Skocz do zawartości

Ekonomiczna alternatywa dla Subaru ??


Mont

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie !

Wiem,wiem, tak naprawdę nie ma alternatywy :lol:

Jeżdżę zagazowaną Imprezą z '97r i wkrótce dobiję do drugiej setki kkm, najwyższy czas rozejrzeć się za jej następcą.

 

Tu mam pierwsze pytanie - Impreza w wersji sedan ma pojemniejszy bagażnik od mojego htb,a jak jest z Foresterem? Które z tych aut będzie najpakowniejsze ??

 

Problem mój polega na tym, że chyba LPG nie jest wymarzonym rozwiązaniem i coraz częściej, ze względów ekonomicznych zaglądam na diesle.

Ciekaw jestem Waszej opinii ; gdyby Was sytuacja zmusiła do zakupu auta z silnikiem diesla, w kombii o wartości ok.40-50tys.zł co byście wybrali ??

Może coś z poniższych :

Avensis , Mazda 6, Audi A4 Quatro??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do końca niewiadomo co z cenami gazu, czy rząd nie zmieni stawek akcyzy etc.

Auto na gazie jednak traci swoją dynamikę i to ciągłe szukanie zagranicą stacji LPG mnie do szału doprowadza. Przejadę 300km i na stację....

Trafienie zadbanej, bezwypadkowej subarynki z rynku europejskiego to też niełatwa sprawa.... same STI/WRX etc. Mnie ewentualnie interesowałaby jedynie wersja wolnossąca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:???: no wierzę Ci, jak też nie czuję momentu przejścia na gaz, jednak w trakcie jazdy wydaje mi się, że na benzynie pracuje bardziej "miękko" ale nie o to tylko chodzi.

Wracając do pytania : macie wybrać diesla, jakie byście kupili ??

Decyzji jeszcze nie podjąłem, więc do Subaru mnie nie musicie przekonywać.

 

IMHO jazda na długich dystansach moją Imprezą do komfortowych nie należy - ból nóg (krótkie siedziska) oraz kręgosłupa lędźwiowego to norma :roll: ,a o hałasie przy dużych prędkościach nie wspomnę. "Klank" silniczka potrafi mnie zmęczyć na trasie powyżej 1tys.km. Ale to inna sprawa i tak złego słowa nie dam sobie na Subaru powiedzieć. :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt, A4 dosc rzadkie w dieslu - no i poza tym lepiej unikac wersji 2,5 TDi ze wzgledu na slaba trwalosc silnika.

A tu jest akurat i 1,9TDi i quatrro - bezwypadkowe (sprawdzalem). Tyle, ze odstraszyl mnie wyciekiem z tylnego napedu, ktory moze byc lajtowy, a moze byc i wiekszym problemem.

http://www.modlinska335.pl/pp4/details, ... 447278.asp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

passat 1.9 tdi

jak chcesz to kombi, polecam

 

po tym jak psy wieszałem na "autach dla ludu" :mrgreen: ?? W życiu, musiałbym się teraz tłumaczyć wszystkim, którym odradzałem "fałweja" :???:

Czasem masz coś takiego, że jak się uprzedzisz to nic nie zmieni Twojej opinii.. tak mam z Fiatem, Fordem, Oplem i właśnie "czcigodnym" VW.

 

lepiej unikac wersji 2,5 TDi ze wzgledu na slaba trwalosc silnika

takie uwagi są dla mnie bardzo cenne... niedawno w AŚ ze dziwieniem przeczytałem, że w teście Avensis przy 70 cz80 tys.wymieniali sprzęgło, a w silnikach D4d coś jest nie tegesz - to mnie też zastanowiło :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To moze Skoda Octavia? Passat i Audi A4 to mechanicznie te same samochody, maja delikatne zawieszenie i sa drogie w naprawie (w PL jest moze lepiej bo jest lepszy dostep czesci ze zlomu, albo niewiadomego pochodzenia). Jak zawias w tych auta potrafi sie sypac w ameryce, to co dopiero na polskich drogach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To moze Skoda Octavia? Passat i Audi A4 to mechanicznie te same samochody, maja delikatne zawieszenie i sa drogie w naprawie (w PL jest moze lepiej bo jest lepszy dostep czesci ze zlomu, albo niewiadomego pochodzenia). Jak zawias w tych auta potrafi sie sypac w ameryce, to co dopiero na polskich drogach.

 

to fakt. zawias sie sypie w zastraszającym tempie. pojawił się ostatnio "zestaw" naprawczy. wszystkie wahacze + łączniki ok 1,5 k pln (producent Delphi).

Skoda Octavia ma ten minus że silnik siedzi w poprzek = napęd 4x4 na haldexie a autorowi tematu chyba na dobrym 4x4 zależy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

takie uwagi są dla mnie bardzo cenne... niedawno w AŚ ze dziwieniem przeczytałem, że w teście Avensis przy 70 cz80 tys.wymieniali sprzęgło, a w silnikach D4d coś jest nie tegesz - to mnie też zastanowiło :(

 

Wynika to w duzej mierze z zastosowania dwumasowego kola zamachowego, ktore lubi sprawiac problemy- tak mi powiedzieli w serwisie Toyoty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoda Octavia ma ten minus że silnik siedzi w poprzek = napęd 4x4 na haldexie a autorowi tematu chyba na dobrym 4x4 zależy.

zawsze Octavię utożsamiałem z VW i chyba tak zostanie :]

Gdybym zmieniał na diesla nie upierałbym się przy 4x4 choć taka RAV4 zawsze mi się podobała...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...