Umbert Opublikowano 15 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2007 Tez mialem walke z hillholderem na pocztaku. Aktywowal sie przy cofaniu i ogolnie przeszkadzal. Po polrocznej eksploatacji nie mysle nawet ze jest zaisntalowany i dopiero na gorkach przypomina mi o swoim zywocie. Bardzo mile urzadzenie. Chyab sie kierownik nauczyl jezdzic mniej agresywnie do tylu a bardziej agresywnie do przodu. Tylko nie zacznij fury rozkrecac. Kumpel kupil uzywanego Legacy i trzy razy rozkrecal i "naprawial" hamulce zanim odkryl to urzadzenie :-). A mogl poprostu zapytac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kario Opublikowano 15 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2007 U mnie hillholder nie przeszkadza przy cofaniu, nie trzeba "wyrywac samochodu". Jezeli u kogos cos takiego jest pewnie hh wymaga regulacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damazie Opublikowano 15 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2007 hillholder u nas było to samo. jedna wizyta w warsztacie i po sprawie. samochód jeździ jak powinien. zwłaszcza ja odczułem ulgę. zobacz ten temat: http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=111191 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lisek Opublikowano 15 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2007 Pojeździłem trochę, a jako że to mój wątek , to dopiszę kolejne wrażenia po dwóch tygodniach wożenia tyłka po mieście. Trudno jest pisać o plusach, bo ich się najczęściej nie zauważa. Auto prowadzi się bardzo lekko, nie trzeba z nim walczyć, myśleć za niego, generalnie jazda po mieście jest baardzo przyjemna. Parking pod moją firmą jest zapchany od 7 00, ale obfituje w dziwne miejsca z wysokimi krawężnikami i raczaj nikt nie próbuje tam wjeżdżać. Ja spokojnie śpię do 8, przyjeżdzam o 9 i moja miejscówka w kałuży jest wolna Kolejna sprawa, jak jadę za kimś lewym pasem, to albo ten ktoś próbuje uciec albo zjeżdża, w Lagunie tego nie zauważałem :shock: . Z nikim się nie ścigam bo za bardzo nie ma czym , ale to fajne :grin: A teraz uwagi: Opony: Już się nauczyłem nimi piszczeć. To nie była trudna nauka. Fabryczne opony hałasują nieproszone, boję się sprawdzać je na mokrym. Zastanawiam się nad zmianą felg na 17' i jakieś lepsze opony. 16' zostaną na zimówki. Silnik: Przewage nad innymi uzyskuje się dzięki kręceniu go do 7,5 tyś. Frytkowozy wymiękają szybko, a reszta fajnie odpada w okolicach 20-30 km/h. Zanim zmienią bieg są ze dwie długości z tyłu. A to tylko na jedynce. Jednak , to zabawa tylko gdy ktoś się wyraźnie prosi. Nie ma tego swobodnego odejścia jak w 2,5 XT . Tu trzeba się spinać. Następny Forester to 2,5 XT MY 09. Coś mnie też denerwuje Hill - holder: On ma mi pomagać! A ja z nim musze walczyć. Minimalna górka (miniminimalna) i muszę auto wyrywać z korzeniami. Manewry na parkingu często wymagają dodatkowych operacji sprzęgłem coby ten cichy pomagacz się odczepił. Wiem, że to kwestia w dużej mierze regulacji. Chyba najchętniej bym go wyłączył. Umiem ruszyć pod wiadukt bez pomocy ręcznego. Silnik : Zauważyłem dzis cos niepokojącego. Silnik dziwnie muli przy próbie wciśnięcia gazu na niskich obrotach (np. na wyjściu ze skrzyżowania na dwójce). Wiem, że obroty niskie i nie może jechać za dobrze, ale jednak tu jest coś więcej. Poprostu jest taki efekt jakby w gaźnikowym silniku wcisnąć gaz do podłogi na niskich obrotach. Robi booouuuuuu i nic więcej. Zauważyłem to dziś. W garażu zauważyłem , że reaguje ze sporym opóźnieniem na przygazówki (auto stoi, na luzie) i jakby gubi zapłony. To mnie martwi. Jeszcze to poobserwuję, jak się upewnię że to nie moje urojenia, to serwis. I już kosmetyka: Czy wasze Forestery po zgaszeniu też trzeszczą jak stare gacie? No za każdym razem się zastanawiam co tam tak gwałtownie stygnie , że tak trzeszczy. Normalnie tynk w garażu odpada Ale z auta jestem zadowolony, naprawdę. Po prostu pewne rzeczy zwracają moją uwagę. To są pierdoły, jakbym kupił Fiata to nie śmiał bym się skarżyć. Z Subaru tez mam obawy, bo zaraz napiszecie, że ten typ tak ma. To co piszesz o silniku to efekt nowosci,moj identycznie reagowal jak mial zrobione kilka tysiecy kilmetrow.Z czasem ten efekt mija i uwazam ze nie ma sie czym przejmowac. Co do trzeszczenia to moj tez tak mial i ma do dzis. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FUKS Opublikowano 15 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2007 Co do trzeszczenia to moj tez tak mial i ma do dzis. Efekt występuje cały czas. Im większa rożnica temperatur. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Umbert Opublikowano 15 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2007 Trzeszczy kazdy, to takie podziekowanie ze sobie pojezdzil. W koncu co, mruczec ma? A do Wigilii daleko. Zima jakos mniej to slychac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pedro Opublikowano 19 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2007 Tak apropos tego, że wyniki na skid-padzie są do niczego: http://www.subaru.de/auto_zeitung_nr._1 ... aempfe.pdf Forek ponoć 0.76g, X3 ponoć rewelacyjne 0.88. Porównajcie prędkość w slalomie O drodze hamowania nie wspominając. Reasumując - Forek świetnie się prowadzi! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
so_what Opublikowano 19 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2007 Forek ponoć 0.76g, X3 ponoć rewelacyjne 0.88. Na wspaniałych Geolanderach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Bajorek Opublikowano 19 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2007 Forek ponoć 0.76g, X3 ponoć rewelacyjne 0.88. Na wspaniałych Geolanderach Posiadacze nowych Outlanderów też na pewno sobie chwalą te gumy Jaka jest w nich siła, że dobre firmy je montują na swoich najbardziej uniwersalnych produktach. Mam pewną ideę; to pewnie cena tych zajefajnych gum to sprawia (w połączeniu ze stokami na magazynach po pewnie nikt tego nie chce kupować) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damazie Opublikowano 23 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2007 to ja jeszcze wrócę do tych "wrażeń" w tytule. otóż mam wrażenie, że schowki w MY07, to Japończycy zaprojektowali albo specjalnie dla siebie, albo przy pomocy podręcznika "jak zrobić NIE funkcjonalny schowek". "schowek" czy raczej dziura w podłokietniku mnie zaintrygował (e.g. ciekawe, co i jak tam wożą Japończycy???), no ale śmietniczka po prostu zwaliła mnie z nóg. :shock: jej pojemność to chyba w kapslach się liczy (tak z 5 najwyżej) :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olleo Opublikowano 23 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2007 Nie wiem, jak w 07, ale w Forku podlokietnik zdaje sie jest na puszke z cola, a smietniczka, to popielniczka de facto =) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damazie Opublikowano 23 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2007 Olleo mnie oświecił z tą puszką. w 07 jest lepiej, bo po odchyleniu podłokietnika "odkrywamy" mniej więcej czworokątny otwór, w który można wsadzić LITROWĄ butelkę np. coli. znaczy 3x więcej niż u Olleo. a ja tyle czasu kombinowałem, zamiast od razu zaskoczyć, że to kolejny uchwyt na napoje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olleo Opublikowano 23 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2007 U mnie dokladniej to nie ma podlokietnika posrodku, a sa dwa odchylane na fotelach. Posrodku, w miejscu podlokietnika, jest schowek, w ktorego otwarciu jest odsuwana klapka z odchylanym trzymadlem na puszke, a w schowku miejsce moze nie na litrowa butelke, ale z 5 kompaktow i palmtop sie miesci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damazie Opublikowano 25 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2007 no to też uściślę: Forester wolnossący MY07 (czyli z reduktorem) między fotelami jest podłokietnik wspólny. odchyla się do tyłu tworząc "barek" (dwie dziury puszkowe dla tych z tyłu). pod podłokietnikiem jest "schowek", z gniazdem 12V. do schowka palmtop owszem wejdzie. płyta CD (w opakowaniu) już nie. Olleo, a który dokładnie to Forek z osobnymi podłokietnikami? chciałbym się dowiedzieć od kiedy nastąpił tak ewidentny schowkowy progres inaczej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olleo Opublikowano 25 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2007 A to starutenki - z pierwszych zaturbionych egzemplarzy. Sa takie tyci podlokietniki rozkladane z wewnetrznych bokow foteli - ale dla mnie, przy moim wzroscie 189cm, niestety zdecydowanie za male, zeby byly funkcjonalne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudy_b Opublikowano 25 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2007 E no, nie taki staruteńki. Osobne podłokietniki miały Forestery do MY 05 włącznie. Nie jestem pewien czy tylko turbo. Swoją drogą były mało wygodne, dlatego chyba zmieniono je na jeden szeroki, wg mnie całkiem wygodny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dobrzan Opublikowano 25 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2007 Potwierdzam występowanie osobnych podłokietników w MY'05 z końca tegoż roku, potwierdzam też ich znikomą wygodę. :neutral: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siekla Opublikowano 25 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2007 a ja mam u siebie w My 00 osobne przy kazdym footelu z przodu i przyznaje ze sa wygodne jak dla mnie, jak sie gdzies indziej przesiadam to mi brakuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damazie Opublikowano 26 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2007 no, to panie, się pozmieniało przez te 7 roczników. fotele inne, drzwi inne, na środku inaczej... tylko po co ZMNIEJSZAĆ schowki :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Umbert Opublikowano 26 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2007 I dlaczego ta wysuwana klapa schowka skrzypi i trzeszczy? Wysunieta wygodniejsza ale efekty akustyczne marne. Ja moja zasuwam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olleo Opublikowano 26 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2007 a ja mam u siebie w My 00 osobne przy kazdym footelu z przodu i przyznaje ze sa wygodne jak dla mnie, jak sie gdzies indziej przesiadam to mi brakuje. Obrazek U mnie praktycznie tak samo, tylko fotele skorzane i po lewej od recznego mam przyciski od ogrzewania foteli, a nie wneke. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
torti Opublikowano 15 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2007 Od dwoch tygodni jestm posiadaczem forestera XC MY07. Odnośnie audio i głośników w foresterze, to faktycznie, na orginalnych głośnikach radio gra po prostu do dupy, dzwięk głuchy, zero basów itp. Uważam jednak, że zanim ktoś wyda 3 tys. na instalację, powinien się mocno zastanowić. Jedną z pierwszych rzeczy które zrobiłem po odebraniu samochodu, to własnie wymieniłem głośniki. na przód 13 JVC 3 drożne na dokupionych adapterach, na tył 13 JBL. Efekt przerósł moje oczekiwania. koszta całej operacji to ok. 400 zł. wymieniłem je sam, znalazlem w sieci manuala jak to zrobić, i dla sprawnej osoby jest to zabawa ok. 2 godzin. Zanim ktoś uda się do serwisu car-audio, gdzie zawsze rozmowa zaczyna się od wzmacniacza, wymiany wszystkich kabli i najlepiej zostawienia oczywisćie 3-4 tysięcy (wszystko tańsze nie nadaje sie do niczego) proponuję zacząć właśnie od własnoręcznej wymiany samych głośników (bez subwoofera). Nie jestem audiofilem ale słoń też mi nie nadepnął na ucho. Słucham ostrej , dynamicznej muzyki, i w/g mnie taka operacja pozwala się cieszyć fajnym, głębokim i dynamicznym brzmieniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siemion Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2007 To i ja się wywnętrznię po 2 tygodniach eksploatacji Forka: * geolandery piszczą b. fajnie także w wersji 17". Ale mniej więcej trzymają. * radio/audio można sobie darować na trasie. Konkuruje bezskutecznie z silnikiem. * sekwencyjna przekładka biegów w XT to rewela. Można hamować silnikiem, można się wkręcać na obroty, można jeździć bokiem, bo: * jazda bokiem na szutrze to atrakcja sezonu!!! W saabie 9-5 nie do pomyślenia : ) * chyba przemontuję fotele z saabolotu, bo te w forku są krótkie i twarde. Są w ogóle niezłe, ale nie na b. długie trasy * próbowałem saabem wejść w ulubiony zakręt z tą samą prędkością, co dzień wcześniej w forku -- ale lepiej tego nie próbować, a na pewno lawetę warto wcześniej zamówić. Nie, nic się nie stało... Ale prawie... Forek rządzi na łukach * Na prostej też rządzi, tylko trzeba się przyzwyczaić do wizgu silnika na 5 tys. obrotów * Na polskie szosy (tiry + dziury) jest to najlepsze auto świata. Amen. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
so_what Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2007 * próbowałem saabem wejść w ulubiony zakręt z tą samą prędkością, co dzień wcześniej w forku -- ale lepiej tego nie próbować, a na pewno lawetę warto wcześniej zamówić. Nie, nic się nie stało... Ale prawie... Forek rządzi na łukach Zmień opony to dopiero zobaczysz, jak Forek chodzi po zakrętach :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Właśnie jakie opony polecacie bo w moim świeżym nabytku już są mocno zuzyte jakieś Bridgestony na 15 calowych alu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się