Jump to content

Legacy IV 2.0 DOHC 165KM - uszkodzona sonda no.1?


Luk@sz

Recommended Posts

Dzień dobry wszystkim :)

Przy ostatnim badaniu technicznym przy pomiarach spalin wyszło delikatne przekroczenie na NOx-ach ale diagnosta stwierdził, że pewnie silnik nierozgrzany i puścił :)

Badanie zaliczone, ale nie dawało mi to spokoju więc podłączyłem sobie skaner OBD i sprawdziłem min. sygnały z sond lambda.

W załącznikach przebiegi zebrane w trakcie jazdy.

 

Wykres z sondy no.2 wygląda poprawnie - sygnał w zakresie 0-1 V.

Natomiast sygnał z sondy no.1 wygląda "dziwnie" bo sygnał jest w zakresie 0-5 V. Czy to jest prawidłowe zachowanie?

 

Z tego co czytałem to są różne sondy więc niekoniecznie musi to świadczyć o awarii, ale niem jak to jest w tym konkretnym przypadku. Liczę, że może ktoś mądrzejszy się wypowie.

Z góry dziękuję za pomoc :)

Screenshot_20210708-080013(1).png

Screenshot_20210708-080037(1).jpg

Link to comment
Share on other sites

18 godzin temu, Luk@sz napisał:

Natomiast sygnał z sondy no.1 wygląda "dziwnie" bo sygnał jest w zakresie 0-5 V. Czy to jest prawidłowe zachowanie?

 

tak, bo pierwsza sonda jest szerokopasmowa, w jej przypadku nie patrz na wskazania V, tylko AFR lub lambda. Takie wykresy nie skorelowane z obrotami, przepustnicą, obciążeniem silnika nic nie pokazują.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...