Luk@sz Posted July 30, 2021 Share Posted July 30, 2021 Dzień dobry wszystkim Przy ostatnim badaniu technicznym przy pomiarach spalin wyszło delikatne przekroczenie na NOx-ach ale diagnosta stwierdził, że pewnie silnik nierozgrzany i puścił Badanie zaliczone, ale nie dawało mi to spokoju więc podłączyłem sobie skaner OBD i sprawdziłem min. sygnały z sond lambda. W załącznikach przebiegi zebrane w trakcie jazdy. Wykres z sondy no.2 wygląda poprawnie - sygnał w zakresie 0-1 V. Natomiast sygnał z sondy no.1 wygląda "dziwnie" bo sygnał jest w zakresie 0-5 V. Czy to jest prawidłowe zachowanie? Z tego co czytałem to są różne sondy więc niekoniecznie musi to świadczyć o awarii, ale niem jak to jest w tym konkretnym przypadku. Liczę, że może ktoś mądrzejszy się wypowie. Z góry dziękuję za pomoc Link to comment Share on other sites More sharing options...
lutek34 Posted July 31, 2021 Share Posted July 31, 2021 18 godzin temu, Luk@sz napisał: Natomiast sygnał z sondy no.1 wygląda "dziwnie" bo sygnał jest w zakresie 0-5 V. Czy to jest prawidłowe zachowanie? tak, bo pierwsza sonda jest szerokopasmowa, w jej przypadku nie patrz na wskazania V, tylko AFR lub lambda. Takie wykresy nie skorelowane z obrotami, przepustnicą, obciążeniem silnika nic nie pokazują. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.