Jump to content

Forek XT 2018 rolka paska wieloklinowego hałasuje


Tiger
 Share

Recommended Posts

Hej! Proszę o góry za wyrozumiałość, związany z brakiem wiedzy -ale rozumiem, że m.in. po to jest to The Forum :D

 

Co to jest za rolka i co może być przyczyną jej hałasowania, nadmienię, że w czasie pracy silnika raz się kręci i wtedy hałasuje, raz mimo że silnik chodzi to ona stoi.

W załączeniu fotki pracującej i stojącej fotki rolki w trakcie pracy silnika - pasek w obu przypadkach się kręci oczywiście.

 

kółki pracuje.jpg

kółko stoi.jpg

Edited by Tiger
Link to comment
Share on other sites

Rolka napędowa sprzęgła klimy. Raz pracuje, raz nie gdy załączysz klimatyzacje to normalna praca.

A hałas jest chyba z niskiego ciśnienia czynnika w układzie (nieszczelność) wtedy słychać pompę. Tak mi Pan z ASO wytłumaczył. Chyba, że coś innego ale ja nie rozbierałem tego jeszcze a też mi hałasuje.

Link to comment
Share on other sites

Wątpię aby w 3 letnim samochodzie już sprzęgło klimy hałasowało. Podjedź do speców i jak wyżej radzi niech sprawdzą ilość czynnika.

Link to comment
Share on other sites

Moze ona byc powodem halasu rolki prowadzacej lub napinajacej. Klima wlaczona zwiekrza obciazenie wtedy ktoras z rolek zaczyna halasowac.

Wysłane z mojego moto g(10) przy użyciu Tapatalka

  • Like 1
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

To jest wada fabryczna foresterów prawie w każdym po pewnym okresie tak się to objawia. Prawdopodobnie jest to wina sprężarki klimatyzacji. Jeśli się zatrze będzie trzeba wymieniać dodatkowo chłodnicę klimatyzacji i dodatkowo płukać układ.
Albo jest mało czynnika albo kompresor do wymiany. Jeśli czynnik ubywa warto sprawdzić chłodnicę.
Kompresor nowy to koszt 5tys.
Auto na gwarancji czy już po ?
Serwisy bardzo dobrze wiedzą o tej usterce. Na chłodnicę jest akcja serwisowa na kompresor nie .

Edited by lukikosa
  • Confused 1
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Auto niestety jeden miesiąc po gwarancji, się serwisy cały czas ASO

Edited by Tiger
Link to comment
Share on other sites

Jeśli serwisowane jest szansa że coś uda się ugrać.
Podjedź do serwisu na pewno znają problem. 
Możesz podjechać do Katowic lub Mikołów

Edited by lukikosa
Link to comment
Share on other sites

12 godzin temu, lukikosa napisał:

To jest wada fabryczna foresterów prawie w każdym po pewnym okresie tak się to objawia.

U mnie w Foresterze XT przez 120 tys km był spokój, prze cały czas śledziłem forum, często bywałem w ASO więc dziwi mnie Twoje stwierdzenie.

12 godzin temu, lukikosa napisał:

będzie trzeba wymieniać dodatkowo chłodnicę klimatyzacji

To akurat jest częsty problem. W moim XT na gwarancji wymieniano dwukrotnie.

Link to comment
Share on other sites

44 minuty temu, mechanik napisał:

 

To akurat jest częsty problem. W moim XT na gwarancji wymieniano dwukrotnie.

To się zaczyna od nieszczelności chłodnicy. Jeśli ktoś w porę nie zobaczy że ma mało czynnika. Pada kompresor.
Ja tak miałem w poprzednim białym forku. Kompresor się zatarł na amen. Wymieniana była chłodnica i kompresor oraz czyszczony układ.

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, lukikosa napisał:

Możesz podjechać do Katowic lub Mikołów

 

Do Zabrza nie?

Link to comment
Share on other sites

3 minuty temu, Tiger napisał:

 

Do Zabrza nie?

też ok każde ASO powinno znać problem.

Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, Tiger napisał:

 

Do Zabrza nie?

A ja bym podjechał do ASO czyli np Mikołowa żeby zerknęli czy to chodzi głośno czy tak jak w innych egzemplarzach. 
U mnie dużo rzeczy wzbudzało niepokój a jak jeszcze przeczytasz przypadki na forum to już diagnoza postawiona . I tak od 6 lat i 95 tyś leję paliwo i spokojnie jeżdzę :) 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

 

52 minuty temu, Jacocz napisał:

A ja bym podjechał do ASO czyli np Mikołowa

 

no ale w Zabrzu jest ASO Subaru

Link to comment
Share on other sites

Forester XT 2018 przebieg 60 tys km ma dokladnie to samo. Cos piszczy kilka sekund po uruchomienia silnika ale tylko jak jest wilgotno np po deszczu. W normalnych suchych warunkach totalna cisza. Serwis wymienil rolke prowadzaca i dalej to samo a piszczy jakby dluzej po uruchomieniu. Gwarancja skonczyla sie w kwietniu. Na razie temat zostawiam i obserwuje.

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, Tiger napisał:

 

 

no ale w Zabrzu jest ASO Subaru

Jest MMcars . Chyba razem z serwisem Suzuki .  Ja bym podjechał do Mikołowa

Link to comment
Share on other sites

25 minut temu, Lisek napisał:

Forester XT 2018 przebieg 60 tys km ma dokladnie to samo. Cos piszczy kilka sekund po uruchomienia silnika ale tylko jak jest wilgotno np po deszczu. W normalnych suchych warunkach totalna cisza. Serwis wymienil rolke prowadzaca i dalej to samo a piszczy jakby dluzej po uruchomieniu. Gwarancja skonczyla sie w kwietniu. Na razie temat zostawiam i obserwuje.

 

Sprawdź moze jeszcze rozrusznik.

U mnie było na początku popiskiwanie a później już zgrzytanie...  chodź zaobserwowałem, że popiskuje też sprzęgiełko na klimie. 

... jedzić i lać paliwo :upside-down-face_1f643-small:

 

Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, Jacocz napisał:

Jest MMcars . Chyba razem z serwisem Suzuki .  Ja bym podjechał do Mikołowa

 

A Bielsko Biała? Tam też jest ASO.... 

Link to comment
Share on other sites

50 minut temu, Tiger napisał:

 

A Bielsko Biała? Tam też jest ASO.... 

Jedź na sprawdzenie tam gdzie masz najbliżej. Każde ASO i kumaty człowiek wie o tej usterce. Albo zadzwoń i zapytaj. Jak nic nie słyszeli to nawet nie jedź bo będą ściemniać.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
W dniu 25.07.2021 o 18:46, ewemarkam napisał:

Wątpię aby w 3 letnim samochodzie już sprzęgło klimy hałasowało. Podjedź do speców i jak wyżej radzi niech sprawdzą ilość czynnika.

Ja mam XT 2018 100tyś km przejechane i siedzi już w nim trzeci kompresor od klimatyzacji. Rzutem na taśmę udało się wymienić na gwarancji.:krecka_dostal:

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 26.07.2021 o 11:35, lukikosa napisał:

To się zaczyna od nieszczelności chłodnicy. Jeśli ktoś w porę nie zobaczy że ma mało czynnika. Pada kompresor.
 

W serwisie poinformowali mnie że tam jest czujnik ciśnienia środka chłodzącego i niby sprężarka nie powinna się załączać jak jego brakuje. Ale rzeczywistość rządzi się swoimi prawami.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...