Jump to content

Forester SG 2,0X czy zaciski i jarzma z Outbacka 2,0 pasują? i bębny Imprezy?


artaa

Recommended Posts

Witam

 

Czas trochę poprawić " hamulce"=zwalniacze, i przejść z tarczy 277 na 294 ;-)

Czy takie zaciski z jarzmami będą pasować?

 

https://allegro.pl/oferta/zacisk-hamulcowy-lewy-przod-outback-iv-2-0-d-10420308820

 

Jarzma wyglądają podobnie do :

https://subarak.pl/pl/hamulce-zacisk/938-jarzmo-zacisku-hamulcowego-do-subaru-tarcza-294mm-przod-prawy-26225ag080.html

 

Czy zacisk czymś się różni od zwykłego z 277?

 

 

Link to comment
Share on other sites

Zacisk jest ten sam. Ale z tego co wiem sa dwa rodzaje kompletow i zaciski z jazmami miedzy soba moga nie pasowac

Wysłane z mojego moto g(10) przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Tak. Ja zmienialem u siebie zalozylem komplet z brz/gt86. Przy czym u mnie zaciski sa takie same.

Wysłane z mojego moto g(10) przy użyciu Tapatalka


Jak juz zakupisz to pamietaj by je pozadnie zregenerowac wtedy swap ma sens

Wysłane z mojego moto g(10) przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Ja do siebie brałem z 2.0 t i wsio elegancko. Za kolegą @Dracula- zregenerować. Do tego - jak będą pasować - polecam klocki EBC Greenstuff i jak masz jeszcze zaskórniaki - przewody w oplocie :thumbup: bardzo duża różnica in plus:ok:

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Dziękuję bardzo wszystkim, 

 

Felgi mam 16 tu będzie OK

 

Jeszcze pytanie:

 

Tarcze zwykłe czy nawiercane?

 

Klocki już mam  Brembo P 78 013X  XTRA

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

To zalezy jak bardzo ekstremalnie jezdzisz.
Ja mam sprzodu zwykle tarcze klocki trw a z tylu tarcze i klocki brembo. Roznica jest zdecydowanie wyczowalna

Wysłane z mojego moto g(10) przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Tył bębny więc sobie odpuszczam, jeżdżę na ile mi pozwala NA ;-)

Czyli zwykłe pełne wystarczą.

 

Muszę jeszcze z tyłu łożyska i może  piasty wymienić, ale się rozczarowałem bo mam ponoć stare rozwiązanie czyli wszystko osobno,

 

da się to też przerobić na to nowsze zintegrowane piasto-łożysko?? (dużo tańsze i szybsze):

 

np:

 

https://allegro.pl/oferta/piasta-kola-tyl-fag-subaru-forester-2-0-10186799917

Link to comment
Share on other sites

W zwiazku z tym ze nie mam pojecia. Rozebral bym wszystko i porownal czy to sie spasuje. Pytanie czy jest sens. Jaka jest roznica w cenie i jak czesto wymieniasz?


A idac w strone przerabiania to pomyslal bym o tarczo bebnach na tyl

Wysłane z mojego moto g(10) przy użyciu Tapatalka



  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Rzadko, ponad 300 tys wytrzymały, ale ponoć trzeba komplet piasta łożysko pierścień ABS uszczelnienia to się robi cena kosmos

 

Przy tym, to najdroższy FAG jest tani, a jak wybiorę coś tańszego niż FAG to nawet 150 PLN:

 

czyli będzie duużo taniej i mniej roboty

 

Link to comment
Share on other sites

Rzadko, ponad 300 tys wytrzymały, ale ponoć trzeba komplet piasta łożysko pierścień ABS uszczelnienia to się robi cena kosmos
 
Przy tym, to najdroższy FAG jest tani, a jak wybiorę coś tańszego niż FAG to nawet 150 PLN:
 
czyli będzie duużo taniej i mniej roboty
 
Można założyć tarczo/bebny z tyłu ale trzeba całe zwrotnice dorwać.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Pomocy ;-)

 

Okazuje się że osłony- tarcze kotwiczne od bębnów też mam zgnite, a zamienników nie ma...

Czyli łożysko, osłony, bębny i pewnie okładziny... robi się kosmos cenowy ;-(

 

Znalazłem trochę zestawów piasty z bębnami od Imprezy, np

https://allegro.pl/oferta/subaru-impreza-ii-02-1-6-zwrotnica-lewy-tyl-9150220345

pytanie czy będzie pasować P&P ?

 

 

Drugie pytanie: Może ktoś mi dać link do pasujących zwrotnic z tarczo bębnami?

znajduję tylko nowsze - inna zwrotnica (albo źle szukam) czyli takie:

https://allegro.pl/oferta/zwrotnica-lewa-tyl-subaru-forester-iii-2-0-d-4x4-10861284715

https://allegro.pl/oferta/subaru-impreza-iii-gh-zwrotnica-piasta-tyl-prawa-10893822630

Edited by artaa
Link to comment
Share on other sites

  • artaa changed the title to Forester SG 2,0X czy zaciski i jarzma z Outbacka 2,0 pasują? i bębny Imprezy?
  • 3 weeks later...

Hamulce zrobione (prawie).

 

Przód przerobiony na zestaw z Outabck D, do tarczy 294mm.

Jedyne co jeszcze pozostaje to może przewody w oplocie (jakieś tanie opcje?).

 

Tył pozostał  bębnowy (z problemami).

 

Hamuje zdecydowanie lepiej, i nie przegrzewa się przód tak szybko.

Teraz czekam na jakiś gorący dzień aby się upewnić. 

 

Oczywiście nie jest to jakość hamowania jak w Mercedesie, ale przynajmniej hamuje. ;-)

 

Edited by artaa
Link to comment
Share on other sites

Mam za to problem z bębnami.

 

Na razie są stare, ponieważ wszędzie są bębny z cienkim wysokim rantem a ja mam jak na foto z niskim.

 

Mechanik sprawdził 3 różnych firm niby pod VIN i wszystkie są z cienkim rantem (foto dolne).

 

Kto i pod jakim numerem produkuje takie bębny?

bębny Forester SG S11 2006.jpeg

bębny Impreza BluePrint itp.jpeg

Edited by artaa
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Artaa mam ten sam problem. 

Kupiłem jakieś bębny firmy akashi i nie da się ich założyć bo nie wchodzą na rant osłony z tyłu. 

Sprzedać je, zezłomować czy można jakoś dobrać te osłony z tyłu czy tam tarcze kotwiczne

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

U mnie wyszło że nie można znaleźć...

 

Generalnie jak to w F nic nie wiadomo i będzie drogo...

 

Opcje były dwie, szukać dalej, być może nieskutecznie i nie jeździć, albo zmontować jak jest i jeździć dalej  " obserwować " ;-)

 

została wybrana opcja 2 i jeździłem tak ponad rok i F sprzedałem. ;-)

 

Wracając do dostępnych bębnów, trzeba szukać dostępnych do nich tarcz kotwicznych (u mnie na szybko się nie udało)

i odpowiednio je do F dostosować...

 

Albo jak z ori bębnami jest tragedia to może uciąć całkiem rant tarcz kotwicznych albo bębny przerobić...

 

Edited by artaa
Link to comment
Share on other sites

Zasadnicze pytanie czy to tylko o ten rant chodzi ? Inne wymiary się zgadzają ? Ja bym to szybko przetoczył.

Edited by Krystian Lasota
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Podobno tak, mój serwis założył "prawie" tylko się z rantem zetknęli. ;-)

 

Nie wiem na czym polega ogólna niechęć mechaników do:

wpierw przymierzenia i 2 krotnego sprawdzenia czy pasuje,

a nie od razu montujemy na hurra...

Edited by artaa
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...