leko34 Posted July 27, 2021 Share Posted July 27, 2021 Pytanie do użytkowników XV 150km jak oceniacie dynamikę waszego auta, chodzi głównie o trasę , wyprzedanie- jestem na etapie kupna a samochód ma służyć głownie poza miastem Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted July 27, 2021 Share Posted July 27, 2021 53 minuty temu, leko34 napisał: Pytanie do użytkowników XV 150km jak oceniacie dynamikę waszego auta, chodzi głównie o trasę , wyprzedanie- jestem na etapie kupna a samochód ma służyć głownie poza miastem To zależy jeszcze jaki styl jazdy preferujesz, po jakich drogach się przemieszczasz i czym jeździsz obecnie. Jak to w wolnossącym silniku o relatywnie małej pojemności, szału nie ma - jest wystarczająco - pod warunkiem, że nie jeździsz jakąś współczesną doładowaną benzyną o pojemności 1,5l albo dieslem, bo wtedy jest słabo. Dla mnie osiągi są wystarczające, ale ja głównie poruszam się po mieście, a jak robię trasy to nie mam presji czasu by dojechać na konkretną godzinę do celu. Nie jest to auto dla wiecznie spóźnionego przedstawiciela handlowego. No i nie wiem czy crossover jest dobrym rodzajem auta głównie na trasy, znam lepsze, choć sam podczas wyjazdu wakacyjnego zazwyczaj nakręcam 4-5kkm. I nie zrozum mnie źle, że XV to złe auto - uważam, że jest świetne, przynajmniej dla mnie, ale niekoniecznie musi spełnić Twoje oczekiwania. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karas Posted July 27, 2021 Share Posted July 27, 2021 (edited) silnik w połączeniu z manualną skrzynią nawet daje rade na trasie tzn. nie ustępuję innym autom o podobnej mocy ale w tym aucie nie istniej pojęcie komfortu podróżowania ( cisza, miękkość zawieszenia itp )tzn. jest na bardzo niskim poziomie auto jest głośne nawet bardzo zawieszenie jest jak w gokarcie nie tłumi, każdą dziurę czy próg zwalniający czujesz na kręgosłupie lub innym bolącym miejscu. Do jazdy poza miastem rozważałbym crossovera/suv'a innej marki -poważnie Edited July 27, 2021 by Karas Link to comment Share on other sites More sharing options...
spawalniczy Posted July 27, 2021 Share Posted July 27, 2021 2 godziny temu, leko34 napisał: Pytanie do użytkowników XV 150km jak oceniacie dynamikę waszego auta, chodzi głównie o trasę , wyprzedanie- jestem na etapie kupna a samochód ma służyć głownie poza miastem Tak jak Koledzy napisali. Pod względem dynamiki na trasie jest słabo. Przeszkadzają bardzo wysokie obroty przy dynamicznym wyprzedzaniu, czy też próbie utrzymania prędkości pod górę. Do tego raczej słabe wyciszenie kabiny. Jak Ci się uda - spróbuj przejechać kilkadziesiąt kilometrów po trasie. Co do zasady - przy takim trybie użytkowania nie brałbym pod uwagę podniesionego samochodu - niezależnie od marki. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
@daro Posted July 28, 2021 Share Posted July 28, 2021 Od 1,5 roku mam XV. Rok się docieraliśmy . Wg. mnie świetne auto poza autostrady Mam CVT z łopatkami które pomagają trochę w wyprzedaniu. Nie znam manuala. Przyspieszenie 10s też mówi samo za siebie. Poza miasto, szczególnie pagórkowate tereny to wół roboczy. Między miastowymi i w ramach przepisów daje radę i z przyspieszeniem i z głośnością. Ja osobiście lubię od czasu do czasu dźwięk jego wysokich obrotów. Za chwile w elektrykach zatęsknimy. Niestety jak pisali przedmówcy długo i powyżej 120kmh to kwestia samozaparcia. Choć są wśród nas osoby przemierzające setki km na rajdy na oponach AT i dalej zakochani. Wszystko rekompensuje uniwersalność. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szürkebarát Posted July 28, 2021 Share Posted July 28, 2021 7 godzin temu, @daro napisał: Wszystko rekompensuje uniwersalność Ponoć gdy coś jest do wszystkiego to jest do niczego. Bardziej po inżyniersku - każde narzędzie uniwersalne jest gorsze od specjalistycznego. Jednak jako posiadacz XV i to z fb16 powinienem siedzieć cichutko, w kąciku. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buc niskopienny Posted July 28, 2021 Share Posted July 28, 2021 150KM przy masie 1400kg nie pozwala na wyprzedzanie wszystkiego w dowolnym momencie, niezależnie czy to subaru czy inna marka. XV zwłaszcza w wersji MT 150KM gwarantuje za to bezawaryjność i okazjonalnie pewność w błocie, piachu czy śniegu. Niskie koszty eksploatacji (mam na myśli również ceny części) zwłaszcza w opcji LPG sprawiają że pragmatycznie trudno o sensowną alternatywę. Jeśli natomiast osiągi byłyby głównym kryterium to przy tej masie brakuje mi tak ze 100KM. Zawieszeniowo nie ma dramatu jak na tak wysokie auto, prowadzi się jak przeciętny niski kompakt, nie suv. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karas Posted July 28, 2021 Share Posted July 28, 2021 52 minuty temu, buc niskopienny napisał: Jeśli natomiast osiągi byłyby głównym kryterium to przy tej masie brakuje mi tak ze 100KM. raczej 100Nm 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knurek1111 Posted July 28, 2021 Share Posted July 28, 2021 Jak o trasę chodzi to na autostradę dynamika 2.0 wystarcza. Nikt nie napisał, że XV 1 z manualem ma dość długie przełożenia co pomaga i przeszkadza jednocześnie. Do walki na ’siódemce’ czy innej jednopasmowej drodze raczej się nie nadaje. Musisz zluzować. No chyba, że właśnie spadł śnieg. Wtedy Ty jedziesz a inni walczą żeby nie spaść do rowu. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
buc niskopienny Posted July 28, 2021 Share Posted July 28, 2021 Godzinę temu, Karas napisał: raczej 100Nm Raczej nie. Boxer diesel ma 150Nm więcej przy prawie tej samej mocy co benzyna i nie jest od niej zauważalnie szybszy... Jeśli miałbym precyzować to ze 100KM i 100Nm więcej w benzynowej wersji 2.0 dałoby znośną dynamikę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karas Posted July 29, 2021 Share Posted July 29, 2021 8 godzin temu, buc niskopienny napisał: Raczej nie. Boxer diesel ma 150Nm więcej przy prawie tej samej mocy co benzyna i nie jest od niej zauważalnie szybszy... akurat miałem okazję porównać impreze sbd w manualu z moim 2.0i. Sprawny sbd jest zdecydowanie szybszy i dużo przyjemniej się tym śmiga w szczególności przy wyższych prędkościach bez głupich redukcji itp a i dźwięk silnika jest spoko. Gdyby nie awaryjność i problemy z dpf'ami to auta z tymi motorami byłyby imo najlepiej sprzedającymi się Subaru w EU . Pisze z własnego doświadczenia - być może śmigałeś jakimś uszkodzonym dieslem i stąd takie a nie inna zdanie Link to comment Share on other sites More sharing options...
buc niskopienny Posted July 30, 2021 Share Posted July 30, 2021 Miałem okazję się przejechać. Jest istotnie różnica ale w niższym zakresie obrotów. Nie na tyle duża jednak abym mógł powiedzieć łał, to jest to. Brakuje mi za to w benzynie tego dreszczyka emocji - wybuchnie czy nie wybuchnie... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karas Posted July 30, 2021 Share Posted July 30, 2021 22 minuty temu, buc niskopienny napisał: Brakuje mi za to w benzynie tego dreszczyka emocji - wybuchnie czy nie wybuchnie... zawsze możesz mu pomóc Link to comment Share on other sites More sharing options...
adamW202 Posted August 9, 2021 Share Posted August 9, 2021 W dniu 30.07.2021 o 09:04, buc niskopienny napisał: Miałem okazję się przejechać. Jest istotnie różnica ale w niższym zakresie obrotów. Nie na tyle duża jednak abym mógł powiedzieć łał, to jest to. Brakuje mi za to w benzynie tego dreszczyka emocji - wybuchnie czy nie wybuchnie... Za to jest dreszczyk: zdążę wyprzedzić czy zabraknie mi asfaltu... Jeśli głownie na trasy to nie polecam, jeśli jednak wiecej jest miasta, polnych dróg to 2.0 150KM jest spoko, szczególnie jeśli prześwit i napęd 4x4 jest wyznacznikiem. Jeśli w teren górzysty i częste podjazdy/zjazdy po stromiznach zimą/w błocie to polecam 1.6 w manualu z reduktorem. 2.0MT ma zbyt długie przełożenia, jak ktoś napisał to dobrze i źle jednocześnie a na 1wszym biegu jest zbyt szybki poprostu i trzeba jechać na półsprzęgle gdy teren wymaga "powolutku". To nie jest auto na trase, to fakt, ale da się jechać tym w trasę nawet wygodnie pod warunkiem, że z przepisową prędkością i nie co dziennie. Z perspektywy czasu (od 2016) stwierdzam, że zakup XV był trafiony, czyli może pierwsze zachwyty mi już dawno minęły ale nadal z auta jestem zadowolony i nie zamieniłbym go na żadne Mitsubishi, Suzuki czy Skodę. Gdybym jednak miał jeździć często na dalekie dystanse to nie kupił bym XV w żadnej konfiguracji. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
GREGG Posted August 9, 2021 Share Posted August 9, 2021 8 minut temu, adamW202 napisał: Gdybym jednak miał jeździć często na dalekie dystanse to nie kupił bym XV w żadnej konfiguracji. Z XV II jest podobnie, przy 140km/h jest już mocno za głośno i dosyć nieprzyjemnie się jedzie. Takie max sensowne prędkości przelotowe to na poziomie 120km/h więc jak na autostrady to za mało. Chyba, że ktoś zrobi porządne wygłuszenie ale prościej znaleźć auto lepiej pasujące na długie trasy. Mi akurat ten mankament nie przeszkadza bo autostradami czy dalszymi trasami w ogóle nie jeżdżę Link to comment Share on other sites More sharing options...
adamW202 Posted August 9, 2021 Share Posted August 9, 2021 2 minuty temu, GREGG napisał: Z XV II jest podobnie, przy 140km/h jest już mocno za głośno i dosyć nieprzyjemnie się jedzie. Takie max sensowne prędkości przelotowe to na poziomie 120km/h więc jak na autostrady to za mało. Chyba, że ktoś zrobi porządne wygłuszenie ale prościej znaleźć auto lepiej pasujące na długie trasy. Mi akurat ten mankament nie przeszkadza bo autostradami czy dalszymi trasami w ogóle nie jeżdżę Czyli w każdej konfiguracji i każdej wersji modelowej/rocznikowej jest podobnie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
GREGG Posted August 9, 2021 Share Posted August 9, 2021 9 minut temu, adamW202 napisał: Czyli w każdej konfiguracji i każdej wersji modelowej/rocznikowej jest podobnie. Slabe wygłuszenie i słabowity silnik to podstawa problemu a taki zestaw jest w obu generacjach i w każdej wersji więc wynik może być tylko jeden To jest po prostu auto na inne zastosowania i w nich może się sprawdzić doskonale 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
RedSasza Posted August 9, 2021 Share Posted August 9, 2021 (edited) I powraca "odwieczne" pytanie - co zamiast XV? A tak na serio, to żaden ze mnie ekspert od XV, bo zaledwie od miesiąca nim jeżdżę – miasto i dookoła miasta. Przez ostatnie dwa tygodnie zrobiłem rodzinnie (3 osoby, bagaż, rowery) 1300 km po eSkach, po pomniejszych asfaltach i po szutrach i... wszystko, co piszecie o XV prawdą jest. Jednak nie żałuję swojej decyzji o kupnie XV. Po przejechaniu 2 tys. km. mogę chyba powiedzieć, że się polubiliśmy... Edited August 9, 2021 by RedSasza 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karas Posted August 9, 2021 Share Posted August 9, 2021 53 minuty temu, RedSasza napisał: I powraca "odwieczne" pytanie - co zamiast XV? spokojnie znalazłbyś coś nadającego się do turyski offroadowej z równie dobrym napędem. Niegdyś Subaru wygrywało ceną - te auta były po prostu tanie, tańsze niż crossovery/suv'y Skody z takim samym wyposażeniem i napędem . Obecnie nie wiem jak to wygląda w zestawieniu do cen aut konkurencji ale chyba era tanich Subaru się skończyła już jakiś czas temu Link to comment Share on other sites More sharing options...
GREGG Posted August 9, 2021 Share Posted August 9, 2021 57 minut temu, Karas napisał: Niegdyś Subaru wygrywało ceną - te auta były po prostu tanie, tańsze niż crossovery/suv'y Skody z takim samym wyposażeniem i napędem W Polsce? Subaru nie było nigdy tańsze od Skody a zawsze relatywnie drogie i przez to "prestiżowe". To Skoda była tania a od paru lat mocno zdrożała 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karas Posted August 9, 2021 Share Posted August 9, 2021 21 minut temu, GREGG napisał: W Polsce? Subaru nie było nigdy tańsze od Skody a zawsze relatywnie drogie i przez to "prestiżowe". To Skoda była tania a od paru lat mocno zdrożała Absolutnie. Subaru nigdy nie było prestiżowe ani drogie. W 2014 roku XV był tańszy od yetii 4x4 z takim samym wyposażeniem z rabatami( która tak na prawdę była jago jedyna konkurencją ) - nie myl z golasami z napędem na 1 oś i z korbkami do otwierania szyb z tyłu bez klimatyzacji. Forek pewnie też był tańszy od Tiguanów i podobnych ( Z TYM SAMYM WYPOSAŻENIEM I AWD ) A że koszty przeglądów były ( i są ) drogie i finansowanie słabe ( lub jego brak) to już zupełnie inna sprawa. Z Subaru było tak: kurde jakie to drogie. Po czym szło się do konkurencji konfigurowało auto z tymi samymi bajerami i podobnym motorem i nagle okazywało się że jednak Japończycy konkurencyjnie wycenili swoje auta... 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ovi Posted August 9, 2021 Share Posted August 9, 2021 1 godzinę temu, Karas napisał: Niegdyś Subaru wygrywało ceną - te auta były po prostu tanie, tańsze niż crossovery/suv'y Skody z takim samym wyposażeniem i napędem . Kiedy ja szukałem auta w połowie 2018 r to mogę potwierdzić, że to było najtańsze auto na rynku AWD z zwiększonym sensownie prześwitem. Skody, Suzuki Vitara czy SX4 S-cross, VW, KIA/Hyundai wszystko było min o 20 tyś zł droższe. Tak jak pisze @Karas 22 minuty temu, Karas napisał: Z TYM SAMYM WYPOSAŻENIEM I AWD Daćki Dustera nie biorę pod uwagę - była tańsza - ale dużo gorzej wyposażona nawet w topowej wersji + wszystkie dodatki + lakier. Link to comment Share on other sites More sharing options...
GREGG Posted August 9, 2021 Share Posted August 9, 2021 5 godzin temu, Karas napisał: W 2014 roku XV był tańszy od yetii 4x4 z takim samym wyposażeniem z rabatami( która tak na prawdę była jago jedyna konkurencją ) - nie myl z golasami z napędem na 1 oś i z korbkami do otwierania szyb z tyłu bez klimatyzacji Może i tak ale skoro 80-90% nabywców bierze auta bez 4x4 i gadżetów typu okno dachowe, w Skodzie mogli znaleźć auta zdecydowanie tańsze. Subaru jest konkurencyjne do specyficznych, dobrze wyposażonych modeli ale ile takich się sprzedaje? A bazowe wersje są droższe Link to comment Share on other sites More sharing options...
GREGG Posted August 9, 2021 Share Posted August 9, 2021 5 godzin temu, Karas napisał: Subaru nigdy nie było prestiżowe Wiemy wiemy. Przecież to w cudzysłowiu napisałem Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karas Posted August 9, 2021 Share Posted August 9, 2021 (edited) 10 minut temu, GREGG napisał: Subaru jest konkurencyjne do specyficznych, dobrze wyposażonych modeli ale ile takich się sprzedaje? Było konkurencyjne. Obecnie imo absolutnie nie ma czym się bronić. Jest drogo, brak gamy silnikowej, imo bezsensowne hybrydy. Ile się sprzedaje ? Moim zdaniem całkiem sporo. Na ulicach Wrocławia czy Krakowa suv'ów z awd na pokładzie śmiga dużo, nawet bardzo. W tym całkiem sporo forków. XV, OBK, Levorgów jak na lekarstwo - o czym to może świadczyć? Druga sprawa to problemy z SBD które imo całkowicie zepsuły renomę tej marki... Edited August 9, 2021 by Karas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now