Jump to content

Outback 2018 3,6R - tłumik końcowy


Matw

Recommended Posts

Witajcie,

Czy przerabiał ktoś z Was temat wymiany tłumika w tym modelu? Nowy przez aso z uszczelką to koszt ok 1160zł nr części 44300AL01B , szukałem zamiennika ale są tylko do modelu 3,0 H6 do 3,6 niestety nie ma. Patrząc po kształcie to zarówno od wersji 2,5 jaki i od 3,0 powinien pasować, znalazłem taki zestaw: https://allegro.pl/oferta/subaru-outback-2-0-2-5-3-0-2003-2009-tlumik-l-p-10747863216

Jednak sprzedawca twierdzi, że kształt może by i pasował ale w środku jest co innego. Co o tym sądzicie, czy jak będzie jakiś inny przepływ być może mniejszy na lewym tłumiku niż na prawym oryginalnym to silnik może mieć jakieś problemy z tego powodu?

A może ktoś zamawiał z nierdzewki wydech na zamówienie?

Link to comment
Share on other sites

22 godziny temu, SEBA_M napisał:

CATBACK czyli całość za katami to ok 4tyś w MG Motorsport.

obawiam się że takie ceny to już przeszłość. Na rynku stali dzieją się obecnie cuda - tak wysokich cen  nigdy nie widziałem.

 

Edited by Karas
Link to comment
Share on other sites

Znalazłem ciekawą alternatywę dla fabrycznych wydechów ( co prawda droższą ale z bardziej wyrazistym dźwiękiem) - axleback z Lachute Performance https://lpaventure.com/collections/outback-2018/products/lachute-performance-axleback-2018-outback-36r

Ewentualnie z nameless zestaw 5 calowych tłumików https://shop.namelessperformance.com/2015-2019-subaru-outback-3-6r-turn-down-axleback-exhaust/

Ten nameless wydaje mi się zbyt głośny do takiego auta ale lachute brzmi całkiem nieźle tutaj porównanie - widzę, że ktoś z Polski już je przetestował:

 

Link to comment
Share on other sites

@MatwKiedys zastanawialem sie nad wydechem z nierdzewki do swojego OBK, i wlasnie trafialem na nameless i lachute.  Opinie sa troche podzielone, bo z jednj strony nie ma sensu robic z auta rodzinnego rajdowki, a z drugiej strony jak ktos chce to czemu nie.

 

Docelowo nie zdecydowalem sie ze wzgledu na to ze jednak CVT dziala inaczej od innych automatykow, czy manuali i efekty dzwiekowe wydechu moga byc srednio fajne - w szczegolnosci na autostradzie.  Tym bardziej ze 6 cylindrow nie ma charakterystycznego dzwieku 4 cylindrowego boxera od Subaru.  Poza dla mnie glownym powodem myslenia o nierdzewce jest korodowanie fabrycznych wydechow w Subaru, i dla mnie optymalny bylby catback a nie axleback... 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Do H6 2007 kupiłem końcowe od dizla bo pełno tego leży w fajnym stanie. Przespawałem ślepe końcówki na moje, ze starych tłumików. W środku puszki są takie same, rozcinałem zgnite flexem.

Link to comment
Share on other sites

W swoim OBK 3.6 2010 mam zrobiony wydech z kwasiaka od katów na trzech tłumikach.

Cena 2.5k za całość i to jest najrozsądniejszy wybór w porównaniu samych końcowych z allegro.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
W dniu 30.07.2021 o 22:29, michal9049 napisał:

W swoim OBK 3.6 2010 mam zrobiony wydech z kwasiaka od katów na trzech tłumikach.

Cena 2.5k za całość i to jest najrozsądniejszy wybór w porównaniu samych końcowych z allegro.

To naprawdę rozsądna cena bo ja właśnie robiłem same tylne zwykłe nie kwasiaki i wyszło niecały tysiączek za komplet 2szt, ale i tak jestem zadowolony bo teraz jest tak cichutko że szok :D

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...