Jump to content

Tylny dyfer


Bajer98

Recommended Posts

Siemka. Sprawa wygląda tak. Oddałem auto do mechanika na zrobienie zawiasu z tyłu oraz skarżyłem się na wycie z tyłu auta, które pojawiło się dosłownie z dnia na dzień. Podczas oględzin okazało się, że łożyska kół oraz wał itp. są w dobrym stanie. Mechanik powiedział, że przejechał się tym autem oraz podniósł go by nasłuchiwać skąd dochodzi owe wycie i prawdopodobnie jest to dyfer. Moje pytanie brzmi czy dyfer daje z dnia na dzień oznaki zużycia oraz ile Wy płaciliście za regenerację, bo szczerze jeśli koszty będą duże to zastanowię się nad sprzedażą Subaraka, a tego bym nie chciał :/ 

Link to comment
Share on other sites

Jesli dyfer a zeby sa ok nie szczerbione i nie wytarte to pewnie lozyska wyszly. Wymiana lozysk to pryszcz

Wysłane z mojego moto g(10) przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

41 minut temu, Bajer98 napisał:

ile Wy płaciliście za regenerację, bo szczerze jeśli koszty będą duże to zastanowię się nad sprzedażą Subaraka

Jeśli łożyska to wiadomo - wymiana łozysk. Jeśli zęby to wymiana koła talerzowego, wałka ataku. Może to satelity hałasują. Tu wymiana tylko w grę wchodzi.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

46 minut temu, Bajer98 napisał:

Mechanik powiedział, że przejechał się tym autem oraz podniósł go by nasłuchiwać skąd dochodzi owe wycie i prawdopodobnie jest to dyfer

Zapytaj ,czy osłuchał stetoskopem na podnośniku. Jeśli tak to diagnoza powinna być łatwa. Często za parę stów można dostać używany dyfer, ale najlepiej z forum- spróbuj ogłosić się w dziale kupna.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, respect napisał:

osłuchał stetoskopem na podnośniku.

Otworzyć dyfer i wszystko jasne. Nie ma na co czekać. Jeśli w dyfrze wszystko jest ok to olej zmienić przy okazji. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, BelegUS napisał:

Przecież używany dyfer w dobrym stanie to jest groszowa sprawa... ja 4.11 z GD za stówę sprzedać nie umiem.

Też racja, ale nie wiadomo w jakim stanie się kupi używkę, ale doszedłem do wniosku, że zrobię ten dyfer. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, Bajer98 napisał:

Też racja, ale nie wiadomo w jakim stanie się kupi używkę, ale doszedłem do wniosku, że zrobię ten dyfer. 

Z góry pogadaj o cenie , bo jeśli będzie rozkręcany to  regulacja  musi być dobrze zrobiona i tu jest największa robota.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ja niestety podbiję temat. Wyjaśniło się coś może? U mnie niemalże z dnia na dzień też pojawił się hałas z tyłu... może to któreś łożysko w kole, a może nie... Co mogę sprawdzić samemu? Czy w ogóle mogę coś sprawdzić samemu? Czy zostaje mechanik?

Link to comment
Share on other sites

W dniu 30.07.2021 o 18:29, sartek napisał:

Ja niestety podbiję temat. Wyjaśniło się coś może? U mnie niemalże z dnia na dzień też pojawił się hałas z tyłu... może to któreś łożysko w kole, a może nie... Co mogę sprawdzić samemu? Czy w ogóle mogę coś sprawdzić samemu? Czy zostaje mechanik?

Byłem u swojego mechanika. Na ten czas wyjeżdża na urlop, ale przejechał się nim. Może to być łożysko, ale co gdzie jak to nie wiadomo. Mam nim pojeździć i zobaczyć. Skontaktuję się z nim jak wróci z wakacji. Dziś jechałem trasę ok 180 kilometrów w jedną stronę. Ogólnie zrobiłem może ok 400 kilometrów jednego dnia głównie jadąc autostradą. Dźwięk buczenia przy 140 jest donośny i wkurzający. Łożyska w kołach to to nie są bo jeździłem po łuku w lewo, w prawo i buczenie nie ustawało...no chyba, że jakimś cudem padają oba łożyska w prawym i lewym kole w co wątpię. Moim zdaniem dyfer to nie jest, gdyż jeździłem innym Legasiem z padniętym dyfrem i dźwięk był zupełnie inny, ale mogę się mylić. 

Link to comment
Share on other sites

No ja dzisiaj spróbuję się dodzwonić do mechanika i umówić na jakiś termin. Na razie wyjechałem na wakacje innym samochodem, bo przy wyższych prędkościach w subaru zrobiło się po prostu głośno. Też się odezwę, gdy będę miał jakąs diagnozę.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Mechanik podniósł auto i orzekł łożyska tylnych kół. Jedno zajechane kompletnie, drugie tylko trochę. To by się pokrywało z moimi odczuciami - miałem wrażenie, że od strony kierowcy huczy jakby bardziej. Dam znać po wymianie, czy pomogło w 100 procentach. Nie wiem tylko, czy zdążę przed urlopem, bo wolne terminy u mechanika raczej odległe...

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

34 minuty temu, sartek napisał:

Mechanik podniósł auto i orzekł łożyska tylnych kół. Jedno zajechane kompletnie, drugie tylko trochę. To by się pokrywało z moimi odczuciami - miałem wrażenie, że od strony kierowcy huczy jakby bardziej. Dam znać po wymianie, czy pomogło w 100 procentach. Nie wiem tylko, czy zdążę przed urlopem, bo wolne terminy u mechanika raczej odległe...

Dzięki za odpowiedź. Jaki jest koszt jednego łożyska? Jeśli padnie u mnie taka diagnoza to wiadomo że wymienię oba ;)

Link to comment
Share on other sites

W dniu 30.07.2021 o 18:29, sartek napisał:

Co mogę sprawdzić samemu? Czy w ogóle mogę coś sprawdzić samemu? Czy zostaje mechanik?

Już chyba wyjaśniłeś, ale samemu ,jeżeli nie wyczujesz w jeździe, to tylko na podnośniku i napędzanym aucie coś posłuchasz. Może stetoskop się przyda.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...