widocznie spotkał się z tym problemem u kogoś wcześniej. Termostat już kupiony :)  udało sie u Macieja kupić od ręki na 88 c. 

A teraz zastanawia mnie jedno , z logicznego punku aby nie przechadzało sinika im wyższa temperatura otwarcia tym lepiej to dlaczego na stronie popularnego sklepu z częściami do subaru w opisie termostatu o działaniu 68 c. jest coś takiego :

Silniki wyścigowe wymagają ulepszonego systemu chłodzenia w celu zapewnienia maksymalnej niezawodności. Jednym z ważniejszych elementów podlegających modernizacji w układzie chłodzenia jest termostat. Termostat Cosworth ma obniżona temperaturę otwarcia w stosunku do seryjnego termostatu o około 10 do 15 C. Poprawia to cyrkulacje płynu chłodzącego wcześniej niż w przypadku oryginalnego termostatu. Termostaty Cosworth Low Temp zostały zaprojektowane pod optymalny zakres temperatur dla aut wyścigowych. Dodatkowo zabezpieczają przed przechłodzeniem jednostki oraz pomagają osiągnąć optymalną temperaturę pracy newralgicznych elementów silnika co zapewnia bezpieczna eksploatację. Termostaty Cosworth ponadto cechują się stabilną pracą pozbawioną wahań mogących być przyczyną problemów z jednostką napędową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym chciał mieć problem z przechłodzeniem silnika. Za późno otwierający się termostat będzie miał mały przepływ na początku otwarcia, co w przypadku mocnej eksploatacji może powodować powstawanie ognisk wysokiej temperatury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym chciał mieć problem z przechłodzeniem silnika. Za późno otwierający się termostat będzie miał mały przepływ na początku otwarcia, co w przypadku mocnej eksploatacji może powodować powstawanie ognisk wysokiej temperatury.
Może tu chodzi o to że może parownik mrozić przy dłuższym butowaniu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obecna instalacja LPG w legacy powoduje u mnie obniżenie temperatury o jakieś 8 stopni przy seryjnym termostacie i chłodnicy. W planowanym XT z tego co sie  orientowałem potrzebne są dwa parowniki  a dodatkowo zamienię seryjną chłodnicę na tą bardziej wydajną i jest obawa ze może temperatura silnika spaść do 70 c a przy takiej temperaturze dochodzi do efektów ubocznych przechłodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, ipsx82 napisał:

Obecna instalacja LPG w legacy powoduje u mnie obniżenie temperatury o jakieś 8 stopni przy seryjnym termostacie i chłodnicy.

W jakich warunkach pracy, jak mierzone? Przy spokojnej jeździe ilość odparowywanego gazu jest tak mała, że nie ma co zabrać tak dużo ciepła, przy butowaniu natomiast gaz ma wyższą temperaturę spalania i będzie ciepło się głowicom robić. Przed ewentualną zmianą należy dobrze pomierzyć temperatury, bo jeżeli spadek jest tylko na reduktorze, to nie oznacza to, że cały silnik ma 8 stopni mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, ipsx82 napisał:

Dziś po konsultacjach z specem JAKO od LPG uświadomił mnie że po moich planach wymiany chłodnicy na tą wydajniejszą mishimoto i zainstalowania instalacji z parownikiem może dojść do zbyt dużego przechłodzenia silnika i zalecana wymiana termostatu, który ma inne temperatury pracy niż fabryczny. Pytańko do tych co mają LPG w turbo , zmienialiście termostat ? Na jaki ? Podnoszący temperaturę otwarcia czy obniżający temperaturę otwarcia od fabrycznego ?

Rozmawialiśmy o samochodzie bez LPG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli mówimy o 2.5T, to dodawanie obok słowa "przechłodzony" staje się niezłym oksymoronem :biglol:

 

Myślę ze przesada, masa tych aut jeździ bez dotykania chłodzenia. Poza tym jak wcześniej było wspomniane - reduktor wpina się w mały obieg. Wątpię by reduktor od tak obniżał temperatury o ponad 20c.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, st981777 napisał:

W jakich warunkach pracy, jak mierzone? Przy spokojnej jeździe ilość odparowywanego gazu jest tak mała, że nie ma co zabrać tak dużo ciepła, przy butowaniu natomiast gaz ma wyższą temperaturę spalania i będzie ciepło się głowicom robić. Przed ewentualną zmianą należy dobrze pomierzyć temperatury, bo jeżeli spadek jest tylko na reduktorze, to nie oznacza to, że cały silnik ma 8 stopni mniej.

Mierzone na reduktorze bo w legacy z 94 roku  brak gniazda OBD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, ipsx82 napisał:

Mierzone na reduktorze

Bardziej prawdopodobne jest, że takie odczyty są spowodowane ułomnością czujników w instalacji LPG, niż to, że faktycznie jest chłodniej o 8 stopni. Czujnik temperatury jest krótki i przykręcany do korpusu parownika, więc nie pokazuje temp. wewnątrz parownika, tylko jego zewnętrzną część. Poza tym, jak weźmiesz trzy takie same czujniki, to rozbieżność odczytów potrafi sięgać 3-4 stopnie między nimi. 

 

Ja mam termostat na 78 stopni i "grubego chińczyka" z Turboworks, temp silnika oscyluje 92-94 stopnie, ani razu nie miałem problemu z za niską temp.

Edytowane przez st981777
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, ipsx82 napisał:

Wiem że ta mishimoto nie pasuje do AT ale pomimo tego będzie wkładana plus dodatkowa mała chłodniczka od mishimoto na olej ATF

Hej, jak będziesz miał wstawione, to proszę o fotki! też rozważałem taką opcję ale na razie się nie zdecydowałem, Może później :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, AdaSch napisał:

Hej, jak będziesz miał wstawione, to proszę o fotki! też rozważałem taką opcję ale na razie się nie zdecydowałem, Może później :)

Mam dokladnie taki zestaw od lat kilku...nic sie nie dzieje, auta nie udalo mi sie zagotowac (a lekko nie ma), gaz od poczatku...nie pamietam abym wymienial termostat, ale to dawno bylo....a pamiec zawodna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...